Ga naar inhoud

FM en punctieoverzicht maart 2008

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé Lentezon, jammer als je zo gehaast wordt door zo'n dokter. En ik vind het wel veel hoor. Ik had maar 1 grote en 3 kleine, alleen rechts. En kreeg inderdaad toch 2 bevruchte eitjes. Dus hou moed inderdaad.

En Bri, ook heel veel geluk toegewenst. Hopen dat het allemaal lekker goed gaat.

groetjes, niki

• Reacties 270
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Claire, gefeliciteerd!!!! Eindelijk weer iemand die een postief einde aan de ww heeft....heerlijk!!!

Jonne, wat krijg jij een hoop te verduren meid.....begrijp je gevoelens ook heel goed...ik denk ook elke keer, nog even, en dan lopen we achter een kinderwagen.....elke keer weer een teleurstelling.....pfffff......heel veel sterkte meid......dikke knuffel!!

Lentezon, ben je weer een beetje opgeknapt? Balen dat je gyn niet echt de tijd voor je nam, is juist zo belangrijk voor jezelf om te weten hoeveel follies er zijn en hoe groot ze zijn......

Nog steeds op autojacht? Ik heb vandaag m'n theorie gehaald (joepie!!!!!:toothy4:) dus hoop snel af te kunnen rijden en dan ook te gaan crossen.......

Liefs, San

Geplaatst

Hey San en Niki !

Proficiat met stap 1 : je theorie ! Yess is dat tenminste in the pocket:occasion5: Succes met rijlessen verder, heb je al een richttijd wanneer je op kan ??

Mijn autojacht gaat as zaterdag weer verder, ik was deze afgelopen zaterdag nog wat te misselijk etc Ik heb geduld...maar hoop toch echt binen nu en een paar weken er 1 te kopen.

Over de FM: Ik vraag er donderdag wel ff specifiek naar , hoeveel follie's er te zien zijn en hoe groot.

Niki idd de moed erin houden ! Ik had vorige keer 6 eitjes, 4 bevrucht, maar dus NUL crypo's en maar 1 tp.

Ik hoop dus alleen wat meer uit deze poging te kunnen halen bij voorbaat...dat is het meer. De vorige was nl wel heeeel snel voorbij.

Blij jij maar lekker hangen hoor op de wachtbank~.

en ik: op naar donderdag!

liefs lentezon

Geplaatst

Nee.....mag al een tijdje afrijden.....maar door alle drukte (werk, ICSI, en verhuizing/ verbouwing) hebben we t ff uitgesteld.....straks dus m'n instructeur bellen en aanvragen dat examen!!!

Begrijp dat je donderdag meer duidelijkheid wilt, k zou me behoorlijk overdonderd voelen als de gyn me zo behandelde.....dan ben je zo stomverbaasd dat je later pas gaat denken.....

Succes met de autojacht en donderdag bij je fm:toothy4:

Geplaatst

He Lentezon,

Soms kunnen doktoren zo ontactisch zijn en over je heen walsen. Wat dat betreft zijn de verpleegkundigen vaak veel rustiger en vriendelijker. Bij ons krijg je altijd 2 afspraken. 10 minuten na elkaar. De eerste is de meting en de tweede is een gesprekje met een IVF verpleegkundige, die vertelt wat ze zien en wat dat nu voor gevolgen heeft. Ik vind dat heel prettig. Het duurt altijd wel wat langer, maar je kunt wel al je vragen stellen en er is echt even aandacht voor de situatie.

Succes de volgende keer. Mijn gyn zei wel dat verhoging van de hormonen helaas niet bij iedereen resulteert in meer oogst. Als ik nog mag beginnen moet ik 300 gaan spuiten, das meteen de max, maar zelfs dat wil niks zeggen zegt hij.

Succes met de autojacht heb je al 1 op het oog? Het is zo fijn een autootje. Je bent meteen zoveel mobieler. Wel 1 nemen waar een kinderwagen achterin past he!:marsa37:

Groetjes Jonne

Geplaatst

Hai Jonne,

Goh jij mag volgende keer gelijk de max qua dosering!? Bij mij heeft het idd niet al te heftig veel effect momenteel ... maar vorige keer was alles toch goed gegaan volgens de Gyn..dus niet 'te 'allemaal.

Klinkt goed daarna nog een gesprekje met de assistente. Ik kan hun altijd wel bellen dat weer wel. Tot nu toe niet veel klachten gehad mbt de doctoren etc

hihi de auto word idd een 5-deurs hatchback daar ben ik al over uit ..wel zo handig. Lijkt me heerlijk inderdaad die vrijheid ..de meesten van mijn leeftijd weten niet beter.

Weet jij al wanneer je weer kan beginnen?? En hoe gaat t nu verder n.a.v. de MRI?

Ok ik ga nog ff door hier ( werk) ,

liefs lentezon

Geplaatst

hee Lentezon,

10-15 mm is toch niet zo slecht voor de 1e keer? Je zult zien, donderdag zijn er vast weer een paar bijgekomen. Ik hoop het voor je! En inderdaad even goed vragen aan de arts/echografist. Laat je niet wegjagen hoor!

Succes meiden. Morgen bij mij ook wat meer nieuws....!

groetjes Micky

Geplaatst

Hai Mickey en iedereen een goede morgen!

Laat je snel ff wat weten over de meting van vandaag??? We zitten een beetje in t zlefde schuitje..jij hetb 1 cryo da's ook niet ongelofelijk veel nee.

Ik moet mij niet zo'n zorgen maken om kwantiteit ....want met de kwaliteit zit het tot nu toe wel goed.

Toch geeft het niet zo'n prettig gevoel, ik heb gebeld en had:

rechts 2 follikels van 13.5

links 1 van 10mm

Dus op de 9e dag . Ik zit in princiepe op de helft, dus ach die 20mm ga ik wel halen daar niet van . Vorige keer had ik op dag 19 de punctie, ik verwacht, en hoop zelf de dinsdag na de pasen deze keer, dag 17.

Het zal toch neit zo zijn dat ik deze keer nog minder follikels heb? Vorige keer had ik er 6, en bij de punctie bleek 9, uiteindelijk zes 6 eitjes, 4 bevruchtingen...

As donderdag de 2e fm. Het gaat erom natuurlijk 2 goede emmy's te verkrijgen.

Als je zwanger bent heb je je cryo's ook niet echt meer nodig natuurlijk, en verse emmy's doen het over het algemeen beter dan cryo's....

Toch ziet het er bijna naar uit dat deze poging, mocht ie niet slagen, ook dus zo voorbij is. Dan is er nog 1 'gratis' poging over. Gaat hard zo.

Je wil zoveel mogenlijk kansen in de 3 pogingen, logisch dat het me niet zo geweldig lekker zit , dat is alles, ik wil gemiddeld net zoveel kansen als een ander, ..maar ach ik moet de doelstelling niet vergeten : 2 goede emmy's!!

Dubbel allemaal weer he???

ik ga wel rustiog eea vragen as donderdag hoe zij er tegenaan kijken.

liefs van mij

Geplaatst

He Lentezon,

Snap helemaal dat je je beetje zorgen maakt, hoor!

Maar ze kunnen ineens hard gaan groeien. Dat was bij mij ook het geval.

En bij de punctie waren het er ineens ook veel meer als dat ze bij de fm gezien hadden.

En wat je zegt, je hebt 'maar' 2 goeie nodig. Als er meer uitkomt is dat mooi meegenomen

Sterkte en succes!

Liefs

Geplaatst
Hai Jonne,

Goh jij mag volgende keer gelijk de max qua dosering!? Bij mij heeft het idd niet al te heftig veel effect momenteel ... maar vorige keer was alles toch goed gegaan volgens de Gyn..dus niet 'te 'allemaal.

Klinkt goed daarna nog een gesprekje met de assistente. Ik kan hun altijd wel bellen dat weer wel. Tot nu toe niet veel klachten gehad mbt de doctoren etc

hihi de auto word idd een 5-deurs hatchback daar ben ik al over uit ..wel zo handig. Lijkt me heerlijk inderdaad die vrijheid ..de meesten van mijn leeftijd weten niet beter.

Weet jij al wanneer je weer kan beginnen?? En hoe gaat t nu verder n.a.v. de MRI?

Ok ik ga nog ff door hier ( werk) ,

liefs lentezon

Tja hoe gaat het nu verder, das weeeeeeeer wachten. Ik wacht wat af hier. De darmarts zegt medisch gezien stoppen, maar begrijpt mijn wens.Ze zijn nu de risico's aan het afwegen en donderdag hoor ik of ik nog een keer mag starten. Ik ben er nu wel weer rustig onder. Vorige week een hele emotionele week gehad. Kon het beeld niet loslaten van het zo graag willen en er zover van af zijn. Heb nog steeds hoop dat ze me nog een kans geven. Ik hoop dan eind deze week te starten. We will see.

Hoop op zoveel mogelijk goede eitjes voor jou. Mijn gyn blijft vol houden hoe minder eitjes hoe beter de kwaliteit. Dus daar houden we ons dan maar aan vast.:toothy4:

Groetjes Jonne

Geplaatst

Hey Jonne,

Wat een heftige tijd voor je. Ik ga voor je duimen dat je goed nieuws krijgt en toch nog een keer mag proberen, dat zou toch fantastisch zijn. Ik begrijp dat eea goed afgewogen word.. Nog een paar dagen in het ongewisse dus!

Wat jou gyn zegt daar houd ik mij dan ook maar graag aan vast. Vorige keer was mijn emmy als 'goed' geclassificeerd. En nu, nu krijg ik er 2!

Ik ben benieuwd naar donderdag Jonne!

Geplaatst

ha dames,

mijn ivf-arts zegt ook: veel is meestal niet kwalitatief beter. En wat heb je aan veel als de kwaliteit niet goed is? Een evt volgende ivf begin ik twee dagen eerder met de gonal om hopelijk iets meer eitjes te maken. Afgelopen keer had ik er vier waarvan er twee overbevrucht waren. Tja dan houd je niet veel over. Het mooiste is volgens mijn arts een aantal van acht.

Ook is mij verteld dat je soms met de eerste meting nog helemaal niets ziet. Van te voren is mij dat verteld zodat je daar rekening mee kan houden omdat men toch vaak teleurgesteld is als er nog niets is te zien. Twee dagen later kan dat beeld al compleet anders zijn.

Ik hoop voor je Lentezon dat je nog een paar eitjes erbij krijgt. Heb je trouwens deze cyclus wel extra meds gekregen, omdat je vorige keer ook niet 'mega' produceerde? Misschien heb je het wel ergens gezegd, maar weet het niet meer.....

Wat ik trouwens al wel weet is dat ik, voor een eventuele volgende ivf, eerst naar de hematoloog moet. Omdat ik bij de 1e ivf een kleine inwendige bloeding heb gehad is mijn bloed onderzocht op stollingswaarden (ik heb wel vaker gekke bloedingen gehad) en nu blijkt idd dat ik niet zo goed zit in de stollingswaarden. De hematoloog gaat verder onderzoeken in welke mate ik tekorten heb. Volgens mij is het niet al te ernstig maar voorafgaand aan een ingreep of punctie krijg je dan de ontbrekende stollingswaarden uit donorbloed zodat de wondjes beter kunnen genezen. Ik hoop dat ik binnenkort een oproep ontvang, want heb natuurlijk geen zin dat ik nu weer hier op moet gaan wachten...

Jonne, fijn dat de artsen zo met je meedenken. Ik hoop dat ze nog iets voor je kunnen betekenen. Ik duim voor je!

meiden tot morgen!

Geplaatst

hai Mickey,

Ze hadden er 37.5ie bovenop gegooid dus zit nu op 187.5 Gonal.

Maar inderdaad ik heb geduld misschien is het deze keer toch anders allemaal.

Goed dat er bij jou nog een hematoloog gaat kijken, het was geen 'pretje'vorige keer he bij jou die bloeding na de punctie. Dat wil je echt niet meer een volgende keer.

Ik hoop voor je op een super 'eskimootje'!

liefs lentezon

Geplaatst

hallo dames

ik heb vanochtend de 3e fm gehad en mijn eiblaasje was 14 bij 20 en dus groot genoeg om de pregnyl te zetten.

moet zeggen dat het heel gemakkelijk ging het is nu een uur geleden en de hoofdpijn komt iets opzetten... waterdrinken maar weer.

maandag ( 2e paasdag) worden we gebeld of onze 2 cryo's goed zijn ontdooid....:sick:

zo ja dan krijgen we een afspraak om dinsdag de 25e de embryo's terug te laten plaatsen.

spannend weer..

dames ik kom bijna bij jullie op het wb voor de tweede keer!!

hopelijk deze keer meer geluk.

vind het nog wel lang duren maar dat komt dat onze cryo's pas na 4 dagen zijn ingevroren en ze nu dus ook de 4e dag na de eisprong terug geplaatst moeten worden.

kundig hoor van die artsen dat ze dat zo uitgedokterd hebben.

veel succes aan iedereen

liefs bri

Geplaatst

bri, Spannend hoor!

Duimen dat ze goed ontdooien en blijvne zitten deze keer.

Ik volg je hopelijk volgende week ergens iniedergeval met de punctie.

Goh 4 dagen na de eisprong..wat een gedocter allemaal

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo dames net de tp gehad van 1 embryo. Van de 9 eitjes waren er 7 bevrucht. De beste is teruggeplaats en de overige horen we over 2 weken of er iets voor de vriezer bij zit. Dus nu weer 1,5 week op de wachtbank. 31 maart testen. Spannend.

Geplaatst

Hello girlies,

Succes Bri, bijna op het bankje en welkom op het bankje Estrhalita.

Gelukkig Micky dat ze daar naar gaan kijken, ik wilde je nog schrijven. Stollingswaarden kunnen heel belangrijk zijn bij zwangerschap en voldragen van zwangerschap. Om mij heen ken ik 3 mensen die daarvoor medicijnen hebben moeten slikken en toen wel zwanger werden/bleven. Ik ben geen dokter, maar weet wel iemand bij het LUMC in Leiden, Dr. Bloemenkamp die daar veel meer van weet. Je kan ze altijd bellen als je info wilt, ze zijn heel aardig.

En Lentezon, ik snap je helemaal hoor. Ik was ook onwijs teleurgesteld, wilde inderdaad die 8 à 9 prachtige follikels en eitjes en bevruchtingen en zo nodig 3 terugplaatsingen per IVF poging of meer. Dus ik snap het helemaal. Toen ben ik ook op deze site terecht gekomen omdat ik zo teleurgesteld was. Je kan maar hopen dat je grote/grootste wens toch eindelijk eens uit mag komen toch. En hoe meer kansen, hoe meer kansen... Wat een lastig gedoe en zware last moeten we allen toch dragen. Maar dat helpt ons niets. Moed houden is het enige wat helpt helaas. En iedere dag dat dat lukt mogen we heel trots zijn op onszelf.

En vraagje nog, je schrijft dat je vorige keer 6 eitjes had waarvan 4 bevruchtingen. Waarom bleven er dan geen cryo's over? (Ik heb er nog geen verstand van nl..)

groetjes, niki

Geplaatst

Gelukkig Micky dat ze daar naar gaan kijken, ik wilde je nog schrijven. Stollingswaarden kunnen heel belangrijk zijn bij zwangerschap en voldragen van zwangerschap. Om mij heen ken ik 3 mensen die daarvoor medicijnen hebben moeten slikken en toen wel zwanger werden/bleven. Ik ben geen dokter, maar weet wel iemand bij het LUMC in Leiden, Dr. Bloemenkamp die daar veel meer van weet. Je kan ze altijd bellen als je info wilt, ze zijn heel aardig.

Hoi Niki en andere meiden,

Goh, dat hoor ik voor het eerst! Het was me inmiddels wel bekend dat bij een evt. bevalling het wel van belang is dat je goed in je stollingswaarden zit, maar dat het ook een rol kan spelen bij het niet zwanger worden? Ik heb daar niets over gehoord. Volgens mij is het bij mij ook alleen aan de orde bij ingrepen waarbij wonden in het weefsel moeten herstellen. Een gewoon wondje geneest gewoon normaal. En bij zwanger worden verlies je in principe geen bloed? Ik wacht nu op een oproep, vandaag even een telefonische afspraak met de gyn gepland om te vragen of ze er wat druk achter kan zetten, zodat we wel gewoon met ivf verder kunnen gaan. Toevallig zit ik bij het LUMC, dus wie weet kom ik wel bij Dr. Bloemenkamp. Bedankt voor je informatie!

Voor de rest gisteren de 1e meting gehad. Het was zoals ik me had voorgesteld (je kent je lichaam inmiddels een beetje). Eisprong was net geweest of op dat moment aan de gang. De precieze datum/tijd gaan ze dmv de potjes urine uitzoeken en dat hoor ik vandaag. Tp zal dan op 1e of 2e Paasdag zijn. Volgens de arts ontdooit in het LUMC 80% van de m-ies goed, dus we gaan ervan uit dat het bij ons ook gewoon goed gaat. Spannend!!!!

Geplaatst

Mickey, super met pasen :blob3:een TP naar alle waarschijnlijkheid!

Niki ... ik krijg vandaag de 1e FM ..ik hoop, en dat zal wel, een beter beeld geven. Ik hoop het wel , want ik voel me niet zo prettig nog steeds niet met maar 3 foll.

Dat er de 1e keer geen cryo's waren heeft met de kwaliteit te maken. Ze waren waarsch. niet goed genoeg gedeeld om in te vriezen , laat staan te overleven.

Ik wil ook niet weten wat de kwaliteit is,tenminste het woord 'goed'is goed genoeg voor mij, anders ga ik alleen maar pessimitischer denken over de slagingskans.

Esther...laat hem of haar maar lekker zitten meid! En nog afwachten over evt. cryo's .

iedereen liefs en ik laat rond 1230 nog ff wat weten want dan ben ik terug.

Geplaatst

Lentezon, succes vandaag he! Hopelijk wordt je verder gerustgesteld.

Es, weet jij waarom je pas na twee weken hoort of en zo ja hoeveel m-ies er kunnen worden ingevroren? Vast staat dat als er ingevroren wordt, dit na max 4 dagen gebeurt?

liefs Mick

Geplaatst

Hi Lentezon,

Ik wens je ook succes vandaag met de meting en hoop dat het er allemaal top uitziet.

Groetjes,

Yvonne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden