Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Clementine, geniet er nog maar van dat je nog niks voelt. Dat komt waarschijnlijk vanzelf en natuurlijk is het fijn om bevestiging te hebben, maar het is soms ook wel zwaar al die kwaaltjes! En die 3 weken wachten op de echo zijn bij mij uiteindelijk echt voorbij gevlogen.

Hier echt super zenuwachtig, vandaag is het D-day! Vanmiddag de 1e echo!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Janajade, jeetje wat een heftig nieuws meid. Zeker als het zo dichtbij is.. Heel veel sterkte!

En nog maar 1 dagje tot aan je echo! Ga heel hard duimen voor goed nieuws! We willen geen afvallers hier ;)

Noor, woooooww wat een super nieuws! YES!!

Wat onwijs fijn dat je nu weer een stapje dichterbij bent! En morgen alweer een echo..Heerlijk hoor, dat je iedere woensdag een echo krijgt..

Babii wat super dat je een goeie echo hebt gehad! Zo ver ben je nog niet geweest.. Probeer er maar lekker een beetje van te genieten nu..

Mari-83, balen dat je al zo misselijk bent! Idd zorgen dat je maag niet leeg raakt helpt heel goed..

Clementine, wat ellendig, al dat wachten he?! Mocht je echt graag eerder een echo willen, kan je ook altijd even contact opnemen met een echo centrum in de buurt. Dat is welliswaar tegen betaling, maar vast de moeite waard!

Mo74, spannend vandaag je eerste echo! Ook voor jou ga ik lekker hard duimen! Misschien zijn het er wel 2 :D

Hoe is het met de rest??

Dames die last hebben van hun onderrug: Don’t worry! Ik heb t echt al vanaf een paar dagen voor de terugplaatsing en nu nog steeds met regelmaat. Had t ook altijd heel erg tijdens mn menstruatie dus heb me er ook wel flink zorgen over gemaakt, maar vorige week is gebleken dat dit komt door een gekantelde baarmoeder. Dit moet aan t einde van het eerste trimester wel bijgetrokken zijn.

Hier vandaag voor t eerst een dagje thuisgebleven.. Voel me zo slap als een vaatdoek, blegh.

Verder over 2 daagjes weer een echo! Dit wordt al mn 4e, maar het went echt niet. Ben voor iedere echo net zo zenuwachtig als voor de eerste!

Geplaatst

@ Mo, heeeelll veel plezier bij de echo, yeahoe, eindelijk!

@ Limi, goed dat je thuis bent gebleven. Blijkbaar ben ik de enige die zich goed voelt, haha. Tuurlijk is die spanning er, maar het is wel gezonde spanning. Zag van de week een filmpje op babybytes va een embryo die 8 weken was en die was zich aan het afzetten in de baarmoeder hahaha. Dus je zag die kleine echt zwemmen van de één naar de andere kant, geweldig!

Aha, ik had al vaker gehoor dat die pijn van een gekantelde BM kon komen en laat ik die nu ook hebben! Mijn onderrug is overigens wel gevoelig, maar dat is het ook....

Voelen jullie elke dag steekjes of krampjes, de heel dag door of gewoon met vlagen? Ben even benieuwd...

Geplaatst

Ik voel de steekjes echt met vlagen en de misselijkheid ook maar ben er alleen maar blij mee

gisteren belde mvm ook al terug en vrijdag komt ze al langs dus ben benieuwd

Mo74 spannend heel veel succes

Limi groot gelijk dat je lekker thuis bent gebleven rust lekker uit

Geplaatst

Hier zijn de kwaaltjes ook niet continue aanwezig. Heb ook momenten dat ik me helemaal super voel! Laatste week was mn buik wel wat gevoeliger.. Heb net een buikfoto gemaakt en dat verklaard het wel een beetje denk ik hahaha. Zal ze straks ff op me pc zetten en delen met jullie :)

Geplaatst

Dan ligt dat dus niet aan mij... Voel nu weer lichtelijk wat steekjes, maar deze weken zijn echt slopend, bah.

Ik merk wel met mijn BH uit doen dat mijn borsten dan echt ehm, gevoelig zijn. Laten we hier maar doorheen komen! Gisteren zag het bms er nog goed dik uit, dus neem aan dat er dan niks op komst is :p. Heb hem een enkeltje Noordpool gegeven!

Geplaatst

Haha ik ken dat met de buik heb echt moeite met verbergen zal mijn vriend eens vragen voor een foto vanavond maar goed krimpen hoeft hij ook niet meer hihi

Heb vanmorgen nog wel weer een test gedaan en die was weer super positief dus ben helemaal blij

Tja en de borsten zijn wel wat groter en ik had al niet weinig haha en mijn tepels zijn wat donkerder

Geplaatst

Zooo, Liminous, een heel mooi buikje hoor! Omdat ik wat steviger ben gebouwd, lijkt mijn buik nu al wat jij met 9 weken hebt :laugh:.

Volgende week ga ik naar het ziekenhuis omdat ik bij de dietiste vd poli loop om mijn gewicht goed in de gaten te houden. Ik hou snel vocht vast (ik drink liters kruidenthee maar waar het blijft..??). Vandaag haal ik lekker fruit en crackertjes om mijn maag rustig te houden en op mijn calorietjes te letten. Ik heb ook nog steeds zere borsten, idd met je bh uitrekken 's avonds is kei pijnlijk! Zo nu en dan voel ik wat lichte krampjes en steekjes in mijn buik maar ben vooral heeeel erg moe. Gisteren heb ik een late dienst gewerkt en dat beviel echt niet. Ik heb een late dienst voor a.s. vrijdag dan ook omgezet naar een vroege want dan ben ik sowieso 's avonds lekker met mn vent thuis en kan ik vroeg naar mn bedje.

Vanmorgen heb ik yoga gedaan en werd daar zo ontspannen van dat ik weer zo'n zin had in mijn bed......maar ik weet dat ik er niet aan toe moet geven en actief moet blijven anders vliegen de kilootjes eraan.

Zodadelijk een boterhammetje met mijn lieverd eten en genieten van de komende vrije dagen!

Geplaatst

@Liminous, Dank je wel voor de lieve woorden. Ik voelde me gisterenavond goed emotioneel en heb heel wat traantje gepinkt om mijn vriendin, Op een gegeven moment had ik gewoon een brok in mijn keel van alles ( dit krijg ik altijd als ik erge stress heb). Gelukkig nu wel vanaf...

Morgen is de grote dag.. kan niet wachten tot het half 11 is. Ik hoop echt dat alles in orde is..en zijn/haar hartje klopt..

@Mo74, wat een spannende dag.. geniet er lekker van...f

Hoe is het verder met de ladies? Ik hoop dat alles goed gaat!

Geplaatst

@ Mo, en en en, weet niet hoe laat je moest, maar ben benieuwd!

@ Limi, jij bent ook zo mooi slank, dus wat je ziet; PRACHTIG!

Hier had ik gisteren ineens een bolle buik, wellicht verklaard dat die buikpijn ook, want er moest heel wat uit vanochtend @ work. Erg fijn en SUPER charmant (not).

Kon het even nieeeeetttttt laten omdat ik niks voelde:

23j5nig.jpg

Geplaatst

Haha babii ik ken het gevoel ik heb ook vanmorgen nog weer een test gedaan en het blijft leuk een 2de streep of kruisje

Bah ik heb echt moeite om mijn ogen open te houden maar ben aan het werk dus is niet zo handig als ik ga liggen dutten haha

Verder ben ik echt even heel erg misselijk op dit moment dat iets in de maag ook niet meer helpt maar alles voor het goede doel

Geplaatst

Ik heb echt z'n dag dat ik amper iets voel of zie. Heb wel dat ik steeds gaap, maar goed. Ook wat verzwaarde ogen, maar echt met vlagen.

En heb continu trek.... Wil ook wel een dutje doen, maar helaas.

Geplaatst

Even een ego berichtje, kort maar krachtig:, we hebben vandaag 2 prachtig kloppende hartjes gezien! Zo bijzonder! de hartjes kloppen mooi en de lengte was precies goed voor 7 weken en 1 dag!

Ben nog een beetje van slag, het nieuws moet nog een beetje landen!

Geplaatst

Waauww wat een super nieuws Mo!! Heb je een mogelijkheid om de echo in te scannen? Ben wel erg nieuwsgierig namelijk ;)

Thnxx allemaal voor de complimentjes!

Babii, dat zijn mooie knaltesten!

Geplaatst

Wow Mo wat een verrassing! oh meid wat zullen jullie veel te verwerken hebben, maar wat een goed nieuws!!!

Van harte proficiat!!

Geplaatst
@ Mo, en en en, weet niet hoe laat je moest, maar ben benieuwd!

@ Limi, jij bent ook zo mooi slank, dus wat je ziet; PRACHTIG!

Hier had ik gisteren ineens een bolle buik, wellicht verklaard dat die buikpijn ook, want er moest heel wat uit vanochtend @ work. Erg fijn en SUPER charmant (not).

Kon het even nieeeeetttttt laten omdat ik niks voelde:

23j5nig.jpg

@babii, ik had ook zo'n overduidelijke test! Tot 2 x toe!! Jeeehhh!

Geplaatst

Hoi meiden,

Onze 4 nachten Rome zijn weer voorbij.

Ondanks dat ik er tegen op zag hebben we genoten.

Was wel moe, maar gewoon op tijd mijn rust gepakt.

Wat is er een hoop geschreven en veel blije meiden erbij.

Leuk hoor!!!!!! Genieten hoor!

Lieve groet Esther

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, align: left]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Kindje

[/TD]

[TD]Uitgerekend

[/TD]

[TD]Afspraak/echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Seef74 (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-09-2012

[/TD]

[TD]21-02 12wk echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liminous (24)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]20-09-2012

[/TD]

[TD]02-02 echo gyn / 15-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Esther (38)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]22-09-2012

[/TD]

[TD]08-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Puck (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]04-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 intake vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mo (37)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]08-10-2012

[/TD]

[TD]21-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]HBB (27)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Janajade (33)

[/TD]

[TD]1e

[/TD]

[TD]10-10-2012

[/TD]

[TD]22-02 echo gyn

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]abc (33)

[/TD]

[TD]2e

[/TD]

[TD]12-10-2012

[/TD]

[TD]23-02 eerste echo

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Babii (24)[/TD]

[TD]1e[/TD]

[TD]23-10-2012[/TD]

[TD]28-02 echo gyn[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Zo ff t lijstje weer dichterbij gehaald..... Wie er nog niet in staat, zet jezelf er dan lekker in (of vraag t nog ff)

Yes mo!!!!!!!! Wat een fantastisch nieuws!!!!!!! Er groeien gewoon 2 wondertjes in je buik!!!!!!!!!!!!!

@ Esther: oh wat fijn dat je er toch lekker van genoten hebt!!!!!!!!!

@ janajade: veel succes/ plezier morgen bij je echo!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Janajade veel plezier en heel veel succes morgen

Esther fijn dat jullie zo heerlijk genoten hebben

Zou iemand mij in het lijstje willen zetten kan niet van de tel

ik ben 28 jaar en ben 25 oktober uitgerekend van ons eerste kindje of kindjes we hebben 16maart de eerste echo

Alvast bedankt welterusten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden