Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heel helder, punctiedag = eisprong dag. Dus nu 12 dagen terug. Testen is vroeg, maar wellicht kan het wel. Alleen dan is middagurine minder geconcentreerd. Ik zou morgenochtend afwachten en een testje klaar leggen. Vanaf 22u vanavond niet teveel meer drinken!

Hopen dat bruinverlies iets positiefs is en niet doorzet, suc6.

• Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook ik breek even in: Noor wat spannend weer!! Er wordt hard voor je geduimd hoor!

Alle andere meiden ook veel succes toegewenst, en voor iedereen met tegenslagen veel sterkte!

Lfs Dee

Geplaatst

Noor, woooow wat hartstikke spannend! En 3 teruggeplaatst zie ik.. Ga onwijs hard duimen dat alles nu goed mag gaan!!

Ilse, ik sluit me aan bij de rest.. Hopelijk is dat bruinverlies gewoon door de innesteling!

Testr, heb jij toevallig een echo ergens online staan van 7 weken? Zie in je onderschrift dat je toen een echo hebt gehad, ik heb ook met 7 weken weer een echo en ben heel erg benieuwd wat ik op het beeldscherm kan verwachten :)

Geplaatst

ik wil als eerste iedereen heel veel succes wensen.!!!!!! In deze vaak machteloze situatie....

We hebben 1,5 jaar een pauze gehad en zijn 2 weken geleden weer begonnen met spuiten. Morgen is de punctie......

Limburgse meid wat leuk uit heerlen!!! Ik ook :icon_smile:

Geplaatst

Bedankt voor je reactie Noor, ik zal de gyn eens vragen naar vitamine D en omega 3 hoe zij er tegenover staat. Ik heb wel vernomen dat sommige vitaminen in een hoge dosis kunnen schadelijk zijn. Maar het is natuurlijk de moeite waard om te proberen natuurlijk. Die omega 3 welke neem jij daarvoor? Ik zie zoveel soorten en bij sommige zou er in die visolie te veel kwik, metaal en andere schadelijke stoffen zitten omdat het uit vissen komt die uit vervuilde wateren komen. Maar ik was zeker ook van plan om te vragen of het interessant was om een bloedtest te doen voor mijn immuunsysteem even te onderzoeken. Ik heb nog 3 pogingen en vind het zot dat ik zonder zo een onderzoek gewoon verder ga. Ik ben in 2010 zwanger geweest en jammer genoeg is dat geëindigd in een missed abortion op 12 weken. Ik voelde toen niets, alleen op de dagen dat ik mijn ms moest krijgen voelde ik zware krampen. Daarvoor niets, geen gezeur, geen last van gezwollen borsten of misselijk niets. Pas de 2 weken nadien, kreeg ik last van een bloedneus, warme handen en voeten, nog meer van die krampen en pas na 6 weken last van mijn borsten. Die krampen voelen anders aan. Er was geen gezeur bij zoals ik nu merk met gewone ms en met die toestand na een terugplaatsing. Ik vergelijk altijd wat ik voel met die keer dat het wel is gelukt. Ik zit me af te vragen of die krampen komen uit het feit dat die pregnyl niet meer werkt na 10 tot 14 dagen en dat je daardoor die krampen hebt, door de hormonenwinkel dus. Of mag je er van uit gaan dat 6 dagen na de TP als je die krampen lichtjes krijgt en elke dag een beetje meer krampen dat het dan afgelopen is.

Geplaatst

Hallo dames,

Even afwezig geweest; een hoop nieuwe dames en een hoop dames die ook wederom een teleurstelling te verwerken hebben gekregen....Heel veel succes, met wachten en met het verwerken van weer een portie ellende...

Hier niet anders...gesprek gehad met het hoofd van de afdeling. Deze deelde mee dat in mijn situatie de kans op een eigen kind minimaal is. De lage amh (0,2) de aanhoudende (in ieder geval de afgelopen 4 maanden) hoge fsh van 17, en de aanwezige follikels per keer (afh) afwisselend, 5, 10, 3 maken de kans minimaal. De lage amh en daarbij hoge fsh wijzen er op dat in deze cycli de kwaliteit van eicellen slecht is. Er zal dus sowieso geen ivf plaastvinden. De kans op bevruchting via iui is niet groter dan spontaan. De ervaring is dat er bij deze waardes bij ivf wel bevruchtingen kunnen ontstaan maar dat dit niet resulteert in een innesteling of een gezonde babay vanwege de slechte kwaliteit vd eicellen. Advies is de iui waar we nu mee bezig zijn af te maken (kans van slagen is dus bij voorbaat al minimaal) en dan een maand of 4 te wachten en niks te doen om daarna te zien of de waardes gedald zijn en het aantal klaarliggende follikels (dus niet de voorraad) groeter is. Dit kan nl per aantal maanden verschillen. Onze arts denkt echter dat er weinig zal evranderen wat een niet zo'n best vooruitzicht is. Dit betekent ws dat er geen ivf poging ondernomen zal worden.

Aangezien ik deze week pas 32 word, ben ik niet bereidt het al op te geven. Op dit moment zijn adoptie en eiceldonatie voor ons absoluut geen optie. Ik orienteer me al op anderen zh oa het uz Gent aangezien ze daar ws wel pogingen zullen ondernemen. Ik vroeg me ook af of er andere dames zijn die zich herkennen in het verhaal en wellicht nog adviezen hebben.

Het bijzondere nu is trouwens dat ik deze iui poging nog maar 1 follikel heb die "mee doet" (van de 3). Deze was echter vandaag bij de eerste FM "al" 11mm. Voorheen waren deze op dag 8 niet groter dan 6 mm. Het kan zijn dat ie stopt met groeien, dat ik nu (volgens de arts) een korte cyclus heb en niet tegen te houden is dat ie gaat springen bij 15 mm of dat ie nou wel een keer doorgroeit naar een gewenste 18-20 mm... En eigenlijk vind ik dat niks...aangezien er al duidelijk is gemaakt dat het ook nu de kans vrij klein is..want het geeft nu toch een soort van hoop...hoop di eik niet wil hebben..aangezien ik niet kan geloven dat ik een het-was-de-allerlaatste-kans-van-welke-pogingd-dan-ook-en tegn-alle-verwachtingen-in-was-ik-zwanger-en-zie-hier-de-kleine-is-alweer-9-maanden wonderverhaal ben...maar toch doe je dat...ondanks alles hier heel heel hard op hopen...tegen beter weten in....

Geplaatst

@herfst....wat een machteloos gevoel dan he... ik snap het helemaal en met mij waarschijnlijk nog een heleboel dames.....MAAR ik wil je dan toch ff een gedeelte van mijn verhaal schrijven... ivfpoging 2 is bij ons afgebroken te weinig follikels...ze hebben een escape iui gedaan...waarmee we minder dan 1% kans hadden.......en toch was die poging raak en was ik zwanger..... het was alleen helaas een bbz.... maar de bevruchting was er.... dus houd moed er zijn wel gekkere dingen gebeurd... al weet ik ook dat de moed soms ver te zoeken is...sterkte!!!!!

Geplaatst

@ herfst; jeetje, wat een verhaal! Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!!!!

@ Ilse; hoe is het vandaag met je? Heb je durven testen vanochtend? Ben wel heel benieuwd, zeker gezien het feit dat we gelijk lopen.

@ demidepemi; veel succes morgen met de punctie!!! Hier nog iemand uit Heerlen trouwens. Wordt een gezellig Limburgs bankje.

Hier voor zover alles nog goed. Borsten beginnen nu steeds gevoeliger te worden en heb behoorlijk trekken en steekjes in de liezen. Iemand hier ervaring mee? Ik gebruik wel Progynova en Utrogestan, maar dat trekken in de liezen heb ik nog niet eerder gevoeld.

Aftellen tot volgende week dinsdag. Hoop dat ik me kan inhouden niet eerder te testen!!

Geplaatst

Demidepemi succes met de punctie morgen!

Ting ik zou je vitamine d even laten prikken via de huisarts. Op zitawest.com staat ook een interessant artikel over vit d en hoe vaak het voorkomt dat dit te laag is. Ik het zelf super epa van de tuinen als omega 3.

Wat vreselijk zeg, een m/a bij 12 weken! denk je dat je er bent.... brrr...

Ja je kunt analyseren wat je wilt, maar elke zwangerschap is toch iets anders en er zit dus maar 1 ding op.....wachten tot je kunt testen! Stom he?! Maar ik probeer ook alles te overdenken hoor. Kan er uuuuuren mee kwijt zijn.

Herst wat een confronterend bericht. Maar daar zou ik dus ook geen poging meer willen doen. Als zij er niet in geloven, houdt het voor mij meteen op. Ik heb gezocht naar een kliniek die het nog wel zag zitten met mij en voila bij de eerste keer zwanger en gebleven! Na ja, 9 maanden dan he. Ik heb ook slechte eicellen maar met een geweldig lab, icsi, vit d, omega 3 en dit keer ook dhea en heel veel geluk heb ik toch weer een positieve test. De meeste van mijn eicellen zijn slecht maar er zit er bijna altijd toch 1 goede bij. Je hebt er maar 1 nodig.

Sandra spannend die steken in de lies. Schijnt heel vaak een goed teken te zijn van wat ik hier lees.. duim duim duim

Liminous wat zit je op een eenzaam bankje in sept. Iedereen die er hier van bijkomt is volgens mij uitgerekend in oktober.. Gek he dat er zo weinig in sept zijn?

Gr

Noor

Geplaatst

@Herfst80: wat een ontzettend teleurstellend bericht voor jullie! In welk ziekenhuis lopen jullie? Heel veel sterkte. Hopelijk gaat ivf straks toch voor jullie werken!

@Noor: ik lees dat de meeste van jouw eicellen steeds slecht waren. Hoe weet je dat? Ik heb daar nooit iets over gehoord na de punctie.

De rest van de meiden: heel veel sterkte met punctie, wachten en testen!

Geplaatst

Hee noor,

Wat een super goed nieuws!!! Heel fijn om te lezen!!!

Voor de meiden die rood zijn: sterkte

Voor de wachtenden: toitoitoi!

Geplaatst

Nee, ik heb niet durven testen.

Maar de hele dag door bleef het bruiverlies doorzetten en net op het toillet werd het toch wel heel rood, dus ik ga er vanauit dat deze poging niet gelukt is. Ik ga nog wel testen voor de zekerheid, want je leest wel eens dat er 1 is blijven zitten, maar ik geloof er niet zo meer in. Als het vannacht doorzet ga ik morgen bellen, wanneer we de allerlaatste poging (we hebben nog 2 cryo's in 1 rietje) gaan doen. En als die niet blijft plakken stoppen we ermee en blijft het voor ons bij 1 wondertje.

Succes meiden, hoop bij jullie op meer geluk!

Geplaatst

Ik ben zelf ook onder behandeling in het azM. Hoe is de punctie vandaag gegaan? Heb in ieder geval aan je gedacht. In woon zelf trouwens in Heerlerheide. En jij?

Geplaatst

Hoi sandra, wij hebben de 1ste 2 pogingen in azm gedaan.Voor deze poging zijn we in geertgen brabant....

De punctie was pijnlijk....maar we hebben het weer gehad...

dinsdagavond 3 follikels...... vanmorgen nog een echo gehad voor de punctie. en waren het 5 follikels...uit eindelijk zijn er 8 eicellen gevonden...dus ben super blij...

in welke fase zit jij?? de wacht weken ik kan me vergissen??

in woon op de heerlerbaan...bij het rodastadion ongeveer

Geplaatst
Helloa

Ik durf niet meer op een bankje want ik ben van elke maand de afgelopen jaren zo'n beetje afgekukeld en vind het zo vreselijk mijn naam in rood te zien. Maar heb een positieve test in handen en misschien geeft dit de januari mensen moed dat het wel kan!

Alle meiden die nu verdriet hebben... heel veel sterkte..!!

De laatste poging (dat was icsi nr. 10) had ik overigens ook een positieve test maar die werd steeds lichter en op de testdatum had ik nog een hcg van 22. Een korte innesteling dus.

Nu juich ik dus maar niet te hard, ik mag zondag a.s. pas testen. Als de testen positief blijven ga ik vrijdag al testen hoor want zondag kan hier in het dorp niet en ik heb geen mogelijkheid om zondag voor 9 uur in Brussel te zijn.

Ik hoef dus niet op het lijstje hoor maar ik lees wel alles mee if that's oke..

Ting, ik ben 4 x zwanger geweest waarvan vorige keer dus superkort, 2 x m/a en 1 keer een gezonde zoon uit icsi 7 en alle keren had ik menstruatieachtige krampen. Ik heb ze overigens ook een paar keer gehad toen ik niet zwanger was. Het muntje kan dus 2 kanten oprollen.

Wat de innesteling betreft: heb je je schildklier laten testen? En je zou je vitamine D waarde eens kunnen laten prikken (zie topic van Henne, Prednisolon - vage streep - niet zwanger). De Vitamine D waarde schijnt bij vrouwen in deze hoek van de wereld makkelijk te laag te zijn door weinig zonlicht en dit kan er voor zorgen dat er geen innesteling plaatsvindt.

Het hoeft niet, maar ik neem zelf 5 tabletjes vitamine D en 2 x hoog gedoseerde omega 3 per dag en ik word van elke poging in Brussel tot nu toe zwanger. (Voorheen elders dus 6 keer vers en tig cryo's niet).

Of het aan Brussel of aan de combinatie ligt, geen idee. Maar wellicht toch eens interessant om naar te kijken.

Tas ik heb er geen ervaring mee; met vocht. Ik hoop dat ze het kunnen oplossen. Sterkte.

Groetjes

Noor

Die vitamine d3 slik ik ook, hoeveel mg zit erin de vitamine d die jij slikt?

En hoeveel mg omega 3 slik je?

Heel veel succes met testen!

Geplaatst

In bijna elke d tablet zit 400 ie en ik neem 2000 ie per dag, 5 tabletjes dus. Omega 3 neem ik 2 super epa's van de tuinen.

Jeej positieve bloedtest vandaag. Het is 2 dagen voor mijn officiele testdatum en hcg was 275. Bij mijn andere zwangerschappen had ik op dag 14 tussen

de 500 en 600 dus dit komt mooi overeen. Als het elke 2 dagen verdubbelt dan zou het zondag idd tussen de 5 en 600 zijn.

Maar ik ga nog niet echt juichen hoor, eerst de 8 weken door zien te komen! Maar t begin is er!

Demidepemi hoe is het gegaan?

liefs

noor

Geplaatst

@noor...we zouden gisteren gebeld worden tussen 12 en 17 en ja hoor om 1600uur kwam eeeiiinndddeeelijkkkkkk het telefoontje...er zijn er 2 bevrucht!!!! waar we super blij mee zijn ..aangezien het azm ons eigelijk geen kans meer gaf en we als second opiniun(hoe schrijf je dat)naar geerten zijn gegaan... hier andere medicijnen...en nu dus 2 bevrucht...wat we nog nooit gehad hebben....

Vandaag om 12 uur is de terugplaatsing..van ze allebei...en dan beginnen waarschijnlijk de 2 verschrikkelijkste weken het wachten ...als ik iets niet kan is het wachten..... maar goed je bent nooit te oud om te leren hahahahahahahahaha

Ooohhh wat spannend bij jou!!!! het begin is er zeker.... en ik weet het de eerste 8 weken zijn het moeilijkste...(heb een dochter van 8 jaar)Maar ik ga voor je duimen dat het helemaal goedkomt!!!!!!

Heel veel succes en geniet ervan JE BENT ZWANGER!!!!!!!!!!!!!:preggers:

LIEFS DEMI

Geplaatst

Fijn om te horen noor, goed nieuws amai nie. Ik hoop ook voor je dat die 8 weken zo vlug mogelijk voor bij zijn en dat alles héél goed blijft! Mooie waarden.

Ik zit nier nog altijd te wachten. Maandag bloedtest. Momenteel voel ik niks. Geen krampen of gezeur, misschien af en toen een beetje een zwaar gevoel.Bij de twee vorige pogingen had ik nu al krampen en gezeur. Dus wie weet misschien positief maandag. Ik ga mezelf wel niet te veel wijsmaken. Anders is maandag met slecht nieuws dubbel zo erg. In ieder geval, iedereen hier veel succes en moed voor de wachtweken.

Geplaatst

*** breek in ****

Noor GEFELICITEERD ... Super en t zijn spannende weken voor je maar ik duim voor je !!

Liefs eer

*** breek uit ***

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Heb net de resultaten van mijn bloedtest gehoord. Ik heb een HCG van 26 icon_mad.gif De gyn zei me dat er iets geweest moet zijn of er iets gaande is....

Ik heb nog een waardetabel van mijn eerste zwangerschap gevonden. Daar stond er kleiner dan 3 niet zwanger, tussen 3 en 25 waarschijnlijk zwanger, maar tweede test na 48 uur om te bevestigen en vanaf waarde 25 zwanger. Woensdag mij weer laten testen. Momenteel heb ik nog geen gezeur of menstruatie krampen. Zolang er die niet zijn heb ik nog een beetje hoop. Maar ik dacht nu toch een betere resultaat te krijgen omdat ik geen krampen voel. Zijn er al mensen geweest met waarde HCG 26 die toch zwanger bleven? In ieder geval bij negatief nieuws moeten ze maar eens onderzoeken waarom ik steeds innesteling heb maar dat het vruchtje niet blijft. Dat zouden er 3 miskramen geweest zijn. Ik heb nog 3 pogingen voor ik verder doe wil ik echt wel een onderzoek.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden