Jump to content

Voorstellen :smileinbox:

Recommended Posts

Posted

Ik geloof dat ik het door heb (eindelijk?) dat ik me zo kan voorstellen. Hallo ik ben niki, 40 jaar (in april word ik 41 jaar), en nog geen mama maar wil dat wel graag zijn. Ik ben getrouwd en al 14 jaar samen met mijn vriendje/man. Eerst hebben wij heel hard aan onszelf gewerkt vanwege een wat onstuimige jeugd allebei (trauma's!) en daarna kochten we een huis met veel verborgen gebreken. Dus mijn leeftijd is wat ouder dan de meesten van jullie helaas.

Na een jaar proberen werden we in 2006 spontaan zwanger van een tweeling. Met Valentijnsdag de hartjes gezien, maar helaas bij week 9 kreeg ik een miskraam.

Daarna is het niet meer zo gelukt dat ik een test kon doen. Wel heb ik soms het gevoel dat er wat gebeurt maar dat het na dag 20 weer misgaat. Afijn, er zijn nog veel mysteries rondom het zwanger worden/blijven. Helaas. Inmiddels vallen wij onder de categorie onbegrepen subfertiliteit (niets gevonden, maar niet zwanger).

Ik werk 2 dagen, studeer Psychologie en klus daarnaast in huis.

In september 2007 zijn we met IUI begonnen en in februari 2008 met IVF. Nu juist begonnen met de 1e poging. Spannend spannend spannend. En daarom zocht ik naar een site met meer info, mede-ervaringsdeskundigen, en dergelijke.

Ik hoop jullie af en toe te lezen en te schrijven en vind het fijn soms veel en dan weer even niet te schrijven (als het wat tegen zit allemaal). Leuk dat deze site er is. Groetjes van niki

Posted

Welkom niki,

Je bent al even onderweg.....en heb al het nodige meegemaakt.

Meis je kan hier schrijven lezen wanneer je maar wilt.

Hoever zit je nu in de eerste poging.

Ben je al aan het spuiten?

Ik begon met ivf toen ik 41 was en heb een mooie dochter nu.

Sterkte meis!

Posted

Hoi Niki,

welkom en heel veel succes met de eerste behandeling, zeker spannend. in welk stadium zijn jullie nu?

Gr.Sab

Posted

Hoi Niki, en welkom. Je hebt er al een hele heftige geschiedenis opzetten zeg!

Hier zijn idd genoeg ervaringsdeskundigen! Hoe ver ben je met je poging?

Groetjes, San

Posted
Eerst hebben wij heel hard aan onszelf gewerkt vanwege een wat onstuimige jeugd allebei (trauma's!) en daarna kochten we een huis met veel verborgen gebreken. Dus mijn leeftijd is wat ouder dan de meesten van jullie helaas.

Groetjes van niki

hey Niki , welkom! Ik herken wel wat in je verhaal, het eerst aan jezelf moeten werken. Dan kan je zomaar ineens net als mijn vriend en ik over de 30 zijn.

Hopelijk vind je vele steun hier en raakt je wens snel in vervulling !

Hoe ver ben je met je poging??

Posted

hallo niki,

heeeeeel erg veel succes met jullie eerste poging.

je kunt heir echt alles kwijt hoor, zowel in de goede als de slechte tijden.

en ik durf wel te zeggen dat alle meiden hier helaas de slechte tijden hebben meegemaak en daar op het forum heel veel steun hebben gekregen om erdoor heen te komen.

liefs bri

Posted

Welkom hier op dit forum en ik hoop dat je hier steun kunt vinden net zoal ik. Ik wens je veel sterkte tijdens de behandeling en hoop dat je droom mag uitkomen.

Ik zelf mag ook bijna starten dus ben vandaag helemaal happy dat het bijna zover is.

Yvonne

Posted

hey niki,

welkom op deze site!!

ik wwet zeker dat je hier terecht kunt met vragen etc

alvast heel veel succes

groetjes rosalie

Posted

Dank jullie allemaal voor jullie reacties.

Fijn om te lezen dat het bij sommigen van jullie echt al gelukt is. Heerlijk!

Hoe ver ben ik met de 1e poging. 18/2 moest ik beginnen met de Decapeptyl. 26/2 ongesteld geworden. En 27/2 begonnen met de Puregon, 250E. Ik had van te voren diverse tegenvallers ingecalculeerd, maar de 1e net even vergeten. Bij de 1e follikelecho maar 1 grote en 3 kleine eicellen, alleen rechts. Hmmm. Links niets! Bij de IUI met 100E, reageerde ik heel goed op de hormonen en nu dit.

Maar na lezen op diverse sites, zoals die van jullie, zijn we die grote maar gaan waarderen. Iets is beter dan niets, zeg maar. Er zijn geen garanties dat ik bij de volgende stimulatie meer eitjes produceer... Vrijdag 7/3 was de grote nog verder gegroeid en staat er nog een 2e in optie. Dus toch maar besloten de poging door te laten gaan. Maandag, morgen, 10/3 (zo meteen eigenlijk ;-) ) voor de 1e keer een punctie. Ik vind het allemaal heel spannend!!

En eerlijk gezegd durf ik eigenlijk niet te geloven dat het ècht gaat lukken. Maar ik lees dat het bij sommigen van jullie ook gelukt is. Dus! We gaan ervoor.

Posted

Hoi Niki, heel veel succes vandaag met de punctie!!! Daarna lekker de rest van de dag rustig aan doen he?! Op naar mooie emmies!!

Groetjes, San

Posted

Allereerst de score was: 4 eitjes!! Toch nog. Joepie.

Hoe ging het in zijn werk. Om 7.30!!! uur moesten wij ons melden bij de 13e etage van het MCH/Westeinde ziekenhuis. Daar even wachten en toen naar een patiëntenkamer gebracht, alwaar ik me om moest kleden in zo'n prachtig gewaad met blote billen... En in bed moest plaatsnemen. En dan voel je je meteen patiënt.... Met bed en al werd ik naar beneden gereden en daar kreeg ik een infuus (waaah!!!). Maar ok. Toen even wachten en de kleine OK in. Daar kreeg ik via het infuus een soort verdoving (info volgt zo). Dat gaf een soort roesje. Maar hielp niets! maar dan ook niets!!! tegen de pijn (en waarom bleek later). Man, aaaaaaaaauwww. En dat niet één keer, of twee keer, maar meerdere malen. Totdat ik echt aankondigde dat het gevoel had dat ik flauw ging vallen. De tip was, goed in en uit ademen. Ja sure. Even daarna waren we gelukkig klaar.

Ik werd in de parkeerzaal gezet en Nico (mijn man) ging met het kostbare goed naar Leiden. Alwaar hij eerst te horen kreeg of er eitjes waren gevonden. En zowaar, ja, en zowaar 4!! dus. Hij blij. Daarna moest hij zijn zaadjes inleveren via een fantastisch kamertje voor de man. En werden die bekeken qua kwaliteit. En gelukkig beoordeeld goed genoeg te zijn voor IVF. Dus... Leiden gaat er dan voor zorgen dat in de middag de eitjes en de zaadjes worden samengebracht onder goede omstandigheden (muziekje erbij?), in de hoop dat er bevruchting plaatsvindt. Nico kon weer weg.

Waar ik na een 0,5 uur parkeerzaal naar boven was gereden en bij mocht komen in de patiëntenkamer. Waar ik echter een buurvrouw had, die haar vriendin had meegenomen ook voor de punctie en die, niet overdreven, geen minuut stil zijn geweest. Maar ach, pijn en drugs deden mij toch rust houden. Uiteindelijk was Nico weer bij me om 11.30 uur. En vertelde ook mij het heugelijke nieuws, toch 4.

We zijn er blij mee. Meer dan we hadden verwacht op basis van de berichten/beelden omtrent de follikels. Inmiddels had ik mij al aangekleed. En gezien op de kaart dat ik qua pijnstillers alleen Dormicum (een slaapmiddel!!) had gekregen... We werden verwacht bij de poli Gynaecologie, waar we even langs moesten bij onze arts. Die vertelde ons dat ook zij verrast was dat we er 4 hadden gevonden. Soms zitten er ook 2 eicellen in een follikel werd gezegd. En qua pijn dat ze had gedacht dat het maar één follikel zou zijn, dus dat ze had gedacht, dan kan het beter zonder verdoving, want anders heb je 4 prikken alleen voor de verdoving... Jaja...

Pfoeef... Weer een stap is gezet. Morgen worden we gebeld tussen 15 en 16.30 uur of de eitjes zijn bevrucht. Spannend!

Posted

Wauw... toch nog 4! Heb hier inderdaad regelmatig gelezen, dat als ze dachten dat het er echt maar een paar waren, het er uiteindelijk meer waren.

Da's gaaf!

Alleen vervelend dat die punctie zo is tegen gevallen.

Je hebt het allemaal wel op een leuke manier hier neergepend!

Nou, hopen op een goede bevruchting!!!!

Groetjesssssssssssss

Posted

Hoi Niki...

Wat fijn meis...toch nog 4???....wees maar blij dat je toch bent door gegaan he???

We gaan voor een mooie bevruchting en terugplaatsing....dan kan je lekker op het bankje plaats gaan nemen...

Wel balen dat de punctie is tegen gevallen....maar dat gedeelte heb je er gelukkig op zitten....veel succes....

Posted

Hoi Niki, dat is idd een hele mooie score als ze zeggen dat er misschien maar 1 goede follie zit.....helemaal top! Wel balen dat de punctie zo pijnlijk was, dat had idd niet zo hoeven zijn.....

Op naar mooie emmies!!!

Groetjes, San

Guest illuminate
Posted

Pfff... Wat een verhaal: een pijnlijke punctie zonder verdoving ! Bleh. Wel leuk geschreven, en ook een goede score van 4. En nu de bevruchting! Mijn duimen draaien voor je.

Posted

De pijn van de punctie was ik gisterenavond alweer vergeten gelukkig. En ja, ik ben heel blij dat ik door ben gegaan. Mede dank zij jullie inbreng.

Vanmiddag werd ik gebeld. Moest wachten van 15 tot 16.30 uur. Werd natuurlijk om 16.35 uur gebeld. Inmiddels bijna paars van de spanning, darmen in de weer, etc.. Maar goed nieuws, 1 eitje bevrucht!

We hadden natuurlijk gehoopt dat het er meer zouden zijn, maar wie weet hoe dit gaat lopen. De man zei, en nu maar hopen dat hij gaat delen. Oeps ja dat is natuurlijk ook nog niet zeker. Meteen in het boekje gelezen dat ze dat gelukkig meestal pas de 2e dag gaan doen. En zei hij, er kunnen er nog meer bevrucht raken, maar dat zien we donderdag wel. Ja... Dat kan ook, een laatbloeier misschien.

Afijn, beginnen met de Progestan. En voorzichtig blij. Weer een stapje verder. En wie weet wordt dit wel een echt kindje....

groetjes, niki