Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik voeg me ook bij jullie. Ik heb van de week positief getest en ben uitgerekend op 12 oktober. 23-2 heb ik de eerste echo, net als jij, HBB! Het is nog bijzonder pril natuurlijk, maar ik voel me echt zwanger. Ik herken allerlei "kwaaltjes" van de zwangerschap van mijn dochter. Uiteraard kan er nog van alles misgaan, maar ik wil in ieder geval van elke seconde genieten. Zorgen maken kan altijd nog.

Ik heb nog niet alles gelezen hier, ga ik binnenkort doen. Ik zag in de gauwigheid wel dat je van de week een goede echo hebt gehad Esther, gefeliciteerd! Dat moet een heerlijk gevoel zijn.

Wil iemand mij op het lijste toevoegen, het lukt me niet om mezelf onderaan te zetten

abc (33) - 2de kindje - uitgerekend op 12-10-2012 - eerste echo op 23-2

Bedankt!

Geplaatst

Van harte welkom ABC!

En bovenal: van harte gefeliciteerd! Wat zul je blij zijn!

Gelukkig dat je je niet al te veel zorgen maakt.

Het lijstje kan ik even niet voor je aanvullen maar misschien wil iemand anders dat wel doen.

Geniet van je zwangerschap!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Bedankt voor het welkom Noor. Wat hebben jullie een ongelooflijk lange weg begaan voor zowel jullie zoon als voor deze zwangerschap. Wat een doorzettingsvermogen heb je zeg! Volgende week dinsdag is dus de spannende eerste echo. Je hebt een tp van 3 gehad zie ik, dat kan dus alle kanten op ;-).

Geplaatst

abc welkom hier. Prima instelling dat je vooral wil genieten ipv zorgen maken!

Noor, moest jij nou nog een keer bloed prikken? Of is het nu gewoon wachten geblazen tot de 1e echo?

Esther, gek hè, dat je bijna blij bent misselijk te zijn? Nu is nog echt bevestiging.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

abc welkom!

mo en noor, ook allebei aan de thyrax...wel "fijn" dat er meer zijn die een schildklierafwijking hebben, kunnen we daar af en toe even over babbelen.

mo, ik moet nu over 6 weken weer bloedprikken. en jij, hoevaak controleren ze bij jou de waardes?

ik ben trouwens medisch, vanwege mn diabetes en schildklier. mo en noor, jullie ook vanwege de schildklier of juist niet?

ik ben vanmiddag een uur eerder naar huis gegaan, zo wat was ik moe zeg...zat zowat te slapen achter mn bureau. hoop dat dat snel over is. heb trouwens sinds gisteren ook dat ik zo'n ontzettend opgeblazen gevoel heb na de lunch, das echt niet fijn zeg.

fijne avond meiden

Geplaatst

Hi Ladies /Noor, ( heb even mijn bericht verhuisd, want ik heb begrepen dat jullie allemaal actief zijn in deze topic>>>)

Zal me even voorstellen. Mijn naam is janajade 33 jaar en heb op 18 januari de punctie gehad en op 21 januari de terugplaatsing van onze eerste ICSI poging.

1 februari mocht ik mijn zwangerschaptest doen. en we zijn zwanger na onze 1ste poging ICSI..

Ik ben nu zwanger van ons eerste kindje. Ik hoop dat alles goed blijft gaan want alles is nog steeds zo pril.

OP 22 februari de eerste echo. Kan niet wachten tot het zover is. Gisteren contact gehad met moeders voor moeders. en de dame gaf me aan dat ik 13 oktober uitgerekend ben.

Leuk om mensen te ontmoeten die hetzelfde meegemaakt hebben.

janajade

Geplaatst

Welcome again!

Even een vraagje... hebben jullie ook zo'n dorst?

Ik heb echt momenten dat ik zo'n oer dorst heb.... verschrikkelijk..

zou het normaal zijn?

groetjes

noor

Geplaatst

even inbreken om alle meiden hier van harte te feliciteren!

Ik was uitgerekend op 21 oktober 2011 maar het is 24 september geworden. Dus zowel oktober als september haha! Nu zijn jullie er, een jaar later om hetzelfde moois te mogen meemaken. Morgen precies een jaar geleden testte ik zelf ook officieel positief hihi, en nu ligt ons hummeltje hier in de maxi cosi verder te slapen, na een lange winterwandeling ermee gemaakt te hebben. Ongelooflijk toch he!

Geniiiiiieeeet ervan! De eerste weken zijn enorm spannend, en het zal altijd wel spannend blijven, maar probeer tegelijk bij de mooie momenten stil te staan, want het is allemaal zo wonderbaarlijk en snel!

dikke zoen,

Ellen

Geplaatst

Welkom abc en janajade!!!!!!! En natuurlijk van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Inderdaad abc we hebben op dezelfde dag de echo!!!!!! Ik zou m eerst ook de 22ste hebben zoals janajade, maar zou m'n mannetje niet mee kunnen.... Dus dan maar de 23ste :)

Ik kan je nu niet in t lijstje zetten, kan niet op m'n iPad :(

Misschien wil iemand anders het even doen??? En meteen janajade erin zetten.....

Geplaatst

hoi Ellen, ja wat vliegt de tijd he?! ik was in oktober 2010 uitgerekend en beviel half september. Nu 2 jaar later hopelijk een tweede wondertje.

Als het weer een jongen is dan heb ik precies voor alle seizoenen de juiste kleertjes. hihi kwestie van plannen! nee hoor grpaje. Als er bij mij iets niet te plannen valt dan is het zwanger worden/ blijven.

Gisteren weer bloed geprikt, waarde was in de curve. Dus dinsdag as de echo bij 6 weken 4 dagen. Hou mijn hart vast. brrr eng.

Seef ik was gisteren toevallig ad beurt voor tsh/ft4 waarde. Kon ik mooi combineren met de hormonen. Maar ik denk dat die wel goed zijn hoor, ben al lang stabiel.

Oh ik moet verder, tot later!

groetjes

noor

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst wil ik iedereen hier feliciteren met de zwangerschap!

Ik wil graag ook hier meeschrijven. Ik vind het allemaal nog heel spannend maar ben inmiddels 6,5 week zwanger. Gisteren heb ik de eerste echo gehad en hebben we een heel klein kloppend hartje gezien. Ik probeer wel te genieten maar voel me ook heel onzeker. Na zoveel teleurstellingen is het nu eindelijk gelukt en daarom ben ik ook zo ontzettend bang dat het straks alsnog mis gaat.

Wat betreft de kwaaltjes... Die heb ik genoeg. Vermoeidheid, obstipatie, pijnlijke borsten, bij vlagen misselijk, veel plassen etc.

Overdag gaat het nog wel met de vermoeidheid. Vooral als ik aan het werk ben heb ik er niet zo'n erg in maar zodra ik thuis kom en op de bank ga zitten val ik ongeveer om van de slaap.

Noor, dat van die dorst herken ik wel. Ik kan ook wel blijven drinken. Nou zag de gyn gisteren bij de echo wel dat mijn eierstokken nog erg vergroot waren. Dus heb misschien toch iets van lichte overstimulatie gehad. Ik moest het in ieder geval in de gaten houden. En wellicht heb ik daarom ook meer dorst.

Ik ga alles nog even rustig teruglezen als ik meer tijd heb.

P.s hoe plaats ik zo'n leuke ticker?

Geplaatst

dank je wel huisje_boompje beestje... wat een spannende tijden zijn het... Ja graag als iemand me ook op het lijstje kan zetten... Gisterenavond ging ik mijn tanden poetsen en wat zag ik.. allemaal witte kalk plekjes. Net de paradontoloog gebeld en die gaf aan een tekort aan kalk door de zwangerschap! Ik slik mulitivitamine voor zwangeren.... dus zo maar even naar de winkel voor Kalk tabletten...

Geplaatst

ook ik kom jullie even feliciteren ben ook een sept/okt mama van 2011 7 oktober uitgerekend maar 8 september bevallen!

Zet hem op meiden!!!!! sterkte met de kwaaltjes en hopelijk allemaal mooie echo's

Geplaatst

En ik wil mij ook graag "opgeven" voor deze super spannende club. Ben nu zeven weken zwanger na onze eerste IVF behandeling. Ben gelukkig met vakantie want jemig wat ben ik sloom. Heb bewondering voor al jullie drukke dames.

Geplaatst

Zijn al best vel mensen weer bijgekomen! Gefeliciteerd allemaal en vooral genieten!!

Morgen eerste echo met 6 weken 5 dagen. Ben zo benieuwd:-) buiten de vermoeidheid en een positeieve test nog geen dingen die me zwanger doen voelen.

Hoop dat de echo me het beeld geeft wat het werkelijkheid maakt.

Merken jullie al veel of ook nog niet heel veel?

Geniet van het weekend!

Geplaatst

Hi Pcuk78, spannend zeg morgen... je kan zeker niet wachten? Ik moet nog eventjes geduld hebben tot de 22ste. Ik heb wel wat dingen waardoor ik me anders voel: zere borsten, een metaalsmaak in me mond, en sinds dit weekend witte vlekken om mijn witte tanden ;-( (kalkgebrek)... Dus ik hoop dat alles hierbinnen goed gaat. Ik zie dat dit ook jullie eerste ICSI poging is geweest...wat geweldig.. zo zie je maar dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn!. Geniet van de echo morgen. Ben benieuwd..

Geplaatst

Welkom hope!!!!!!!!!!!!! Oh vakantie... Ben ik zoooo aan toe!!!!! Gelukkig is de dag van m'n echo (23ste) de eerste dag van mn voorjaarsvakantie.........

Puck: heeeeeeeel veeeeeel succes en hopelijk heeeeeel veeeeeeeeel plezier morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ik wil mij ook graag "opgeven" voor deze super spannende club. Ben nu zeven weken zwanger na onze eerste IVF behandeling. Ben gelukkig met vakantie want jemig wat ben ik sloom. Heb bewondering voor al jullie drukke dames.
Geplaatst

Nieuwe zwngeren, welkom en van harte gefeliciteerd! Dit bankje wordt nog lekker druk zo :)

Ben zelf even wat minder actief door kwaaltjes als moeheid en misselijkheid, maar probeer wel steeds een beetje bij te lezen.

Morgen alweer de 3e echo.. Hoop dat t hartje nog steeds zo mooi klopt! Om 11:20 zijn we aan de beurt :)

Geplaatst

Welkom alle nieuwe meiden, geniet van jullie zwangerschap! Het wordt hier nog druk!

Puck en Liminous, veel plezier met jullie echo vandaag!

Seef, ik moet nu elke maand bloed laten prikken voor m'n schildklier. 7 maart nu weer om te kijken of de verhoging van 50 een goede waarde zal geven. Ik weet wel dat ik een medische indicatie heb om in het ziekenhuis te bevallen, maar weet nog niet of de controles nu via de gynaecoloog zullen lopen of gewoon via een verloskundige. Dat ga ik bij de 1e echo maar eens navragen...

Geplaatst

Janajade; gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een geluk al na de eerste poging, heerlijk hoor. Als de punctie op 18-1 was, zou je op 10 oktober uitgerekend zijn, kijk maar http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php?Berekening_nr=2&Begin_jaar=2012&Begin_maand=01&Begin_dag=18&smnr=0

Noor; ik heb ook eindeloze dorst. En vooral ook trek in sap en frisdrank terwijl ik daar normaalgesproken niets om geef. Wij hebben trouwens precies hetzelfde met kleertjes. Mijn dochter is van sept 2009, als we nu ook een meisje krijgen hebben we ook genoeg kleertjes in het juiste seizoen.

Twinklestar: gefeliciteerd! En wow, al een kloppend hartje gezien, fantastisch! Lastig he, die omschakeling na zoveel teleurstelling. Probeer toch te genieten hoor, dit pakt niemand je toch meer af!

Hope 38; jij ook gefeliciteerd! En nog een fijne vakantie (klinkt heerlijk…)

Puck; veel geluk vandaag bij de echo, ik duim voor je.

Liminous; hopelijk krijg je vandaag ook weer een mooie echo.

Met mij gaat alles goed, ik kijk erg uit naar de echo. Ik heb de wachtweken echt mijn hoofd in het zand gestoken om met zo min mogelijk stress de tijd door te komen. Dat ging prima, ik heb me echt gericht op de testdatum en de ww gingen redelijk vlot voorbij. Maar voor daarna had ik geen plan blijkt, haha. De dagen lijken niet voorbij te gaan, nog anderhalve week……het lijkt wel een jaar. Maar veel afleiding zoeken, dat werkt het best.

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Ik durf het niet, ik durf het niet, en ik durf het niet...... Maar ik doe het lekker toch!

3 februari TP van een 8 cellig embryo, en vandaag positief getest (eigenlijk vrijdag al). Heb wel al 3 vroege miskramen achter de rug, dus met elke kramp, steek or whatever zit ik onder de tafel van angst. Ben erg huiverig en mijn gevoel is (nog) niet goed hierover. Hopelijk blijft het morgen ook uit de bloedingen..... Wel vervelend dat ik met vlagen fikse krampen heb en ook lage rugpijn. En soms is het gewoon wat zeurderig en is er niks.... Dus onzekerheid alom.

Maar voor nu is het weer gelukt en hopelijk voor de komende maanden! Uitgerekende datum zou 23 oktober zijn.

Liefs,

Babii

Geplaatst

Puck en liminous hoe is de echo gegaan? Liminous alweer de derde echo! bofkontje!

Twinkel nogmaals van harte gefeliciteerd met je mooie echo. Nu genieten meis!

Hope38 , meer dan van harte welkom en gefeliciteerd!! En dan ook nog heerlijk op vakantie. Enjoy all the good things zou ik zeggen!

Babii! Super goed nieuws! Van harte proficiat. Ik snap je angst heel goed maar zonder dit eerste stapje is er sowieso geen tweede stapje. Blij zijn met elk stapje en intussen goed voor jezelf zorgen. Het wachten is verschrikkelijk... maar ooit komt de eerste echo hoor!

Ikke morgen eerste echo...iew!!

Geplaatst

@Puck, hoe is de echo gegaan? ben je lekker aan het nagenieten? ;-)

@Noor... ooh wat spannend voor jou, morgen is de grote dag.. geniet er lekker van...

@Babii, voorzichtig alvast gefeliciteerd... rustig aan doen... die vlage krampen kunnen ook positief zijn.. het eitje wat lekker nesteld.. ik heb er de afgelopen weken ook verschrikkelijk last van gehad... en dit was dus gewoon nesteling...Ik dacht ieder moment.. ooh nu word ik ongesteld.. maar gelukkig niet..

@ABC, ik dacht ook dat ik de 10de uitgerekend was, vandaag was er een dame van moeders voor moeders..en die zei dus dat ik de datum van de terugplaatsing moet nemen.. vandaar dat ik dus op de 13de uitkwam..... Dus het is even verwarrend.. maar het maak me eerlijk gezegd niet zoveel uit.. ;-) ben zo gelukkig dat ik zwanger ben...

Geplaatst

Even een kort berichtje om te laten weten dat de echo liet zien wat er nu te zien zou moeten zijn.

Embryo 6,9 mm met een kloppend hartje:-)

Wat ben ik opgelucht zeg! Vannacht alle scenario's bedacht en doorgenomen... Zenuwslopend...

Heb me voorgenomen er nu echt van te genieten.

Babii gefeliciteerd!! Nu op naar een mooie echo!

Seef74 nog zo moe? Ik kan ook op ieder moment van de dag slapen..

Noor ik heb niet meer dorst dan normaal... Wel trek ik broodjes pindakaas...:-)

Janajade. Bedankt!! Gaat al best snel naar de 22ste! Spannend hoor. Vond het zo bijzonder om te zien. Vooral het hartje wat je ziet kloppen.

Allemaal een fijne avond!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden