Ga naar inhoud

Informatie over de kwaliteit van TP of eicellen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames ik moet ff wat kwijt, iets dat me echt dwars zit. Ik lees bij een hoop dat jullie op de hoogte zijn van het soort kwaliteit eicel/bevruchting/cryo.

Ik heb hier totaal geen info over gekregen, iets wat me echt dwars zit. Hoe kunnen wij dan uberhaupt inschatten hoeveel kans we hebben?

Wij lopen via St Fransiscus met echo/punctie maar het laboratorische gedeelte is via Erasmus MC.

Ik ga dit uiteraard navragen maar in eerste instantie wist ik dit niet, A is geloof ik het beste?

Trouwens de optelsom van verkeerde info geven of niet nadenken over hoe je iets brengt gaat me aardig dwarszitten.

1. in de gang horen dat zusters tegen elkaar zeggen: "Zeg maar tegen die mevr dat IUI totaal geen zin heeft hoor", terwijl je de inseminatie behandeling nog moet ondergaan..

2. Begin december starten met de ICSI behandeling, arts heeft alle medicijnen gegeven en ik was al begonnen met e.a. te gebruiken in het weekend ong geworden. Dan doodleuk zeggen dat er geen behandelingen meer worden uitgevoerd ivm feestdagen. Niemand heeft ons hierover geïnformeerd.

3. Langer dan een week wachten of de overgebleven 3 eicellen gelukt zijn en per brief geïnformeerd dat ze niet meer verder gedeeld zijn.

Pfff ik moest dit ff kwijt.

Geplaatst

Hai Lavendel

Wij lopen in het Diaconesse in Voorburg en ik moet echt alle lof geven aan de mensen daar. We hebben wel te maken met verschillende artsen en verpleegkundigen maar iedereen is goed op de hoogte van alle informatie specifiek van ons. En iedereen is even lief en begaan met je. Bij ons zijn we bij alletwee de terugplaatsingen eerst in het laboratorium geweest en hebben we eerst de documenten gezien waar de informatie over onze eicellen en embryo's op bijgehouden wordt. Ze hebben ons vertelt wat er nu precies staat en hoe iedere embryo zich ontwikkelt en wat ze verwachten welke teruggezet worden en of er cryo's zullen zijn. Ze bekijken de embryootjes via een 1-2-3-4 systeem waar 1 heel goed is met weinig fragmentatie en 4 het minst. Ik wij hadden nu allemaal 2-tjes en er zijn 2 2-tjes terug gezet. Het verschil in innestellingskans was heel klein tussen een 1 en een 2 klassificatie.

Daarna mag je de embryo die teruggezet wordt zien! Het wordt onder de microscoop gelegd en op een monitor kan je het dan zien. Ik vind dit echt super! Als je dat niet wilt is dat ook geen probleem trouwens. Wat ik ook fijn vind is dat je ze altijd kan bellen. Er zijn geen spreekuren of wachtlijsten om met een nieuwe poging te starten. Aan het einde van onze eerste (mislukte) Icsi hebben we een evaluatiegesprek gehad waar we werkelijk alles konden vragen maar ook konden vertellen. Er wordt waarde gehecht aan hoe wij het proces en behandeling ervaren hebben en ook hoe wij het als koppel hebben ervaren.

Al met al ben ik dus heel tevreden over Voorburg. Alleen jammer dat wij na twee pogingen geen cryo's hebben. Dat is wel iets waar ik meer info over wil hebben. Wij kregen dit ook per brief gemeld en ik denk dat ze dat misschien ook zo moeten doen (?). De eerste keer heb ik gewoon gebeld naar het laboratorium (vorodat ik de brief had) en toen konden ze me het ook telefonisch vertellen.

Als ik jouw verhaal zo hoor, dan vind ik het erg jammer dat je naast het proces (wat eerlijk is eerlijk al een ervaring is die je liever niet had gehad omdat je liever alles op de natuurlijke manier laat lopen), deze irritaties door moet. Ik zou bijna zeggen, kom naar Voorburg :) maar ongetwijfeld zijn er ook mensen met minder goede ervaringen... Wij zijn in ieder geval heel tevreden over hoe we behandeld zijn. En nu hopen dat we het resultaat een keer in de armen kunnen houden...

Geplaatst

NCM, thanks voor je berichtje. Fijn dat je zelfs in het laboratorium bent geweest! Dat zou ik ook wel super graag willen! Ik denk wel dat dit uitzonderingen zijn maar het maakt je wel meer bewust ervan en daarnaast geeft het je een gevoel van ik ben geen nr.

Ik twijfel soms of ik door moet gaan in het zh, maar ja de arts in St Franciscus is wel erg fijn. Die kwam ook na de puntie nog informeren hoeveel eicellen er uiteindelijk waren.

Wij zijn ook een stelletje dat overal maar braaf ja en amen zegt, ook al hebben we soms een uur zitten wachten op een echo.. en dan pas later denk ik ...ik had dit nog willen weten!

Nou ja ik heb nu weer een maand 'rust'. Ik ga al mijn vragen opschrijven en dan wil ik ook eens een afspraak waarbij er tijd voor ons wordt vrijgemaakt ipv een haast bezoekje.

Geplaatst

Hoi lavendel,

Zelf ben ik ook wel eens in Erasmus geweest maar daar ben je echt een nummer! Wij zitten nu in Brabant, wel een beetje ver maar we hebben veel over voor goede service. Zeg tegen je arts dat je een rustige afspraak wilt en laat je niet wegsturen! En altijd vragen stellen, ze moeten tijd voor je nemen, de behandeling kost te veel geld maar met name emotioneel. Dus neem zelf ook de tijd! Jullie zijn het belangrijkste! Succes! Voorburg moet ook echt super fijn zijn daar ook goede verhalen over gehoord! X rox

Geplaatst

Hoi Lavendel,

Vervelend dat je over een aantal belangrijke zaken niet tevreden bent. Ik heb ook alle behandelingen bij het sfg gedaan, in samenwerking met emc. Ik herken wel wat je zegt, maar daarnaast ben ik supertevreden over de behandeling bij het sfg. Wat voor mij het belangrijkst is, is dat ze kundig zijn. Ik denk dat behandeling in het sfg echt op hoog niveau is, 3 v/d 4 gyns vertrouw ik blindelings. Ook het lab van het emc staat erg goed aangeschreven. Het menselijke aspect is voor mij minder belangrijk. Al ben ik daar ook tevreden over, heb het gevoel serieus genomen te worden. Het enige waar ik me aan stoorde was het eindeloze uitlopen van het spreekuur, elke afspraak liep een half uur tot een uur uit. Heel vervelend als je zo vaak voor een echo moet, "even" tussendoor van je werk. Anderzijds hebben ze geen wachttijd, dat is wat mij betreft een acceptabele keerzijde.

Punt 1 had absoluut nooit mogen gebeuren natuurlijk. Punt 2 heb ik ook meegemaakt, dat ze een kerststop hebben is overigens te wijten aan het lab, het sfg behandelt wel door (IUI's gaan gewoon door). Punt 3 is procedure het het emc (de termijn is 2 weken), volgens mij hanteren meer ziekenhuizen dit beleid. Bij de tp wordt inderdaad nooit de kwaliteit vermeld, als je er naar vraagt wordt de info gewoon gegeven, evt met uitleg en vergelijk van vorige tp-en. Ze delen de embryo's in in klasse 1 t/m 4, waarbij klasse 1 het beste is.

Ik denk dat het goed is om een gesprek te plannen, gewoon om te evalueren en de mogelijkheid te hebben vragen te stellen. Voor jezelf opkomen hoor, we krijgen maar weinig behandelingen vergoed, dus je moet er wel vertrouwen in hebben! Succes, hopelijk heb je een fijn gesprek!

Geplaatst

ABC en Rox. thks voor jullie berichtje. Ik geef je gelijk ABC, want mijn behandelende arts ervaar ik zeker als kundig. Verder heb ik al gebeld dat ik als ik de afspraak voor de echo heb de vorige behandeling wil evalueren en bespreken hoe nu verder ivm dosis e.d. Ik heb al onze vragen opgeschreven en bijf zitten tot ik tevreden ben. :) Het is natuurlijk de emotie die meespeelt...dat maakt het ook zo lastig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden