Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 547
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heeeeej meiden,

Ik zit al de hele dag als een neuroot te checken!!!

Weten jullie al wat???

Hier gaat het niet zo goed. Ik heb 1 vruchtzakje verloren, deze was zo goed als leeg. Daarna is het bloeden minder geworden. Ik heb nog wel krampen. Met de gyn afgesproken dat ik maandag nog een test doe en dan een echo-afspraak maak. Ik heb er een slecht gevoel bij... Maar tegelijkertijd is er hoop. Ik word er gewoon heel boos om dat bij ons niets 'normaal' lijkt te kunnen gaan. Ik zou zo graag een gezinnetje willen, net zoals 90% van de mensen, maar bij ons lijkt het onmogelijk dat het een keer goed gaat. GRRRRRRRRRR... Kortom: ik zit er emotioneel helemaal doorheen, terwijl er lichamelijk eigenlijk maar weinig aan de hand is...

Ik houd jullie op de hoogte, probeer ook een beetje forums e.d. te mijden, dus zal niet heel veel reageren.

x

Geplaatst

Dag lieverds!

Ik weet nog niets,nog een beetje wachten. Het duurt wat langer omdat mijn bloed,in privépraktijk genomen is en dan moet het naar Gent,ziekenhuis en terugkomen..

Lieve Ancoliene,meidje toch.. Probeer toch ietwat positief te blijven,het bloeden is toch al héél wat minder? Lieverd,wou dat ik je kon troosten..Lieve knuffel! xxx

Geplaatst

Ohhhh, ik dacht nu moet ze toch al wat weten... maar nee dus:-) Annelies wat slopend dit wachtend, toch? Ik duim heel hard voor je - ze zijn al blauw van het duimen:-)

Ancoliene: Neem maar lekker je rust. Ik hoop heel erg voor je dat er toch de hoop op een gezond vruchtje voor jullie blijft!!!!!!! Dikke knuffel en heel veel sterkte.

Corina: Spannend - morgen is het zo ver!! Ik duim voor je! Hoe voel je je?

@all: Alvast een goed en rustig weekend met absoluut geen slecht nieuws!

Liefs, Tina

Geplaatst

Hoi

Net telefoon gekregen.. Tja,niet zo goed eigenlijk.. Progesteronwaarde 19.8 en hcgwaarde 8.. dus niet zo goed. De vrouw die belde,verpleegster van de privépraktijk zei: het is niet helemaal negatief maar ook niet positief,dus.. Moet,op aanraden van haar,utrogestan door blijven nemen en als mijn menstruatie er tegen volgende week niet doorkomt dan moet ik woensdag terug bloed trekken om te kijken of de hcgwaarde stijgt.. Dus niet zo goed.. Als ze meer nieuws krijgt van m'n gyn dan stuurt ze me nog een sms. Goja,ben beetje kapot van verdriet

Ik laat jullie.. Tot later

Geplaatst

@dromen sterkte meis hoop dat jullie andere ukkie toch gewoon blijft zitten

@annelies balen meis dat klinkt idd niet heel positief.

hopen op een wonder!

Hier opgeblazen darmen pfff me broeken kunnen niet meer dicht.

voor de rest voel ik me best goed. Alleen voel ik me rug erg. Maar hoort er allemaal bij.

morgen weer een testje wagen dan alweer dag 8.

Geplaatst

Geen punt Sky, die bleef bij mij van dag 6 tot 14 behoorlijk licht, terwijl mijn hcg toen wel al bijna 400 was. Die van Kruidvat zijn top, dus ik durf je echt te feliciteren met in ieder geval een innesteling!!

Ps. Bij mij waren ze 's avonds een stuk donkerder, omdat ik overdag niet zo veel drink, maar einde van de dag en 's avonds wel. Morgen of overmorgen zal de CB (gewoon en digitaal) waarschijnlijk ook positief geven.

goede morgen dames vanmorgen ook naar het kruitvat gereden voor een test. en die geeft ook heel licht positief aan. maar nog niet donker genoeg voor een foto.

morgenochtend maar weer testen

Geplaatst

Thanx floortje! Ik had op dag 14 ook al boven de 300.

ik voel me ook echt zwanger hihi.

ben gelukkig nog steeds erg rustig.

denk dat het allemaal nog een beetje door moet dringen

maar dat komt pas als we een goede echo hebben gehad denk ik.

Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden.

Nou heb een testje gedaan en er is een VAGE TWEEDE STREEP te zien dus we weten eigenlijk niet goed of we juist moeten juichen of niet.

AAAAHHHHHHHH ik denk dat ik nog een pasr testjes ga kopen en kijken of hij morgen en een maandag duidelijk wordt..

Pffffff weet echt ff niet wat ik ervan moet denken

@ iedereen onwijs bedankt voor het duimen.

xxx

Geplaatst

@ Sky: Meis SUPER gefeliciteerd.

Bedankt voor jullie reactie's super lief. Hier weet ik nog niet zo goed wat ik met mijn zelf aan moet ik ben blij maar vind het spannend en dood eng te gelijk bang voor toch een teleurstelling.

Maar dit heb ik in de pocket ook al is ie nog vaag maar ga zo ff naar de kv morgen en maandag nog een testje er tegenaan gooien zodat ik maandag met hopelijk een duidelijker beeld te krijgen voordat ik GG ga bellen.

Fijn weekend allemaal en @ Annelies meis een hele dikke knuffel he?? Wat verschrikkelijk om te lezen.

xxxx

Geplaatst

JOEHOE Sky en Corina: gefeliciteerd!!!! :icon_flower:

Roxanne: niet de hoop opgeven, alles is nog mogelijk! :ygg:

Hier is het spannend, spannend, spannend. Ik durf niks te doen. Gelukkig geen bloedverlies meer. Wel heel bang en onzeker.

Ik durf niet eens de deur uit omdat ik bang ben dat er ineens een miskraam op gang zal komen... :Smilies-dieren-0048

:Smilies-dieren-0048GRRRRRRR

Geplaatst

@ dromen van.. Wanneer weet je meer. Wat zal jij het ongelofelijk moeilijk hebben. Ik denk aan je. Sterkte meid.

@ Sky en Corina: van harte gefeliciteerd!!!! Top. Hopelijk wordt het een groen bankje..

Ik zit nu op wd 6 en ik mag vrijdag (eindelijk) testen. Het gaat op zich goed, maar dat wachten is killing.. Ik ben niet van plan om me van te voren te testen, maar ik zal mezelf woensdag echt thuis moeten houden. Die bolletjes zijn ook al irritant. Maar ja, alles voor het goede doel. Doen jullie ook die bolletjes om de 8 uur. Of hebben jullie ze niet.

Verder heb ik hier een hond van 1,5 jr. Dus die wil ook zijn aandacht. Hij is nog erg springerig en dat probeer ik hem nu erg af te leren i.v.m zwangerschap.

Jammer voor hem is het nu mooi weer, we kunnen niet naar bos, of strand. Want onze auto is vlak voor de punctie total loss gereden. Ik ben best wel met spanning mijn punctie ingegaan. Gelukkig is het maar materiaal schade. Wij lagen gelukkig veilig in bed. Een dronken automobilist, zonder rijbewijs en niet verzekerd. Nou daar gaan je rustige dagen.... en nachten. Nu gaat het wel beter, maar je hebt wel de schrik in je benen...

Geniet van het wat koelere weer. En ik duim voor iedereen.

Geplaatst

Hoi meiden, Ik krijg net een rot bericht van het ziekenhuis. Van de 6 eitjes die bevrucht waren hadden het er 2 overleeft, maar nu die ene ook niet. Dus hopelijk leeft het eitje wat in mij zit nog. Maar nu krijg ik niet veel hoop op een goede afloop. Zeker niet nu ik me bedenk dat mijn 3e ivf poging nu wel heel erg dichtbij komt. Ik kan er straks met mijn man niet over praten ivm de visite. Ik kan hem nu ook niet bellen... Ben nu erg verdrietig....

Geplaatst

De twee wachtweken zijn voor ons heel snel gegaan.. ik heb geen 1 dag gehad dat ik dacht oh ik moet testen.. ik hou het niet meer.. nee

die ervaring niet gehad.. deze keer.. ook voor het eerst hoor.. hahaha

Alleen ik weet wel dat het niet gelukt is, ik heb geen één zwangerschapsverschijnsel... geen pijnlijke borsten, geen pijnlijke tepels.. niet misselijk..

geen hoofdpijn, niet moe.. niks niet.. alleen puistjes als de één bijna weg is komt de andere ..

Morgen nog een testje wagen .. en dan de bevestiging dat ik kan stoppen met de utrogestan..

En ik kan wel hoop blijven houden, en dat alles mogelijk is.. maar als je geen één verschijnsel heb is het toch wel duidelijk ..

Pff wel weer rot.. maar we gaan gewoon weer door voor de volgende tp.. eerst maar eens ongesteld worden..

Morgen laat ik het met zekerheid weten hoor..

@Els heel veel sterkte met het verlies van dit kindje..

@Sky en Corina dat de kleine mag goed mag groeien..

@Anna erg vervelend.. echt zo balen.. hopelijk blijft deze gewoon plakken.. keep youre fingers crossed..

@An.. meis heel veel sterkte en probeer te genieten van dit wondertje wat in je groeit..

Fijne avond..

Geplaatst

Sjit sjit heb ik een heel mooi lang verhaal getypt kan het niet geplaaaaatst worden.. dat heb ik zo vaak!!

Nou opnieuw dan.. zucht..

Vanochtend om 06:15 werd ik wakker, ik op naar de wc.. en dacht oh ja in de beker plassen en een testje doen..

Ik het staafje erin gehouden.. test afgelezen niks niet... controle streepje mooi donker.. maar in het T venster niets..

Dus ik terug naar me bed.. en me man vraagt en? Ik zeg zoals verwacht; negatief.. uiteindelijk ben ik vrij snel weer

in slaap gevallen.. ik denk dat alles bij elkaar zo'n 2 a 3 minuten heeft geduurd nu ik erover nadenk..

Toen ik vanochtend ahumm vanmiddag om 12:00 wakker werd wilde ik de test pakken die naast me lag om hem weg te

gooien... ik doe onze rolluiken open.. ai fel aan me ogen.. en ik kijk naar me test.. uhh huh.. een tweede licht streepje

te zin in het test venster.. ik denk jaja ik wil streepjes zien.. ik sta boven aan de trap en roep naar me man.. volgens

mij ben ik wel zwanger.. dus hij schiet op van de bank en loopt naar de trap.. ik zeg kijk maar.. maar aangezien mijn

afdaling echt lang duurde vanwege spierpijn.. hij zegt.. ja ja ik zie een licht tweede streepje.. maar ja hij zegt dat was

vorige keer ook en toen was het niet goed... zei hij een beetje bang..

Verstandigerwijs zei hij morgen doen we nog een test.. ik zeg nee ik wil nu een test doen ga die andere test halen.. maar

hij zegt het is geen ochtendurine meer.. dus doe nou maar niet..

Ja dat is heel verstandig.. dus nu zit ik hier met een rot gevoel.. want eigenlijk weet ik gewoon dat ik niet zwanger ben..

Ik heb op de verpakking gelezen, dat een positief resultaat altijd zichtbaar blijft zo kan je het nog in een babyboek plakken,

je kan zelf het stukje urinestrip eraf klikken..

Dit was een early zwangerschapstest .. dus volgens mij had hij al wel wat dikker moeten zijn de lijn.. want deze geeft het

HCG hormoon al aan vanaf 12,5 MIU..

Dames serieus ik word gek gek gek gek.. ik voel me zo klote zo leeg nu..

Morgen ga ik nog een keer testen, en eventueel een clear blue halen.. die geeft het altijd wel aan zwanger of niet zwanger..

Dan weet ik gelijk waar ik aan toe ben..

Ik heb geprobeerd een foto te maken van de test.. maar het is niet makkelijk te zien.. gelukkig is hij in het echt ietsje zomaar

ietsje donkerder..

Wat een kut kut kut dag.. en dat op zondag hé..

Fijne dag dames..

[ATTACH=CONFIG]4410[/ATTACH]

Geplaatst

@ Roxanne: Hij is idd iets te zien het streepje.

Nee ik ben heel verstandig geweest en vandaag niet gedaan had zoiets van ik wil het wel maar morgen verstandiger omdat dan hopelijk het hcg is gestegen. Heb er 1 van clear blue met idicator dus dan is er geen twijfel over mogenlijk. Als ik jou was zou ik het morgenochtend idd proberen nu vandaag niet meer.

@ Sky: Hoe voel jij je??

Hier voornamelijk moe, af en toe steekjes in mijn buik en af en toe een weeeig gevoel.

Ben benieuwd wat er morgen op de indicator staat want ik kan het nog steeds niet bevatten of ik in een droom leef.....

Fijne dag allemaal en een dikke knuffel voor iedereen.

xxx

Geplaatst

herkenbaar corina ik kan het hier ook nog niet bevatten. bij senna zo lang bezig geweest en hier past boem na 1tp zwanger. kan het echt nog niet bevatten en wacht eerst de echo maar af hihi.

@roxanne zo spannend meis had al even op het 12 weken bankje op je gereageerd! hoop dat je straks mee mag naar uitgerekend in april zou super zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden