Ga naar inhoud

FM en punctieoverzicht maart 2008

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Lentezon, succes vandaag he! Hopelijk wordt je verder gerustgesteld.

Es, weet jij waarom je pas na twee weken hoort of en zo ja hoeveel m-ies er kunnen worden ingevroren? Vast staat dat als er ingevroren wordt, dit na max 4 dagen gebeurt?

liefs Mick

hai Meiden,

hey Mick, ik wist pas na een dag of 12 van de cryo's...dus ja ik weet t niet ..misschien dat die van mij wel waren ingevororen maar dat niet overleefd hebben?

• Reacties 270
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee Mickey ik zou het echt niet weten. Vandaag weten ze het of ze in de vriezer mogen of niet, maar ivm drukte of zo laten ze het binnen 2 weken weten, maar de 1ste keer kreeg ik de brief op mijn testdag en toen had ik het 's morgens ook al aan de tel. gehoord omdat ik ongi was geworden. Nooit naar gevraagd waarom ze dat pas na 2 weken laten weten.

Geplaatst

ha lieve meiden!

Ik heb dus 2e paasdag de punctie!

Deze keer met heavy drugs .,..hadden zo vorige keer niet gegeven omdat ik lichtjes astma heb.

Links kon ze ze niet zien, ik heb daar waarsch 1 kleine foll

Rechts doet het deze keer het beste: 4 mooie grote follikels, 2 van 14 en 2 van 18mm.

De ervaring leert dat met de punctie een paar meer follie's worden weggehaald.

Zaterdag 2230 de pregnyl.

Ik zie het dus al beter in, dwz ik heb al geaccepteerd dat de kans op cryo's zeeeer klein is, nihil , en ik mag dus al blij zijn met 2 TP .

Vorige keer was pas dag 19 de punctie dus dit is al ietsje natuurlijker kwa normale cyclus..

Dus over een week zit ik op de wachtbank ...ohhhhhhh laten we nu eens geluk hebben zeg!

he he ik heb me er bij neergelegd en ga voor 2 prachtige emmy's!

Geplaatst

Lentezon,

Succes!

Ik ga hopen dat er een paar hele mooie emmy's uit voort komen!

En als er toch cro's over blijven is dat mooi meegenomen, toch?!

Sterkte met de punctie

xxx

Geplaatst

Bri: 1e IVF , 2e poging: TP Cryo's 14 maart fm meting

Mickey: cryo: v.a. 16-3 plas verzamelen, 19-3 1e meting bms-vlies

Jonne: 2e IVF: 24-02 begonnen

Annick: tp 1 cryo

Lentezon: 2e IVF, 1e spuiten ca d.d. ?? wacht op ongi: any time.

Otjes(natas): 1e IVF mislukt; geen cryo's, 11-3 evaluatiegesprek , pas weer in mei/juni verder

Estrhalita: 2de IVF poging, 20-2 deca/5-3 Puregon/11-3 1ste FM/14-3 2de FM

Annick: 08-03 bellen over cryo 1 van 1e poging

Niki: 1e IVF poging, 10-03 punctie: 4 eitjes, 2! eitjes bevrucht, tp 13-03, bloedtest 26-03

Nicole: Punctie gehad d.d. ? : 9 eitjes : tp 06-03 wachtbankje, testen...?

DebZ33: wachtbankje: 14-03 testen

Sanne: 1e IVF, wachtbankje: 14-03 testen[/i]

Maartje89: wachtbankje , 9-3 testen

Claire: 1e IVF : per 04-03 op t wachtbankje: testen op verjaardag 17-03

Renata: 1e IVF, wachtbnkje: 25-03 testen

Leeuwtje: 29-2 1e FM en start Cetrotide, 3-3 2e FM 6 eiblaasjes, ca 15mm,6-3 3e FM, 10-3 punctie

Mariek: 1e ISCI, 26-2: 1e fm, 1-3 punctie, 22 eitjes, 15 bevrucht: 17-03.

Wervelstrom / linda: 3E cryo tp van 1e ( ?) IVF d.d. 13-03

Kim: 1e IVF , 2e poging cryo tp 16-03

Monigue : 1e IVF, 1e FM 11-03

Heb mezelf van de lijst gehaald. Hier stopt (voorlopig) de IVF zie voor verdere uitleg topic bedankt en tot ziens

Geplaatst

Hee allemaal,

Lentezon wat fijn dat je een beter gevoel hebt nu. Hopelijk gaat het maandag allemaal lekker! Zie je er nu ook minder tegenop dan de 1e keer?

Meiden volgens mij klopt het lijstje niet meer... Claire is hartstikke zwanger en volgens mij nog wat nieuwtjes die ontbreken.

Zojuist heb ik de verpleegkundige gesproken. Zondag wordt er ontdooid en 's ochtends hoor ik of dat goed gegaan is en zo ja, de tijd voor tp maandag.

Pff heb zondag een paasontbijt met m'n familie. Hoop echt dat het goed nieuws is, want als dat niet zo is, dan heb ik even geen behoefte aan alle paasfestiviteiten. Nou ja, de kans is zo groot, we gaan er maar wel vanuit.

liefs Micky

Geplaatst

Hé girlies, pfft wat een verhalen weer hè. Jonne, heel veel geluk toegewenst. Lentezon, knap dat het al weer wat beter gaat. Ja je wordt wat heen en weer geslingerd tussen al die grenzen van dingen die je eigenlijk helemaal niet wilt meemaken... Ik heb nog wat gedichten in mijn MMM staan, misschien vind je ze ook mooi... Ik hoop dat deze het super goed doen en heel veel succes zaterdag! En Micky ook weer superspannend allemaal.

Ik ga denk ik op toverles... Afijn, ik wou dat het bestond. En dan zou ik echt niet gierig zijn hoor, toverde ik voor jullie ook...

niki

Geplaatst

Mogge Meiden!

Hoe gaat het allemaal? Hey van het lijste klopt niets meer! Het is niet eens de laatse versie.

Gelukkig houd iedereen zijn onderschrift wat bij.

Ik heb onrustig geslapen. Ik zit erg te twijfelen over het slaaptablet wat ik heb meegekregen namelijk voor de punctie. Die heb ik de vorige keer niet gehad wegens lichtelijke astma.

Ik heb waars max 5-9 follikles...en de vorige keer heb ik het ook, tenouwernood, overleefd. Het is een onbeschijfelijke pijn maar wel voorbij na een minuut of 3. Ik wil graag een beetje fit blijven.

Ik ben bang uit mijn ritme te raken dus en de hele dag te gaan liggen slapen..

Ook ben ik redelijk in balans en uitgerust en mijn lichaam is schoon..dus ik wil die troep eigenlijk niet in mijn lijf.

Dus ja ik heb zoiets: gewoon 5 minuten flink huffen en puffen en op de tanden bijten, oogjes dicht..

Zucht ik denk er nog wel ff over na. Ook mag ik niet alleen naar huis met dat middel op.

dilemma dus!

Hey Mickey, inderdaad een of hele mooie of rot dag ...in het laatse geval ben je liever niet onder veel mensen nee. Is wel heel erg spannend zeg...

Ik zal voor je duimen meid..laten we hopen op een mega bikkel van een emmy! Een bijzondere pasen dat word het...

liefs van mij

Geplaatst

Hey Lentezon,

Een slaappilletje is alleen maar om je wat suffer te maken, minder nerveus. Als jet het gevoel hebt dat je dat niet nodig hebt, zou ik 'm inderdaad ook niet nemen. De pijn kunnen ze toch niet verzachten. Net als jij kreeg ik bij de punctie ook een shot morfine, maar echt geholpen heeft het niet. Dit komt omdat ze de eierstokken niet kunnen verdoven. Voor mijn gevoel is een slaappilletje alleen maar 'om je toch iets te geven'. Maar moe of niet, voelen doe je het toch! En wat jij zegt, het is even en daarna trekt het ook gauw weer weg. Met morfine mag je trouwens volgens mij ook niet zelf naar huis toch, of wel?

Nou, succes met je keuze. Maak je er niet te druk om, je kunt op het laatste moment nog beslissen.

Mijn ervaring is trouwens dat het niet al te veel helpt hoor zo'n slaappil voor een ingreep. In 2006 geopereerd en toen kreeg ik ook zo'n pil (temazepam oid), in het ziekenhuis werd het 'de hamer' genoemd. Nou ik zat stijf in dat bed hoor, het hielp voor geen meter.

Meiden, maak er een goede vrijdag van!

liefs Micky

Geplaatst

Spannende tijd voor jou ook, Kim! Hoop dat je cryo (1 of 2 terug geplaatst?) het heel tof heeft en er lekker warmpjes bij zit. Succes de komende tijd op de wachtbank!!!

groetjes,

Mariek

Geplaatst

Hey meiden,

Hier alvast wat goed nieuws! Cryootje is goed ontdooid en morgen om 12.30 uur tp! Super.

Kim, wat is jouw ervaring met de cryo's? Hoe weten ze bijv dat een cryo goed ontdooit? Gaat de deling dan meteen verder oid? Veel succes allemaal!

Fijne Pasen!

liefs Micky

Geplaatst

Hey Lentezon, je bent niet meer (hier) geweest zie ik! Heel veel succes morgen he. Weer ff flink op de tandjes bijten, maar dan heb je ook een hoop moois als het goed is! Ik zal aan je denken. En daarna doe maar lekker rustig aan. Hoop gauw van je te horen!

liefs Micky

Geplaatst
Hey meiden,

Hier alvast wat goed nieuws! Cryootje is goed ontdooid en morgen om 12.30 uur tp! Super.

Kim, wat is jouw ervaring met de cryo's? Hoe weten ze bijv dat een cryo goed ontdooit? Gaat de deling dan meteen verder oid? Veel succes allemaal!

Fijne Pasen!

liefs Micky

Hi Micky,

Wat goed dat je cryo goed ontdooit is!

Bij ons is dat niet helemaal goed gegaan. Ze hebben er wel 2 teruggeplaatst, maar die waren dus op de dag van de tp van slechte kwaliteit.

Terwijl de dag van ontdooien ze er redelijk tot goed uitzagen, zagen ze er de ochtend van de tp een heel stuk slechter uit. Er waren veel cellen afgestorven.

Dit schijnt echter niet vaak voor te komen. Normaal is het zo dat als de cryo goed ontdooit, hij de dag van de tp ook goed is.

(zie anders topic terugplaatsing cryos, daar heb ik er meer over geschreven)

Op jouw vraag wanneer ze goed ontdooien, tja, als er niet te veel cellen afsterven lijkt me. Als ze niet goed ontdooien, dan vallen ze meteen uiteen.

Het proces van verder delen, zal volgens mij wel weer snel verder gaan, lijkt me, maar wanneer precies????

Veel succes morgen en fijne paasdagen voor iedereen!!!

Geplaatst

Oh Kim, dat is wel een tegenvaller voor je. Hopelijk in de warmte van je buik dat ze zich goed verder gaan ontwikkelen. Ben benieuwd hoe het bij ons gaat, zal er morgen eens even goed naar gaan vragen.

groetjes, Micky

Geplaatst
Hey Lentezon, je bent niet meer (hier) geweest zie ik! Heel veel succes morgen he. Weer ff flink op de tandjes bijten, maar dan heb je ook een hoop moois als het goed is! Ik zal aan je denken. En daarna doe maar lekker rustig aan. Hoop gauw van je te horen!

liefs Micky

Hey Mickey, en alle andere meiden !

Jij hebt over 30 minuten een Tp!

jouw cryo is dus en bikkeltje!! Superrrrrrrrr~!

Ik ben nu al ruim terug van de punctie.

De punctie is mij 'meegevallen' dus niet tot janken aan toe pijn geleden.Geen trauma deze keer.....

Ik heb geen antropine shot gehad , maar wel de schedewand verdoofd en dat slaapmiddel waar ik dus NIETS van merk...hahaha t is me wat. Mischien waren dus net de kantjes eraf, net als bij jouw dus, terwijl sommigen totaal laveloos ervan worden !

6 follies, ik wist al dat de kan s op cryo's heeeel klein is, het doel is wel een TP van 2 goede emmy's en dat moet net kunnen met wat geluk.

Mannetje is dus nu naar Tilburg..die zal zo wel bellen...Ik ben ietsje minder zenuwachtig dan de vorige keer..

Nou heb mijn DVD box van Absolutely Fabulous maar eens tevoorschijn gehaald en zit in sportbroek op de bank met een lekkere wijde trui..rustig aan doen.

Hyu Ik ben blij voor je mooie paaskado meid!

liefs lentezon

Geplaatst

Hallo meiden,

Er zijn toch 8 mooie eitjes !! Terwijl afgelopen donderdag leken er maar 4 follikels ...

Dus onze 2 emmy's gaat waarsch. wel lukken. As woensdag misschien de TP.

En anders a.s. donderdag. Innesteling zou evt ca t weekend al kunnen plaatsvinden ( heb ik nagevraagd wanneer dat dan zou moeten zijn ) ...

Hopelijk hebben we de 2e keer geluk. . . .

Gast estrhalita
Geplaatst

Hoi Lentezon,

Super nieuws en nu lekker genieten van het pasen met sneeuw. OP naar de tp. Ik heb woensdag mijn tp gehad dus van het weekend een eventuele innesteling gehad. Voel je dat ik had namelijk wel wat pijn in mijn buik. Steken rechts en/of links onder.

Fijne dag nog.

Geplaatst

Hai Esther..

Jij zit dus al een paar daagjes op t wachtbankje! Geen idee of je innesteling zou moeten voelen. Ik had ook steken de vorige keer..maar dus helas was ik niet zwanger..

Ik weet wel dat ik na de tp echt vanalles ( denk ) te voelen ...dus ja lastig hoor!

Hier sneeuwt het nu enorm!

Fijne binnenzit-paasdag !

liefs lentezon

Geplaatst

Ha ladies,

Gefeli Lentezon, met dit mooie resultaat. En jij je maar zorgen maken hihi. Nou, gelukkig is het allemaal meegevallen (ook de punctie) en heb je zelfs 8 mooie eitjes. Perfecte score!!!!

Nu lekker rustigaan, gelukkig is het toch slecht weer, dus dan is het xtra lekker thuis op de bank in je joggingbroek!

Wij hebben vanmiddag de tp gehad. Emmie zag er goed uit. Met invriezen was ie 4-cellig en nu na 1 dag uit de vriezer 6-cellig. Hij/zij lijkt er dus zin in te hebben! En ik ook, dus dat komt goed uit!!! Heb eigenlijk een heel ontspannen gevoel, gevoel dat het echt wat gaat worden nu. Houden zo! Wel werd nog verteld dat de kansen met cryo wel weer ietsje kleiner zijn. Meestal komt dat doordat de beste emmie(s) meteen wordt/worden teruggeplaatst en de cryo's dus eigenlijk meestal ietsje minder zijn. Maar goed, mijn lichaam is nu veel relaxter dan na de 1e ivf, gevoelsmatig scheelt dat een hoop. Donderdag 3 april kunnen we testen.

Vanmiddag gaan we lekker saampjes even naar de film. Zomerhitte. Ben benieuwd!!

groetjes, Micky

Geplaatst

hallo dames,

Wat een dagje ..nu schijnt de zon weer zeg. Heeft flink gesneeuwd hier.

Enne Mickey: in een sneeuwbui naar Zomerhitte! Vond je de film wat? Iki heb zelf het boekje wel gelezen ...en op de middelbare school heb ik t halve Wolkers oevre wel gelezen.. Ik ga de film zeker nog downloaden.

Fijn dat je je zo goed voelt, positief en rustig. Ik voelde me vorige keer ook redelijk rustg na de TP..kalm..in balans ..

Wat dat betreft gaan we wel samen op, ondanks dat ik me alweer zorgen heb gemaakt , was het wel wat minder kwa zenuwen etc deze 2e keer.

3 april al testen meid...ik volg een week later..vrijdag de 11e. Ik zal hard voor je duimen en blijf je maar lekker goed voelen!

Ik voel me wel goed, was een beetje slaperig vanmiddag maar dat had ik zonder dat tabletje ook wel gehad.

Nog wel wat beurs allemaal van binnen hoor....komt goed!

Alle wachtbankmeiden : succes !

Ik volg midden deze week !

liefs lentezon

Geplaatst

hallo meiden,

bij ons heeft de paashaas niet echt mooie eieren gebracht....:sad2:

1 cryo heeft het niet overleefd en de andere bestond nog maar uit 4 celletjes en deed niet echt veel.

de laborant ging nu naar huis en haar collega's zouden ons als het echt fout was morgen voor 10 uur bellen.

horen we niets dan morgen om 14.30 terugplaatsing.

we gaan er eigenlijk vanuit dat het niets wordt ze was er absoluut niet positief over dus .....

WEEEEEEEEER WACHTEN.....

lentezon wat een mooie score!

rust maar lekker uit.

liefs bri

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden