Jump to content

wie weet meer over 'niet standaard 'onderzoeken??

roozz

Recommended Posts

hoi allemaal,

ik ben vrij nieuw op dit forum, af en toe een keer een berichtje gestuurd, maar verder niet..

wij zijn nu bijna 3 jaar bezig om zwanger te worden, maar dit is tot op heden niet gelukt. we hebben inmiddels 5 iui behandelingen ondergaan en 1x een ivf behandeling, die niet helemaal goed ging. geen terugplaatsing, overstimulatie, in het ziekenhuis gelegen enz.. er zijn uiteindelijk 8 ebryo's ingevroren, daar waren we heel erg blij mee. nu hebben we inmiddels 4 cryo's terug laten plaatsen (2 per keer), maar dit heeft niet geresulteerd in een zwangerschap... heel jammer!

er is dus nog nooit iets gebeurd in de vorm van een zwangerschap, miskraam enz. en hier maken we ons best zorgen om. of ik wel zwanger kan worden is een hele grote vraag die nou boven ons hoofd hangt de hele tijd!

de 4 cryo's die nu nog over zijn willen we echt koesteren niet zomaar terug laten plaatsen. we hebben op internet over andere onderzoeken gelezen, oa immuniteit en hormonaal..

sommige artsen in nederland geloven hier niet in en doen dus deze onderzoeken niet. maar in belgie en duitsland worden deze onderzoeken wel gedaan.

ik ben nu benieuwd of iemand hier iets meer over weet, en evt ook zulke (of andere) onderzoeken heeft gehad.

we hebben over 2 weken een afspraak in het ziekenhuis en we willen zoveel mogelijk informatie verzamelen over nieuwe onderzoeken of onderzoeken die niet standaard worden gedaan.

dus als iemand nog informatie heeft, laat t me weten!

xxxroozz

Chromosoom en stollingsonderzoek wordt meestal pas gedaan na een aantal miskramen, maar een stollingsprobleem kan ook innesteling tegenhouden. Deze onderzoeken kunnen gewoon in Ndl. Gedaan worden, als je je gyn zover krijgt. Vooral het chromoosmonderzoek is duur.

Schildklier nakijken kan ook zinvol zijn, ook dat kan de gyn hier in Ndl. Of zelf de huisarts.

En verder is misschien het topic 'prednison,vage streep niet zwanger, Alan Beers' interessant. Daarin wisselen we ervaringen uit mbt immunologisch onderzoek.

Alan Beer is (was, hij leeft niet meer) ervan overtuigd dat herhaalde onsuccesvolle IVF pogingen geen 'pech' zijn, maar een oorzaak moeten hebben. Nu zal er ook zeker wel een factor pech/geluk meespelen, maar ik sta er zelf verbaasd over hoeveel meiden die het laten testen idd een afwijkend immuun hebben en hoe simpel daar iets aan te doen is. Mocht je geen dure onderzoeken willen laten doen, dan kun je iig vragen of je vitamine D nagekeken kan worden. Vitamine d en omega3 zijn de eerste stappen naar een tolerant genoeg imuunsysteem.

Succes met jullie zoektocht!

dank je henne, ik denk dat we dit zeker moeten meenemen in ons gesprek!

van dat boek hebben we al gehoord, maar alleen in het engels..

ik ga er zeker even naar kijken, misschien vind ik m dan ook wel in het nederlands...

bedankt voor de tips!!!!

xxxroozz

Het boek is er helaas niet in het Nederlands. In de Freya magazine van december staat overigens een heel overzicht van nieuwe behandelingen en theorieën. Ik kan m op het moment helaas niet scannen, maar iemand ande misschien..?

De schildklier laten onderzoeken zou ik zeker doen. Ik heb een te traagwerkende schildklier en dat kan een innesteling tegenhouden, of een verhoogde kans op een miskraam indien er toch een innesteling plaatsvindt. Ik slik nu thyrax voor mijn schildklier. De klachten bij een traagwerkende schildklier zijn vaag. Denk aan moeheid, overgewicht, traanogen en kouwelijkheid. Je denkt niet meteen aan je schildklier. Het testen hierop gaat d.m.v een bloedonderzoek. Je kunt je huisarts hier om vragen. Bij mijn 3e poging was mijn schildklier onder controle door de thyrax en ben ik zwanger geworden.

hoi chrish,

ik laat zeker een schildklieronderzoek doen, dat kan heel belangrijk zijn begrijp ik wel...

had hier eigenlijk nooit van gehoord. niemand in hetziekenhuis heeft mij dat verteld, dus ik ben blij dat ik het hier hoor..

wij hebben over 2 weken een gesprek bij het ziekenhuis en daar gaan we dit echt aangeven!

bedankt!

xroozz