Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aangezien er nog geen wachtbankje voor april bestaat, dacht ik er dan maar eentje op te starten.

Zelf ga ik qua testdatum wel pas in mei vallen... Maar de behandeling vindt volledig plaats in april. En ik vind het wel leuk om met mede-IVF'ers te kunnen babbelen :)

Wij hebben een kindje van onze eerste IVF behandeling. Van diezelfde behandeling hadden we ook 6 cryo's. We wilden hiermee een brusje voor ons dochtertje proberen te krijgen, maar dat is dus niet gelukt: 5 cryo's overleefden het ontdooien en niet en die ene die wèl teruggeplaatst is, is niet blijven plakken. Dus gaan we weer voor een warme verse ;)

Hopelijk brengt het voorjaar wachtbankjes waarbij de hoofdkleur groen is!!!!!!!!! De laatste maanden was er veel te veel rood!!!!

Dus groennnnnnnnnnnnnnnn :)

Even voorstellen

Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF

Start spuiten

17/04

Pick up

27/04

Terugplaatsing

30/04

Testdatum

14/05

• Replies 890
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Goh, alweer een wachtbankje voor april!! Vorig jaar zat ik op dit wachtbankje en dat werd mijn laatste!!

Ons menneke is alweer bijna 3 maanden. Ik ga voor alle dames die hier op plaats gaan nemen heel hard duimen.

Liefs Elke

Posted

Hallo dames,

Ik ben nog vrij nieuw op het forum, maar wil me ook graag aanmelden voor het wachtbankje van april! Hoewel mijn tp officieel nog in maart is (de 26e), is mijn testdatum wel april (7/4). Wij hebben eind vorig jaar onze eerste ICSI behandeling gehad voor een 1e kindje, waar we a.s. maandag nu een 3e tp uit krijgen. Het lijkt me leuk om gezellig met wat mede wachtende te babbelen.

Bettyboopke, geen idee hoe het verder werkt, maar hoop dat ik zo ook op de bank terecht komt...;-) Wat fantastisch dat jullie al een geweldig meisje hebben overgehouden uit de 1e behandeling. Heel veel succes alvast met het toeleven naar de volgende behandeling voor een mooi brusje!

groet, Star

Posted

Bettyboopke, ik weet niet of je mijn privé-bericht hebt ontvangen maar ik wil je even kort en bondig heeeeeel veeeeel succes wensen met je nieuwe poging! Think positive!!!!!

Posted

Morgen 2e fm echo CD14. Ik hoop dat het alles goed uit ziet en dat ik ergens deze week IUI krijg. Het is eerste keer voor mij. Dan kom ik bij wachtbank april.

Ik hoop dat wachtbank april groener wordt dan van maart.

Liefs Marloes

Posted

Hoi dames,

Ik kom ook gezellig op dit bankje.

Als alles goed gaat krijgen we volgende week onze 2e cryo terugplaatsing. A.s. vrijdag krijg ik de echo om het bms te bekijken (ik slik Progynova), en dan kan het als het goed is ingepland worden.

Ben van de eerste 'verse' poging zwanger geweest, maar dit is uiteindelijk helaas geeindigd na 16 weken, kindje bleek toen niet meer in leven.

Afgelopen februari eerste cryo TP gehad, weer zwanger, maar helaas een vroege miskraam bij 6 weken.

Nu op naar de 3e terugplaatsing dus. Hopelijk 3x scheepsrecht?!;)

Succes allemaal meiden! Op naar een groen bankje, want het maart-bankje was zo rood helaas, hopelijk gaat het deze maand beter!!

Posted

@Elke: leuk dat je ons hier moed komt inspreken!!!! Hopelijk wordt dit bankje net zo positief als het voor jou destijds was :)

@Star 83: Welkom!!! Hoe het hier werkt? Iedereen die wil, mag erbij komen! Gezellig kletsen over de behandeling OF spuien van frustraties OF ventileren van angsten OF elkaar door de wachtweken heensleuren, het kan hier allemaal :))

Je kunt gewoon het lijstje copiëren en je naam en data erbij zetten. Ik heb al een eerste aanzet voor je gedaan, ik hoop dat het juist is? Anders corrigeer je maar he!

@Icsi: lief :))

@Loesje: ik ken jou idd van het akelige rode wachtbankje dat Maart 2012 heet... Wat denk je ervan om deze maand de lente te volgen, zodat het hier groen gaat knallen?! En misschien ben jij dan de groene opener?! Hoe was je follikelmeting vandaag? Weet je al iets over de datum van de IUI?

@Sylvia83, wat een naar verhaal zeg! Pfff....word ik wel even stil van... Maarrrr zoals je zegt, laten we ervan uitgaan dat 3x scheepsrecht IS! Ik hoop het ganser harte met je mee!

Even voorstellen

Star 83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO

Start spuiten

17/04 Bettyboopke

Pick up

27/04 Bettyboopke

Terugplaatsing

26/03 Star 83

30/04 Bettyboopke

Testdatum

07/04 Star 83

14/05 Bettyboopke

Posted

Hoi Dames,

ik kom ook gezellig hier op wachtbankje april. Ik heb vanavond 2e fm echo gehad. Alles zag goed uit. Morgen krijg ik eerste IUI. Ik ben erg benieuwd.

@ Bettyboopke, Leuk om jou hier weer te zien!!! Heel veel succes met prikken straks!! Ja deze wachtbank moet echt groener worden ja.

En welkom voor andere dames!! En heel veel succes!!!

Even voorstellen

Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI

Start spuiten

17/04 Bettyboopke

Pick up

27/04 Bettyboopke

Terugplaatsing

26/03 Star 83

22/04 Loesje21 ( IUI )

30/04 Bettyboopke

Testdatum

05/04 Loesje21

07/04 Star 83

14/05 Bettyboopke

Liefs Marloes

Posted

Hai meiden...

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Ik heb gister me 1ste cryo TP gehad... 1april mag ik testen, (geen grap)... :-) Zo spannend weer!!

Hopelijk zal April voor vele van ons een vruchtbare maand worden!!

Posted

Lieve meiden, ik heb straks de terugplaatsing om 14.30 van ons embrootje die goed is ontdooid en die van een negencellig embryo naar een morula is gegaan. De laborante zei dat het heel mooi embryo is. Ik ben zoooooo blij dat ik en het embryo een kans krijgen en zeker omdat ik de terugplaatsing met hormonen doe en ik het dus niet voor niets heb moeten slikken en inbrengen.

Ik mag 5 april testen, maar ga wel al eerder een test doen denk ik. Ik kan in ieder geval niet ongesteld omdat mijn cyclus helemaal is overgenomen. Zal straks nog meer verslag uitbrengen als het embryo veilig in mijn baarmoeder zit. Zou het babygeluk nu eindelijk eens aan onze kant zijn? Ik hoop dit natuurlijk ook voor alle andere meiden hier op het forum.

Liefs,

Yvonne

Even voorstellen

Yvonne- 27 jaar - 1e kindje - cryo uit 3e IVF

Start spuiten

17/04 Bettyboopke

Pick up

27/04 Bettyboopke

Terugplaatsing

22/03 Yvonne1

26/03 Star 83

22/04 Loesje21 ( IUI )

30/04 Bettyboopke

Testdatum

05/04 Yvonne1

05/04 Loesje21

07/04 Star 83

14/05 Bettyboopke

Posted

Marieke en Yvonne: Gefeliciteerd met jullie embryo's aan boord!! Gek idee is dat toch altijd he! Nu lekker binnen houden!:)

Spannend, voor jullie zijn de wachtweken nu echt aangebroken..

Loesje; Is je IUI nog door gegaan?? Ook voor jou erg spannend dus! Toi toi toi!

Ik heb vandaag de echo gehad, zag er goed uit gelukkig. A.s. dinsdag de terugplaatsing van een cryo. Heb er wel weer zin in! Laat maar komen!;)

Goed weekend allemaal en geniet van het zonnetje, lekker een shot vitamine D opdoen, schijnen embryo's van te houden!:)

Liefs, Syl.

Even voorstellen

Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI - 2e cryo TP.

Start spuiten

17/04 Bettyboopke

Pick up

27/04 Bettyboopke

Terugplaatsing

26/03 Star 83

27/03 Sylvia83

22/04 Loesje21 ( IUI )

30/04 Bettyboopke

Testdatum

05/04 Loesje21

07/04 Star 83

08/04 Sylvia83

14/05 Bettyboopke

Posted

Ha meiden,

Ik word nu al blij van de wachtbank, wat doet dit me goed!

@Bettyboopke, dank je dat je me op de bank hebt gezet...;-)

Meiden die al in de wacht zijn, heeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en ik duim voor jullie!

Ik heb maandag mijn tp. Dinsdag spuit Ovitrelle gezet en gister wel een beetje last van gehad. Gelukkig nu weer weg, maar vanaf morgen aan de Utrogestan bollen (bah!). Maarja, alles voor hopelijk een positieve test!

Heb het na de vorige mislukte poging wel even zwaar gehad. Zit in het algemeen momenteel niet zo lekker in mijn vel (het gevoel dat de baby's ongeveer overal uit de lucht komen vallen en weinig begrip op mijn werk voor de situatie). Gister gehoord dat een vriendinnetje zwanger is van een brusje na tp en ik gun het haar ZO, maar vind het ook echt moeilijk. Het gevoel dat ik ook een klein beetje een lotgenootje kwijt ben. Hoewel ik weet dat ze me ontzettend steunt, is het vanaf nu wel anders. Maar gelukkig zijn jullie er nog om even mijn verhaal tegen te kunnen doen! En als ik verhalen van sommige meiden hier lees denk ik ook wel weer, wat zeur ik eigenlijk...

Dames, ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en hopelijk wordt het lente bankje van April zo groen als gras!

Fijn weekend!

Posted

Hoi hoi Dames,

Op het moment zit ik op het wachtbankje van maart maar wilde toch hier even komen spieken, haha!

@Loesje21, ik heb vorige week mijn 1ste IUI gehad, maar het stelt niet zo heel veel voor. Wij hebben langer op de rietjes gewacht dan dat de hele inseminatie duurde....zit nu in mijn 2de wachtweek.... De wachtweken zijn pas spannend!

Succes allemaal!! En broedse!!

Posted

Hoi Dames,

IUI is goed gegaan. Na IUI wilde ik per se even echo zien, omdat de artsen zeker wisten dat ik eisprong zou krijgen, ook al was ovulatie testen negatief. Ik was bang dat ei al gesprongen was. Nee hoor gelukkig zat er eitje er nog en zou elke moment gaan springen hihi. En ik zag zelfs zwemmertjes in mijn baarmoeder. Echt gek om te zien haha. Ik vond IUI wel moeilijk en beetje vies. Want ik ken zaaddonor eens niet en dan zit er vreemde zaadcellen in mijn baarmoeder. Nu zit ik op WD2. Ik voel me uitstekend. Alleen heb ik alweer rugpijn. Dus dat heb ik altijd na eisprong. Echt vreemd maar goed.

Ik vind nu wachtweken wel minder moeilijk en zwaar dan toen met IVF en cryo's.

Straks ga ik lekker met mijn vrouwtje en wat vrienden naar Valkenburg en van zon gaan genieten. We nemen lekker ons honden mee :D

Heel veel succes voor alle dames. Laten we deze maand mooi groen worden!!!!

Liefs Marloes

Posted

Hallo allemaal :) Hier is precies al weer veel gebeurd?!

@Marieke: intussen al weer een paar dagen na je tp! En hoe voel je je nu? Wel mooi dat er direct 1 cryootje zo goed ontdooid is! Nu lekker koesteren en verwennen :)

@Yvonne: en hoe is he tp uiteindelijk verlopen? Ik vind dat toch altijd wel een heel speciaal moment. Eigenlijk ongelooflijk dat dat allemaal kan tegenwoordig hè! En wauwie, wat een mooi embryootje!!! Een morula gewoon!! Dat is wèl heel byzonder na een cryo-ontdooiing hoor! Nu lekker warm houden :)) En dan hopelijk snel een even positieve test!!!

@Loesje: ik kan me wel voorstellen dat het een beetje raar moet zijn ;) Maar het is toch ergens ook echt wel wonderlijk, nee?! Lekker wandelen in Valkenberg?! Van waar ben je ergens? Ik ben zelf afkomstig uit Maastricht. Ik woon nu wel in België, maar de rest van mijn familie woont nog daar. Geniet van het zonnetje!!!

@Sylvia: oooh, nog maar een paar daagjes!!! Fijn om ernaar uit te kijken, toch?! Ik duim alleszins voor een mooie ontdooiing!!!!

@Star: maandag je tp!!!! Mmmmm :)) Leuk!!! Ik herken je gevoel van baby's die uit de lucht vallen wel hoor... In onze vriendenkring zijn ze ook stuk voor stuk zwanger of bevallen. Ik ben uiteraard heeeel blij voor hen, maar toch is het wel wat confronterend. Ik vraag me dan ook wel eens af of ze wel beseffen hoe gelukkig ze zich mogen prijzen met zo'n wonder?! Aan de andere kant denk ik dan weer: t is niet omdat het bij ons niet zo vanzelfsprekend is, dat zij zich daar constant van bewust moeten zijn. Elk zijn kruisje zeker?! Het zal altijd een dubbel gevoel blijven denk ik. Want wij hebben al een kindje en toch ervaar ik dat nog steeds zo dubbel. En misschien roep ik dan zelfs bij de vrouwen die voor hun eerste kindje bezig zijn een zelfde dubbel gevoel op... Niet gemakkelijk hè. Maarrrr...ooit komt het wel goed!!!!!

Hier een klein dipje, een vreemd gevoel, want ik ben normaal zooooo positief ingesteld! Heb net roodvonk gehad en ben dus antibiotica aan het nemen (bah!). Aangezien het nog even duurt voordat ik mag gaan prikken en zeker voordat er een tp zal zijn, kan het totaal geen kwaad dat ik dat nu neem.

Maarrr...heb gisteren het pakketje van voorschriften en behandelingsschema met de post gekregen. Er zat nu ook een papier bij waarop stond dat als je partner binnen de 2 maanden voor de tp hoge koorts heeft gehad, dat je dat dan even moet melden... Nu is mijn ventje al een paar dagen ziek, mèt koorts. Temperatuur gaat wel niet hoger dan 38,7 omdat hij dan paracetamol neemt tegen de koorts. Nu hoop ik dus dat het niet al te veel te betekenen heeft voor de behandeling... Want...komt nog eens bij dat hij pijn heeft aan zijn urinewegen...en dus OF een urinweginfectie heeft OF een infectie aan de prostaat... In het laatste geval KAN dat invloed hebben op zijn sperma :/ In beide gevallen moet hij antibiotica nemen, daar is hij nu een 3tal dagen mee bezig. Maandag krijgen we hopelijk de uitslag van zijn urinestaal en weten we met zekerheid wat het is. Ooooh ik hoop zooooooo dat het 'gewoon maar' een urineweginfectie is. En als het dat niet is, dat dat niet betekent dat we de behandeling moeten uitstellen!!!!! Ik kan niet tegen onzekerheid, wachten en uitstellen!!!! Ik wil actie, ik wil iets kunnen doen!!!! Maandag weten we hopelijk meer! Ik zal dan sowieso ook eens bellen naar mijn fertiliteitsarts om te horen of het een effect gaat hebben op onze behandeling. Misschien willen ze gewoon nog een spermastaal ter controle op voorhand ofzo. Pfff.... ik ga me dit weekend proberen te focussen op ons dochtertje en het goede weer!!! Maar dat is niet gemakkelijk, want mijn ventje heeft echt wel wat pijn ://

Hopelijk volgende week een wat vrolijker berichtje van mijnentwege! xxx

Posted

zo ik kom me ook weer melden voor een wachtbankje. morgen punctie van icsi2. van icsi1 zwanger maar helaas na 12,3 weken misgegaan. vorige keer 17 follikels nu 12 grote en 11 kleine. zie er toch wel iets tegenop morgen terwijl ik de vorige keer geen pijn heb gehad van de punctie.als alles goed gaat woensdag tp. wil iemand mij op het lijstje zetten aub

Posted

Clau 75, wat een rotverhaal dat je zwangerschap na meer dan 12 weken is misgegaan. Je zou denken dat je dan in de veilige zone zit, echt heel rot. Ik wil je heel veel succes wensen met deze ronde meis.

Bettyboopke, ja het was weer een heel speciaal moment toen de embryo bij mij naar binnen werd gebracht. We hebben er een foto van gemaakt en we mochten ook meekijken op het scherm. Ik voel sinds vrijdagavond krampjes in mijn baarmoeder, het gevoel dat er dingen gebeuren daar. Maar ja, kan ook gewoon van de hormonen zijn want ik ben ook steeds heel moe van de hormonen. We shall see, het is niet meer in onze handen of in de handen van de kliniek, het embryo moet nu zijn werk doen. Vervelend dat je mannetje ziek is, hopelijk gaat het snel beter met hem en kunnen jullie vol frisse power ISCI 2 in met een positief resultaat.

Loesje, veel succes met deze killing wachtweken, ook voor jou hopelijk eindigend met een positief resultaat.

Sanaatje, Sylvia en Star, voor jullie ook heel veel succes meiden. Hopelijk wordt een groene maand.

Liefs,

Yvonne

Posted

@Bettyboopke, kan me voorstellen dat je even in een dip zit zeg. Dat is niet niets wat je man heeft! En dan ook jij nog eens die nu aan de antibiotica zit, pfff... Veel sterkte jullie beiden! En je hebt ook wel gelijk, maar goed dat niet iedereen zich zo druk maakt. En meestal kan ik de "domme" opmerkingen wel hebben hoor, maar als je zelf wat meer spanning en stress hebt, heb ik er gewoon simpelweg geen zin in...

@Clau75, is je punctie goed gegaan? Kan me voorstellen dat je er tegenop zag, ik vond het ook geen pretje. Trouwens wel heftig dat het de vorige keer nog zo laat is mis gegaan. Hopelijk nu op naar een mooie eindresultaat. Alvast succes woensdag met de tp!

@Yvonne1, spannend deze weken. Wel erg mooi dat je het zo van "dichtbij" hebt meegemaakt en alles zelf hebt kunnen zien, lijkt me heel speciaal. Bij ons doen ze de tp helaas niet met een echo, dus wij zien niets. Succes nog even op de bank!

Alle andere dames, blijf broeden! Ik kom morgen bij jullie zitten (hopelijk, maar met nog 5 cryo's in de vriezer ga ik er stiekem wel vanuit dat de tp doorgaat) en tel daarna met jullie mee!

Posted

Hallo meiden,

Ik kom me ook alvast aanmelden voor de wachtbank. Over een paar dagen ongesteld en dan mag ik me weer aanmelden voor onze laatste cryo tp. Vorige cryo poging bleek ik achteraf een fikse blaasontsteking te hebben gehad. Ik vond al dat mijn urine vreemd rook, maar verder had ik helemaal geen klachten, dus pas na weken naar de huisarts gegaan... Kuurtje gehad en nu voel ik me ook duidelijk fitter en minder moe. Suf, dat ik de ontsteking niet eerder had opgemerkt. Baal best dat we een poging hebben gedaan die al gedoemd was te mislukken, maar goed, weet nu waar ik op moet letten als het nog een keer gebeurd. Nu ontsteking-vrij, dus vol goede moed er weer tegenaan! Half april de tp als er tenminste plek is in het ziekenhuis.

Sylvia, tijdje niet actief op het forum geweest, dus lees nu pas dat je ook een mk hebt gehad. Wat vreselijk naar! Hopelijk wordt dit dan onze maand!!!

Veel cryo tp's deze maand, zo te lezen! Go, eskimootjes, go ;-)

@Star, succes met je tp vandaag! Lekker broeden straks.

@Clau75, jij ook al een miskraam... met ruim 12 weken nog wel, wat moet dat vreselijk zijn geweest. Heel veel succes de komende tijd, duim voor je dat dit kleintje gewoon lekker blijft zitten!

@BettyBoopke, hoop dat je vandaag goed nieuws te horen krijgt en dat het 'gewoon' en blaasontsteking was bij je man. En dat het verder geen invloed heeft op de behandeling.

@Marloes en Marieke, broedse!

Ik heb de lijst even aangevuld:

Even voorstellen

Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI - 2e cryo TP.

Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 3e cryo van 2e ICSI

Terugplaatsing

20/03 Marieke*

22/03 Yvonne1 (cryo)

26/03 Star83 (cryo)

27/03 Sylvia83 (cryo)

28/03 Clau75

half 04 Mariek (cryo)

30/04 Bettyboopke

22/04 Loesje21 (IUI)

Testdatum

01/04 Marieke*

05/04 Loesje21

07/04 Star 83

08/04 Sylvia83

14/05 Bettyboopke

Posted

zo de punctie is weer achter de rug het was volgens de arts een vrij pittige punctie.MAARRRRRRRRRRRRRRRRRR we hebben 14 goede eicellen yes yes. nu op naar woensdag horen of er een bevruchting is

Posted

Hallo dames,

Ik kom me ook weer melden voor het bankje.. Ben vandaag van die van maart afgevallen!

Vrijdag nog ff voor de zekerheid bloedprikken en dan volgende week vrijdag weer de eerste fm.

Wij gaan voor de 5 e terugplaatsing van de eerste ivf, en jullie?

We hebben als het goed gaat nog 2 x 2 cryo's.. Heb afgesproken met het ziekenhuis als dit niks wordt, er dan een afspraak gemaakt wordt met de gynaecoloog/IVF arts.

Je wordt er best onzeker van als het er veelbelovend uit ziet maar tot op heden niet lukt.

Toch geven we de moed niet op al zakt deze af en toe in je schoenen!

Op na een omgekeerd maart bankje, namelijk groen!

Good Luck!!!!

Posted

Hey Mariek; jij ook hier!;)

Wat balen van die blaasontsteking, dat schiet voor geen meter op dan!! Maar nu gelukkig weer beter en weer in de race dus.. Spannend meid! en nu hopelijk GEEN miskramen meer voor ons nee! ;) veel succes!

Clau wat goed 14 eicellen!! Heerlijk gevoel denk ik! Nu hopen op veel bevruchtingen! Je weet het pas woensdag dan? Brr..spannend!

Onedream wat balen dat ook jij nu van dat rottige maart bankje bent gevallen. Ik hoop echt voor je dat 't deze maand gaat lukken meid! Houd moed hoor!

Ik morgen tp van een cryo.. Spannend weer.

Liefs aan allemaal!

Posted

Hoi,

Ff voorstellen: Natas, 41, 3e ivf voor 2e kindje.

Ik ga morgen voor een uitgangsecho en begin morgenochtend met de Deca. Het wordt meer een poging van 'straks krijg ik spijt dat ik deze niet gedaan heb' dan dat ik er nog in geloof. In mei word ik 42 en dan behandelen ze over het algemeen niet meer.

Zo dat was het ff snel vanaf de iPhone.

Suc6 meiden.