Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

@Remmir: succes vandaag! Hoop dat je er wat meer vertrouwen in hebt na alles wat er gepost is... Komt vast wel goed! Mijn fertiarts zei dat ze blij was met alles tussen de 5-15 follikels, en daar zit je toch keurig op? Daarbij denk ik idd dat Floortjes theorie wel klopt, dat er dominante follikels zijn en niet-dominante, volgens mij is dat ook zo in een niet-gestimuleerde cyclus. En dan komt alleen de dominante follikel tot volledige rijping, de anderen doen niks. Ik duim voor je vandaag!

@Bie: hoe gaat het vandaag?

@Floortje: Hoe is het met jou? Jij bent ook vroeg op! Wanneer is jouw volgende FM? Maandag?

Wat ik merk aan manlief is dat het toch lastig is om te begrijpen hoe het is als je die hormonen gebruikt. Op zich is er natuurlijk niks anders dan een week geleden, maar opeens daalt het humeur tot het nul punt... Rationeel snapt hij het wel, maar hij kan natuurlijk niet in het koppie kijken en zo. Nou ja, ik probeer het maar een beetje weg te stoppen om het voor hem ook dragelijk te houden. En op naar de leuke dingen dit weekend! Jij nog plannen?

Fysiotherapeut is wel tevreden, het gaat heel langzaam vooruit, voor mij veel te langzaam (loop inmiddels al 6 weken met die stomme krukken en ik heb er schoon genoeg van, rationeel kan ik nog niet zonder maar ik ben het zo zat...). Knie kan weer strekken en tot ongeveer 90 graden buigen, is niet zo dik en rustig, en eigenlijk is dat al beter dan wat je mag verwachten. Heb veel gekoeld, ik denk dat dat wel heel goed is geweest!

@rest: hoop dat alles goed gaat, fijn weekend allemaal!

Liefs, Beanie

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden!

Lieve lieve annelies, wat een treurig nieuws, maar dan heeft er wel iets ingenesteld...alleen niet goed dan waarschijnlijk... Maar niet de hoop opgeven hoor lieverd! Ook jij gaat uiteindelijk hier vrolijk met een dikke buik vertellen over jouw positieve mooie echo's. Ik weet dat nu niets je op kan vrolijken, ik ken het gevoel. Maar je bent een sterke vrouw en ook hier komen jullie weer doorheen! We zijn er allemaal om naar je te luisteren! En ik snap dat dat weekje weg moeilijk zal zijn voor je, als je dan steeds iemand ziet.die vrolijk en gezond zwanger is. Je gunt het iedereen wel, maar is toch lastig he meid! Lieve dikke knuffel voor jou xxx en sterkte

Lieve Floortje, je hebt helemaal gelijk haha ben inderdaad erg druk! Heb zoveel in te halen! Maar t gaat dus heel goed met mij! Hoe is t met jou en onze andere deca "engeltjes" ?

Lieve meiden, ik lees mee en probeer zoveel mogelijk te reageren!

Lieve Remmir, succes vandaag en voir alle andere meiden ook die vandaag weer een spannende dag hebben!

Liefs xxx

Geplaatst

Haha hier weer zo'n DECA DUDE.. heb er echt last van..

@ Annelies.. meid wat heftig.. dikke knuffel voor jou. Jeetje ook nog een aantal dagen weg met iemand die zwanger is. Probeer het bespreekbaar te maken zodat het voor jou zo min mogelijk pijn doet en zij het er niet de hele tijd over alles heeft! Hopelijk heb je het wel gezellig en ben je blij er ff tussen uit te zijn en de boel weer op een rijtje te zetten. Wat is het wat he.. elke keer weer opkrabbel na een mega spanning en hoop! Dit maakt ivf dan ook zo zwaar vind ik..

@floor.. wanneer mag jij weer voor de echo?

@beanie.. Nee helaas hoor ik daar niet bij.. wat kan het lichaam toch raar doen.. volgens mij heb ik echt geen gebruiksaanwijzing van mijn rare lichaam.. Het voelt soms alsof het mij in de steek laat..

Vanochtend weer voor een echo geweest.. pff de grote van 17mm is nu al 21mm.. de rest is haast niet gegroeid. En rechts doet echt niet mee zegt hij.. ja dat wist ik al!! Ze moeten minimaal 16mm zijn wel er evt een goed rijp eitje inzitten. ik heb er nu 1 van 14mm 15mm 16mm en 21. Dus er zijn er 2 goed en 2 niet..pff Ik heb de keuze niet kunnen maken of ik nu het moest afblazen of niet. De arts heeft voor mij de keuze gemaakt en die zei.. Het zegt niet dat het de volgende keer heel goed gaat, want misschien zit het in je eierstokken om weinig te produceren qua eitjes.. Hij zegt doen en gaan voor de 2 follikels en hopen dat er een top eitje bij zit!! JE hebt er immers maar 1 nodig.. Ik sta op dit moment achter geen enkele keuze denk ik.. Het is zo'n gok nu..Ik heb altijd gezegd met 3 of minder blaas ik het af.. en nu sta ik voor 2 en nu? Ik moet proberen het los te laten en achter deze beslissing te gaan staan! Vanavond de pregnyll en maandag de punctie al! Op naar een topper... zo dit was ook weer mijn ego verhaal! Van je afschrijven helpt!! Het lucht me op en we gaan ervoor!! Niet geschoten altijd mis!

Geplaatst

Lieve Remmir, die eitjes zijn bij de punctie ook goed hoor, wedden!? Met de pregnyl krijgen ze een boost en groeien ze zeker 2 mm per dag, komt vast goed meid. Ik denk dat ze gewoon allemaal meedoen! Zet het van je af en probeer positief te blijven denken! Inderdaad heb je maar 1 goede nodig om zwanger te raken. Liefs

Geplaatst

Lieve Remmir, die grote is ook zomaar 4 mm gegroeid dus geef de moed niet op. Je hebt er maar eentje nodig en ik geloof zelf echt heilig in kwaliteit en plaats van kwantiteit! Ze krijgen nog een boost van de pregnyl, dus misschien krijgen die twee kleintjes ook nog wel een aardig zetje!

Lieve Monica, erg grappig van de "engeltjes".. en Beanie ook met je nieuwe 'topic'.

**** niet lezen als je geen zin hebt in geklaag ***

Ik word vandaag geregeerd door de deca-duiveltjes die roepen dat het allemaal noooooit goed gaat komen. Ik zie ze overal, de duiveltjes ;-) Achter plantenpotten, achter bomen en besprong me er eentje vanaf het kastje in de keuken, ik zag hem niet aankomen ;-)) Metaforisch gesproken he, ik ben gelukkig nog niet aan het hallucineren (hoewel ik niet uitsluit dat de deca daar ook voor kan zorgen, dat heet dan trippn op recept, haha ;-)) Mijn bui komt vast ook door slaapgebrek, want de kleine viel gisteren om 23 uur bij ons in slaap en stond om 6.15 alweer op ons hoofd te springen, omdat hij 'Ijsssssiesss' wilde... Heerlijk zo'n mannetje, maar wel jammer dat hij niet heel soms even op stand-by kan... Gewoon even een boekje lezen of een puzzeltje maken is er niet bij, hij is de hele dag op onderzoek in de tuin en in huis. Ach, ik moet niet klagen, het is gewoon de deca....

En ik ben ook zo onzeker. Wat als ik de follikels niet goed doorgroeien en de poging weer wordt afgeblazen? Wat als ik de punctie niet aan durf na de hel van vorige keer? Wat als het weer niet lukt, of erger, het weer in een miskraam eindigt? Hoe ga ik weer een teleurstelling een plekje geven. Al die vragen gonzen door mijn hoofd en nemen me een beetje in beslag waardoor er verder werkelijk niets uit mijn handen komt. Maandag lijkt twee jaar in plaats van twee dagen weg en het wachten op zekerheid maakt me moe en verdrietig.

Ondertussen heb ik twee prachtige mannen rondlopen, mijn eigen Mini en Maxi (ze lijken als twee druppels water op elkaar, dus er is in het lab echt geen verkeerd zaad bij gegaan ;))) en vraag ik me af waarom ik dit ook alweer wil. We zijn nu sinds november non-stop bezig en het drukt zo'n stempel op je even. Je maakt niet echt plannen, want je weet niet of en wanneer je in een behandeling zit, of er net een aan het verwerken bent... En dan snauw ik regelmatig Mini en Maxi af, Maxi wat vaker, want die kan het hebben, maar het is gewoon niet leuk. Ik begrijp nu wel de vrouwen op het forum die soms schrijven dat ze hun leven terug willen. Ik wil dat eigenlijk ook, maar ik wil ook niet opgeven.

Als deze ronde niet lukt, denk ik dat ik mijn bloed ga laten onderzoeken in DD en afhankelijk van de uitslag misschien daar nog een keer proberen, of hier met de uitslagen van daar en dan ga ik daarna weer de draad van het leven zonder IVF oppakken. Maar daar ben ik ook wel weer bang voor, want dan val je ook ineens in een gat. Ach, niets is zo veranderlijk als de mening, de plannen en de stemming van een IVF-moeder, dus we moeten maar gewoon bij de dag leven en de moed niet langer dan af en toe een moment laten zakken...

Sorry dames, niet depressief van me worden hoor, volgende keer ben ik weer mrs. Onverslaanbare-Mega-Moeke! en geef ik jullie weer peptalk!!!

*** einde geklaag!!! ***

Lieve Beanie, ik vergat je nog te zegen dat ik mijn 'soja-queste' maar even heb gestaakt. Een ding tegelijk, eerst maar even deze ronde en dan heb ik wat langer de tijd om een plan te trekken. Mijn energie laat het ook niet toe en ik heb niet genoeg ruimte in mijn hoofd om echt even door te pakken. Je snapt denk ik wel wat ik bedoel... Bovendien lijken de supplementen ook wel wat te doen, dus ik kijk eerst maar even wat daar het resultaat van is.

Liefs,

Floor

Geplaatst

Ooo annelies ik vind het zo erg voor je.

als het een troost mag zijn, ik ben ook niet zwanger.

Vannacht miskraam gehad :-(

deze ochtend naar ziekenhuis geweest voor bloed te laten trekken en resultaat was duidelijk.

hcg van 75 naar 78 gegaan.

waar ik nog het kwaadste voor ben is dat ik vier dagen bloed verlies en de dag dat ze zeggen het over is stopt ineens mijn bloeding.

had dat nu echt geen drie dagen vroeger gekund :-(

Heb nog nooit een miskraam meegemaakt maar het breekt me toch zuur op.

Sorry, moest er even uit.

pfff

Geplaatst

@floor.. Wat herkenbaar! Wat kun je het goed onder woorden brengen zeg en op een toch wel af en toe een hilarische manier van verwoorden haha.. Zo fijn dit te lezen en dan denk ik ja idd zo is het zo voel ik het ook! Tis raar, maar toch word ik er toch en beetje vrolijk van van jouw geklaag.. pure herkenning..haha.

@monica dank je wel voor de positieve woorden.. De grote follikel gaan ze vanuit dat daar wel een eitje in zit iig! Dus we gaan iig uit van 1 goede en alles wat erbij komt is heel mooi mee genomen, maar we gaan voor 1 goede!! Ik ben al erg opgelucht als er een tp is iig! Zie het al weer wat positiever.. duurt altijd ff

haha

Liefs

Geplaatst

Jeetje Bie.. wat erg voor jullie!! Wat zul je je rot voelen! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou! Neem je tijd om het een plekje te geven!

Ooo annelies ik vind het zo erg voor je.

als het een troost mag zijn, ik ben ook niet zwanger.

Vannacht miskraam gehad :-(

deze ochtend naar ziekenhuis geweest voor bloed te laten trekken en resultaat was duidelijk.

hcg van 75 naar 78 gegaan.

waar ik nog het kwaadste voor ben is dat ik vier dagen bloed verlies en de dag dat ze zeggen het over is stopt ineens mijn bloeding.

had dat nu echt geen drie dagen vroeger gekund :-(

Heb nog nooit een miskraam meegemaakt maar het breekt me toch zuur op.

Sorry, moest er even uit.

pfff

Geplaatst

Oh Bie, wat verschrikkelijk! Ik weet precies hoe je je voelt! Het is heel erg eerst blij te worden gemaakt en dan zo teleurstelling te moeten verwerken. Heel erg veel sterkte gewenst! Ik kan maar een ding zeggen en dat is dat het tijd nodig heeft!

Lieve Remmir, haha, mijn man vraagt me je door te geven dat hij niet vrolijk wordt van mijn geklaag, dus of jij hier misschien een paar weken wilt komen zitten ;-))) haha. Gelukkig dat je er een beetje vrolijk van wordt, ik word dat van jouw reactie. Wat goed dat de toch weer een beetje positief bent! Hopelijk zitten er in die kleintjes gewoon ook mooie eicellen! En het is net wat je zegt: je hoeft er maar eentje te hebben! Daar houd ik me ook maar aan vast. Maar jonge, jonge, was het maar morgenochtend, dan weten we meer. Als ze nu goed zijn doorgegroeid, dan gaat de punctie er (waarschijnlijk) van komen. Een overwinning, maar dan op naar de volgende hobbel... Ik heb al gezegd dat ik deze keer echt niet op twee valiumpjes in het ziekenhuis kom, want dan ren ik heel hard weg, of schop in de punctiestoel de IVF arts voor zijn snuit. Ze zullen met grover geschut moeten komen. Een roosje doen ze niet, dus ik weet nog even niet hoe het verder moet, maar dat gaan we hopelijk morgen bespreken.

Fijne zondag!

Floor

Geplaatst

Goeiemorgen lieverds!

Gisteren een verschrikkelijke dag gehad.. Wenen,boos zijn,mezelf haten en noem maar op. Heb zelf m'n eigen ventje genegeerd,het was verschrikkelijk!! Zoiets heb ik nog nooit gehad maar bon,voel me vandaag al beter. Het is toch verwonderlijk hoe die emoties zo dicht bij elkaar liggen. Het zonnetje is ook al aanwezig en mss zit die voor iets tussen.. Lieverds,ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie steun (ook al is die virtueel),voor jullie 'vriendschap',voor jullie lieve reacties,... Ben echt blij dat ik met alles bij jullie terecht kan! ( De meiden in kwestie weten het wel!!)

Lieve Bie,wat verschrikkelijk nieuws voor jou :(( Ik weet even niet goed wat ik moet zeggen.. Héél veel sterkte lieve schat!! Dikke knuffel! xxx

Lieve Monica,Beanie,Floortje,Remmir en Marielle: Jullie zijn schatjes,echt waar! (wou jullie dat toch zeggen!!) Ik draag jullie in m'n hartje! xxx

Lieve groeten..

Geplaatst

Lieve Bie,

Wat verschrikkelijk... ik heb er geen woorden voor. Eerst blij met een positieve test en dan al zo snel toch weer niks... Je dondert zo hard weer op de grond. Geef jezelf alsjeblieft wat tijd om te herstellen van alle hormonen en emoties en stress, je hebt dat echt nodig. Laat je verdriet toe, laat het gaan, krop het niet op. Echt lieve meid, er komt een tijd dat je het kunt afsluiten maar daarvoor moet je het nu wel toelaten... Kruip dicht tegen je mannetje aan, en huil, gil en schreeuw...

Veel liefs en een dikke knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Annelies,

Natuurlijk heb je gisteren een dramadag gehad... je boosheid is zo herkenbaar! En ook zo nodig... Wat voel je jezelf 'falen' op de een of andere manier. Maar echt lieverd, je hebt dit allemaal nodig, de tranen, het verdriet, de boosheid, om het allemaal een plekje te kunnen geven... Geef jezelf ook deze tijd! Laat het bezinken, geef het een plaatsje (want vergeten zul je het nooit) en stop het niet weg... Of stop het symbolisch weg, zodat je het op een gegeven moment kunt gaan afsluiten. Heel veel sterkte lieve meid, je hebt het nodig. Zoek het bij je lieve mannetje, hij zal ook best heel veel verdriet hebben en jullie moeten dit samen doormaken...

Dikke kus, Beanie

Geplaatst

Lieve Annelies!

Natuurlijk was gisteren een afschuwelijke dag! Maar het is toch goed dat je alle emoties er uit gooit! En je ventje vergeeft je echt wel, hij begrijpt wel wat je doormaakt (en als hij het niet begrijpt is het maar goed dat je hem hebt genegeerd ;-) Laat alles er gewoon uit, want als je het opkropt komt het later nog veel harder. Het zullen zware dagen zijn en je zult heus af en toe een terugval hebben, maar het wordt ook iedere dag een beetje beter en dan ga je weer vooruit kijken.... Het lijkt nu ver weg, maar ook die fase komt weer sneller dan je denkt!

Fijn dat je je vandaag al een klein beetje beter voelt!

X, Floor

Geplaatst

Dank u allemaal.

gisterenavond heb ik de krak gekregen. Man naar 24 uur van spa en ik ben beginnen wenen als een klein hoopje ellende.

de druk bij ons is groot omdat mijn man maar 3 behandelingen wil laten doen, financieel kost het toch zo veel.

en de tijd begint te dringen natuurlijk.

als het na de derde behandeling niet lukt ga ik helemaal over de rooie vrees ik.

ik was godverdomme zwanger!

dat kan ik echt niet loslaten.

wat heb ik toch verkeerd gedaan?

,klote lijf!

sorry voor al mijn gevloek, maar het moet er even uit.

dank u voor al jullie medeleven en steun.

je jullie hebben elk ook al serieus wat meegemaakt en dan toch zo bemoedigende woorden spreken aan anderen...

jullie zijn 1 voor 1 topmeiden!

Geplaatst

@Floortje: dat zou wat zijn zeg, alle deca-dudes samen in 1 huis stoppen... Misschien een leuk idee voor E.ndemol? Volgens mij vechten ze elkaar de pan uit! Maar je emoties en je onzekerheid zijn zo herkenbaar... Wat als? Ja maar? En nu? Vreselijk! Vooral de wat als ik weer zwanger raak en het weer mis gaat? En dan lees ik hier het bericht van Bie en de lieve reactie van Annelies, na gisteren, en ik schiet vol... De onzekerheid, hoe is het bij mij over een maandje? Hoe is het bij jou op woensdag? Hoe is het met Remmir morgen? We weten het niet... De angst, wat nou als ik negatief test? Wat nou als ik positief test? Dan weer die vreselijke onzekerheid? En die wordt er gewoon niet kleiner op... En eerst nog de punctie...

Lieve Floortje, en daar komt de verstandelijke Beanie weer om de hoek, als je woensdag een punctie hebt van 6 follikels (en die zijn er, ze zijn namelijk allemaal keurig doorgegroeid en er zijn er niet opeens nog stiekem 24 nieuwe ontstaan die ook aangeprikt moeten worden), dan zeg je achteraf dat dat een appeltje was vergelijken bij die punctie from hell... En dat weet je zelf ook wel! Maar dat je er tegenop ziet kan ik me voorstellen.... Krijg je trouwens alleen valium? Ik krijg van te voren temazepam (ook de avond voor de punctie trouwens, en dan 's morgens nog 1), en tijdens de punctie een infuusje met een opiaat... Daar wordt je wollig van in het koppie, maar het maakt het echt dragelijk. Kun je dat niet vragen, of je dat kunt krijgen? Gooi 't eens in de strijd, of je iets extra's kunt krijgen... Wat ik trouwens ook had gedaan was voor ik van huis wegging alvast 2 paracetamol slikken. Kan ook nog helpen!

Lieverd, ik snap al je angsten en emoties maar al te goed, maar probeer ook een beetje vertrouwen te hebben! (en dat zegt ze door de deca heen...) Je bent zo goed bezig, met de supplementen (en ik kan me zo goed voorstellen dat je geen ruimte hebt in het koppie voor nog meer soja-gedoe), en het einde is bijna in zicht... Morgen zie je gewoon 6 mooie, gelijkmatig doorgegroeide follikels en woensdag heb je een heel relaxte punctie en zaterdag krijg je 2 toppertjes terug... En dan ben je ook weer helemaal lief voor Mini en Maxi. Trouwens, mocht je behoefte hebben om tegen iemand aan te schelden: ik heb alle tijd en woon bijna bij je om de hoek...

@Remmir: voor jou ook even een peptalk... Morgen zijn de anderen ook genoeg doorgegroeid hoor, en heb je gewoon 4 mooie follikels en die gaan ook gewoon 4 mooie eicellen opleveren! En dat is een prachtig aantal. Drie trouwens ook, en twee ook... Je hebt er idd maar 1 nodig en die zit er gewoon bij! Van de deca ben je nu gelukkig af, kun je je eigen ik ook weer gaan begroeten. Idd het verhaal van Floor was meer dan herkenbaar.... Deca-duiveltjes, ik zie ze gewoon helemaal voor me! Meis, ik wens je alvast heel veel succes morgen, het gaat echt goed komen!

@Moon: heb net in het andere topic gereageerd.

@rest: alles goed met jullie?

Zo, het was mooi weer vanmorgen, maar in 1x breekt hier toch de pleuris uit... Passend bij de deca-dudes!

Fijne dag vandaag! Veel liefs, Beanie

Geplaatst

Bie, het is logisch dat je wilt schelden en het nu niet wilt loslaten. Je zult nog wel een tijdje boos blijven.

Je hebt niets verkeerd gedaan het slaagt alleen lang niet altijd. Ik heb alweer drie terugplaatsingen gehad met ook een miskraam. Zo gaat het helaas met enige regelmaat, hoe erg het ook is.

Kijk onder 'medicijnen' in het topic 'prednison vage streep, Alan Beer'. Misschien kan je een immunologisch onderzoek laten doen. Ik weet niet of ze dat in België ook ergens kunnen doen, maar misschien hebben de dames in het topic daar nog tips voor je, ook over of het vergoed wordt of niet.

Nogmaals veel sterkte!

Geplaatst

@ Annelies..Soms kan het al een beetje een soort opluchting zijn als je zo'n dag hebt gehad. Het moet er toch allemaal uit om weer verder te gaan op de goede manier! Het is goed om het niet weg te stoppen of er tegen te vechten.. je verliest toch. De pijn is te groot! Laat je lekker gaan.. Daarna krabbel je er wel weer beetje voor beetje uit en krijg je weer positieve energie!

@bie.. het is ook zo oneerlijk en zo logisch dat je er boos over bent! Alle emoties moeten eruit. En het gevoel dat je niet meer zo veel kansen hebt dat maakt het allemaal nog veel moeilijker en ook veel enger! Ik herken dat gevoel ook. Maar het is ook juist goed dat ivf er is anders waren de kansen al voorbij. Heel veel sterkte met alles.

@ floor.. ik snap jou man niet zo goed.. ik wil daar wel even mee praten hoor hahaha(ik vind je erg grappig)..Nee gein hij zal het soms ook best zwaar met je hebben. MAar daar zijn het mannen voor! Hun zijn nu de klos.. dat gaat ook wel weer over!

Ik ben blij dat ik niet in jouw ziekenhuis zit.. want anders had ik de kans dat ik op de grond had moet zitten vanwege dat iemand voor mij de punctie stoel aan gort heeft geholpen! Of de punctie ging niet door omdat diegene die mij de punctie zou doen al zijn tanden kwijt was door een agressieve patient! Dan zal bij mij morgen de punctie iig door kunnen gaan haha..

Toch ook weer leuk om weer de humor zo te hebben... Doet weer goed!

Fijne zondag

Geplaatst

Lieve Beanie,

Bedankt voor je peptalk! Je hebt ook helemaal gelijk. Rationeel beschouwde gaat het allemaal goed!ik word er alleen zoooooo vreselijk moe van.... Maar je het helemaal gelijk, mocht morgen de punctie in zich, dan ga ik gewoon vragen wat we aan extra pijnbestrijding kunnen doen. Een temazepam mag in ieder geval extra, dus dat doe ik deze keer ook zeker en ik kan geloof ik ook wel wat extra pethidine krijgen, dis daar moet ik het dan maar mee doen. Een roesje via het infuus doen ze niet, dat heb ik al gevraagd.... En hoe gaat het met jou vandaag?

Lieve Remmir, zie je op tegen de punctie? Of ben je vooral gespannen over het aantal follikels? Hoe laat moet je morgen? Ik ben heel benieuwd!

En hoe is het met de andere dames?

X, Floor

Geplaatst

Lieve Floortje,

Hier ook weer ff een bleeergghhh bui... Gisteren zo'n lekkere dag en vandaag is het weer bal. De koppijn slaat toe maar gelukkig nu na 2 paracetamol weer wat gezakt. Merk dat ik gewoon niet lekker in mijn vel zit, weer die k*t deca! Pffffff nog anderhalve week en dan HOOP ik dat het beter wordt met de Menopur erbij...

Krijg je de pethidine in je been geprikt? Duurt wel langer voor het dan werkt (dat is trouwens ook een opiaat), maar werkt ook weer langer door dan wanneer het in een infuus wordt gegeven. Jammer dat ze je geen infuusje willen geven, hadden ze je misschien ook een beetje dormicum kunnen geven. Doen ze in sommige ziekenhuizen. Overigens als je een opiaat per infuus krijgt is het meestal helemaal niet nodig om dan ook nog sedatie (roesje) te krijgen... Had het er een tijdje geleden met een (Duitse) anesthesist over en eigenlijk kwamen we tot de conclusie dat het best barbaars is dat de puncties in Nederland zonder verdoving worden gedaan. In Duitsland doen ze het standaard onder anesthesie. Zou ik persoonlijk ook geen bezwaar tegen hebben, al heb ik mijn buik even vol van narcose...

Nou ga maar weer in een hoekje zitten mokken, manlief is al gevlucht om de auto door de wasstraat te halen...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Ha, mijn man was ook naar de wasstraat met de kleine! Goede uitvlucht is dat he? Zijn ze even van ons af!!

Shit dat je je ook zo rot voelt!

Stuur je even pb

Geplaatst

Voor mij is het nu echt de laatste keer. Het lijkt wel alsof de bijwerkingen steeds erger worden... Ik hoop echt dat we morgen naar een punctie kunnen, want anders stop ik er mee. Ik kan niet meer, het was gewoon te veel, te kort, te snel en mijn lijf is moe en mijn hoofd nog meer..

Als ik dus ook niet meer superactief meedoe op het forum vergeef me, maar ik ben even helemaal klaar met IVF... Misschien bedenk ik me morgen, maar nu zie ik het echt even helemaal niet meer zitten...

XXX, Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden