Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames!

@Jansjuhh en meid waar hebben jullie uiteindelijk voor gekozen?? wij moesten ook vandaag doorgeven hoeveel cryo's we teruggeplaats willen hebben (bij het doorgeven van m'n menstruatie) en mochten ze allebei overleven dan laten we ze allebei terugplaatsen :) het is inderdaad 2 kanten maar wij hebben zoiets van als het zo is dan moet het gewoon zo zijn :) en je kan natuurlijk de risico's ervan bekijken maar als het natuurlijk had gelukt en het had een tweeling geweest dan zouden we daar ook super blij mee zijn :) hopelijk weet je morgen wanneer de tp zal zijn!

@Remmir hoe is het gegaan vandaag meid?

@Floortje woww! mooi aantal meid! super! nu lekker rusten en op naar de TP!

alle andere meiden succes!

liefs

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lieve dames,

Wat een drukte weer! Het wordt nu echt steeds spannender....

@Remmir: hoe is het gegaan gisteren? Herkenbaar, dat van de (te) volle blaas... Ik stond op knappen bij de TP! Vreselijk! Maar de dames daar waren er wel blij mee, omdat kennelijk mijn baarmoeder wat gekanteld is en het anders lastig zou zijn geweest... Wat was ik blij toen ik daarna naar de wc kon!

@Jansuhhh: Je hebt je keuze kunnen maken? Dus bij top-kwaliteit 1 terug, anders 2? Vandaag weer FM... Misschien vandaag bekend wanneer de punctie is? Spannend hoor!

@s0entje: ook 2 terug bij goede ontdooiing... Kan ik me overigens goed voorstellen, als ze per 2 zijn ingevroren. Waarom 1 weggooien? Dat voelt zo tegennatuurlijk, je hebt zo je best gedaan toch? En ik kan me ook vinden in je opmerking dat als je op de natuurlijke manier zwanger zou worden van een tweeling, je dan dolgelukkig zou zijn. Dat maakt dan toch geen verschil met als dat nu zou gebeuren?

Wat fijn dat je menstruatie is gekomen. Kun je eindelijk ook weer naar iets gaan toewerken, dat afwachten is zo killing....

@Joanna: is het bloeden al minder geworden? Ik hoop het zo voor je... Overigens had ik na de hysteroscopie ook helder rood (waterig) bloedverlies... Er wordt onder behoorlijk veel druk vloeistof in je baarmoeder gebracht tijdens de hysteroscopie, en dat komt er gedeeltelijk ook direct weer uit maar gedeeltelijk ook niet. Een paar druppels bloed in water ziet er meteen uit als heel veel bloed.

Ik heb in mei een hysteroscopie gehad, 2 weken na de curretage. 3 dagen na de curretage was het vloeien gestopt, maar toen weer 2 dagen later begon het weer. En ik had steeds wat verhoging. Daarom in eerste instantie de huisartsenpost gebeld, die vonden dat het mijn menstruatie was (ja, zeker, 6 dagen na curretage...). Dus gewoon aankijken. Ben toen 2 dagen later naar mijn huisarts geweest, die vertrouwde het niet en ik werd doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een controle echo. Daar was mogelijk nog een placentarest te zien, maar niet overtuigend. Dus ik moest een paar dagen later weer terugkomen voor nog een controle echo. Waarop duidelijk een placentarest te zien was. Moest toen direct starten met antibiotica en de volgende dag weer voor OK, waar hysteroscopisch de placentarest verwijderd is. Dat was een gevalletje botte pech...

@Marielle: wat heerlijk dat je geen bijwerkingen hebt van de progynova... Ik hoop dat dat niet meer veranderd! Wel prettig dat ze in het ZH dan meteen adviseren om de drie tabletjes verspreid over de dag te nemen. Hoop dat het zo blijft!

@Floortje: ik wist wel dat je het kon! Ben zo blij voor je dat het achter de rug is en dat het meegevallen is... Zo kan het dus ook! Heb je lekker uitgerust verder gisteren? Wanneer hoor je trouwens meer, vandaag of morgen? En heb je inmiddels uitslagen van dr. Pf? Heb je al een beslissing genomen over de prednison? Ga je volgende week nog een keer voor de soja-melk? Hoe is dat trouwens gegaan donderdag?

@Schorpioentje: dat is waar, je had al eerder menopur gebruikt. Voel je je inmiddels al wat beter? Ik hoop het zo voor je... Wanneer is de eerste FM? Ik lees wel eens op het forum dat met name het oplossen van de menopur lastig wordt gevonden, en dan eigenlijk het openbreken van de ampullen waarin je het poeder moet oplossen... Ik weet nog dat ik voor de eerste ronde prikinstructie kreeg, en idd 1 ampul moest openbreken omdat je dat voor de pregnyl ook moet doen. Zat die verpleegkundige te vertellen dat je er altijd een tissue tussen moet doen, bij het openbreken, maar ik had hem inmiddels al met de blote hand open gebroken... Moet er wel bij zeggen dat ik normaal gesproken, als ik werk, tussen de 20-50 (gemiddeld) ampullen per dag open breek, dus dat is natuurlijk een appeltje-eitje dan. Dus mag dit bij de menopur ook geen probleem zijn, lijkt me. 6 ampullen oplossen, ik denk een minuutje werk? Hoeveel spuit jij eigenlijk?

@rest: hoop dat alles goed gaat en dat het meevalt met het spuiten, slikken en afwachten!

Had zelf gisteren nogal een chagrijnig dagje... Gelukkig voor mijn man was hij werken en daarna boodschappen doen dus veel last heeft hij er niet van gehad! Hoop dat het vandaag wat beter is. Nou ja, dinsdag uitgangsecho en dan hopelijk donderdag starten met de menopur. Kijk echt uit naar het moment dat het klaar is met de hormonen!

Fijn weekend allemaal, liefs, Beanie

Geplaatst

Dag lieverds!

Terug van weggeweest! :) Ik reageer even algemeen want ik kan de vele reacties gewoon niet bijhouden!

Hoe gaat het met de dames? Hier nog steeds gn menstruatie en wachten tot maandag,om bloed te prikken en dan weten we waar we staan hé.. Een dagje meer of minder zal er nu niet op aankomen!

Lieve groetjes!

Geplaatst

@Annelies dat ziet er positief uit.

Hier wat minder goed nieuws. Bij de 2e fm is er niet veel meer gegroeid. Nu wordt de dosis verhoogd. Maandag moeten we terug komen, misschien hebben andere ook ervaring mee, ik ben iets minder positief. Ik hoop dat ze straks wel genoeg hebben voor een punctie.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Lieve Joanna, ik vind het toch raar dat bloeden, ik heb het gisteren maar in een waas meegekregen, omdat ik zo high was als een papegaai! Maar het kan toch niet goed zijn steeds maar zo te bloeden? Hoe is het vandaag? Als het niet minder is zou ik gewoon naar de spoedpost gaan hoor, dan moeten ze maar eens even goed kijken. Sterkte in ieder geval!!!

Jansuhhh, ik heb hoer ervaring mee, want zoals je hebt kunnen lezen had ik bij de eerste FM 6 follikels, bij de tweede nog maar 4 follikels, dus grote stress. Toen hebben we opgehoogd en had ik twee dagen later 4 goede rijpe en eentje van 15 mm. Weer twee dagen later, op de dag van de puntie waren er 7 te zien (rijp) en zijn er 11 eicellen gevonden. Dus gewoon lekker en hogere dosering spuiten, het is nog niet voorbij. Pas alsmede na een dag op 14 geen uitzicht hebt op een punctie, is het beter om af te breken. Tenminste dat is mijn verteld. zet 'm op. Rustig aan doen, gezond eten, veel water drinken, komt goed!

Lieve Schorpioentje, hoe is het nu met je? Nog steeds die afschuwelijke hoofdpijn? Balen joh, ik hoop echt dat het snel beter wordt.

Lieve Remmir, hoe is het gegaan? Ik ben zo benieuwd!

Lieve, altijd betrokken en meelevende Beanie! Hoe is het vandaag met je? Ik heb er vannacht eens over nagedacht toen ik nog een beetje lag na te trippen en ik vind dat jij deze ronde de gouden plak krijgt! Weet je waarvoor? Voor meest betrokken, meelevende forumlid! En de beloning wordt een prachtig kindje in je buik! Zo heb ik het voor je bedacht! Goed toch? Het is zo'n zware tijd en het is zo moeilijk iets te zeggen wat het lichter maakt. Het enige wat ik je kan beloven is dat je het straks allemaal vergeten bent als je zwanger bent. Dus ik ga al mijn energie nu daar op richten en iedere dag een mantraatje 'Beanie krijgt een kind, Beanie krijgt een kindje' opzeggen. Ik hoop oprecht dat je je heel snel iets beter gaat voelen!

Lieve Soentje, wat spannend twee cryo's! Je hebt groot gelijk vind ik! De keus is heel persoonlijk, maar als je er zo in staat zal je wel gek zijn niet gewoon voor twee te kiezen!! De kansen zijn voor ons IVF vrouwen al zo klein, waarom de kans niet een beetje vergroten?? In mijn ziekenhuis zijn vorige jaar twee tweelingen geboren. Eentje na terugplaatsing van twee embryo's, eentje na terugplaatsing van een embryo! Haha!

Lieve Annelies, tjonge, jonge, wat weet jij het spannend te maken! Ik had inmiddels al de hele Kruidvat leeggekocht! Hoe houd je het vol!

X, Floor

Geplaatst

Hey meiden,

Ben op het werk en het is even rustig dus kan ik weer lekker op het forum!

@ Marielle. Blij voor je dat je weinig last hebt van bijwerkingen. Op naar dinsdag voor een goede echo en dan even weer heel spannend. Hoop met je mee dat de cryo goed ontdooid!

@ Floortje. Ik hoop dat alles goed met je is na de punctie. Het is even stil bij jou maar waarschijnlijk ben je aan het bijkomen? Hoop snel een reactie van je te zien. Ben benieuwd hoe het met je is.

@ Annelies. Idd je bent nu al 2 weken in onzekerheid, jammer genoeg. Dat ene dagje meer moet dan maar. Lijkt me wel een goed teken dat je menstruatie nog niet door is. Maar ja, kan me zo voorstellen dat je niets meer durft te denken. Nog heel even volhouden meis. Denk aan je hoor!

@ Jansuhhh. Balen meid. Ik stuur je groei energie toe. Bij deze!

@ Beanie. Het bloeden is minder! Het is nu een beetje bruinig, dus oud bloed. Gelukkig ik ben opgelucht.

Wat vervelend wat jij hebt meegemaakt zeg. Nu begrijp ik ook waarom jij onder narcose moest en ik niet. Kan me zo goed voorstellen dat je blij zal zijn als de hele hormonen heisa weer voorbij is. Ik heb echt het geluk gehad dat ik weinig last van bijwerkingen heb gehad. Eigenlijk maar 2 dagen depri gevoeld. Wel hele pijnlijke opgezette borsten en een onrustig, tintelend gevoel in mijn armen op het laatst, that's it! En als ik ervaringen van anderen lees mag ik volgens mij blij zijn. Maar goed, ik heb weer andere dingen. Zo hebben we allemaal "ons kruis" te dragen hé.

Ik wens je heel veel succes meis. En dat je vandaag een betere dag hebt.

Dank je voor je reactie's altijd. Heb er echt wat aan!

@ the rest. Een heel fijn weekend en tot typ's (hahaha)

Liefs

Geplaatst

Hey Floor!

Onze berichten hebben elkaar gekruisd. Net toen ik mijn bericht had verzonden zag ik dat je er weer was. Fijn om weer wat van je te horen. Lekker high geweest ;b hahaha.

Zoals je hebt kunnen lezen is bij mij het bloeden bijna over. Dus dat bespaard weer een ritje spoedpost hahaha!

Fijne dag meid en ontspannen en klaarmaken voor de terug plaatsing! Joehoe!!!

(Ik doe trouwens met je mee hoor wat betreft Beanie. Ze verdiend die gouden plak in de vorm van een bb'tje zeker weten)

Geplaatst

Hey meisjes,

jeetje wat gebeurd hier veel zeg!! Moet echt even kijken of ik het allemaal goed begrijp en volg hoor!!

Lieve Floortje, wat geweldig dat de punctie zoveel eitjes opgeleverd heeft en dat de dokter zoveel rekening met je gehouden heeft en stopte toen het echt pijn ging doen!! En wat een ontzettend mooie score, nu op naar een mooie TP!! Gefeliciteerd meis!! Knuff

Lieve Annelies, hoe is het nu met jou lieverd?? Goed dat je wacht met de test, en gewoon op de bloeduitslag wacht.. Zal je veel meer duidelijkheid geven!! Het niet bloeden is in ieder geval positief he! Kan me je onzekerheid zo goed voorstellen, sterkte meisje!! Knuff

Lieve Remmir, je hebt de TP gisteren gehad!! Gefeliciteerd lieve meid, ben blij dat je weer gelukkig bent en hopelijk blijft je emmy nog 8,5 maand bij "mama" succes!!! Knuff

Lieve Beanie, wat schrijf je toch altijd veel!! Heel lief dat je zo met iedereen begaan bent, net wat Floortje zegt!! En ik ben zeker niet de meest wijze hier hoor haha, maar heb een paar keer een positieve test in handen gehad, erg blij natuurlijk en daarna van me roze wolk afgekukelt vanwege dat het toch niet goed zat.. Ik wil dat onze lieve Annelies besparen, nu weet ze gelukkig maandag in 1x waar ze aantoe is :) hoe is het met jou en je hormoontjes? En met je knie ook ondertussen al iets beter? Loop je nu met 1 kruk? Liefs

Lieve Joanna, jij ook bedankt voor jouw advies meid, en natuurlijk weet ik nog wie je bent... Vind het zo vervelend voor je dat ze dat bloeden maar niet kunnen verklaren!! Maar als je dan maar gewoon zwanger word, er zijn best veel vrouwen die ook tijdens de zwangerschap regelmatig bloeden en toch een gezond kindje op de wereld zetten!! Komt ook vast voor jou uiteindelijk goed meid!! Knuff

Lieve Schorpioentje, lekker weggeweest en ondertussen weer begonnen, spannend!! Even door de koortsblaasjes en hoofdpijn heen, het gaat vast snel beter nu je de menopur erbij spuit!! Succes meid! Knuff

Lieve Marielle, zo spannend meisje, voor jou hangt er een hoop vanaf he met 1 cryo, ik duim zo voor je dat je niet voor niets de progynova hebt gebruikt en je energie.. Maar komt vast goed, ik zal een kaarsje voor je branden!! Knuff

Lieve SOentje, spannend!! Wij gaan net als jij ook voor beide cryo's, dan beslist inderdaad de natuur of ze ook beide ontdooien en terug worden geplaatst, ik duim voor jullie en dat ze maar beide goed ontdooien!!! Succes ook voor jou meid!! Knuff

Lieve Chrisje, bedankt voor je reactie, ik weet ondertussen hoe we het gaan doen, maar mijn ego berichtje komt dadelijk haha! Hoe is het ondertussen met jou? Knuff

Lieve Janssuh, spannend allemaal he, succes met de FM maandag, hopelijk ziet het er dan allemaal veeeel beter uit, kan veel gebeuren in een paar dagen hoor!! Succes!! Knuff

@ lieve andere meisjes die meelezen, voor jullie ook een dikke knuff en alle succes natuurlijk!!

Nou hier flink sjagrijnig en buikpijn al 2 dagen, dus verwacht zoals ik al dacht binnen paar daagjes mijn menstruatie, kan haast niet anders!! En ik heb een beslissing gemaakt.. Ik ga dinsdag zowiezo op consult, ik wil heel graag van hun horen wat hun ervan vinden.. Als ik heel snel daar terrecht kan voor de operatie en hun vinden het de juiste beslissing dan laat ik de operatie voor de TP doen, als ik niet heel snel terrecht kan (ik heb 7 september de bruiloft van mijn vriendinnetje en haar vriend en daar moet ik wel normaal heen kunnen) dan ga ik eerst voor de cryo TP, en ook als de plastisch chirurg zegt dat ik dat beter kan doen.. Mocht de cryo TP op niets uitlopen dan doe ik de operatie na die poging, omdat mijn man en ik erg opzien tegen een nieuwe IVF poging, zowiezo moet ik dan ook een maand aan de pil en dan eerst bijna een maand aan de Deca voor de down regulatie...dat is dan al 2 maanden voor er een TP plaatsvind, dus dan hoeven we maar 1 a 2 maanden tussenpauze te nemen.. Dat is volgens ons de beste oplossing :) ik ga er een beetje vanuit voor 75% dat we eerst voor de TP gaan, en daar sta ik dan ook volledig achter!

Nou lieve meisjes allemaal een fijne dag vandaag!! liefs xx

Geplaatst

Lieve Floortje, Joanna, Monica bedankt voor de gerustellende woorden. Hopelijk krijgen jullie gelijk en is het maandag wat positiever.mik wacht nu op een telefoontje van het z huis hoeveel ze gaan ophogen.

Fijn weekend allemaal. Geniet van het mooie weer. Kus

Geplaatst

Hoi Meiden, ik zal binnenkort even wat langer reageren hoor..

Gister de terugplaatsing gehad.. Het waren er 2 van slechte kwaliteit.. na 4 dagen(de meesten krijgen na 3 dagen tp)hoort het 16 delig te zijn, bij mij was er 1 5 delig en ander 7delig. Vlak voor het inbrengen hebben ze gekeken nog een keer en die van 5 bleef 5 en die ander leek ietsjes groter.. Jeetje wat is mij deze ivf tegen gevallen! Erg veel last van de hormonen gehad.. Tegen het depri aan. Mijn rechter eierstok die niet mee deed. Dan zegt de 1 het zijn 4-5 follikels, volgende dag zegt de ander het zijn er 2.. Bij de punctie zei ze.. oohh leuk we gaan wel voor 4 of 5.. En uiteindelijk heeft hij van zaterdag gelijk gehad en ging het eigenlijk echt om maar 2 follikels(met eitje). Dit zegt niets voor de dames die nu ook met menopur spuiten hoor!!!! Maar mijn lichaam heeft er erg slecht op gereageerd. In Zwolle hebben ze mij andere dingen verteld dan in Hengelo. Eigenlijk vanaf het begin ging mij deze ivf al niet makkelijk.. Mijn lichaam liet het ook zien.. Een volgende keer blaas ik het echt af! En we denken de volgende keer naar DD te gaan. Gelukkig had ik deze uitslag wel een beetje verwacht, dus de klap kwam minder hard aan. Voor mijn vriend kwam het harder aan..Hij had heel erg een down gevoel. En zei.. Mir ik denk dat het niet is weg gelegd voor ons een kindje... De uitslagen worden steeds beroerder! Ik schrok er wel van..ik had erg met hem te doen. hij voelde zich ook erg verdrietig. We hebben er later goed over gehad.. En zijn opmerking was zijn gevoel op dat moment.. Later zei hij "we blijven ervoor gaan hoor" Gelukkig!!! Nou dit was mijn ego verhaal.. sorry :cry2:.. de volgende keren zal het anders zijn!

We hopen uiteraard ook nog wel op een wonder en dat die van 7 gewoon laat op gang komt!

liefs

Geplaatst

Lieve Remmir,

meisje, kop op, er zijn vrouwen die zwanger raken van een 4-cellige embryo!! Die van mij was ook 7-cellig en ik was er wel zwanger van, helaas had hij/zij zich dus in de eileider ingenesteld, maar het wel 9 weken volgehouden voordat het weg werd gehaald, dat is voor ons een record vergeleken met de andere miskramen die rond de 5 weken steeds waren.. En er zitten er 2 bij je, dus samen maken ze 1 topkwaliteit tweeling ;)

Weet je zeker dat het aan de Menopur ligt? Vorige keer had je Puregon? En dat was ook maar 1 emmy toch? Misschien ligt het niet aan de medicijnen meid, en komt het allemaal wat moeilijker op gang bij jou... Beanie heeft ook dat er weinig eitjes komen met hoge medicatie, en die gaat nu Menopur proberen, ik was dat ook van plan als er een volgende IVF komt, maar dan vanwege de kwaliteit van de eitjes... Ik heb het weer net andersom, alleen spoot ik Gonal-F en met de standaard dosering had ik er veel teveel en hebben ze moeten verlagen.. Beide is geen pretje, maar je hebt er maar 1 goede nodig en die celdeling zegt niet zoveel over een zwangerschap hoor, ik hoor net zo vaak dat hele goede emmy's niet tot een zwangerschap leiden als "slechte" die gewoon voor een mooie baby zorgen!!

Geniet van het feit dat je 1 topkwaliteit "tweeling" bij je hebt meid, kop op!!!

Liefs xx

Geplaatst

Lieve Remmir!

wat ontzettend vervelend dat het allemaal zo loopt en dat je er zo verdrietig van bent! Je doet er zo ontzettend veel voor en je was er ook zo beroerd van en ik kan begrijpen dat je dan toch teleurgesteld bent over het resultaat. Maar geef de moed nog niet op! Ze weten nog zo veel niet over de kwaliteit van embryo's. Ze beoordelen ze aan de hand van bepaalde uiterlijke criteria, maar heel veel weten ze gewoon nog niet! Ik heb alle keren zogenaamde 'toppers' terug gekregen en dat was zonder resultaat. Maar ik hoor inderdaad net zo vaak dat de kwaliteit minder is en dat ze wel aanslaan. Het hangt van meerdere factoren af en misschien wilden die van jou wel eerst lekker warm in je buikje zitten voordat ze heel hard gaan groeien ;-) Kom op, geef de moed niet op, je voelt je vast zo door de medicijnen.... Morgen word je wakker en beseffen je mannetje en jij dat er twee vruchtjes in je buikje hun best doen om heel hard te gaan groeien en dan ga je gewoon heel hard hopen dat ze het gaan doen! Je moet ze wel een beetje aanmoedigen hoor! Ze hebben steun van hun mama nodig, ook al zijn ze misschien niet perfect! Maar he, wie is dat wel??!!

Kop op en houd je taai!! Niet wanhopen!

liefs,

Floor

Geplaatst

Lieve Remmir,

Wat valt dat tegen.... Maar je hebt er 2 binnen, en nu maar afwachten. Natuurlijk niet de toppers waar je op gehoopt had... Het is al eerder gezegd, de kwaliteit zegt niet of je er wel of niet zwanger van raakt. Wie weet valt het mee en willen deze 2 (of 1 van de 2) nog 8,5 maand bij je blijven! Je weet het echt niet, meis! Dus zorg goed voor jezelf, hou de voetjes goed warm (ze zeggen toch dat het helpt?) en eet gezond... Meer kun je nu toch niet doen!

Veel liefs en een knuffel, Beanie

Geplaatst

Lieve Beanie,

Hoe is het met je vandaag?

***even beetje off topic***

Ik was je nog vergeten te zeggen dat ik nog steeds geen uitslagen van Pf. heb. Echt belachelijk, hij had ze woensdag beloofd! Ik ben dus donderdag niet naar DD gegaan voor de Intralipid, ik voelde me veel te slecht vanwege de angst voor de punctie) en wilde bovendien ook eerst de uitslagen hebben. Logisch toch? Hij heeft mijn bloed nog niet eens afgenomen en zegt: 'Neem iedere dag Prednison 5 mg en Intralipid, drie dagen voor en drie dagen na de punctie.' Noem me sceptisch, maar ik wil eerst mijn bloedwaarden hebben voordat ik überhaupt extra medicatie ga gebruiken. Ik slik nu maar een hoge dosering Omega 3 (EPA 380 en DHA 260 mg en dat dan twee keer per dag) en vitamine D3 1800 (soms 2400). Ik baal er behoorlijk van en als ik maandag de uitslagen nog niet heb, zal ik hem melden dat hij het maar moet laten zitten. Dan is het echt mosterd na de maaltijd (en dan heb ik ook geen zin zijn fikse rekening te betalen). Ik kan heel slecht tegen dit soort onzorgvuldigheid. Die man moet toch weten dat die vrouwen vol verwachting achter hun mail zitten te wachten? Ik heb van woensdagmorgen tot gisterenavond volgens mij wel 500 keer mijn mail gecheckt en toen ik sliep deed mijn man dat! Nee, laat dan maar zitten, dan regel ik voor de volgende keer de Intralipid wel ergens anders. Ik vind het bovendien ook vervelend om te liegen tegen mijn IVF arts. Dus alles bij elkaar kan ik het tot nu toe niet echt een succes noemen... Maar goed, hij verdient alsnog een pluim, want hij heeft heel veel andere vrouwen enorm geholpen!

*** terug naar het topic ***

maar... Gaat het een beetje? Hoe is het met de hoofdpijn? Ik hoop dat je met je mannetje een beetje van het mooie weer hebt kunnen genieten vandaag!

Een grote dikke knuffel!

Floor

Geplaatst

@all: dank voor jullie lieve woorden... Zit vandaag niet zo lekker in mijn vel, dus ben er blij mee! Wat ik wel even wil zeggen is dat ik IEDEREEN van harte gun en toewens wat jullie mij ook toewensen: een lief klein kindje in je armen!

Liefs en een knuffel, Beanie

ps Mijn man lacht me gewoon uit... maar maakt me ook aan het lachen. Is ook wel goed, tussen alle angst en 'wat als' gedachten...

Geplaatst

Lieve Beanie,

Na 'wat als.....' kan je zo verschikkelijk veel doemscenario's invullen dat je er gewoon helemaal niet goed van wordt! Ik ben daar ook een held in. Probeer als een mantra steeds te blijven herhalen dat de hormonen dit met je doen! En zit jij ook nog met het feit dat je niet mobiel bent! Er komt echt op korte termijn een heel klein puntje licht aan het einde van die grote, diepe, zwarte, donkere tunnel zonder nooduitgangen! Echt waar, kijk naar mij, Mrs. Depri kan zelfs weer lachen....

En ja mannen.... Die van mij zei vanmiddag dat 'We' de punctie zo goed hebben gedaan.... Hm, hm, yep, 'We'. Tuurlijk, zwanger worden we ook samen en bevallen doen we ook samen, alleen ik heb nog nooit een kerel en halve meter kind naar buiten zien werken. Haha... Nou, ja ik probeer je een beetje op te beuren.

Sterkte!

x

Geplaatst

Trouwens dames,

Ik begin nu toch wel buikpijn te krijgen. Vanmiddag een heel klein stukje gefiets. Mijn man dacht dat dat minder pijnlijk zou zijn dan lopen en had zo lief de fietsen buiten gezet dat ik niet wwilde weigeren... Dat hij dat dacht is toch een teken dat niet 'We' de punctie hebben gedaan.... ;-)) Net even eten gekookt en toen ging ik bijna van mijn graatje, maar lig nu weer in bed.

Geen bloed, geen koorts, wel benauwd en een enorme buik, maar het is ook warm en ik had van de deca ook al een enorme buik als een luchtballon, een hoofd als een basketbal en een speklap als onder kin. Komt helemaal niet van het vele eten van de spanning....

X

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@floortje: wat SUPER, en wat een super nieuws dat de punctie zo goed verlopen is. Fijn dat je een van je lievelingsartsen had, maakt ook al een groot verschil. Nu op naar mooie bevruchtingen en dan binnenkort een mooie terugplaatsing. Mijn duimen draaien. Het is je zo gegund. Maar blijf je wel nog goed aan jezelf denken! Niet te hard van stapel lopen en lekker rustig aan doen hoor.

@beanie: verschrikkelijk hé van die dagen...blehh.... zeer herkenbaar. Ik heb er hier ook zo'n paar. Menopur laat de hoofdpijn en de opvliegers op dit moment nog niet echt minder worden, hopelijk wordt dit snel anders. Baal er ontzettend van. Maar goed probeer maar in mijn hoofd te houden waar we het voor doen. Kop op meid! Samen met de dames hier slaan we er ons wel door, toch!?

@monica: goed dat je voor jezelf een beslissing hebt genomen. Dat is altijd het beste goed naar jezelf luisteren. Hopelijk zet je menstruatie snel door en voel je je daarna weer wat beter.

@jansuhh: wat vervelend dat ze niet echt goed doorgegroeid zijn. Ik herken dit nog wel van mijn vorige ivf. Ik moest toen ook mijn medicatie verhogen en heb toen heel lang door moeten spuiten. Maar heb uit eindelijk wel een punctie gehad op de valreep. Mijn duimen draaien dat ze nu maar lekker mogen groeien. Succes.

@anelies: nog even volhouden lieve meid en dan weet je meer. Maar in ieder geval fijn dat op dit moment alles rustig is. Mijn duimen draaien overuren, toi toi toi.

@joanne: gelukkig dat je je al weer wat beter voelt en dat je bijna geen bloedverlies meer hebt. Hopelijk gaat het nu de goede kant op. Sterkte!

@ remmir: het laatst, maar zeker niet minder belangrijk. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er nu een dubbel gevoel bij hebt. Maar zoals de andere dames al zeiden wil het aantal cellen niet altijd iets zeggen. Wel snap ik je bezorgdheid en je eventuele overstap naar DD. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en delen ze vanaf nu mooi door. Mijn duimen ook voor jou overuren.

Hier bezig met de menopur (beanie: 300 eenheden) Hopelijk geeft het snel verlichting want heb nog steeds verschrikkelijke hoofdpijn en mijn humeur wordt er ook niet beter op. Om het maar niet te hebben over de emoties...ik ben net zo'n jantje lach jantje huil of allebei tegelijk....help! Groei maar goed dan is de punctie zo voorbij en zijn we tenminste weer klaar met spuiten.

En natuurlijk branden de kaarsjes weer voor ons allemaal!

Nog een fijne avond lieve meiden.

Groetjes schorpioentje.

Geplaatst

@schorpioentje ik hoop ook dat het goed komt. Maar het is ook minimaal opgehoogd. Van 125 naar 159. Ik hoop dat dit op schiet.

heel veel sterkte met je hoofdpijn.

Fijne avond nog.

Geplaatst

Hi lieve meiden,

@all: nogmaals: dank voor alle lieve woorden... Hormonen-monster heeft vandaag goed z'n best gedaan!

@Jansuhhh: op naar een mooie groei en maandag een positieve FM! En dan vaststellen van de punctiedatum... Dat kleine beetje meer kan net het zetje geven dat je nodig hebt!

@Schorpioentje: wat vervelend dat je maar die hoofdpijn houdt... Had ik overigens de vorige keer ook, pas na een aantal dagen gonal-f werd dat eindelijk minder. Dus dat beloofd nog wat hier! Wat wel helpt is gewoon strak 3x per dag paracetamol slikken, 2 tabletjes per keer. Nu ben ik de ergste hoofdpijn steeds voor en blijft het over het algemeen dragelijk. Wanneer mag je voor de eerste FM?

@Floor: hoe is het nu met de buikpijn? Wel jezelf een beetje in acht nemen hoor! Ik moest nogal lachen om je verhaal: 'we'... Nee hoor, de dames zijn hier degenen die het allemaal moeten doen. Die mannen hebben het maar makkelijk! (en dat zeg ik zo vaak, gaat toch ook wel vaak op?). Wat irritant zeg, dat je nog altijd de bloeduitslagen niet hebt. Kan me dan ook heel goed voorstellen dat je geen intralipid hebt genomen en ook de prednison niet neemt. Zo is het allemaal wel heel vaag. Tot nu toe lijken de vitamine D en omega3 toch goed gewerkt te hebben? Wie weet is het wel voldoende! Neem je nu ook tarwekiemolie of vitamine E? Dat zou de innesteling bevorderen... Ik ben er mee gestart toen ik begon met de deca. Ben heel benieuwd wat al deze supplementen gaan doen en of ze wat doen. Alleen als er een positief effect is weet ik natuurlijk nooit of dat door de menopur komt, of toch door de supplementen... Als ik zo wat topics lees hier op het forum zijn de resultaten met menopur wisselend, maar over het algemeen positief. In dit topic komt het er (nog) niet helemaal uit, dus het blijft gewoon spannend!

Het grote 'wat als' is op dit moment vooral: wat als het NIET lukt? Ik moet reëel blijven, de kans dat het niet lukt is groter dan de kans dat het wel lukt. Heb ik niet wat dat betreft al alle geluk van dit jaar opgebruikt? Door bij de eerste poging zwanger te worden? Aan de andere kant vind ik dat ik zeker alle pech van dit jaar al heb opgebruikt, dus het wordt wel tijd voor iets positiefs... Alleen maken de hormonen het soms wel heel lastig om dit voor ogen te blijven houden!

@Remmir: hoe is het nou met je meis? Kun je toch proberen een beetje positief te blijven? Heb je namelijk ook nodig!

@Moontje: je beslissing klinkt mij als een heel verstandige. Eerst de cryo's en dan de operatie. Misschien is dan een eventueel volgende volledige IVF-poging ook wat dragelijker omdat je je lichamelijk gewoon beter voelt. En in dat geval geef je nu je lichaam nog even de energie om helemaal op te laden voor de cryo's. Anders heb je idd wel 3x redelijk dicht achter elkaar narcose, en dat is ook niet niks! Daar kan ik over meepraten, heb op dit moment echt weinig conditie en volgens mij komt dat ook door in 2 maanden tijd 3 operaties... Jij hebt er natuurlijk ook in zeer korte tijd 2 gehad, dus je lichaam heeft gewoon ook even rust nodig! En dat nog afgezien van alle hormonen.... Ik hoop voor je dat je menstruatie nu snel komt, zodat je je sowieso weer wat beter voelt! Is je dochter al weer thuis? Hoe heeft ze het gehad bij opa en oma?

@Joanna: Gelukkig maar dat het bloeden/vloeien vrijwel gestopt is! Je hebt gelijk, bij de een zijn het de hormonen, bij de ander weer andere dingen... Voor jou is het heel erg vervelend dat je steeds weer moet wachten en dat het onzeker blijft, omdat er geen oorzaak wordt gevonden voor je tussentijdse bloedingen. Ik hoop zo voor je dat je snel duidelijkheid krijgt en je eerste cryo krijgt teruggeplaatst!

@Annelies: heb je ondanks alles nog wel een fijne vakantie gehad? Een beetje kunnen uitrusten? Je houdt het wel spannend hoor... Ik hoop vooral voor je dat je maandag duidelijkheid krijgt. Want die onzekerheid is ook killing.

Slaap lekker allemaal! Liefs, Beanie

Geplaatst

Goedemiddag allemaal! Dank jullie wel voor alle bemoedigende woorden!

@beanie..Dank je wel voor je lieve woorden en begrip.. Ik sta er nu al positiever in en blij dat er in ieder geval een tp is geweest. Trouwens ze mogen wel wat verzinnen voor alle hormonen toestand om de ivf wat dragelijker te maken. Overal hebben ze medicijnen voor dus waarom niet tegen het effect van de deca.. Maar aan de andere kant.. we spuiten al zoveel om dan nog een medicijn er tegen aan te gooien..Ik hoop dat je niet lang hoeft door te spuiten en het snel achter de rug is! En dat je weer zoveel geluk mag hebben dat goed gaat en dat het dit keer wel de 40wk haalt!! Wat kan dat doemdenken toch erg zijn soms.. Ik ben weleens boos geweest op mijzelf waarom doe ik mij dit aan.. Waar is de positieve gedachten?? Toch als het spuiten stopt kun je positief denken en ook voelen.. Je kan het wel zeggen wees positief maar je gevoel moet het ook pakken!! Dikke knuffel voor jou!!!

@schorpioentje.. Dank je wel..Wij hopen ook dat het gaat door delen. De vorige keer hadden we een 12-cellig embryo.. Die volgens hun dus ook iets achter liep, maar die heeft wel goed gepakt! Dus het zou zeker wel kunnen! En we hebben ook nog echt wel hoop.. de wonderen zijn de wereld niet uit! Hopelijk pakken wij die! Maar dat gun ik jullie allemaal.Hopelijk slaat de menopur goed en snel aan zodat ook je hoofdpijn en emoties minder zijn! Mijn emoties werden niet minder, maar de hoofdpijn werd iets lichter. Ik duim voor jou voor een mooi resultaat!

@jansuhh ik duim dat ze snel gaan groeien een je een mooi oogst hebt!!

@floor.. Het besef is er inderdaad gekomen.. Ik ben op dit moment iig wel zwanger en heb ook weer een trots gevoel dat ik de embryo's draag van mijn lief en mij. Dit gevoel is wel weer erg fijn.. Hopelijk blijven ze bij me voor altijd..

Heb je nu morgen de TP? Krijg je dan ook te horen hoeveel er bevrucht zijn of krijgen jullie daar ook een telefoontje over na 1 dag na de punctie? Ik hoop voor jullie zo dat het helemaal goed gaat komen en jullie volgend jaar een kleine krijgen!!! Ik gun het jullie allemaal zo!!!

@ monica ik heb die verhalen ook wel gehoord dat een 7-cellig ook wel goed kan komen.. Bij ons was die dag 3 nog 4-cellig en dag 4 7-cellig..Zit wel groei in.. En hopen dat het goed komt. Krijg steeds meer een goed gevoel..In Zwolle vertelden ze mij dat mijn lichaam niet goed had gereageerd op de menopur.. En dat een hogere medicatie bij mij dus kan blokkeren. En daarbij Menopur dus niet geschikt was voor mij. Ieder lichaam reageert anders op medicatie! Wat voor de 1 super top kan zijn is bij een ander dus niet zo. Weer een ander verhaal dan in Hengelo En daar was ik wel boos over.. Ze hebben mij verteld dat menopur de kwaliteit van de eitjes beter zou maken.. Vanaf het begin dat ze gingen groeien.. Ze hebben mij veel vertrouwen met dit medicijn gegeven en dan heb je een bepaald verwachting. En juist die verwachting nekt mij toch elke keer! Het resultaat is slechter dan de vorige keer! Ik heb liever dat ze me beide kanten laten zien! Blijkbaar heb ik toch een raar lijf.. Ik hoor juist veel goede verhalen over menopur.. Maar helaas bij mij niet. Dat zegt niets over Beanie en jou hoor! Ik ben blijkbaar toch wel een raar geval..Je zal zien dat jullie laten zien wat menopur hoort te doen! En dat jullie toppers krijgen!!

Dank jullie allemaal voor jullie luisterend oor! We staan er in ieder geval weer positief in! Ook dankzij de bemoedigende woorden! Je kan je verhaal aan niemand kwijt..want Bij ons weten niet veel dat we nu begonnen zijn met ivf.. Ze denken dat na onze rot periode afgelopen mei wij voorlopig rust zullen houden.. Niet dus!! Maar snappen doen ze het ook niet helemaal. Mocht de test over zo'n 2 weken niet goed zijn(waar we niet vanuit gaan).. dan vraag ik een gesprek aan in Hengelo.. Ik wil mijn verhaal daar dan toch even kwijt denk ik.

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Lieve Remmir, haha nee joh je bent geen raar geval! Het is net wat je zegt, ieder lichaam reageerd anders. Ik snap ook na jouw uitleg de teleurstelling en je boosheid helemaal. Ik hoop gewoon dat je lekker zwanger raakt van 1 of allebei je emmy's en alles snel weer vergeten is, geen gezeur meer met medicijnen en teleurstellingen. Ik duim heel hard voor eindelijk een beetje geluk nu voor jullie! Ik ken het hopeloze en machteloze gevoel maar al te goed, tijd voor beter nieuws nu! Succes met wachten meid! Knuff

Geplaatst

Hi lieve meiden,

@Remmir: wat ben ik blij dat je er al weer zo positief in staat! Je hebt nu de 2 emmy's van jou en je mannetjes in je buik, en daar mag je idd trots op zijn! Ik zou zeggen: zorg goed voor ze, dus voor jezelf... En hou dat positieve vast! Volgens mij ben jij die hormonen-troep al weer aardig te boven. Nu mag je gewoon chagrijnig en hangerig worden van een ander hormoon, maar dat maak je dan zelf aan: HCG! Ik duim me suf, we zijn hier wel toe aan wat goed nieuws....

Wat je zegt, ze zouden iets moeten voorschrijven tegen de bijwerkingen van de deca. Maar ik vrees dat je dan snel aan een anti-depressivum zit, en dat is weer niet handig met zwanger worden. Dus zit er niks anders op dan het maar te dragen, tenslotte is het voor een overzichtelijke periode. Aan de andere kant is het wel lastig, als je niks wil zeggen en de poging voor jezelf wilt houden. Hoe verklaar je dan je stemmingswisselingen ineens? Je hebt ook helemaal gelijk dat het zo moeilijk is om dit te bespreken, er zijn zo weinig mensen die het echt snappen... Daarom is het ook zo lekker dat je alles kwijt kunt hier op het forum! En dat je dan een keer een lange lap tekst nodig hebt om je gevoelens en emoties kwijt te kunnen, is alleen maar goed! Zo kun je het tenminste delen! Daarvoor is dit forum toch? We leven allemaal intens met elkaar mee omdat we precies begrijpen waar iedereen staat en waar de onzekerheden zitten, welke kant de emoties en de angsten heen gaan... Hoe lang de wachtweken duren, maar ook hoe spannend de tijd is tussen de punctie en de eventuele terugplaatsing! (die 2 dagen afwachten of er een terugplaatsing zou zijn, vond ik geloof ik haast nog erger dan de wachtweken in de eerste ronde!). In ieder geval een knuffel voor jou!

@all: hoe gaat het? Lekker aan het genieten van het weekend? Of van het sporten op de televisie?

Liefs, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden