Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Floortje... Idd! Maar blijft altijd spannend. We zijn al 8 jaar spontaan bezig, hebben 5 jaar Mmm gehad voordat we onze zoon hebben mogen krijgen en nu dan toch weer een poging doen...we gaan er vol goede moed in. Nu nog ff verzamelen hahahha

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, die moed kan je hier wel verzamelen! We hebben bijna allemaal een hoop achter de rug en trekken elkaar omstebeurt door een dopje heen! Ik ben afgelopen weekend nog door Beanie door een enorme dip getrokken! Dus komt goed!

Geplaatst

@beanie..Hoe is het met jou? Voorlopig nog deca spuiten dus.. Hopelijk verdwijnen de meeste klachten dan! Met mijn buikpijn gaat het nu goed! Weinig klachten meer!

@floor.. wat interessant dat hij met deze dingen al komt! Ik hoop dat je er zeker baat bij hebt en dat het gaat lukken! Dan gaat iedereen naar DD voor advies! Ze kunnen daar meer dan in Nederland.

@jansuhh Succes morgen met de FM

@annelies. Wat doet jouw lichaam toch raar! Dat zet je dan toch weer aan het denken.. Wat word je heen en weer gegooid zeg! Sterkte!!

Wij hebben vanmiddag het telefoontje gehad dat er van de 3 2 bevrucht zijn en vrijdag de terugplaatsing! Gelukkig gaat het door!

Fijne avond

Geplaatst

@ maartje.. Spannend allemaal weer! Ik duim voor jullie dat het allemaal goed gaat komen! Je kunt hier je verhaal en spanningen kwijt.. Dat kan soms best helpen!

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Remmir: fantastisch nieuws dus! Worden ze beiden teruggeplaatst? Of krijg je er 1? Hoe is het met je buik?

@Maatje: voor moed, peptalks, onzekerheden spuien en alles wat je verder kunt verzinnen ben je hier aan het goede adres! Spannend weer, volgende week eerste echo!

@Floortje: advies van dr. Pf. klinkt als het advies dat ik meer heb gezien op het andere topic... Ben in ieder geval weer blij dat ik al een tijdje die omega3 (in de goede dosering) en vit. D slik. Overigens heb ik begrepen dat je ipv intralipid ook tijdelijk een hogere dosering omega3 kunt slikken... Prednison heb ik overwogen maar er voor gekozen deze ronde niet te gebruiken, misschien de volgende ronde?? Heeft Pf. ook gezegd of het voor jou nu nog zin heeft om met prednison te gaan starten? Of laat je dat ook van morgen afhangen? Ik ga zo hard voor je duimen, dat je morgen gewoon 3 of 4 mooi doorgroeiende follikels hebt! En dan vrijdag de punctie met hetzelfde resultaat als Remmir! In ieder geval al vast heel veel succes voor morgen! Hoe laat mag je???

Nog even een vraagje over vitamine C: dat zit toch ook in behoorlijk veel voeding? Hoe doe je dat dan na de TP als je dit niet mag hebben? Kan me voorstellen dat je niet gigantische doseringen moet slikken, maar je moet toch wel wat binnen krijgen?

@Jansuhhh: succes morgen! Hoop dat je weer helemaal klaar bent na je vakantie!

@Annelies: ik dacht idd ook al, zou er niet gewoon een klein testje aan wagen? Je weet het niet he! Fijne vakantie!

@Marielle: wat fijn dat je enkel weer beter is! Nu op naar een goede uitgangsecho en de TP!

Hier vandaag weer een hang-hoofdpijndagje. Hoop idd dat dat volgende week beter wordt! Was vanmorgen ook gesloopt, slecht (mn kort) geslapen, dat ik wat later op de morgen mijn bedje weer in gekropen ben en uiteindelijk nog 3 uur geslapen heb! Vandaag is ook mijn menstruatie begonnen, daar ben ik dan wel weer opgelucht over, na de afgelopen maand... Het functioneert weer allemaal! Vanavond ook weer eens uitgebreid gekookt (goed recept met zalm van Jamie Oliver), was ook wel weer eens leuk. Mag van de fysiotherapeut wat meer gaan belasten en binnenshuis ook een beetje met 1 kruk gaan proberen te lopen, daar ben ik blij mee!

Fijne avond allemaal! Veel liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve meisjes,

Jeetje wat gaat het hier weer snel! Ik voel me niet fit vanaf gisteren, dus ben even wat minder online.. Denk dat de menstruatie in aantocht is ofzo.

Daan welkom hier en succes met jullie cryo poging, wij hebben er ook 2 en is erg spannend of ze goed ontdooien. Alleen wij moeten nog wat langer wachten op onze poging.

Andere lieverds, zodra ik me beter voel zal ik wat meer reageren! Succes voor jullie allemaal! Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Remmir, gefeliciteerd, wat spannend!!! Ik ben inderdaad ook wel benieuwd of je een of beide embryo's krijgt teruggeplaatst?

Lieve Monica, wat jammer dat je je wat minder voelt. Misschien heb je toch een beetje te veel hooi op je vork genomen toen je je eindelijk weer goed voelde en heb je nu een beetje een terugslag?

Lieve Beanie, hoe voel je je vandaag? Wat fijn dat je lekker hebt gekookt, daar heb ik ook steeds zo'n zin in, maar ik ben zo vreselijk moe! Hoe gaat het met de hoofdpijn? En voel je je wat fitter? Wel fijn dat je menstruatie op gang is gekomen. Fijn dat alles nog steeds gewoon werkt, maar ook fijn omdat je je dan misschien ook iets beter gaat voelen. Dat hoop ik in ieder geval voor je. Lekker dat je in huis met een kruk mag gaan oefenen. Het zal heerlijk zijn om straks weer helemaal mobiel te zijn. Dan kan je ook weer wat makkelijker afleiding zoeken.

Mijn vriendin was gisteren trouwens niet mee naar DD. Ze was er niet helemaal aan toe, maar is op zich wel enthousiast. En van die vitamine C snap ik inderdaad ook niet helemaal. Hij raadt in ieder geval af een multi te nemen waar vitamine C in zit. Daar ga ik weer met mijn dure pot van Solgar. Ik heb gisteren ook een pot met Omega 3 in de juiste dosering besteld. Zonder 6 en 9 dus, want 6 of 9 verhoogt de weerstand weer, dus is niet goed volgens Pf. Verder adviseert hij mij Intralipid en Prednison, maar ik twijfel of ik dat deze ronde ga doen, of het eerst op vitamine D en Omega 3 houd. Voor de Intralipid zou ik morgen naar Düsseldorf moeten rijden, want ik krijg niet alle spullen op tijd in huis om het eventueel in Nederland te kunnen laten doen. De Prednison twijfel ik ook een beetje over voor deze ronde, omdat ik nu al 5 dagen voor de TP zit en eigenlijk eerder had moeten beginnen. Ik geloof op zich wel dat het niet veel kwaad kan voor het vruchtje, hoewel ook nog niet helemaal bevredigd ben qua pluizen, maar ik zie op tegen een eventuele depressieve stemming. Mijn vorige zwangerschap was ook al zo zwaar, omdat ik toen net burn out was. Een slap argument misschien, maar toevallig mailde een vriendin van mij me gisteren weer een bericht dat stress en depressie tijdens de zwangerschap niet goed is voor het kindje. Kortom: ik ben er nog een beetje in aan het groeien.... En verder wil ik het eigenlijk ook met mijn behandelend artsen hier bespreken, maar ik denk niet dat die positief zullen reageren... Lastig hè?

Nu wachten op het verlossende telefoontje of de bloedwaarden goed genoeg zijn om de punctie door te laten gaan en wachten op de bloeduitslagen en concrete adviezen qua dosering van Pf.

X, Floor

Geplaatst

Hey meisjes,

Lieve Remmir gefeliciteerd nog met de 2 bevruchtingen, erg goed hoor!! Net wat Floortje zegt; laat je ze beide terugplaatsen of gaan jullie voor 1 TP en hopelijk een cryo?

Lieve Floortje, nee hoor, ik denk echt dat de menstruatie in aantocht is, heb daar al jaren last van en is altijd hetzelfde, een week van tevoren begin ik sjagie te worden en dan word ik moe en niet fit.. Dus ga ervan uit dat dat het is.. En spannend, de tijd schiet al op voor jullie!!

Lieve Beanie, fijn dat je menstruatie doorgezet heeft, kun je zonder zorgen op naar de eerste uitgangsecho!!

Lieve Marielle, zooo spannend, de ontdooing komt snel dichterbij, succes meid!!

Lieve Annelies, hoe is het nu met jou meisje?? knuff

Lieve Bie, hopelijk kun je weer een beetje positief zijn!

Andere meisjes ik denk ook aan jullie hoor!!, en nieuwe dames welkom hier!

Ik ben verder aan het twijfelen... Ik heb jaren terug knobbels in mijn borsten gehad (niet kwaadaardig gelukkig!) Maar deze zijn verwijderd, nu heeft dat tot gevolg gehad dat ik nog kleinere en lelijkere borsten heb dan ik al had (veel minder volume) dus laten we maar zeggen "het lelijke theezakjessyndroom" .. Nu wilde ik geen borstvergroting vanwege de nog aanwezige zwangerschapswens (maar had toen nog de juiste man niet gevonden), en ik weet uit ervaring dat je borsten dan ongeveer 2 tot 3 cupmaten groeien (bij mij was dat iig zo, leek wel een borstvergroting dubbel D, helemaal net na de bevalling) Dus leek me het handiger om eerst kindjes te krijgen, ook met de borstvoeding.. Maar ondertussen ben ik 10 jaar verder, zijn er nog geen kindjes bijgekomen helaas, en weet ik dat borstvoeding geven gewoon kan als je het door een goede arts laat uitvoeren.. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik krijg dus een gedeelte vergoed vanwege de vervorming, de andere helft wil mijn man nu bijleggen.. Je mag dan 6 weken niet tillen enz, 3 weken niet autorijden enz.. Maar ook 3 maanden niet zwanger worden...

Ik zit nu dus in dubio... kan binnen 3 weken geopereerd worden.. dan moet ik de cryopoging 3 maanden uitstellen... Of ik wacht...in de hoop dat ik ooit een gezonde zwangerschap krijg... maar dat kan nog jaren duren, of niet gebeuren... gebeurd het wel..dan mag je een borstvergroting 6-9 maanden na het stoppen met de borstvoeding... Maar ga je dan ooit nog een borstvergroting doen, je mag 6 weken niets tillen, lekker handig met een klein kindje, dan komt het er ook nooit meer van..

Wat moet ik doen? En het is dus niet zo dat de ingreep puur cosmetisch is voor mij, het heeft ook echt wel met mijn eigenwaarde te maken vanwege de lelijke vorm van mijn borsten waar ik me voor schaam en dus altijd een gevulde bh draag..

Als ik 100% zeker zou weten dat ik zwanger word zou ik er mee wachten, wil dat ook 100x liever als die borstvergroting, en wachten doe ik namelijk al 10 jaar, maar zie de jaren voorbij vliegen, en nu word het me aangeboden.. Ik ga zowiezo dinsdag op consult, kijken wat de arts me aanraadt daar... Meestal zeggen ze; wacht ermee tot na de zwangerschap, maar wie weet of dat ooit gebeurd?

Sorry voor mijn off-topic verhaal/vraag, maar weet echt niet wat ik moet doen...hopelijk snappen jullie vrouwen mijn probleem en kunnen jullie me advies geven.. Mijn man zegt dat ik nu gewoon een paar maandjes aan mezelf moet denken omdat hij weet hoe ik me erdoor voel, en hij vind een paar maanden rust zowiezo geen verkeerd idee....maar ik wil ook zoooo graag een kindje!

Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Monica,

Ik heb ook theezakken, met lelijke striae, terwijl ik vroeger echt super blij was met mijn borsten. Om van mijn buik nog kaar niet te spreken. Maar ik zou er nu niks aan doen, want bij een vergroting worden ze weer strak en als dan nog een keer zwanger wordt en ze worden door de hormonen weer zo groot, dan rekken ze weer uit en heb je grotere theezakken. Althans, daar zou ik bang voor zijn. Ik zou je dus toch aanraden nog even te wachten, en straks te gaan voor een blijvend en maximaal resultaat, maar het is natuurlijk heel persoonlijk. Mijn buurvrouw heeft haar borsten pas laten doen en ze zijn wel een beetje groot uitgevallen. Het resultaat is mooi en het herstellen viel mee, hoewel ze ook een dochtertje van zes heeft rondlopen en een druk huishouden heeft. Dus daar hoef je het denk ik niet voor te laten.

Komt wel bij dat ik eerder zou kiezen voor liften dan opvullen, maar ik heb na mijn bevalling ook cup D zwabbers overgehouden en omdat ik niet zo van grote borsten houd, maar ook dat is weer persoonlijk.

Lastig!

Ik ben net gebeld en de punctie gaat door vrijdag. Ik moet echt mijn best doen niet over te geven van de zenuwen. Het trauma is blijkbaar nog erger dan ik dacht. Ben te beroerd om te praten.

X, Floor

Geplaatst

Dank je wel voor je reactie Floortje, ten eerste TOP dat je punctie vrijdag doorgaat, gefeliciteerd meid!!!

En ik heb cup a-b, maar zowat helemaal leeg, ik heb dus amper eigen weefsel over, alleen vel... Dus er valt niets te liften, dan hou ik niks meer over, alleen tepels.. Alleen een prothese is voor mij helaas een optie... Ik was ook bang dat ze uit zouden rekken na de zwangerschap, toch lees ik op forums van vrouwen die een borstvergroting gehad hebben en zwanger geraakt zijn daarna, dat dat allemaal heel erg meevalt, dus dat is niet het probleem.. Het is meer die 3 maanden dat ik dan mijn wens aan de kant moet zetten, voor iets wat ik ook al heel graag 10 jaar wil, maar al steeds opzij schuif voor de zwangerschapswens.. En je kan zowiezo de eerste jaren na de bevalling lastig een borstvergroting doen met een kindje wat je nog moet dragen, je mag gewoon 6 weken echt geen kindje tillen...Ik zou ook geen meloenen willen hoor, puur het vel opvullen, het moet wel natuurlijk blijven.. Het blijft moeilijk om een beslissing te maken, het liefste wacht ik ook... maar straks blijft een goede zwangerschap uit... en ben ik weer 10 jaar verder... heb nu al spijt dat ik het de afgelopen 10 jaar niet heb gedaan, had makkelijk gekunt, maar dat is achteraf gepraat..

Liefs xx

Geplaatst

He lieve meiden,

@Moontje: wat lastig, ik kan me zo goed voorstellen dat dit een groot dilemma is... Kan je denk ik ook niet zo 1-2-3 een goed advies geven! Als jij je er beter door voelt om dit eerst te laten doen, zeg ik vanuit mijn gevoel: doen! Dan kunnen je cryo's nog wel drie maandjes wachten.... Aan de andere kant: neem ook de eventuele risico's mee in je beslissing. En dan bedoel ik puur de risico's die je bij elke operatie loopt, dus kans op infecties e.d. Daarbij weet je natuurlijk ook niet hoe je lichaam zal reageren op implantaten. Dat is van te voren niet te voorspellen. Maar als je met dat soort problemen te maken krijgt (overigens: die kans is niet heel groot!) kan het zijn dat het langer gaat duren voor je dan voor de cryo's kunt gaan. Weer aan de andere kant, als dit maakt dat je je veel beter en relaxer gaat voelen, neemt je kans op zwangerschap ook weer toe... Ik denk dat het verstandig is voor jezelf een beetje voor-nadenkwerk te doen en vooral je heel goed voor te laten lichten door de arts. En zeker zijn voorlichting laten meewegen in je beslissing!

En, is je menstruatie idd in aantocht? Ik hoop het zo voor je, dan ga je je tenminste weer snel wat beter voelen!

@Floortje: ik ben toch zo blij dat je nu heel wat positiever klinkt dan afgelopen weekend! Hoe was de FM vanmorgen? Ik zag dat je nu op bloeduitslagen wacht, maar waren je follikels nog doorgegroeid?

Dat DD verhaal is op zich interessant, maar zou betekenen dat je dus geen zwangerschapsvitamine kunt nemen. En geen groenten en fruit eten? Ik kan de redenatie wel volgen maar ik denk dat een beetje vitamine C toch wel noodzakelijk is. Alleen dat je geen extra vitamine C moet nemen. Ik gebruik nu prena fem van Orthica, daarin zit volgens mij 60 mg vit C, dus heel weinig. Ik had begrepen dat het bij de omega3 vnl om de EPA gaat als je zwanger wilt worden, minimaal 500 mg per dag (ik slik nu ongeveer 750 EPA, dus dat lijkt me prima). Prednison is idd een lastige keuze... En als je nu eigenlijk al aan de late kant zou zijn, met de bijwerkingen en grotere kans op depressies ed?? Misschien beter van niet? En zeker omdat je denk ik weinig medewerking zult krijgen van de meeste ferti-artsen, want in Nederland doen ze hier gewoon niet aan.

@Jansuhh: hoe was vanmorgen je FM?

Hier heeft mijn menstruatie nu echt doorgezet! Nog een kleine week en dan de uitgangsecho, die dus nu definitief door kan gaan. Ik hoop dat nu mijn koppijn ook een klein beetje gaat afnemen, normaal heb ik een aantal dagen voor mijn menstruatie ook hele erge koppijn (PMS dus). Nog maar even afwachten. En me concentreren op de Nederlandse sporters, die het vandaag niet best doen tot nu toe! Misschien vanavond kansen bij het zwemmen?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Inmiddels zijn er nog 2 berichten gekomen zag ik...

Lieve Floortje,

Wat fijn dat je punctie doorgaat vrijdag! Alleen die zenuwen... Heb je geen betere afspraken kunnen maken voor vrijdag? Krijg je wel iets kalmerends om morgenavond alvast in te nemen? En vraag zeker vrijdag om die extra pethidine! Vanavond dus de pregnyl, je bent dus van de deca af? Of moet je die vanavond nog prikken? (is geloof ik per ziekenhuis verschillend). Jeetje, heftig hoor, maar over 48 uur is het achter de rug.... En ik beloof je nu al dat je achteraf gaat zeggen dat het reuze meeviel. Dat kan echt niet anders. De vorige keer was natuurlijk drama, maar het zijn er nu zoveel minder... (en trouwens, kwalitatief uiteraard beter). Veel sterkte, meis! Zoek even wat afleiding, ga met een goed boek in de tuin zitten of zo....

Knuffel, Beanie

Geplaatst

Hallo allemaal

Vandaag een goeie echo gehad. Er waren er nu 12 te zien en die zitten zo rond de 10. Zaterdag weer terug komen. Ze zei dat alles de goeie kant op gaat. Begin nu toch wel een beetje op te zien tegen de punctie. Hoe gaat het met iedereen. De mensen die vandaag de punctie hadden.

hoe is het gegaan? Hopelijk viel het mee?

Geplaatst

Lieve Beanie, dank je wel meis voor je uitgebreide reactie weer, ik ben er ook echt nog niet uit... Voel me beter als ik gewoon zwanger raak haha zou een hele oplossing zijn als ik nu gewoon vet zwanger zou zijn, maar dat denk ik niet... Ik ga dinsdag met de plastisch chirurg overleggen, ik denk dat hun ook het liefst willen dat ik wacht, maar als die het hele verhaal hoort hebben ze misschien ander advies.. Ik wacht het even af...vond het al zo jammer dat ik pas weer in september kon beginnen, dus weet niet of dit me waard is om te wachten...moet er nog maar even goed over nadenken!!

En ik denk wel dat hij in aantocht is, maar dat begint bij mij al een week van tevoren, dan zou ik hem pas rond zondag of maandag verwachten.. Maar ga ervan uit dat hij dan ook ongeveer zijn rode hoorntjes laat zien!!

Goed dat het bij jou echt doorgezet is, dan weet je tenminste ook zeker dat het weer oed is, ik las dat je vanaf februari al geen menstruatie gehad hebt, dus dan zul je inderdaad blij zijn!!

Knuff

Geplaatst

Jansuhhh, top, dat ziet er goed uit zeg! Op naar weer een mooie meting!

Lieve Monica, als ik je zo hoor heb je eigenlijk je beslissing al een beetje genomen, dus dan zou ik zeggen doen! Dan blijf je die drie maanden gewoon lekker een beetje oefenen en ga je daarna voor de cryo's. Het is zo moeilijk om je leven maar steeds on hold te zetten voor de behandelingen en misschien is het ook wel goed om je lichaam nog even iets meer rust te geven. Laat je uiteraard goed informeren over de risico's en zoek een goede kliniek uit. Dat spreekt natuurlijk voor zich.

Lieve Beanie, ik hoop dat de hoofdpijn snel minder wordt. En dat je snel weer mobiel(er) bent. Ik ben nu het huishouden aan het doen. Beddengoed wassen, opruimen, boodschappen bestellen etc... Maar ik laat alles uit mijn handen vallen. Net goot ik gewoon het hele reservoir van de droger naast de WC in plaats van er in, zonder het door te hebben. Het is bijna lachwekkend, maar ik ben gewoon een beetje in shock. Ineens vraag ik me af of ik het allemaal nog wel wil. Stom hè? Ik mag morgenavond een temazepam nemen, maar ik vind dat ook niet echt lekker met een kleine die de halve nacht tussen ons in ligt. Straks trek ik het dekbed over zijn hoofd ouzo, ik moet er niet aan denken. Maar misschien ga ik wel op de bank slapen ofzo. Ik weet het nog niet. Ik krijg een tablet Dormicum (15 mg) en twee valium (van 5 mg). Vorige keer heb ik extra Pethidine gekregen, maar dat ben ik nu vergeten te vragen, dus daar belt mijn man morgen nog even de poli over. Fijn dat je me even helpt herinneren, ik was het al weer vergeten door de zenuwen... Tja, en dan moet het gewoon even gebeuren. Als het straks allemaal achter de rug is voor ons beiden, dan gaan we het vieren! En het is inderdaad EPA en DEA(?) de pot staat boven, ik kan het nog even opzoeken. Daar moet je minstens 500 van innemen. Ik kan van de zenuwen amper normaal in huis functioneren, dus ik zie het niet zo zitten morgen naar DD te rijden. Bovendien zit ik nog steeds op de uitslagen te wachten. Had ik al verteld dat hij ook AMH ging checken? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Sorry dames, het is hier echt Floortjes-egotrip, maar ik ben zo bang...

Dikke knuffel voor jullie allemaal...

X

Geplaatst

Lieve Floortje, je moet ook niet vol met angsten naar die punctie gaan!! Dat het de vorige keer zo tegengevallen is, wil niet zeggen dat het nu weer zo gaat zijn he!! Ik had ook veel eitjes, en had alleen 1 diazepam en 2 paracetamols gehad, het deed pijn, maar het doet nou eenmaal wel pijn, dat is gewoon zo.. Alleen de dames die helemaal onder de "drugs" zaten die hebben er minder vervelende ervaringen mee.. Ook bij ons in t ziekenhuis geven ze niet meer als dat wat ik gekregen heb.. Maar het kan niet goed zijn dat jij daar helemaal in paniek heen gaat straks, ik zou duidelijk aangeven hoeveel angst je hebt en ze kunnen echt wel als uitzondering een "roesje" regelen om te voorkomen dat jij daar op die stoel ligt te trillen en bibberen van angst, dat kan niet de bedoeling zijn dat je er een trauma aan overhoudt meis!

En ik ben er echt nog niet uit, ga steeds meer twijfelen om toch te wachten ermee tot na een eventuele zwangerschap... Ik weet het niet, moet er echt nog even over nadenken :)

liefs xx

Geplaatst

Lieve Monica, bedankt voor je lieve woorden! Ik heb werkelijk gesmeekt, maar ik krijg geen roesje... Het is logistiek niet te regelen. Alleen een tabletje Dormicum... We zullen zien.

Weet je, neem gewoon lekker je tijd om er over na te denken. Ga eerst naar dat gesprek dinsdag (dinsdag toch?) en slaap er dan nog een nachtje over. Op een gegeven moment vind je je antwoord wel. Ik weet alleen dat je eigenlijk moeite had met wachten met de cryo's toen je mannetje voorstelde te wachten. Maar je wilt dit ook graag. Uiteindelijk weet alleen jij waar je prioriteit aan wilt geven! X

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Moontje: je gaat echt wel de goede beslissing nemen, dat komt wel goed. Denk er goed over na, en wat Floor ook al zegt: het is goed om niet je hele leven in de 'pauze' stand te zetten vanwege deze behandelingen... Je bent nog jong! Daarbij als jij lekkerder in je vel zit dan is de kans dat je cryo's of verse emmy's blijven plakken ook groter. Als je de wachttijd niet kunt overzien dan neem je een andere beslissing, en die is net zo goed! Doe waar je je het beste bij voelt... Ik hoop voor je dat je je lichamelijk snel weer wat beter gaat voelen!

@Floortje: arme meid... wat een zenuwen. Ik snap gewoon niet zo goed dat ze je niet wat sedatie kunnen geven bij de punctie! In het AMC hebben ze speciaal opgeleide anesthesie medewerkers rondlopen om dit te regelen... Waarom zetten ze die dan niet in bij dit soort gelegenheden? Daar zijn ze toch voor? Als je echt zo nerveus bent als je vrijdag aankomt, dan kan ik me niet voorstellen dat ze toch niet wat extra's willen geven. Het moet toch voor zowel jou als voor de arts te doen zijn? En als jij zo gespannen bent en daardoor niet kunt 'meewerken', dan is het gewoon beter om je wat te geven waardoor je lekker slaperig wordt. Waarom wel de avond van te voren dormicum maar niet bij de punctie zelf? Ik snap het echt niet zo heel goed. Wat dat betreft ben ik blij met het Lucas, temazepam de avond van te voren en op de morgen zelf, en daarnaast dus de rapifen (opiaat) intraveneus tijdens de punctie... Het helpt echt wel! Niet dat het de punctie een feest maakt of zo, maar wel dragelijk...

Btw: ik zag in het wachtbankje augustus topic dat je vier mooie follikels hebt en een vijfde die mogelijk ook nog mee doet... Mooie score hoor! Super! Dus de verhoging van de puregon heeft geholpen!

Lijkt me een goed idee om als we beiden de punctie hebben gehad dit te vieren... Met een lekker glaasje granaatappelsap of zo? Hopelijk moeten we de wijn laten staan! En wel voor nog een maand of 8!

Heb je nog steeds de uitslagen niet binnen? En moet je morgen nou weer naar DD? Best pittig, zo net voor de punctie! Is je AMH gisteren niet meegeprikt?

@Jansuhhh: superscore! Mooi zo! blijft nog even spannend, zaterdag weer fm... Wanneer denken ze dat de punctie is? Punctie is niet leuk, maar aan de andere kant ook best snel achter de rug... Tipje: neem 's morgens voor je thuis weggaat nog 2 paracetamol tabletjes in, heb je vast wat pijnstilling binnen en die werkt ook nog na de punctie even door!

Ga weer verder zwemmen kijken...

Liefs, Beanie

Geplaatst

Ja Beanie zaterdag de tweede echo. Ze had het erover misschien volgende week al ergens. Kan me er nu al druk over maken.

bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen!

Geplaatst

Ik moet even bij lezen hoor..Sorry als ik iemand vergeet!

@monica.. Jeetje meid dat is idd wel een dilemma! Mijn nichtje heeft het ook gedaan. Kreeg er enorme zelfvertrouwen weer van en is 4 maanden later zwanger geworden.. Zat ook goed in haar vel en haar zoontje is nu een jaar en haar borsten zijn nog steeds super! Ik ben benieuwd wat de arts zegt! Wie weet probeer je eerst nog een cryo..Hopelijk dat dat positief uitpakt zo niet.. Kun je altijd nog zeggen.. en nu ga ik eerst voor de operatie! Je komt er wel uit na goed veel nadenken. Sterkte!

@floor Fijn dat vrijdag de punctie doorgaat! Maar er naar uitkijken is niet fijn. Hopelijk kunnen ze je betere medicatie doen en gaat het je meevallen vergeleken met de vorige keer! Sterkte en succes!

@beanie.. Goed dat je menstruatie doorzet! En dat daardoor de hoofdpijn minder kan worden dat hoor je ook vaak. Maar dan heb jij gewoon dubbelop gehad! Pff alleen de deca hoofdpijn is al meer dan genoeg! Hopelijk hoef jij straks ook niet lang menopur te spuiten zodat het dan ook een keer snel gaat! Jij spuit al best lang zeg!

@Jansuhh.. Wat een mooi resultaat zeg! Succes en duimen dat ze allemaal mooi doorgroeien!

Hier gaat het goed! Buikpijn en alles is weg. Mijn humeur is vele malen beter en zie alles veel zonniger dan de laatste weken. Pff voel me echt veel beter sinds ik die spuiten aan de kant heb gelegd.

Wij hopen uiteraard dat wij 2 toppers gaan krijgen. Dan word er 1 terug geplaatst en 1 in de vriezer. Mocht er 1 top zijn en de ander minder.. Dan 2 terugplaatsen. En bij allebei slecht ook 2 terugplaatsen. Een tweeling lijkt mij ook heel leuk. Mijn vriend vind het wel iets lastiger. Hij heeft eigenlijk zoiets 1 is ook al goed genoeg op terug te plaatsen. Waarschijnlijk verhoog je de kans niet met 2 terugplaatsen maar ik heb daar wel een goed gevoel bij. Nu maar hopen dat er goede embryo's bij zijn. Vind het wel heeeeeeeeeeel spannend.. En droom veel van alles!

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

wow, wat is er hier weer veel gaande. Ben je er een weekje tussen uit en je hebt een dag nodig om weer alles te lezen..haha. Ga proberen om nu weer alles een beetje te volgen. Maar is op dit moment weer lastig om op iedereen te reageren omdat ik niet precies weet waar iedereen mee bezig is op dit moment. Dus alvast sorry voor degene die ik vergeet.

@monica: volg je hart, dan maak je de goede keuze, succes met alles tegen elkaar wegstrepen.

@beanie: nog even volhouden en dan gaat het hopelijk weer snel een stuk beter. Fijn dat je je been weer wat meer mag belasten, dat gaat in ieder geval ook al weer de goede kant op.

@floortje: op naar een goede punctie, zonder te veel pijn en met super eitjes! Mijn duimen draaien voor je.

@jansuhh: fijn dat je zoveel follikels hebt. Op naar een goede volgende meting.

@annelies: o, wat erg, en ik had er nog wel zo'n goed gevoel bij. Heel veel sterkte!

@marielle: fijn dat je weinig last hebt van de medicatie, op naar een mooie terugplaatsing.

@all: allemaal heel veel succes met alles waar je mee bezig bent!

We zijn er even lekker tussen uit geweest, dat doet een mens wel goed. Dan zit de week deca er voor mijn gevoel ook weer veel sneller op. Heb wel ook weer veel last van hoofdpijn en de op vliegers zijn er ook weer....hhhhgggmmmm..... maar goed het is voor een goed doel. Morgen voor de uitgangsecho naar het ziekenhuis en dan maar hopen dat alles rustig is en dat ik weer mag beginnen met de menopur.

Lieve groetjes voor alle lieve meiden hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden