Ga naar inhoud

Scherpe steken onderbuik week 4-5

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve mensen,Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier was. Had het eigenlijk al opgegeven. 2 mei heb ik een punctie gehad, 5 mei een verse tp. Wachtdag 9 30 hcg en wachtdag 11 77 hcg. Nu een week later krijg ik net een tel dat het is gestegen naar 3500 hcg. Heel positief denk ik. Maar vanmorgen onderweg naar het bloedtrekken kreeg ik wel zes keer van die felle scherpe korte scheuten / steken van schaamstreek naar mijn buik. Nu soms voel ik nog iets kleins zeuren bij mijn schaamstreek maar grote steken zijn weg . Lijken kleine steekjes vooral als ik beweeg Toch lijkt het of het elk moment kan terug komen Afgelopen week niets gevoeld. Omdat ik die steken had ben ik bang dat ik vanmorgen een mk heb gehad. We zijn al Kleine 4 jaar bezig met twee keer een miskraam.Kent iemand in de vierde week deze scheuten en heeft daar positieve ervaringen mee? Negatieve ervaringen liever niet want maak mijzelf al gek genoeg. Het ziekenhuis zegt dat het niet te maken kan hebben met oprekken omdat het daar te vroeg voor is. Gisteren heb ik wel paard gereden. Kent iemand dit waarbij het geen mk is?Alvast bedankt voor jullie reacties.

Geplaatst

Hoi ymkeh

Allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik heb in week 3/4 hele erge steken gehad werd snachts wakker en wist niet waar ik het zoeken moest... Er is verder geen bloed bij geweest ofzo maar echt z'n pijn gehad..... Wat dat is geweest weet ik niet maar ben inmiddels al bijna 31 weken zwanger en alles gaat goed!

Hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen dat het niet verkeerd hoeft te gaan al weet ik dat het je heel erg onzeker kan maken....

Hoop en duim voor je dat het net als bij mij niks is en je over een paar maand een mooi wondertje in je armen hebt!!

Geplaatst

Hoi Ymkeh,

Ik heb vanaf week 3 krampen en steken alsof ik ongesteld moet worden. Soms is het even weg/minder en soms is het echt hevig! Een vriendin van me had het precies zo en zij heeft inmiddels twee kinderen. Raar dat het ziekenhuis zo makkelijk praat, elk lichaam is anders toch? Probeer een beetje te genieten!

Geplaatst

Hoi amanda en sorpresa. Super bedankt voor jullie reactie. Doet goed. Ik was zo geschrokken. Het was niet te vergelijken met mijn menstruatiekrampen. Was zoveel heftiger. Alsof een bliksemschicht. Maar lees nu dat dat kan. Is het ook normaal dat je het nu De zeurende steekjes blijft voelen in de schaamstreek?Durf niet blij te zijn al wil ik het wel. Heb over paar wkn echo op mijn verjaardag. Maar weet niet of ik dat moet doen. Laatste twee x niet positief. Wat mooi en ellendig tegelijkertijd :)

Geplaatst

Gefeliciteerd

Ik heb in het begin ook van die erge steken gehad zolang er geen bloed is is het goed

Ik heb nu nog wel eens ongi krampjes dus dat wil niks zeggen

En op de verjaardag wij hadden onverwacht de eerste echo door een kleine bloeding op de verjaardag van mijn vriend en achteraf kon het feestje niet mooier

Succes

Geplaatst

Bij mij waren het ook echt steken/krampen vond het nog pijnlijker voelen als kuitkrampen.... Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was en heb toen die ochtend gebeld kon meteen langskomen en ze hebben toen mijn bloed na gekeken en toen bleek ik zwanger te zijn.... Ik durf niet met zekerheid te zeggen of ik daarna nog last heb gehad daarvan want ben uiteindelijk weer in slaap gevallen maar het heeft wel even geduurt die pijn...!! Lijkt me ook een moeilijke keuze vooral omdat het al 2 x niet goed was... Maar heb een beetje vertrouwen in dat het dit keer goed komt...!! En als je je heel druk maakt willen ze dan niet eerder een echo maken? Bij mij hebben ze met 5 weken en wat dagen gekeken of er een vruchtzakje zat en of die op de goede plek zat.... Misschien is dat een mogelijkheid want al die tijd in onzekerheid zitten lijkt me ook niet wat!

Geplaatst

Dank je wel voor alle felicitaties. Bijzonder want mijn man en ik durven elkaar niet te feliciteren.

Ja dat is idd ook nog een optie. De eerste x nare ervaring met te vroege echo. Vroeg ook of ik nog een x mocht bloedprikken maar ze zei dat dat geen nut had.

Geplaatst

Ik testte voor het eerst licht positief op mijn verjaardag :-)

In ons ziekenhuis prikken ze sowieso niet op HCG omdat het geen voorspellende waarde heeft. Ook als het mis gaat kan je HCG mooi zijn, en als het goed gaat kan je HCG aan de lage kant zijn. Geduld hebben is het enige dat je kunt doen :-S

Wij geloven het ook nog steeds niet. We hebben elkaar nog niet gefeliciteerd en nog niks aangeschaft ofzo. We leven echt van week tot week en moeten heel erg wennen aan dit wonder. Hoort er vast bij toch?

Succes met geduld hebben, en geloof me als je straks een dag geen steken of krampen hebt maak je je ook weer zorgen. Althans, ik wel! Hormonen... enjoy ;-)

Geplaatst

Hoi dames. Ook jullie natuurlijk van harte!

Ja herken het sorpresa. Afgelopen week voelde ik niets en toen dacht ik dat het ook fout zat. Paniekhaas ;)

Geplaatst

ymkeh en Sorpresa

Hoe ver zijn jullie?? Ik kijk op de mobiel dus kan geen onderschrift zien... Idd twijfels horen er denk ik bij.... Zelfs ik heb dat nu nog! Ik ga echt voor jullie duimen hoor dat alles goed is en blijft gaan....

ymkeh ik denk ook niet dat er iets een zekerheid geeft hoor na een vroege echo kan het ook nog mis gaan garanties heb je nooit maar misschien dat het je voor dit moment iets meer rust en zekerheid geeft

Geplaatst

5 mei de terugplaatsing gehad. Lief dat je gaat duimen. 3x scheepsrecht :)

ymkeh en Sorpresa Hoe ver zijn jullie?? Ik kijk op de mobiel dus kan geen onderschrift zien... Idd twijfels horen er denk ik bij.... Zelfs ik heb dat nu nog! Ik ga echt voor jullie duimen hoor dat alles goed is en blijft gaan....ymkeh ik denk ook niet dat er iets een zekerheid geeft hoor na een vroege echo kan het ook nog mis gaan garanties heb je nooit maar misschien dat het je voor dit moment iets meer rust en zekerheid geeft
Geplaatst

Ja maar dat voelt nog zooo ver weg! Al heb ik best een buik nu dankzij mn darmen en natuurlijk omdat er twee baby's groeien. Maar ik ben heel onzeker, angstig aangelegd... Duim elke dag dat alles goed mag blijven gaan!

Geplaatst

Wow een tweeling. Spannend. Dubbel gefeliciteerd x

Ja maar dat voelt nog zooo ver weg! Al heb ik best een buik nu dankzij mn darmen en natuurlijk omdat er twee baby's groeien. Maar ik ben heel onzeker, angstig aangelegd... Duim elke dag dat alles goed mag blijven gaan!
Geplaatst

Dankjewel Ymkeh. Inderdaad spannend, hadden we niet verwacht ondanks de twee emmies. Geloof dat de gyn ook verbaasd was. Maar we zijn heel dankbaar! Hoe ver ben je zelf?

Geplaatst

Ik dacht vijf wkn maar ziekenhuis zegt 18 juni 7 wkn. Dus dan 4 wkn. Tp 5 mei. Ik denk dat ik de 18e laat staan 12 wkn allang ben opgenomen in gesticht. Jullie berichten hebben wel geholpen maar ben zo bang.

Dankjewel Ymkeh. Inderdaad spannend, hadden we niet verwacht ondanks de twee emmies. Geloof dat de gyn ook verbaasd was. Maar we zijn heel dankbaar! Hoe ver ben je zelf?
Geplaatst
Ja kan me voorstellen dat het je niet snel genoeg kan gaan...!! 2 wondertjes nog wel dat is wel helemaal super gefeliciteerd hoor...!! En hopelijk straks 2 mooie kloppende hartjes op de echo...!!
Geplaatst

Ja we hopen het! We hebben sinds ik 6 weken was elke 14 dagen een echo dus ze houden t goed in de gaten.

Enne Ymkeh, ik ken het gevoel, zit ook echt de dagen van de kalender te kijken! Heb t liefst een kunstmatig coma tot 20 weken pfff

Geplaatst

Sorpresa wel een fijn idee dat ze het goed in de gaten houden! En altijd fijn die echo's ff spieken naar de kleintjes!!

ymkeh hoe is het met jou? Geen rare steken meer gehad?

Geplaatst

Nee alleen gister. Vandaag gelukkig niet meer. Had gebeld voor echo. Ze zegt dat je met ivf anders rekent en nu de 15e eerstececho. Zou dan 7 wkn zijn. Zo lang wachten.

Sorpresa wel een fijn idee dat ze het goed in de gaten houden! En altijd fijn die echo's ff spieken naar de kleintjes!!ymkeh hoe is het met jou? Geen rare steken meer gehad?
Geplaatst
Nee alleen gister. Vandaag gelukkig niet meer. Had gebeld voor echo. Ze zegt dat je met ivf anders rekent en nu de 15e eerstececho. Zou dan 7 wkn zijn. Zo lang wachten.
Gelukkig dat het niet weer is voorgekomen... Nou hopen dat het ook weg blijft!! Okeej ik heb icsi gehad.... Weet ook niet hoe ze dat berekenen allemaal.... Wel jammer dat ze niet ff willen kijken... Ja idd wachten duurt altijd lang.... Veel afleiding zoeken
Geplaatst

Dag dames,

Ik wilde even reageren op de pijnlijke steken.

Zelf heb ik deze al vanaf week 4/5.

Ik heb hierover navraag gedaan omdat het mij ook heel veel angst gaf.

Mijn vriendin is verloskundige en die zei dat dit je banden zijn.

Dus het kan heel goed.

Ik zal voor jullie duimen.

Wanda

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie! Kan dat ook als het midden schaamstreek en buik is? Wat fijn vriendin als verloskundige.

Nu last van mijn rug en buik. Alsof ik ongesteld ga worden. Ik zou er van genieten als ik wist dat het goed zou gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden