Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Remmir, als alle dames die meer dan een pagina vol hebben geschreven zouden worden uitgesloten van het forum, dan zou het forum leeg zijn! Het is juist om even van je af te kunnen schrijven en steun te vinden! Maar geniet alsjeblieft! Er zitten twee kleintjes in je buik en ze vechten, dus vecht mee!!! (zeg ik met een traan)

Alle andere dames, wat is het stil, ik hoop dat jullie allemaal leuke dingen aan het doen zijn!

Ik heb de uitslagen uit DD vanmiddag gekregen. Licht vitamine D tekort en verder alles helemaal goed. Dus vitamine D aanvullen en verder dezelfde adviezen die alle dames van hem krijgen....

X, Floor

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even kort op de vroege morgen:

@Floortje: veel succes en sterkte en toitoitoi vandaag! Eerst een spannend telefoontje en dan vanmiddag TP!!!!! Ik duim voor je dat je vanmiddag 2 toppertjes in je buik krijgt... Alvast een knuffel!

@Annelies: vandaag weer bloed prikken! En ik hoop zo voor je dat je duidelijkheid krijgt.... Laat je het weten?

@rest: goed weekend gehad? Alles goed?

Liefs, Beanie

Geplaatst

Dank, Beanie! Vannacht niet geslapen, net gebeld, vanmiddag 15 uur terugplaatsing. Hoe voel jij je vandaag? Je was er vroeg bij!

Annelies, spannend weer vandaag! Ik duim voor een wondertje!

Geplaatst

hoi Dames!

@Annelies succes vandaag meid! ben benieuwd!

@Floortje jij ook succes vandaag! duim voor je op een plakkert! of 2 :P

@Beanie hoe is het met jou meid? voel je je al weer wat beter?

@moon hoe is het met jou meid? je menstruatie al doorgezet?

@Remmir spannend voor je! mijn duimen draaien meid! wneer mag je testen??

@hier m'n menstruatie alweer gestopt gister.. maar 3 daagjes (normaal ook maar 4) en heel weinig.. maar denk dat dat wel normaal is na een mk? ik mag over 4 daagjes alweer beginnen met ovu testen oewww zo spannend! heb wel echt heel veel angst dat er straks geen 1 cryo goed ontdooid :( maar we proberen hoop te houden en positief erin te gaan :)

Geplaatst

Net terug van het z huis. Ze groeien langzaam. Helaas! Ik hoop dat ze ineens snel gaan groeien. Afwachten maar weer.

@Floor wat evengoed nieuws! Succes vandaag. Ik ga voor je duimen.

@allemaal heel veel succes deze week. En bedankt voor het duimen.

Geplaatst

remmir, succes in de ww, het gaat vast goedkomen!

Floortje, succes straks!

Beanie hoe voel je je?

Hoe is het verder met iedereen?

Jullie gaan zo hard dat het lastig is om op iedereen te reageren.

Denk dat dit voorlopig 1 van de laatste keren is dat ik reageer.

deze week druk met huis poetsen, stallen mesten voor de mensen die op vakantie zijn, eigen paarden doen, inpakken en dan gaat zaterdagmorgen om 4.30 uur onze wekker en gaan we heerlijk op vakantie!

dus bij deze, iedereen heel veel succes de komende weken! hoop veel goede berichten te lezen als ik weer terug ben!

Geplaatst

Dag lieverds!

Even een algemeen berichtje,ik kan het haast niet volgen.. Jullie gaan lekker hoor! :))

Deze morgen de prik gehad en deze avond de uitslag.. Weer spannend! Maar ik hoop niet al teveel.. We zien wel!

Ik hou jullie op de hoogte!

Lieve groeten vanuit het wisselvallige België.. :(

Geplaatst

He lieve meiden,

@Annelies: spannend weer. Maar wel verstandig dat je niet al te veel hoop hebt denk ik... Dan kan het alleen maar meevallen!

@Crisje: een hele fijne vakantie! Lekker genieten voor je gaat starten met de deca... Waar ga je heen?

@Jansuhhh: wanneer mag je weer voor de volgende FM? Hoeveel waren ze gegroeid?

@s0entje: heb je dat ook weer gehad... Ja, eerste menstruatie na een MK kan afwijkend zijn, werd mij verteld (en die menstruatie heb ik dus uiteindelijk zelfs volledig over geslagen, hoezo afwijkend?). Maar nu gaat het weer spannend worden dus!

@Floortje: is het goed gegaan? Laat je het nog even weten? Ben zo benieuwd hoeveel embry's je hebt en de kwaliteit!

@Moon: is je menstruatie al doorgebroken? Hoe is het met de hormonen nu?

@rest: hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier vandaag zeiknat geregend toen ik terug kwam van de fysio... Wat een drama weer! Maar ik mag nu ook buiten met 1 kruk gaan lopen, dus dat gaat de goede kant op. De revalidatie loopt volgens het boekje, dus ik mag tevreden zijn. Morgen uitgangsecho... Hoop zo dat ik donderdag mag starten met de menopur!

We hebben dit weekend ook een beslissing genomen over het aantal embryo's dat we terug willen. We gaan het gedeeltelijk laten afhangen van de kwaliteit. Als er 1 topper is en de rest van (veel) mindere kwaliteit dan laten we er 1 terugplaatsen. Als er 2 min of meer van gelijke (goede) kwaliteit zijn dan laten we er 2 terugplaatsen. Laten we hopen dat we deze keuze hebben!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Lieve meisjes, heel kort even want ik knal haast van de hoofdpijn.

Lieve annelies, ik duim zo voor je meid!

Lieve beanie, zie andere topic!

Lieve Floor, spannend meid, ik duim voor een top terugplaatsing, laat je weten hoe t gegaan is?

Lieve andere meisjes, ik reageer later even meer.

Knuff en sterkte voor allen!

Geplaatst

Ha Chrisje,

Ook een paardenvriend! Ik zit nu de barrage te kijken! Wat spannend!

Even algemeen dames: een morula! Op dag 3! Helemaal blij! Eentje terug dus en nog eentje over! Dat is ook een topper, dus hopelijk kan die nog worden ingevroren.... Even barrage kijken!!

Geplaatst

Lief knuffelbaar hormonenmonstertje!

Ik mis een optie... Wat als er twee toppers zijn? Want dat kan natuurlijk ook? Gaan die dan tegelijkertijd terug of een voor een? Ons werd aangeraden in geval van een topper eentje terug te plaatsen en dat hebben we dus ook gedaan. Nou ja, je bent in ieder geval voor een goede reden zeiknat geregend! Fijn dat je nu ook buiten met een kruk mag lopen! Weer een stapje verder in de revalidatie! Ik hoop dat dat je een klein beetje opbeurt!

Het aantal embryo's (2 stuks) viel tegen op 11 eicellen, maar bij de laatste follikelmeting waren er maar 4 rijp (19 en 20mm). Dus als je het zo bekijktis het een score van 50% en dat is juist een hele goede score. Ik ben dus blij! Nu gewoon lekker rustig aan doen en veel slapen en rusten, gezond eten en lekker wandelen met de hond en dan zien we het wel! Het zal nog wel veranderen. Maar op dit moment voel ik me er eigenlijk wel rustig onder....

Annelies, spannend! Laat je straks wat weten?

Monica, wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt, sterkte!

Jansuhh, balen zeg! Hoe groot zijn ze nu en hoe veel zijn het er? Moet je nu nog verder ophogen met de medicatie? Ik ben benieuwd! Sterkte.

Geplaatst

Hoi Mariska,

Hmmm... Als die twee grootste en een paar van die van 14 willen doorgroeien, dan kan je natuurlijk toch nog aan een mooie score komen. Lastig hoor, wat doe je als alleen die te er rijp worden? En wat zeggen ze in het ziekenhuis? Lastige situatie! Ik kan me voorstellen dat je baalt. Bij mij is in december een poging afgebroken en dat was een enorme frustrerende domper!

Sterkte!

Liefs,

Floor

Geplaatst

Sorry dames, beetje verstrooid, dus reageer even in etappes...

Schorpioentje, hoe os het met jou vandaag? Gaat het iets beter, of stuiteren je emoties nog steeds alle kanten op?

Remmir, jij nog steeds rustig aan het wachten? Gewoon lekker tegen ze praten, dan Ko t het vast goed!

Soentje, spannend ook voor jou, nu komt het ineens weer dichterbij.

Beanie, ik vergat je succes te wensen voor morgen! Ik hoop echt dat je donderdag met stimuleren mag beginnen en dat je je dan beter gaat voelen!

x, Floor

Geplaatst

@floortje,

Loze zei niet veel. Ik ga het woe allemaal vragen. Zij vertelde dat de groei bij meerdere vrouwen wel wat langzaam op gang. Ik weet het ook even niet. Ik hoop natuurlijk op goed nieuws, maar we zullen zien. Thans.

Liefs Mariska

Geplaatst

Hoi Mariska,

Ja, dat is inderdaad ook zo! Vaak moet je dan gewoon wat langer doorspuiten en komt het alsnog goed. Soms stagneert het en moet er afgebroken worden, die pech heb ik gehad, maar dat is lang niet altijd het geval! Volgens mij vaker niet dan wel! Dus gewoon optimistisch blijven en het woensdag allemaal vragen. Woensdag zal je sowieso al meer duidelijkheid hebben! Zo vervelend dat wachten, houd je taai!

Liefs,

Floor

Geplaatst

Lieve janssuh, bij mij duurde het ook 16 dagen, ik had er erg veel maar ze groeiden niet hard.. Komt vast goed meid!! Succes!

En Floortje, wat fijn, 1 topemmy bij je en hopelijk de andere in de vriezer!!!

Geplaatst

Misschien komt het omdat er zoveel groeien, dat ze langer nodig hebben om te rijpen. Ik hoor wel vaker dat vrouwen met veel eitjes er gemiddeld wat langer over doen voordat ze voor de punctie mogen gaan :) jij ook een fijne avond! Knuf

Geplaatst

Hi lieve dames,

Weer veel geschreven inmiddels...

@Mariska: vervelend dat het zo tegenvalt... Maar ik hoop dat alles wat er over gezegd is je ook wel weer moed geeft! Het kan idd gewoon even duren en soms moet je wat langer doorspuiten. Volgens mij heb ik in de eerste ronde ook 13 of 14 dagen gonal-f moeten spuiten, dus best lang (nog niet zo lang als Monica maar wel langer dan gemiddeld als ik het zo zie). Op zich lijkt mij het aantal follikels dat je nu hebt wel mooi... Op naar woensdag, dan een mooie FM en een punctiedatum... Het komt vast wel goed!

@Moontje: du Arme! Het zit je ook niet mee he, meis. Ik hoop dat je hoofdpijn (en de rest) snel minder worden en vooral ook dat je menstruatie nu snel doorbreekt of inmiddels doorgebroken is, zodat je je weer wat beter gaat voelen... Al die rothormonen ook, is niet goed voor een mens!

@Floor: wat super, wat een resultaat! Had je dat een week geleden durven denken of dromen? Gewoon een morula terug! Het is wel even anders dan de vorige ronde... Wat zul je nu blij zijn dat je toch hebt doorgezet! Je kunt trots zijn op jezelf (en je mag jezelf ook best een schouderklopje geven, en Maxi eigenlijk ook wel). Of de omega3 en de vitamine D hebben bijgedragen zul je natuurlijk nooit zeker weten, maar voor mij is die gedachte op dit moment best goed. Heb je de D nog opgehoogd trouwens? En ook even off-topic: ik heb begrepen dat als je positief test, het daarna belangrijk is om de omega3 door te slikken maar dan de DHA belangrijker wordt dan de EPA... Maar dat is van latere zorg. Ik weet niet exact hoe het zit maar hoop het tzt uit te moeten gaan zoeken!

En ja, als we meerdere (of meer dan 1) toppers hebben, dan ga ik er denk ik ook 2 laten terugplaatsen. Hoewel ik daar wel weer even mijn twijfels over heb, in het uitgerekend in februari topic is net een tweeling zwangerschap bij 12 weken mis gegaan omdat eentje achterbleef in groei en het niet redde, maar die daardoor ook de ander heeft 'meegetrokken'... Bahbahbah. Dat wil je gewoon echt niet meemaken! Ben je zo'n beetje op de veilige grens en dan dat... Dat wens je echt niemand toe... (overigens zou ik voor mezelf 14 weken als veilige grens hanteren, gezien mijn leeftijd)

Wanneer hoor je of je andere embryo kan worden ingevroren?

@Schorpioentje: hoe is het vandaag met jou? Worden de bijwerkingen van de deca al wat minder?

@Remmir: hopelijk nog steeds in de positieve flow? Goed aan het wandelen en je lieve kleintjes aan het toespreken?

@Annelies: al wat gehoord? Je houdt het wel weer spannend hoor!

Liefs, Beanie

Geplaatst

Hallo,

@floortje: wat een super goed nieuws. Nu lekker broeden. duimen draaien weer overuren.

@beanie: succes morgen. Fijn dat het herstel met je knie voorspoedig gaat, al van 1 kruk verlost, joepie!

@monica: wat een pech. Let je wel goed op jezelf! Hopelijk komt de menstruatie snel en trekt de hoofdpijn snel weg.

@remmir: positieve energie voor jou, zorg er maar goed voor.

@jansuhh: komt helemaal goed hoor, ik moest de eerste keer ook lang door spuiten. Hopelijk zijn ze de volgende keer gewoon mooi gegroeid.

@annelies: en en?? zeer benieuwd hoe het met je gaat. Het kaarsje brand al weer, en veel positieve energie richting België gestuurd vandaag.

@crisje: fijne vakantie.

@soentje: lekker zo'n korte menstruatie, hier duurde hij 1 keer zo lang als anders door de hormonen. Succes.

@iedereen: SUCCES!!!!!

Eindelijk begint de hoofdpijn wat minder te worden. Stuiter nog wel regelmatig alle kanten op haha. a.s donderdag na een week menopur spuiten de eerste fm. Ik ben benieuwd. Hopelijk gaat het deze ronde beter als de vorige en groeien ze lekker door.

Fijne avond!

Lieve groetjes schorpioentje:positive energie:

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb me ook aangesloten op het wachtbankje van augustus maar nu zag ik ook dit topic :)

We hopen deze maand punctie en terugplaatsing te hebben.

Na de geboorte van onze zoon (aug 2010) zitten we weer in het traject.

Vanaf 28 juli Lucrin aan het spuiten, vanaf morgen komt daar Gonal-f bij.

Spannend allemaal.

14 augustus hebben we afspraak in het ziekenhuis.

lfs Colle

Geplaatst

Lieve Annelies, hopelijk heb je goed nieuws gehad meis, ben steeds aan t kijken of er al bericht is van jou, maar helaas, ik hoop t beste! Liefs x

Lieve Scorpioentje, wat fijn dat de hoofdpijn eindelijk wat minder is! Heb je hem naar mij gestuurd? Haha nee hoor, ik ben gevallen vanmiddag en sindsdien heb ik hoofdpijn. Knuff

Welkom Colle! Heel veel succes met de poging voor een brusje voor jullie zoon!

Lieve beanie, ja ik ben echt een pechvogeltje he jeetje...maar daar zitten er hier wel meer van! Ik ga lekker slapen, hopelijk voel ik me morgen beter, menstruatie is er nog steeds niet. Terwijl ik toch al een week echt de symptomen heb, begint bij mij altijd exact een week van tevoren, zal misschien morgen wel komen dan hoop ik! jij nogmaals succes morgen! Knuff

Allle andere dames ook een knuff en slaap lekker!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Even kort:

@Moontje: vandaag toch naar de plastisch chirurg?? Veel succes en neem een wijze beslissing!

@Marielle: uitgangsecho... is als het goed is al achter de rug... Alles goed? Ik hoop het, op naar de TP zaterdag!

Liefs, Beanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden