Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marlijnne ja word ik ook wel onzeker van maar was nergens voor nodig want vandaag is ze weer heel erg aanwezig gelukkig haha en gister heeft mijn vriend ik weet niet hoe lang met de handen op de buik gelegen en was er niks te voelen en vandaag is het weer duidelijk te voelen dus ik hoop dat ze vanavond als hij thuis is ook nog zo druk is dan kan hij het ook een keer voelen haha

Maar leuk he die spulletjes ik durfde eerst nog niet zo maar nu kan ik me niet meer inhouden haha

Leuke foto trouwens op fb mooi buikje hoor die van mij gata ook hard

ABC heerlijk he ik vind dat zo leuk als mensen je aankijken en gewoon eindelijk zien dat je zwanger bent zo leuk

Jij donderdag de 20 weken echo lekker lang kijken naar je kanjer willen jullie weten wat het is?

Wij moeten nog tot volgende week vrijdag wachten maar ach dat is zo want ik vind de tijd nu wel echt heel hard gaan hoor had ik niet gedacht dat het zo snel zou gaan

Hier gaat het verder z'n gangetje doe lekker rustig aan aangezien ik echt veel pijn in rug en bekken heb en de misselijkheid weer iets meer lijkt te worden maar ben wel blij dat het even niet zo warm is.

Ga straks maar even strijken dan heb ik dat ook weer gehad

Fijne dag allemaal

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

controle was weer goed, t wordt steeds spannender.

18 juni 20 weken echo!!

Wij willen het geslacht niet weten! Maar genoeg leuke spulletjes;-)

Leuk is dat he als mensen naar je kijken of wat zeggen. Het lijkt wel of iedereen opeens zwanger is. In de stad, in de supermarkt. Eerder vond ik het zo erg om te zien en het blijft altijd anders voor mij, maar nu denk ik zooooo ik heb ook een dikke buik:-)

Ga ff rusten, koppijn en straks even gordijnen kijken!

Groetjes

Geplaatst

Wat fijn day het weer goed was. Het zal inderdaad nu steeds spannender worden maar hopelijk kun je ondanks de spanning nog wel genieten

Hier vandaag ook een beroerde. dag ben misselijk heb alles er al uitgegooid en heb hoofdpijn maar ja niet heel gek aangezien ik bijna geen oog dicht doe snachts maar ja hoort erbij

Verder begin ik 13 juni al met zwangerschaps yoga ivm de vakantie een beetje vroeg maar heb er wel zin in

Doen jullie nog iets van een cursus of iets?

Ik wil ook nog naar zwangerschapszwemmen met mijn vriendin samen

Geplaatst

Joepie, vanochtend een goede 20-weken echo gehad! Alles was goed en op schema. Aansluitend een gesprek bij de gyn, was ook een fijn gesprek. Er is extra notitie gemaakt dat ik heel graag geen ks wil en er zijn de afgelopen 3 jaar positieve veranderingen geweest aangaande het beleid. Ik ben in ieder geval voor nu gerustgesteld. Nu maar hopen dat de baby niet in stuit ligt, want vooralsnog ligt het lekker met het hoofdje omhoog.

Hier ook al een aantal dagen hoofdpijn, helaas. Hopelijk worden we allemaal snel weer wat fitter.

Geplaatst

abc wat fijn dat alles goed was ik kan niet wachten tot volgende week vrijdag dan morgen wij eindelijk haha

Ja hopelijk voelen we ons allemaal snel wat beter hoofdpijn zal wel in de lucht hangen haha hier ook erg last van al een paar dagen

Geplaatst

Abc, gefeliciteerd met de goede echo! Is toch weer een mijlpaal hè? Mag ik vragen waarom je geen keizersnede wilt? Heb je dit bij de eerste wel gehad?

Mari, je blijft wel kwakkelen hè. Balen hoor. Maar gelukkig weet je waar je het allemaal voor doet. Als je je kleine meisje straks in je armen hebt ben je dit allemaal al weer vergeten. Yoga is denk ik ook wel goed voor je bekken.

Ik wil in ieder geval zwangerschapszwemmen gaan doen. Ik denk dat ik hier volgende week mee ga beginnen. Helaas geen vriendinnen in de omgeving momenteel die ook zwanger zijn dus zal alleen moeten gaan.

Marlijnne, gelukkig weer een goede controle! En leuk dat mensen het nu echt gaan zien hè?

Nes, heerlijk hè om de baby te voelen? Ik moet zeggen dat ik het sinds deze week echt veel duidelijker en vaker voel. Vooral als ik zelf rustig zit of lig. En 's ochtends voel ik vaak een hele rare bult op mijn buik. Dat zal wel een voet of elleboog zijn ofzo :icon_smile:.

Ik moet zeggen dat ik me de laatste weken best goed voel. Sinds ik de floradix neem voel ik me veel fitter. Wel heb ik nu af en toe 's nachts last van kuitkrampen. Mijn buik groeit ook ineens behoorlijk hard. Helaas zie ik ook meer vet verschijnen op mijn billen en bovenbenen. Ik hoop maar dat dat er na de bevalling weer af gaat. Maar als ik dan denk aan dat kleine meisje in mijn buik heb ik het er graag voor over hoor.

Geplaatst

Ja dat is alles waard als je maar voor ogen houd dat je over een paar maandjes je kleine meisje in de armen hebt

Ik kan niet wachten in elk geval en ach die kilo's het is niet anders ik heb gewoon het geluk dat ik er eerst 20 afgevallen ben door de zwangerschap en tot nu toe nog bijna niet verder weer aangekomen ben dus mijn eind gewicht is straks nog lager als het begin gewicht haha nooit verkeerd want ik kan de kilo's wel missen

Tja en ach ik heb me er allang bij neergelegd dat mijn zwangerschap niet de makkelijkste is en ondanks dat geniet ik er echt met volle teugen van ik blijf het gewoon zo'n groot wonder vinden en had niet meer durven dromen dat we dit ooit nog mee mochten maken.

En dinsdag heeft mijn vriend haar ook gevoeld en dat is wle zo bijzonder om haar te voelen schoppen.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier ook een zwangere die zich goed voelt.

Mijn suikers heb ik goed onder controle mbv insuline, de jicht blijft weg en ik straal zegt iedereen.

Mijn buik groeit behoorlijk en mijn gewicht blijft hetzelfde, dus dat is mooi.

Bij mij wel een keizersnee!

Fijn weekend allemaal, Gr Esther

Geplaatst

Zo, ik ben eindelijk van m'n hoofdpijn af. Het zal wel met drukte en misschien de warmte te maken hebben gehad.

Twinkle, fijn dat je je goed voelt. Bij de eerste idd een ks gehad. Om meerdere redenen wil ik het liever echt niet, maar vooral omdat ik 2 uur in de verkoeverruimte naar het plafond heb liggen staren terwijl mijn meisje op de kraamafdeling in een plastig bak lag te huilen op zoek naar een warme moederborst. Er was geen tijd om me eerder op te halen :-(. En ik wil gewoon héél graag natuurlijk bevallen, lijkt me zo mooi op eigen kracht en dan de baby zelf aanpakken en op m'n borst te leggen. Ik wil ook geen enkel risico lopen hoor, dus mocht het weer een stuitligging zijn, of er andere risico's zijn aan een natuurlijke bevalling, dan is het maar zo en wordt het een ks.

Esther, jij klinkt ook lekker fit, mooi zo! Ligt het al vast dat je een ks krijgt? Met welke reden?

Geplaatst

Bij Onze eerste dochter heb ik een ks gehad omdat ze in stuit lag.

De gyn heeft verteld dat er toch risico's zijn om natuurlijk te bevallen na een ks.

Ook heb ik met mijn suiker kans op een groter kind, zal in ieder geval geen kleintje worden.

Ook wordt het met een ks eerder dan de uitgerekende datum, ook lekker met een baby die al groter is.

Ik mocht zelf kiezen, dus vandaar.

Gr Esther

Geplaatst

Esther wat fijn dat je de suiker onder controle hebt en ja stralen dat hoor ik ook zo vaak haha zo leuk.

Ook wel fijn dat je buik groeit en verder geen gewicht toeneemt is mooi mee genomen toch weer.

Abc ik kan me indenken dat je liever geen ks wil na zo'n ervaring hopelijk gaat alles voorspoedig en kun je gewoon bevallen. Een vriendin van mij heeft ook de eerste keer een ks gehad en bij de 2de is ze gewoon bevallen en alles is goed gegaan dus het kan echt wel tegenwoordig.

Ik maak me nog niet druk om hoe te bevallen het liefste natuurlijk gewoon maar wat niet gaat dat gaat niet we zien het dan wel. Ik beval in elk geval wel in het zh

Ben de laatste dagen toch wel weer erg misselijk dus vrees dat ik er niet vanaf kom tijdens de zwangerschap gelukkig is alles nog we binnen gebleven (soms met moeite) maar fijn is wat anders toch volgende week maar eens met de gyn bespreken. Heb wel een paar betere weken achter de rug dus hopelijk komen die ook weer snel terug haha

Verder is ons meisje vandaag erg wakker haha ze ligt echt de hele ochtend al te spartelen en te trappen zo leuk ook weer 2x aan de buitenkant gevoeld.

Nou fijne dag verder allemaal nog ik heb vanmiddag gezellig een high tea met mijn vriendinnen gezellig even bij kletsen.

Geplaatst

Lekker ge high tea d( haha wat een woord) maris. Dat misselijk zijn dat heb ik soms een beetje.

Als ik s ochtends te snel weer, sta ik te kokhalzen. Bij elke tanden poets beurt ga ik bijna over mn nek. hahah

De bevalling zie ik niet tegenop, hij/zij moet er toch uit;-) Ik heb het al een keer meegemaakt en toen overviel het me natuurlijk,maar het schijnt dat ik me er goed vanaf heb gebracht. Ik heb vertrouwen in mijzelf.

Verder zoals ik al vaker heb gezegd(als jullie er zat van zijn..zeggen hoor) ben ik erg gespannen. Het wordt steeds erger en kan met moeite werken. 1 dag werken,2 dagen thuis. Moet dan bijkomen en heb dan ook echt overal last van. Spanning geeft ook lichamelijk wel klachten,maar bij elk dingetje denk ik,owww is dat wel goed. Mag gelukkig altijd bellen. Toch lastig......

Ik wil gauw die 21 weken over zijn en leef dan naar de 26 weken.. Ik ben zo intens blij met dit kleintje in mijn buik! Jullie allemaal natuurlijk:-)

Maar we hadden ook al de 1e verjaardag van onze meisjes kunnen vieren.

ff kort ego berichtje!

Esther fijn dat de suiker onder controle is! Wel zo verrot dat je dat hebt,maar gelukkig voel jeje goed!

Abc:hopelijk heerlijk gewoon,normaal bevallen;-) Fijn dat het besproken is. Toch voor zover een zorg minder.

Heerlijk stralen meiden, hier al 7 kilo erbij! Groei nu meer in de rondingen dan naar voren hahah! Let wel ik ben slank,maar toch krijg ik al wel opmerkingen.

trusten!!

Geplaatst

Hoihoi,

Ff een update tussendoor. A.s. vrijdagochtend heb ik de 20 weken echo en zal niet meteen met een heel verhaal komen wat het is omdat we daarna in de auto richting Frankrijk zitten... Uiteraard laat ik weten als we er zijn, hoe het is gegaan.

Nu weer een dagje koppijn, humeurig en moe. Gisteren bijna de hele dag last van een opgezette en harde buik terwijl ik niks bijzonders heb gedaan. Ik werd er mee wakker eigenlijk. Heel de dag licht in mijn hoofd en mijn eetlust is soms ook ver te zoeken. Avondeten kan ik gerust overslaan (maar eet dan brood ofzo).

Na een paar wegingen geloof ik dat ik nu toch echt gemiddeld 1,5 kg , een kleine 2 kg, aan ben gekomen. Dat gaat nog goed dus...

Het minimensje is zo af en toe duidelijk te voelen, de welbekende plopjes nog steeds en een soort van gerommel in mijn buik, hihi. Ik heb mijn vriend 2 maal een poging gevraagd te nemen om het ook te voelen maar helaas, dat is nog te vroeg.

Ik heb onwijs zin in de vakantie, het zal de laatste met zijn 2 zijn!

Tot gauw!

Geplaatst

Lieve Marlijnne tuurlijk mag je hier je onzekerheden neer zetten we leven allemaal met elkaar mee en het is zo logisch dat je er zo onzeker over bent met jullie verleden. Ik wou dat ik de tijd vooruit kon zetten naar de minstens 26 weken voor jullie (en voor me zelf hihi)

Maar goed gelukkig kun je altijd terecht voor een extra controle zo weet je dat er echt alles aan gedaan word om te zorgen dat dit kindje helemaal gezond ter wereld komt over een week of 20.

Doe maar lekker rustig aan en als je niet kunt werken kan het niet heel simpel jij en de kleine gaan nu voor.

Nes veel plezier in Frankrijk alvast.

Hoe laat hebben jullie vrijdag de echo?

Wij mogen gelukkig om half 10 al lekker vroeg.

Hier verder alles hetzelfde ben weer wat meer misselijk maar gelukkig alles binnen gehouden de laatste 2 weken dus dat is mooi alleen mijn bekken begint steeds pijnlijker te worden.

Ik zat net te rekenen en aangezien ik over 10 weken vakantie krijg 3 weken dan hoef ik daarna nog maar 2 dagen te werken waarbij er ook nog iemand mee loopt dus ik niet heel veel hoef te doen en ik dus al haast niet meer mee tel als werken en dan heb ik al verlof haha klinkt wel heel snel 10 weken maar ivm de bekken vind ik het niet zo heel erg.

Fijne avond allemaal nog

Geplaatst
Lieve Marlijnne tuurlijk mag je hier je onzekerheden neer zetten we leven allemaal met elkaar mee en het is zo logisch dat je er zo onzeker over bent met jullie verleden. Ik wou dat ik de tijd vooruit kon zetten naar de minstens 26 weken voor jullie (en voor me zelf hihi)Maar goed gelukkig kun je altijd terecht voor een extra controle zo weet je dat er echt alles aan gedaan word om te zorgen dat dit kindje helemaal gezond ter wereld komt over een week of 20.Doe maar lekker rustig aan en als je niet kunt werken kan het niet heel simpel jij en de kleine gaan nu voor.Nes veel plezier in Frankrijk alvast.Hoe laat hebben jullie vrijdag de echo?Wij mogen gelukkig om half 10 al lekker vroeg.Hier verder alles hetzelfde ben weer wat meer misselijk maar gelukkig alles binnen gehouden de laatste 2 weken dus dat is mooi alleen mijn bekken begint steeds pijnlijker te worden.Ik zat net te rekenen en aangezien ik over 10 weken vakantie krijg 3 weken dan hoef ik daarna nog maar 2 dagen te werken waarbij er ook nog iemand mee loopt dus ik niet heel veel hoef te doen en ik dus al haast niet meer mee tel als werken en dan heb ik al verlof haha klinkt wel heel snel 10 weken maar ivm de bekken vind ik het niet zo heel erg.Fijne avond allemaal nog
Wij hebben vrijdag om 08.00u de echo omdat we op vakantie willen hierna...
Geplaatst

Ja echt wel rustig jammer is dat

Maar gelukkig was alles weer goed

Hier ooj alles goed vandaag precies op de helft en morgen de 20w echo ben zo benieuwd hopelijk is gewoon alles goed

Ze is wel heel druk gelukkig

Hoe is. hey met de rest

Geplaatst

Het is hier inderdaad erg rustig.

Ik heb ff een paar rot dagen, ben erg moe.

Probeer een middag tukkie te doen maar dat schiet er ook regelmatig bij in.

Verders voel ik me goed.

Woensdag weer controle, ben blij als ik onze kleine uk weer even kan zien.

Liefs Esther

Geplaatst

Hoi dames

Hier een super gelukkig aanstaande moeder haha wat klinkt dat leuk.

Vanmorgen de 20 weken echo gehad en alles zag er fantastisch uit het is nog steeds een meisje haha en voor zover als ze nu konden zien was alles goed en op schema.

Ze was wel erg eigenwijs want ze lag er niet optimaal voor en draaide zich zelfs nog zo dat we op een gegeven moment niet veel meer konden zien haha maar nadat we even gingen porren en ik op mijn zij ging liggen draaide ze er wel mooi voor.

Ook schopte ze elke keer tegen het echo apparaat aan zo grappig ik voelde dat wel maar wist niet zeker of die vrouw dat ook voelde maar blijkbaar dus wel want ze zei al op een gegeven moment nou nou dametje werk eens even mee daarbinnen

Nu volgende week vrijdag nog even naar de gyn om de echo te bespreken en gewoon controle

Verder alles het zelfde hier vanmorgen wel weer overgegeven maar ach als je dan zo'n echo krijgt maakt dat alles goed en neem je alles voro lief hoe akelig het soms ook is.

Hoe is het verder met jullei allemaal?

Geplaatst

Halooo! Hier even een heel kort berichtje vanuit Frankrijk:

20 weken echo was helemaal goed! Het wordt een jongetje, overduidelijk, we hebben een echte pielemuis gezien hoor!

Mijn bloeddruk was 110/70, ook goed dus en 1,5kg was ik aangekomen. Al met al helemaal ok.

We hadden beide stiekem wel op een meisje gehoopt omdat ik ze dan naar mijn overleden moeder kon vernoemen maar zijn uiteraard ook blij met een knulletje hoor.

Eerst vakantie nu, tot gauw en suc6 allemaal!

Geplaatst

Super meiden, maris en nes! Dat alls er goed uitziet.

Wat leuk Nes een jongetje. Een hele fijne vakantie. Dat gaat vast lukken!

Maris nu al lekker eigenwijs!

Hier alles ok, vandaag niet vooruit te branden. Geef er maar aan toe!

Goed weekend,groetjes!

Geplaatst

Dank je marlijnne ja ze lijkt nu al op de vader hihi

Ih ja ze had ook een kuiltje en kin in de bovenlip en dat heb ik ook zo bijzonder om te zien

Fijn weekend morgen ga ik de hele dag uit met de bus ik heb maar vast een extra plastic tas in de tas gedaan voor het geval ik misselijk word haha overal op voorbereiden he

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Drukke weekend voor de boeg, zie er best tegenop!

Maandag ben ik jarig en dit vieren we morgen.

Dus zo boodschappen doen, taarten maken enz.

Zal blij zijn als het maandag is.

Doeiii Esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden