Jump to content

Thais eten

ChrisH

Recommended Posts

Aankomende week hebben 4 collega's uit mijn team een etentje georganiseerd, omdat zij allemaal 12 1/2 jaar in dienst zijn. Een hele feestelijke gebeurtenis dus. Nu is bekend geworden dat we bij de Thai gaan eten. Ik vraag mij af of ik nu probleemloos Thais kan eten, gelet het pittige en kruidige eten. Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik zelf absoluut geen fan ben van de Thaise keuken. Ik ben de enige zwangere in ons team en ik vind ook niet dat zij bij hun restaurantkeuze met mij rekening hoeven te houden. Het is hun feestje.

Maar wat zouden jullie doen? Wel of niet mee gaan eten? En nog belangrijker, kan het kwaad voor mijn ongeboren baby's?

Volgens mij kan het geen kwaad om gekruid te eten, ik dacht dat dat meer was als je borstvoeding geeft, dan krijgen ze er meer van mee. Maar als je het zelf niet lekker vindt... Je kan je ook beperken tot mildere smaken, aan de keuken doorgeven dat je zwanger bent en vragen of ze voor jou wat minder gekruid maken? Moet kunnen hoor!

Hoi Chris,

Wij zijn 2 weken geleden terug gekomen van onze 4 weken vakantie in Thailand. Het eten kan geen kwaad. Het enige waar voor gewaarschuwd wordt, is dat je mogelijk wat last kunt krijgen van maagzuur als je spicey en gekruid eet.

Ik vond het eten trouwens niet zo gekruid. Spicey soms wel ja, maar dat was dan mijn eigen keuze ;-)...

Ik heb daar alles zelf gewoon gegeten, ook het spicey eten, en heb helemaal nergens last van gehad.

2 dingen:

- buitenlandse restaurants passen meestal hun standaard eten aan aan de mensen die er komen. Dus wat voor hun spicey is, is hier voor velen niet te doen, dus maken ze het vaak al wat milder dan oorspronkelijk.

- vaak kan je bij je bestelling doorgeven als je iets niet spicey wilt hebben. Daarnaast heb je ook echt wel veel Thaise gerechten die gewoon van oorsprong al helemaal niet spicey zijn, zoals de Pad Thai (Noodles met groente en een vleessoort naar keuze).

Succes met het maken van je beslissing, maar keuze zat in gerechten dus in ieder geval...

Hoi,

je kunt kip met cashewnoten en groenten vragen, erg lekker gerecht staat bijna altijd op het menu en zeker niet pittig.

Sowieso zijn er best veel thaise gerechten die absoluut niet pittig zijn hoor. Maar bijna altijd hele vriendelijke lui en graag bereid om extra rekeni g met je te houden hoor.

Eet smakelijk!

groetjes

Hi!

Ik ben het helemaal met de andere meiden eens: heel veel heerlijke, milde gerechten bij de Thai. Ik denk zelfs dat het een super goede keuze is als je zwanger bent: vers, niet vet en oooooh zo lekker :-). Hier heb ik nog geen goede

Thai gevonden, toch nog maar eens op zoek gaan :-)

Eet smakelijk!

Ik ben uiteindelijk niet meegegaan. Niet zozeer om het eten, maar eerder omdat ik merk dat ik de laatste twee weken merk dat ik snel moe word. Sociale uitjes die te lang duren zijn net als mijn werk gewoon erg vermoeiend geworden. Volgens mij word ik een echte huismus. :heppie:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use