Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Icsi, wat jammer van dat ene eskimootje... Maarrrr wat goed zo'n toppertje!!!!! Die moet toch blijven plakken hè!!! Groen groen groennnnnn :))

Wij gaan dinsdag het ontdooiresultaat te horen krijgen, e gaan ons bellen in de voormiddag... en als dat positief is, dan krijgen we woensdag er de tp van... Oowww spannend!!!!!!!!! Ik hooooop zoooooo dat dat ene eskimootje mooi stevig ontdooit en goed doordeelt! Dat hebben we wel verdiend na onze vorige dooiperikelen!

Ik vind het ontdooien dit keer minstens zo spannend als de bloedname voor de zwangerschap zelf...pffffffff.....

• Reacties 501
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik zit op WD10 en vanmorgen test gedaan. Hartstikke negatief. Ik denk dat het niet gelukt is maar ja. Hele nacht stekende pijn aan linkerkant van mijn buik. Geen idee wat dat is maar goed.

Liefs Marloes

Geplaatst

Loesje, WD10 is veeel te vroeg!!!!!!!!!!!!

Ik blijf het herhalen: bij ons dochtertje had ik op wd14 een positieve bloedname, maar nog geen positieve urinetest! Die kwam pas een paar dagen later!

Dus Loesje, nog niet opgeven, probeer het nog een paar dagen uit te zingen en dan pas testen!!! Deze negatieve test betekent echt nog niks hoor meid!!!!! Kop op hè!

Geplaatst

Hey Dames,

I'm back.. net naar de afdeling gebeld en a.s zondag eerste fm weer (cd 11).

Ik verwacht rond 19,20 maart een tp te hebben van 2 eskimo's (als het ziekenhuis hieraan mee werkt).

Dus over een week of 2!

Gisteren ging het al weer goed, altijd ff 2,3 rot dagen en dan ben ik weer bezig met de volgende ronde!

Helaas zijn er na mij nog meer dames gevolgd..

Loesje, het kan nog alle kanten op.. wd 10 is nog aan de vroege kant!! Ik hoop het zo voor je!

Good luck!

Gr. Onedream

Geplaatst

Even voorstellen

Onedream - 25 jaar - 1ste kindje- 2e cryo tp van 1e ivf

ester33-33 jaar-1ste kindje-1ste ivf mislukt-begin aan 2de ivf.

Icsi - 33 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e (succesvolle) icsi in 2009 (nog 2 cryo`s in 1 rietje)

Appelsientje - 30 jaar - 1ste kindje - 1ste ivf

Dee - 33 jaar - 1e kindje - 5e ivf

Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e ivf

Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - 2e cryo tp van 1e ivf

Dederika - 29 jaar - 1e kindje - 2e cryo tp van 1e ISCI

Belladonna-1ste kindje-9 maal IUI-3 IVF pogingen-8ste Cryo poging

Nikkie - 1e kindje - 2x IUI - 1x IVF - 2x ICSI - cryo tp van 2e ICSI

Krisje82 - 29jaar - 2e kindje - 2e cryo tp van 1e ivf

Start Prikken

Appelsientje 21 - 02 - 2012

Bettyboopke 24 - 02 - 2012

ester33 26 - 02 - 2012

Uitgangsecho en 1e FM

Onedream - 13/15/17-02-2012

Bettyboopke - 24 - 02 - 2012 (uitgangsecho)

Appelsientje - 28 - 02 - 2012

icsi - 29 - 02 - 2012

Belladonna-07-03-2012 (1ste echo)

ester33 - 16 - 03 - 2012

Krisje82- 13-03-2012

Onedream - 11-03-2012

Punctie datum

Dee 16 - 02 - 2012

Appelsientje 05-03-2012

Terugplaatsing

Dee 19 - 02 - 2012 (2 embryo's)

Krisje82 22-02-2012

Onedream 23 - 02 - 2012

Loesje21 24-02-2012

Dederika 24-02-2012

Nikkie 29-02-2012 (2 cryo's)

icsi 04 - 03 - 2012

Bettyboopke 07 - 03 - 2012 (hopelijk!)

Appelsientje 07-03-2012

Onedream - +/- 20-03-2012

Testdatum

Dee 02 - 03 - 2012

Krisje82 07-03-2012

Onedream 09 - 03 - 2012

Loesje21 09-03-2012

Dederika 09-03-2012

Nikkie 14-03-2012

icsi ± 18 - 03 - 2012

Bettyboopke 19 - 03 - 2012 (hopelijk!)

Geplaatst

@Dee en Krisje. Wat jammer meiden ... veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

@Bettyboopke. Spannende tijden voor jullie, ik duim voor een mooie ontdooing.

@Loesje. Hou vertrouwen, geef nog niet op en heb nog even geduld meis.

@ICSI. Lekker broeden voor jou. Warm houden, bewegen en lief voor ze zijn, doe ik ook en hopelijk helpt het ;-).

Het wordt tijd voor groen meiden. Ik heb zo'n rood dramabankje meegemaakt in augustus en dat was afschuwelijk dus nu gaan we voor groen, groener, groenst!!

Geplaatst

@Onedream: Grote pluim voor jou dat je zo snel weer positief bent en blijft na een teleurstelling! Het helpt mij ook om te zien dat anderen er zo mee om gaan.... Veel succes met je volgende poging en ik hoop voor je dat het lukt, je hebt het verdiend!

@Bettyboopke: thanks voor je reactie en medeleven. Ik vindt het wel vervelend van die 2e cryo maar niet dramatisch hoor. Ik moet zeggen dat ik het wel heel spannend vond als er 2 teruggeplaatst werden dus misschien ook maar voor het beste.... Veel succes de komende dagen met wachten en ik zal een kaarsje branden.

@Loesje, hou moed, vertrouwen en hoop want het kan nog echt alle kanten op! Het is gewoon te vroeg om conclusies te trekken dus probeer deze dagen nog af te wachten. Ik heb hier zoveel dames gezien die de hoop verloren hadden op dag 9,10 en zelfs 11 of 12 en die nu op een topic zitten van 'zwanger' dus HOU VOL!!!!

@ Nikkie: Hoe gaat het in de wachtweken? Ik merk dat ik er nu 'rustiger' in sta dan de vorige ronde, heb ook meer vertrouwen dat het goed KAN gaan. Ik doe nu eigenlijk niets bijzonders, gisteren en vandaag een beetje rust houden en ga morgen weer gewoon mijn dagelijkse gang. Sporten, werken, zwemmen, etc. Zijn er dingen die jij speciaal wel of niet doet?

Dames: we gaan voor GROEN!!!! SUCCES en de kaarsen branden hier ook voor jullie!

Geplaatst

@ICSI. Ik wandel elke dag zo'n 40 minuten voor een betere doorbloeding van de baarmoeder. Verder heb ik een stofzuig/dweil/schoonmaak verbod opgekregen van mijn vriend ... lekker hoor ;-), hij wil geen enkel risico nemen. Ik eet genoeg vers fruit, melkproducten, groenten. Van mijn acupuncturiste doorgekregen dat ik mijn buik goed warm moet houden (niet op koude muurtjes zitten ofzo, maar geen kruik gebruiken) en ervoor zorgen dat je geen koude voeten hebt. En als ik moe ben doe ik rustig aan.

Ik heb weer een naaldje in mijn oor geschoten gekregen van de acupuncturiste, toch heb ik het gevoel dat dat me de vorige keer meer rust bracht dan deze keer. Ik heb nu toch een soort van onrust in me. De vorige keer wist ik ook gewoon dat ik zwanger was, geen idee waar dat gevoel op gebaseerd was maar het voelde zo. Dat gevoel mis ik nu een beetje ...

Weet ook nog niet goed wanneer ik nu mag testen: TP arts zei 10 dagen, fertiliteitsverpleegkundige zegt 15 dagen en we kregen het weekend een brief van het ziekenhuis en daar staat in 17 dagen ... vooralsnog gaan we voor 2 weken na de TP ...

Even opgelet ICSI: ik weet niet wanneer je gaat zwemmen want dat mag niet té snel na de TP in verband met infectiegevaar. Ik zwem voorlopig even niet.

Succes en sterkte met wachten. Groetjes Nikkie

Geplaatst

Doen en laten?

Mmmm... zoals Nikki ga ik ook naar acupuncturiste, die ook mij adviseerde om de baarmoeder warm te houden door:

- bewegen!! Voor de bloedsomloop

- maar niet zwemmen, niet omwille van infectiegevaar, want ik heb net als Icsi een tp van een cryo, maar wel omwille van het koude water. Vind ik wel jammer want ik zwem heel graag! Maar alles voor een beebje hè ;)

- kruidenthee drinken: bloedsomloopthee of thee van vrouwenmantel & 1000blad. Géén koffie!

- geen koude dranken en zeker geen koude melk

- alleen gekookte groentes, géén rauwkost. Best ook geen rauw vlees/vis. Aanbevolen is 1x per week gebakken/gekookte/gestoomde vis.

- van fruit enkel inlands fruit, geen exotisch fruit

- warmwaterkruik beveelt mijn acupuncturiste juist aan... zolang dat ie niet te heet is natuurlijk

Het lijkt een behoorlijk lijstje, maar de meeste dingen deed ik eigenlijk al. Enkel dat bewegen vind ik niet zo evident. Ik probeer zoveel mogelijk te gaan wandelen, maar dat lukt niet altijd. Ik ga ervan uit dat spelen met en hollen achter mijn peutertje ook telt als bewegen ;)

Maar verder doe ik gewoon alles: tillen; stofzuigen;... Ik heb dat bij mijn eerste zwangerschap ook gewoon gedaan en dat is goed gekomen.

Oh ja, wat ik ook nog doe, ik draag een maansteen. Mijn zusje heeft me die geneeskrachtige steen kado gegeven bij onze eerste IVF. Hij zou een zwangerschap bevorderen. Bij onze eerste IVF heeft ie dat effectief gedaan ;)

Maar ik weet niet of ik erin moet geloven hoor, onze cryo-poging was uiteindelijk nikske. Maar tòch draag ik hem consequent en ' verzorg' ik hem zoals aanbevolen (spoelen onder koud water, in het maanlicht leggen). Ik draag hem met een speldje in mijn onderbroek, want hij zou best zo dicht mogelijk bij de betreffende plaats gedragen worden op de blote huid. Ik ben hierbij van het principe: "baat het niet, het schaadt ook niet".

xxx

Geplaatst

@Bettyboopke. Grappig om te lezen dat jij ook een maansteen draagt. Ook ik heb hem gekregen van mijn zus. Ik zat een half jaar geleden behoorlijk in zak en as (bij wijze van spreken hoor ;-) want ik had hem laten vallen en er was een stukje af ... toen heb ik hem laten testen maar hij was nog krachtig genoeg, ik kreeg toen als tip dat ik meer vertrouwen moest hebben. Dat heeft geholpen want toen werd ik zwanger (helaas een miskraam). Bij mij zit er alleen geen oogje aan dus kan ik hem niet in mijn onderbroek spelden, ik draag hem wel op de huid maar dan in mijn bh. Ik heb ook het motto baat het niet dan schaadt het niet.

X Nikkie

Geplaatst

Dank je dames. Ja ik zal netjes afwachten. Ik heb vanmorgen even gejankt, omdat ik me zo alleen voel. Mijn partner weet niet zo goed hoe zij voor mij moet zijn. Zij is veel nuchter in dan ik. Ik moet gewoon wat geduld hebben. Ik kan helaas niet veel lopen vanwege mijn rugpijn. Ik heb heel erg veel last van mijn rug laatste tijd.

Heel veel succes voor dames met wachten en prikken enzo. Ik duim voor jullie allemaal!!

Liefs Marloes

Geplaatst

@Bettyboopke. Eigenlijk wel logisch om niet te zwemmen vanwege het koude water daar had ik nog niet over nagedacht. Nu was ik dat toch al niet van plan in de wachtweken, maar ik mis het ook wel hoor. Mijn TP arts zei de eerste dagen na TP geen sex, niet zwemmen en niet in bad vanwege infectiegevaar.

Waar koop je die kruidenthee, waarschijnlijk niet gewoon bij de supermarkt?

@Loesje21. Kop op meis. Heb nog even geduld en vertrouwen. Succes met wachten en je rugpijn.

Dat is het fijne van dit forum, je kan hier altijd terecht als je je alleen voelt of je hart wilt luchten of whatever.

Geplaatst

Jeetje wat een lijst met do's en dont's..... Is helemaal nieuw voor mij. Mijn arts zei: "ja, ik kan je nu zeggen dat je een halve dag op je kop moet staan, niet mag stofzuigen, dweilen en poetsen en dat je iedere dag een bos verse bloemen moet krijgen van je man, maar je hebt het gewoon niet in de hand. Gewoon doen wat je altijd hebt gedaan dus."

Ik doe dus eigenlijk niets bijzonders als alleen geminderd met koffie maar ik begrijp dus dat ik dat beter helemaal kan laten staan omdat dat ook niet bevordelijk is. En zwemmen? Ik zwem 2 x per week, 1 voor mezelf en 1 keer peuterzwemmen met mijn dochter..... Dat wordt ff moeilijk om dat op te geven. En voor infectiegevaar? Dat is toch alleen na de punctie?

Accupunctuur heb ik ook aan gedacht maar daar ben ik dus he-le-maal geen type voor. Ik ben daar veel te sceptisch voor, hoewel ik in mijn omgeving wel goede resultaten zie hoor....

Bewegen is geen probleem want naast zwemmen sport ik nog 2x per week. Normaliter wel zwaar cardio-training maar dat ga ik nu maar even minder doen (he wat vervelend ;-))

Die thee ga ik vanmiddag misschien wel halen bij de Tuinen hier, daar zullen ze hem vast wel hebben. Thanks voor de tips!

@ Marloes: de reden dat ik hier mee schrijf is voornamelijk omdat mijn man ook zo'n lekkere nuchtere is. Is vaak heel prettig maar om je gevoel mee te delen soms ook heel moeilijk. Aan de ene kant houdt ie me met mijn beide benen aan de grond en aan de andere kant maakt ie nergens een probleem van. Dat is het fijne van dit forum, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje en je kunt hier makkelijk je hart luchten.

Voor je rug: misschien is een bezoekje aan de fysio of ostheopaat een idee?

@ Nikkie, ik heb nu juist wel meer rust als de vorige keer. Weet niet hoe het komt maar ik denk er niet meer de hele dag aan, dat was bij de vorige cryo-tp wel. Hopelijk is dat een goed teken. Bij ons is de testdatum 14 dagen na tp. Ik ga ook echt niet eerder testen want dat was de vorige keer uitgelopen op een ramp (mentaal dan). We hebben voor de zekerheid al een afspraak gepland voor 3 dagen na de testdatum, mocht ik niet zwanger zijn. Dan gaan we weer vooraf beginnen met ICSI.

Geplaatst

@icsi: die do's and dont's zijn vooral om de bloedsomloop te bevorderen, wat dan weer voor een goede innesteling kan zorgen. En mijn bloedsomloop is niet altijd even goed (soms koude voeten). Maar ik ben ook van mening om er nu ook niet teveel tralala aan te hangen hoor! Ik verander niet echt veel aan mijn levensstijl, in feite zijn dit dingen die ik al van nature uit doe. Zoals rauwkost vermijden, in de winter smaakt me dat helemaal niet! En ik drink sowieso al veel kruidenthee, dus kan ik net zo goed die betrefende thee's drinken :)

Gewoon doen wat voor jou goed voelt, ik denk dat dat nog het beste is hoor.

@nikki: de bloedsomloopthee is van het merk Ladrome. Dit vind je meestal wel in reformwinkels, maar ook op internet. De vrouzenmantel en de duizendblad zijn gedroogde kruiden die ze meestal los verkopen in reformwinkels. Je mengt die dan gewoon zelf (50-50), laten trekken in kokend water, met een klein lepeltje honing mmmmm

@loesje: komt goed hoor! Die onderrug wel verzorgen hè! Misschien eens een osteo of acupuncturist laten kijken? Beiden kunnen echt heel veel goeds doen voor je rug (èn voor een evt zwangerschap)! Houd ons op de hoogte hè!

Verder ben ik ook veel rustiger dan de vorige keer. Ik vergeet soms zelfs dat we ermee bezig zijn... Vergat soms zelfs mijn spuitjes en nu soms de utro... Gelukkig heb ik mijn gsm op reminder staan ;) Morgenvroeg zal het wel weer even anders zijn....dan zal het wel goed spannend worden!!

Toedeloe xxx

Geplaatst

Ha meiden,

Ik heb even een paar dagen niks laten horen, omdat ik mijn zinnen echt op iets anders moest zetten.

Helaas niet gelukt ik word echt helemaal gek van het wachten. Ik zou gewoon even een weekje van mezelf op vakantie willen.

Ieder krampje of steekje denk ik oh nee daar komt het, en dan ben ik weer super misselijk en dan denk ik dit komt toch niet enkel van de bollen. Ahhhhh

En ieder uur loop ik weer onderbroeken te gluren. Laat het asjeblieft snel vrijdag zijn!

lieve meiden in het rood. Echt super balen ik hoop dat jullie droom toch nog heel snel vervuld zal worden. En loesje blijf nog even positief je moet toch net als mij tot vrijdag wachten? Het kan nog alle kanten uit.

Lieve meiden niet vergeten maar we zijn stuk voor stuk super kanjers.

Dikje knuf Dederika

Geplaatst

Hallo dames,

Toen ik behoorlijk onder de indruk was van de rustgevende middelen hebbeb jullie lekker gekletst. Do.s en don.ts. Ik heb vandaag mijn punctie gehad. Voor mij voor het eerst! Een hele ervaring! Er is veel vocht weggezogen en uiteindelijk 6 eicellen uitgekomen. Nu wachten op woensdag! Dan gaan ze bellen wanneer en of er een tp is. @bettyb jij hebt ook een terugplaatsing toch? Ik heb echt de hele middag geslapen! Poeh hè? @ dederika spannend hoor! En vrijdag komt steeds dichterbij! En loesje wat is goed te lezen dat iedereen aan je denkt! We hebben een mooi wachtbankje met elkaar. Ook jij moet even geduld hebben! Ik hoop voor jou een positief bericht! Blijf erin geloven. @icsi en nikki wwachtse! En onedream wat goed van jullie dat je weer doorgaat! En krissje en dee hoe gaat het met jou? En Esther? Prikse nog even, ik ben je niet vergeten, jij moet alles nog.

Succes aan alle dames en hopen dat ik ook straks bij de wachtdames kan aansluiten!

Groetjes

Geplaatst

@Appelsientje. Ik zal voor je duimen voor een mooie bevruchting. Heb je veel pijn gehad tijdens de punctie? Lekker relaxed doen hoor vandaag. Bij mij in het ziekenhuis zeggen ze altijd dat je extra lief voor jezelf moet zijn op punctiedag.

Geplaatst

*breekt even in*

Hai dames! Ik kom van het wachtbankje februari en zit nu, jahjah, op het topic zwanger. Vandaag 6 weken dus moet de eerste echo nog komen, maar dit is al heel wat. Ik heb nog een tip die ik nergens ben tegen gekomen; granaatappelsap. Dit is ook erg goed voor je doorbloeding... Ik heb het de eerste icsi ook gedronken, toen niets. Icsi 2 weer en nu dus zwanger. Ik zeg niet dat het helpt, maar baat het niet........

Succes allemaal!

*breekt weer uit*

Geplaatst

Meiden, ik lees en leef nog met jullie mee hoor!

Spannende wachtdagen bij een aantal.... en Appelsientje 6 mooie eicellen, we duimen voor de bevruchtingen!!

Granaatappelsap heb ik juist wel tegenstrijdige dingen over gelezen, toevallig heb ik er afgelopen weekend nog wat over geschreven in een ander topic, zal dat zo nog ff kopiëren voor de zekerheid.

Wij gaan nog niet door voor onze cryo's. Eerst toch nog uitzoeken of er iets anders te bedenken is tegen de actieve antistoffen in m'n baarmoeder want zijn nu bang dat onze embryootjes niet eens de kans krijgen en misschien wel aangevallen en 'vernietigd' worden door de antistoffen.....

Geplaatst

appelsientje, lief dat je aan mij denkt ja ik begin vrijdag met gonal F dus het schiet al aardig op,wat goed om te lezen dat de punctie bij jou mee

is gevallen en dat je 6 eicellen had.

ik hoop dat je woensdag wordt gebeld voor een terugplaatsing.:toppie:

Dederika,ik kan me voorstellen dat je gek wordt van het wachten,maar vrijdag mag al gaan testen dus wacht nog heel even,succes.

Loesje,hou nog even vol,voor je het weet is het vrijdag en dan mag je gaan testen ik duim voor je.

succes meiden.

Geplaatst

De berichten over de granaatappel(sap) zijn tegenstrijdig.... Enerzijds gezond voor je gezien de anti-oxidanten (gaan veroudering van je cellen tegen). Verder staat de granaatappel symbool voor vruchtbaarheid, maar dat is vanwege de vele pitten/zaden die erin zitten. Anderzijds bevat de granaatappel veel oestrogenen, en werd het daarom in de oudheid gebruikt als anticonceptie (dat is nou net niet de bedoeling bij ons). Ook zou het weeën op kunnen wekken. Google maar eens. Uiteraard doen waar je jezelf goed bij voelt maar persoonlijk neem ik het risico niet meer (vorig jaar zat ik op een wachtbank waar de granaatappelsaphype gaande was maar geloof niet dat er duidelijk meer of minder zwangerschappen waren, dus tja, geen idee).

Geplaatst

oké, nog een nachtje slapen, hopelijk rustig en dan krijgen we morgenvoormiddag te horen of het ontdooien goed gegaan is...

Pffff...toch wel spannend hoor!

Pleaeaeaeaeaeaeaese laat ons eskimootje mooi op temperatuur komen, zodat ie lekker in mijn buikje kan gaan zitten woensdag!

We kunnen jullie duimen dus wel even gebruiken!

Tot morgen x

Geplaatst

Bettyboopke: SUCCES VANDAAG!!! Heb een kaarsje branden hier!

(Bij welk ziekenhuis loop jij trouwens, in België of in NL?)

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje wat een rode namen toch. Helaas weet ik maar al te goed hoe dit voelt. Heel goed om snel weer door te gaan. Maar het verdriet mag er zijn! Zelf veel te veel weggestopt met een burn out tot gevolg... Niet dat dit bij iedereen gaat gebeuren en er was ook veel werkstress, maar de tip om niet altijd maar meteen door te gaan (emotioneel gezien), het verdriet niet de ruimte te geven en altijd juist een sterke vrouw te zijn wil ik jullie wel geven. Want het is steeds weer zo'n enorme pijn en verdriet. Leef met jullie mee meiden!

Bettyboopke, succes vandaag! Ook ik duim met je mee!

Loesje en Dederika, nog even spannend. Ppfff wat gaan dagen dan opeens langszaam he?

Appelsientje, mooie score hoor! Hoe voel je je nu? Spannend morgen!

Icsi en Nikkie, succes met wachten meiden!

Esther, prikse nog meid! Wanneer heb je je volgende echo?

Wij gaan morgen eens kijken hoever mijn cyclus is en wanneer de pregnyl gezet kan worden. In het verleden meestal op Cd12, dat zou vrijdag zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden