Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi

Ik was even benieuwd hoe het met iedereen gaat=

Marlijnne Ik zag dat je weer lekker thuis bent meid geniet ervan en wat een mooi ventje is het om te zien

Doet hij het goed?

En hoe voel je jezelf nu?

Hoe gaat het met de andere dames?

Hoe doen de kindjes het

Hier gaat het met E. hartstikke goed vanmorgen voor het eerst naar het cb geweest en alles is super voor elkaar ze groeit als kool 300gr in de week en verder is het gewoon goed. Ze huilt bijna niet alleen als ze honger heeft of als ze een volle luier heeft. Krampjes zijn er heel af en toe maar echt veel niet dus als het zo blijft gaan zijn we dik tevreden.

Met mij gaat het redelijk morgen heb ik afspraak bij de chirurg dus ben benieuwd wat hij gaat doen aan de galstenen. We zullen zien en verder merk ik wel dat mijn hb nog steeds niet in orde is na de bevalling ben nog wel elke keer duizelig bij het opstaan en heel erg snel moe maar ach zolang mijn meisje het maar goed doet vind ik het allang prima

Nou fijne avond

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meide. Bedankt allemaal. Ff kort hihi. Heerlijk thuis. Bevalling uit eindelijk inleiden niet nodig begon do avond. Flink overgeven en diarree pffff. In 6uur tijd was hij er. Dat was prachtig helemaal zelf gedaan. Daarna ging t mis en goed ook. Totaal reptuur ook nog. Maaar ben heeeeel veeeeel bloed verloren. 3,5ltr. Nu aansterken en genieten. Snachts onrustig. Ik kom snel terug hier. Mannetje meld zich

Geplaatst

Heftig hoor Marlijnne! Maar hij is er.... super hoor, gefeliciteerd!!!

Alle geluk van de wereld gewenst voor hem en jullie samen!

Liefs Dee

Geplaatst

Hier weer iets beter. Onze lieverd doet t goed. Sinds vandaag weer aan de borst en ook dat gaat best ok.. Het is wel lkker druk en vlgnde wk wat meer bezoek. Als ik op de laptop zit zal il foto plaatsen.. hoe gaan de nachten nu nes. Hier ook druk ventje. Gaat vannacht in pucka baby zakje.. Vind t nog wel lastig mt wat hij soms wil als die huilt. Nu tukkie doen. Leuke kraamhulp tm zondag!! Alweer een week oud:-)

Geplaatst

Hallo meiden!

@Marlijne en de rest..

Wij zijn sinds afgelopen maandag aan het tobben met Beau. Nou ja, tobben, we hebben een en ander ondernomen omdat hij vanaf eind vorige week ontzettend onrustig begon te worden. Slapen deed hij steeds slechter (lees: korter en minder diep) en huilde om elk dingetje (speentje weg, optillen, neerleggen). We waren hem al aan het helpen met Infacol voor zijn darmkrampjes maar niks leek meer goed.

Maandag dus naar de huisarts, osteopaat (collega van mijn vriend, behandeld huilbaby’s) en een afspraak bij het consultatiebureau.

Omdat wij zelf dachten aan (verborgen) reflux wilden wij van de huisarts iets tegen opkomend maagzuur. Elke keer als we hem neer wilde leggen, schreeuwde hij het uit. En als hij op mijn arm zat, gooide hij zijn hoofd naar achter naast het trappelen en overstrekken wat hij al deed. Na wat overtuigingskracht kreeg hij Zantac suspensie voorgeschreven.

Gelukkig had mijn vriend zijn collega even tijd om hem te controleren op wervel en schedeldelen. Buiten verwachting bleken deze links en rechts van elkaar niet goed te bewegen (oorzaak is vaak de bevalling en alle krachten die daarbij komen kijken). Hij heeft een behandeling gedaan waarbij je Beau zag ontspannen. Ook heeft hij zijn maagklepje tijdelijk ontlast d.m.v. een speciale techniek.

Volgende week hebben we weer een afspraak.

Vervolgens had ik mijn eerste afspraak bij het consultatiebureau. Daar aangekomen, bleek dat ik een schone luier en doek of deken mee had moeten nemen…..

Maar goed, Beau is besproken en gewogen en gemeten (dik 4 kg, 53 cm). 3 December mag hij komen voor zijn 1e vaccinatie. Spannend. Meer voor hoe hij er op reageert.

Al met al zijn we vooral avonden en nachten in de weer om hem na zijn flesje weer slapend te krijgen. Zo hadden we hem steeds tussen ons in gelegd om zelf nog een beetje slaap te krijgen.

Sinds dinsdag zijn we hem gaan inbakeren nadat we ons daar in verdiept hebben. Ergens wist ik wel dat het goed is voor die kleintjes, zeker als ze iets te vroeg en te snel geboren zijn.

Ik moet zeggen dat het direct meer rust geeft. In eerste instantie geloofde ik niet dat dit de oplossing was en vond het eerlijk gezegd ook een beetje zielig.

Eerst heb ik het met een net nieuw gekregen gehaakt kleed gedaan en snel een inbakerdoek besteld. We hebben de Pacco (is onderzoek mee gedaan in ziekenhuizen).

Het is niet zo dat hij nu al regelmaat in zijn slapen laat zien maar hij is wel vaker rustig. Dit uit zich in het feit dat hij nu weer in zijn wiegje slaapt (wat ook iets hellend is neergezet voor zijn maag). Het inslapen vergt nog wel heeeeel veel tijd en geduld, ook overdag. Hij moet een speentje erbij en ja, als die uit zijn mond valt, is het janken. Zo ben ik de hele dag bezig om hem zijn speen in te stoppen, flesjes te geven, luier verschonen en even kroelen en spelen om zo weer opnieuw te beginnen.

Dit betekend nu dat ik weinig tijd tussen de slaapjes door heb om mijn huishouden te doen. Stofzuigen begin ik soms niet aan omdat hij dan net lekker ligt te pitten of ik ben het allemaal beu en wil dan alleen maar zitten en niks doen.

Alleen de was houd ik bij omdat ik dit boven doe en dit gebruik als bezigheid als hij in slaap aan het vallen is. Dit duurt meestal 1,5 á 2 uur!

Momenteel heb ik geen was meer en heb hem beneden in de box. Anders moet ik continue 2 trappen op om zijn speentje in zijn mond te doen en/of te troosten.

De rede dat ik nu zo’n uitgebreide post kan schrijven is dat ik eindelijk tijd heb en even wil zitten.

Mijn vriend werkt gewoon overdag en haalt soms wat boodschapjes vanuit werk. Als hij thuis komt kan hij meestal meteen aan de bak om mij even te ontlasten door hem zijn flesje en luier te geven. Ik kan dan het eten afmaken (bereid ik op de dag maar vaak voor), dingetjes opruimen of mijn bakkie koffie of thee even drinken.

We lopen op ons tandvlees maar houden moed door te denken dat het over gaat.

Mijn schoonmoeder had vorige week al voorgesteld om hem een nachtje bij hen te brengen zodat wij een keer door- en uit kunnen slapen.

Hier maken we binnenkort sowieso een keer gebruik van.

Kortom: het zijn drukke, gespannen tijden. Ondanks dat is Beau gelukkig wat vaker weer een tevreden mannetje. Dat ontspant ons ook.

Geplaatst

Nes wat balen dat het niet zo lekker loopt met het slapen en dat verder nergens meer tijd voor hebt. hopelijk komt er snel verandering in en slaapt hij lekker door zonder al die rot krampjes.

Als ik dat zo lees merk ik wel dat wij het echt treffen met ons meisje die slaapt al 3 nachten door van half 11 tot 5 uur half 6 waarvan de laatste 2 nachten niet meer op onze kamer maar in haar eigen bedje. Verder heeft ze zo af en toe wel wat last van krampjes doordat we overgestapt zijn van ha voeding naar standaard voeding omdat ha niet vulde en we alleen maar dat gaven omdat ik eerst bv heb gegeven.

We doen nu ook johannusbroodpitmeel door de voeding waardoor ze meer verzadigd is (meestal haha is een hongerig meisje) Ze zit nu ook op 5 flessen van 150+5 dus ze doet het super goed.

Ze huilt ook verder bijna niet alleen als ze honger heeft of een volle luier heeft dus we konden niet een makkelijker meisje hebben.

Marlijnne ik zag weer een foto voorbij komen op fb wat een mooi mannetje

Hoe gaat het nu met jou?

Herstel je een beetje? Neem wel je rust want het heeft echt tijd nodig om het hb weer omhoog te krijgen dat van mij is er ook nog steeds niet.

Hoe is het met de andere dames?

Ik wordt donderdag geopereerd dan wordt mijn galblaas verwijderd dus hopelijk ben ik dan van de pijn af. Maar vind het wel moeilijk dat ik E. donderdag de hele dag naar mijn moeder moet doen en niet dat ik mijn moeder niet met haar vertrouw juist haar vertrouw ik ermee maar om haar al een hele dag en nacht te moeten missen vind ik geen fijne gedachte

Maar goed het is niet anders het moet want die pijnaanvallen hoef ik ook niet meer.

Fijne zondag nog dames

Geplaatst
Nes wat balen dat het niet zo lekker loopt met het slapen en dat verder nergens meer tijd voor hebt. hopelijk komt er snel verandering in en slaapt hij lekker door zonder al die rot krampjes.Als ik dat zo lees merk ik wel dat wij het echt treffen met ons meisje die slaapt al 3 nachten door van half 11 tot 5 uur half 6 waarvan de laatste 2 nachten niet meer op onze kamer maar in haar eigen bedje. Verder heeft ze zo af en toe wel wat last van krampjes doordat we overgestapt zijn van ha voeding naar standaard voeding omdat ha niet vulde en we alleen maar dat gaven omdat ik eerst bv heb gegeven.We doen nu ook johannusbroodpitmeel door de voeding waardoor ze meer verzadigd is (meestal haha is een hongerig meisje) Ze zit nu ook op 5 flessen van 150+5 dus ze doet het super goed.Ze huilt ook verder bijna niet alleen als ze honger heeft of een volle luier heeft dus we konden niet een makkelijker meisje hebben.Marlijnne ik zag weer een foto voorbij komen op fb wat een mooi mannetjeHoe gaat het nu met jou?Herstel je een beetje? Neem wel je rust want het heeft echt tijd nodig om het hb weer omhoog te krijgen dat van mij is er ook nog steeds niet.Hoe is het met de andere dames?Ik wordt donderdag geopereerd dan wordt mijn galblaas verwijderd dus hopelijk ben ik dan van de pijn af. Maar vind het wel moeilijk dat ik E. donderdag de hele dag naar mijn moeder moet doen en niet dat ik mijn moeder niet met haar vertrouw juist haar vertrouw ik ermee maar om haar al een hele dag en nacht te moeten missen vind ik geen fijne gedachteMaar goed het is niet anders het moet want die pijnaanvallen hoef ik ook niet meer.Fijne zondag nog dames
Mari, wat is ha voeding??Wij geven naast af en toe nog borstvoeding (meestal 's nachts, scheelt klaarmaken) Nutrilon Omneo. Hij krijgt 7-8 x 100ml per 24 uur.
Geplaatst

ha is hypoallergeen dat moest ik toen geven omdat ik eerst borstvoeding gaf maar omdat er geen allergie in de familie voorkomt hoefde dat niet meer en gelukkig ook maar want dat vult voor geen meter en dan kwam ze echt om de 1,5 2 uur en nu om de 4 a 5 uur en 'snachts zelfs om de 5 a 6 uur en ik heb het van de week met het cb overlegd en het was prima ze geeft namelijk zelf wel aan als ze honger heeft en ze was in 1 week 300gr gegroeid dus was prima.

Geplaatst

ga nog uitgebreid reageren. sereieus weinig tijd. mu ook op 1 aem meneertje. zijn bedje blijft overdag leeg. wil niet. hier ook 7/8 voedingen 100ml. hij is al boven zijn geboorte gewicht. hij woog 4360 dikkertje;) hier een fotootj[ATTACH=CONFIG]4793[/ATTACH]e

Geplaatst

Marlijnne wat een mooi kereltje is het toch een flinke kerel haha

E. was vorige week pas 4300 gram en die loopt al voor met alles haha maar goed jongetjes zijn vaak ook iets zwaarder ach als hij maar gezond is over een tijdje zie je er niks van weer en zo hebben ze nu wat extra bij te zetten en iets meer weerstand.

Nes wat ik mij nog bedacht is het geen idee om B. zijn laatste fles iets groter te maken misschien slaapt hij dan wat beter en langer ik ben dit ook gaan doen vorige week en ze slaapt nu al 4 nachten van half 11 tot ongeveer half 6 dus misschien als je die laatste bijv 120+4 maakt gaat dat beter.

Ik heb dit ook gewoon gedaan zonder overleg met het cb hoor die doen naar mijn idee alles volgens het boekje maar elk kindje is anders dus niet alles kan volgens het boekje. Ik merk dat ze gewoon heel tevreden is als ik haar 5x 150+5 geef en bij minder komt ze om de 2 uur zo'n beetje en dat was voor ons een teken dat ze niet genoeg had en deze flessen drinkt ze niet altijd helemaal leeg maar dat geeft niet ze drinkt wat ze op kan.

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar misschien helpt het en kunnen jullie wat beter slapen.

Hier verder alles goed beetje zenuwen voor de operatie donderdag maar ach het moet gebeuren en dan heb ik het maar gehad.

Oma kan niet wachten tot ze eindelijk op mag passen haha dus die is echt in goede handen, maar dat wist ik ook wel ben zelf ook opgevoed door haar hihi en volgens mij ben ik nog wel goed terecht gekomen maar het is het idee.

Oh ja en ik werd vanmorgen wakker met een koortslip bah baal er echt van nu is het heel erg oppassen met de kleine mag haar geen kusje geven niks en extra vaak de handen wassen ik heb al de hele dag desinfectie middel voor de handen bij mij, want vind het toch wel een beetje eng met mijn meisje straks wordt ze er heel erg ziek van en dat wil ik niet.

Ik zal nog even een foto van mijn kanjer erbij doen

[ATTACH=CONFIG]4794[/ATTACH]

Oh ja en ik heb vorige week de eerste echte lach ook gehad van haar zo bijzonder om dat te zien.

Hoe is het met de andere dames?

Lekker druk allemaal met de kleintjes?

Is het misschien een idee om een ander topic te openen waar we verder kunnen kletsen over onze kleintjes over de onzekerheden en mooie bijzondere dingen?

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden dan open ik wel een nieuw topic als jullie dat ook leuk lijkt

Geplaatst

zooo, wat een flinkert Marlijne! en al zo zwaar!?? Beau is net 4100gr nu, hihi!

wat was er nu precies kritiek tijdens je bevalling?

hier ook met de kleine man op de arm... vindt hij veeeeel fijner dus verwen ik em een beetje.

Beau zijn voeding hebben we opgehoogd. Mari, jouw tip hadden we al doorgevoerd; hij krijgt nu bij zijn laatste voeding 150ml Nutrilon Omneo en voor de andere voedingen maken we 120ml.

hij poept nu wel meer en vies haha!

de osteo loopt nog voor hem.

goed idee mari, dat nieuwe topic. ik doe mee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden