Ga naar inhoud

Moet je een eisprong hebben gehad voor de cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag en hoop dat er iemand is die het antwoord weet ;-)

Morgen, als mijn cryo goed ontdooit en doordeelt, heb ik een cryo tp. Nou is het zo

dat mijn eiblaasje vorige week dinsdag 13 mm was en donderdag afgerond 14 mm.

Dat betekent een langzame groei (normaal is 2 mm per dag). Vrijdag mocht ik toch

al Ovitrelle (vergelijkbaar met pregnyl) spuiten om mijn eisprong op te wekken.

In het zh zeggen ze dat je eisprong dan maximaal 40 uur later volgt; zondag dus.

Nu temperatuur ik altijd en heb altijd een duidelijke verhoging maar nu dus nog steeds niet.

Is het per sé nodig dat je ei al gesprongen is voor de tp?

In het zh heb ik dit al gevraagd maar daar zeggen ze dat temperaturen niet geloofwaardig is.

Hier iemand ervaring?

Alvast bedankt voor de reacties.

Geplaatst

ik heb bij mn laatste cryo een eisprong gehad.

ik moest met mn urine inleveren en daarbij was te zien dat ik een beginnende eisprong had

ik kon zelfde dag prikken

en ben dus nu zwanger

groetjes diana

Geplaatst

Toekie normaal gesproken zou ik zeggen ja je moet je eisprong gehad hebben en je temp geeft dat aan. Maar van die temp weet ik niet of pregnyl dat misschien kan beïnvloeden. Want dat is nu eigenlijk de vraag. Op een andere manier heb je het niet kunnen checken. Als je echt twijfelt zou je nog een echo moeten vragen. Want ook met ovulatietesten kom je nu denk ik niet ver meer. Aan de andere kant, het ziekenhuis doet dit natuurlijk ook niet voor het eerst op deze manier... Persoonlijk vind ik dat ze je vroeg hebben laten prikken, maar tegelijk laat je het natuurlijke proces ook gewoon los op het moment dat je ovitrelle/pregnyl gebruikt om je eisprong op te wekken. ik zou me niet te veel zorgen maken en ervan uitgaan dat ze weten wat ze doen en je idd nu geen conclusies kunt trekken uit je temp.. Ik duim voor je dat het ontdooien goed gaat!

Geplaatst

In een natuurlijke cyclus moet je een eisprong hebben gehad, maar net wat Henne zegt, denk ik dat de Ovitrelle invloet heeft op je temperatuur. Ik zou vertrouwen houden in het zkh.

Heel veel succes.

Geplaatst

Diana, loop jij toevalling net als ik in het LUMC? Volgens mij is dit het enige zkh die aan urine sparen doet.

Iig gefeliciteerd met je zwangerschap.

ik heb bij mn laatste cryo een eisprong gehad.

ik moest met mn urine inleveren en daarbij was te zien dat ik een beginnende eisprong had

ik kon zelfde dag prikken

en ben dus nu zwanger

groetjes diana

Geplaatst

Fijn dat jullie dat zeggen van de beïnvloeding van de temperatuur door Pregnyl/Ovitrelle. Ik wist dit wel maar was het vergeten.

En voor de rest heb ik er nu rust mee. Ik vind net als Henne dat ik wel erg snel moest prikken maar ze zullen zeker wel weten

wat ze doen.

Ik ben zo benieuwd naar morgen!!!!!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik heb er echt wat aan.

En Diana, nogmaals gefeliciteerd hè?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden