Ga naar inhoud

IVF of CRYO in juli/augustus wie nog meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Monica! Succes vandaag! Laat je weten hoe het was?

Marielle ook succes!

Beanie, voor jou vandaag ook een spannende dag. Hoe laat moet je? Ik hoop dat je donderdag mag starten (waarom start je eigenlijk niet meteen, zo gaat het bij mij altijd).

Liefs,

Floor

• Reacties 864
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@beanie en Floortje: Ben net terug uit het ziekenhuis, de echo was goed, mijn baarmoederslijmvlies moest op zijn minst 6mm zijn maar het mijn is 7.7mm dus was heel goed, ik word vanmiddag gebeld, over hoe laat ik zaterdag mijn terugplaatsing heb.

Floortje, jij gister je terugplaatsing gehad, veel succes in je wachtweken.

Beanie, hoe gaat het met jou?

Monica, succes vandaag bij de chirurg

Geplaatst

Lieve beanie, floortje en marielle thnx meisjes, ben ervan overtuigd dat we de juiste beslissing maken!

Lieve beanie succes bij de uitgangsecho!

Lieve marielle, wat fijn meid, wanneer weet je of hij goed ontdooit is? Heeeeel veel succes!

Lieve sOentje, jij ook succes meid, hopelijk ontdooien ze beide goed!

Lieve andere dames, jullie ook succes! Floor en remmir, lekker broeden!

Liefs xxx

Geplaatst

@monica: Als ik zaterdag morgen gebeld word dan heeft de cryo het ontdooings proces niet overleeft word ik niet gebeld dan moet ik er om haff 12 zijn.

Dus geen bericht is goed bericht.

jij succes vandaag..

Geplaatst

@ marielle, jeetje meid wat een spanning zul je hebben, heel veel sterkte met afwachten, ik duim heel hard voor je nog steeds! En dank je wel, moet pas eind vd middag daar zijn en is 1,5 uur rijden, dus zal vanavond pas meer weten :) maar denk dat we onze beslissing al een beetje gemaakt hebben. Fijne dag!

Geplaatst

Hey lieve meisje,

Wat is er weer veel geschreven en wat staat er voor jullie allemaal weer veel spannende dingen te gebeuren! Ik zit er zelf een klein beetje doorheen. Wil ook zo graag verder en voor ons eerste terug plaatsing gaan. Word een beetje gek van dat wachten en maar niet verder kunnen. Breekt een beetje op. Ik reageer even algemeen hoor. Ik wens iedereen heel veel geluk met alles. Ik zal iedere dag even lezen want ben natuurlijk wel super nieuwsgierig naar wat er allemaal gaat gebeuren met jullie. Ik hoop op allemaal mooi nieuws en dat ik me over een poosje ook weer aan kan sluiten met ook goed nieuws!

Tot snel hoop ik en nogmaals, ik blijf jullie volgen.

Liefs Joanna

Geplaatst

Dag dames!

Sorry kon gisteren niet op pc.. Tja,hetzelfde nieuws als verleden week. Hcg 8.. Nu tot vrijdag afwachten en dan terug bellen om afspraak bloed te laten prikken en een echo.. Gyn is dan terug uit vakantie. M'n lichaam doet raar,héél raar!

Hoe gaat het met jullie dametjes? (even algemeen,niet veel tijd vandaag!)

Lieve groetjes

xx

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Annelies: bah, vervelend nog langer die onzekerheid... Schiet niet echt op he!

@Joanna: Geef je emoties alle ruimte... Dat is ook nodig! Kan me zo goed voorstellen dat je het wachten zo zat bent... Er gebeurd gewoon niks! Nog anderhalve week ruim, dan kun je bellen. Misschien dat je dan wat meer weet? Sterkte meis!

@Moontje: nogmaals veel succes vanmiddag, we horen het vanavond wel!

@Marielle: ik ga zo hard voor je duimen meis... Zaterdag, spannende dag! Mooi dat je in ieder geval bent goedgekeurd!

@Colle: succes en welkom in dit gezellige clubje! Nou ja, niet altijd even gezellig... soms wat last van hormoontjes of zo....

@s0entje: worden jouw cryo's al ontdooid?? Ik probeer alles zo goed mogelijk bij te houden maar misschien heb ik het gemist?

@Floortje: hoe is het met jou vandaag? Toch nog geen testdrang he... Is echt nog te vroeg hoor!

Ik had vanmorgen om 10 uur de uitgangsecho en ben nu weer thuis. Ben goedgekeurd! Dus mag donderdag starten met de menopur. Volgende week donderdag staat de eerste FM gepland. Dat ik niet vandaag al mag starten heeft er mee te maken dat er op dit moment zomersluiting is, tot 20 augustus. Volgende week is de fertiarts afwezig (ze heeft wel vandaag zelf de uitgangsecho gemaakt) en dan moet ik naar een gyn die verbonden is aan het fertiliteitsteam. De week daarop is de fertiarts er zelf weer, dus ik hoop dat ze wel zelf de puntie doet! Het is een leuk mens, ze staat bekend als een goede fertiliteitsarts, dus daar ben ik wel blij mee!

Vandaag een mooie dag sporten in het vooruitzicht... ik ga er maar van genieten!

Liefs, Beanie

Geplaatst

hoi Dames!

@Schorpioentje jaa moet zeggen dat na de mk m'n menstruatie 9 weken op zich heeft laten wachten hoor... maar heb zelf het idee dat ik tussendoor ook gewoon m'n menstruatie gehad heb maar ik heb helaas bijna 5 weken lang gevloeid en de artsen zeiden dus dat dat niet in elkaar kan overlopen maar ik denk zelf van wel...

maarja dat hebben we ook weer gehad :) kan niet wachten tot ik mag beginnen met ovu testen!

voor jou in ieder geval fijn dat je hoofdpijn wat minder is! en hopen dat dat zo bljift :)

@Beanie neehoor meid nog niet hihi... hopelijk dit weekend of aankomende maandag/dinsdag een positieve ovulatie test en dan zullen ze ontdooid worden maar zal denk eind volgende week zijn dus moeten nog even geduld hebben :)

fijn dat bij jou alles goed gekeurd is :) nu beginnen aan de menopur en hopelijk volgende week goede fm :)

@Annelies jeetje meid :( schiet ook niet op zo die onzekerheid :( ik duim voor je!

@marielle super meid! ga voor je duimen dat de cryo goed ontdooid!

Geplaatst

Haha Beanie dit is een grappig clipje! Leuk!

Wat fijn dat je mag starten!! Op naar het laatste gedeelte spuiten!! Laat ze maar mooi goed groeien!!!

Hier alles goed! Ene moment erg positief en dan denk ik.. ik zal laten zien dat het wel kan en ik weet dat het ooit wel goed gaat komen.. kwestie van tijd! Andere moment denk ik.. pff ze waren in het ZH ook al niet zo positief dat zal niet voor niets zijn.. het zal vast niet goed gaan.. zo weinig kans en die zal ik zeker dan hebben!? (soms last van zelfmedelijden)Gelukkig niet te vaak en we zullen zien.. Ik zit iig goed in mijn vel en kan een teleurstelling beter hendelen!

@moon Als je achter je beslissing staat is het altijd de juiste! Ik ben erg benieuwd hoe en wat en wanneer enz.. Succes!!

@Floor Wat goed!!!!!!!!! Wat fijn voor jullie.. lekker broeden nu!

@schorpioentje Succes morgen!!

Mijn mannetje komt nu binnen en ga ff eten.. Ben er straks weer om verder te schrijven!!

Geplaatst

Haha, grappig Beanie! Hoe is het?

Remmir, ik snap precies watje bedoelt, het ene moment kan je de wereld aan, het andere moment wil je een gat in de grond graven en jezelf er in begraven!

Mariska, je hebt morgen weer een follikelmeting toch? Ik hoop goede vooruitgang!

Schorpioentje, ook succes!

Dames, ik heb kramp in mijn buik. Eerder nooit gehad van de bollen en mijn menstruatie zal pas het weekend komen (zo was het de vorige keer met een verse), dus ik houd het er gewoon lekker op dat dat kleine morula-monstertje een heel klein holletje aan het graven is in mijn buik. Ja, nu al, waarom niet? Ik ga gewoon proberen positief te blijven (in ieder geval tot de test-manie helemaal losbarst) en dan ga ik als het mislukt is wel een potje janken. Ondertussen ben ik echt bek en bekaf! Papa is beneden met de kleine man en ik lig voor dweil in bed. De angst naar de punctie toe heeft me behoorlijk uitgeput....

Fijne avond!

X, Floor

Geplaatst

Floortje je hebt gelijk. Morgen weer een echo. Ik ben wel benieuwd. Beetje steken in mijn buik. We zullen het morgen wel horen.

Rust jij lekker uit en ik ga heel hard voor je duimen en positieve energie jou kant op sturen.

Fijne avond.

Liefs Mariska

Geplaatst

Dank je Mariska!

Die steken lijken een goed teken. Ik heb dat altijd als de follikels door gaan groeien. Maar de steken zitten dan wel aan de zijkant, bij mijn eierstokken! Ik weet pas sinds de echo's en puncties zo goed waar die zitten ;-)

Ik zal morgen voor je duimen, laat even weten hoe het was!

Liefs,

Floor

Geplaatst

@floor.. Dan is je baarmoeder zeker aan het werk! Ik heb helemaal een goed gevoel bij jullie!! Na hoeveel dagen mag je testen met een cryo TP?

Ik mag 17aug testen.. Ik heb nog geen testen gehaald. Ik haal er niet meer dan 3.. mij kennende begin ik anders te vroeg.. En ze zeiden in het ZH dat ik niet eerder mocht testen vanwege dat het al achter liep of zo.. Als ik positief test koop ik er heel veel.. om elke dag in het begin te zien dat het streepje nog staat volgens mij haha,

@jansuhh Succes morgen!!

@sOentje.. Wat spannend allemaal weer.. mijn duimen draaien ook voor jou!

@marielle... ook voor jou zijn mijn duimen aan het draaien.. spannend.. het moet goed gaan!! Succes

@joanna Wachten duurt altijd zo lang. Je wilt graag weer verder en nu heb je een idee dat je stilstaat! Maar jou tijd komt!! En kun je je nu alvast opladen voor wat komen gaat! Sterkte met wachten en wie weet tot snel!

@annelies.. Jeetje meid wat een gedoe.. Hopelijk snel duidelijkheid.. Sterkte met alles

Mijn vriend wil de laptop nu ook weleens zegt hij.. Volgens hem ben ik elke avond druk met de laptop.. uuhhh yep dat klopt. Deze site werkt verslavend.. Ben elke keer benieuwd en nieuwsgierig welk nieuws hebben we nu en wie heeft gereageerd! Nou ja.. ik geef de laptop nu maar aan vriend lief.. Fijne avond nog!

Geplaatst

Nou Remmir, ik weet het perfecte zwangerschapscadeau voor je! Je krijgt van je vriend een iPad als je zwanger bent, dan kan je lekker op bed beppen, terwijl hij achter de laptop zit! Haha...

Tja, ik ben een freak... Ik heb een schemaatje gemaakt (staat onder 'wanneer is Ovitrelle weg?') en vanaf WD 5 is de Ovitrelle weg (dat check ik nu voor de zekerheid door iedere dag even een test te doen, het streepje is vandaag al bijna niet meer zichtbaar ;-))). Maar vanaf WD 5 brand ik dus los. Met de cryo had ik op WD 6 positief. Met mijn zoon (was een verse terugplaatsing) op WD 10 heel dik, dat was toen de eerste test. Bij de andere verse werd ik al na een week ongesteld, dus dat verwacht ik nu weer. Kortom: als het positief is, verwacht ik dat het ergens tussen WD 6 en WD 10 positief zal worden en als het mis is, denk ik dat ik na het weekend ongesteld word. Ach het houdt je van de straat en je geeft je geld niet aan ongezonde dingen uit, zullen we maar zeggen ;-))

Dames, dikke knuffel voor allemaal, ik ga mijn zoon zijn bed in werken, hij is nu met de kruimelzuiger de slaapkamer aan het stofzuigen nadat hij pas om 19 uur uit zijn middagslaapje kwam...

Geplaatst

Goede morgen lieve meisjes,

Pfff ben mega vroeg wakker, mijn mannetje en dochter liggen nog heerlijk op 1 oor.

Lieve Mariska, succes vandaag bij de echo weer, ik hoop echt voor je dat ze nou eindelijk doorgroeien. Ik had ook behoorlijke steken de laatste week. Je hebt er ook behoorlijk wat, net als mij toen. En dat voel je pijn doen als ze groot worden, succes meid!

Lieve Floortje, jeetje wat een fanatieke tester haha! Ik teste positief op WD 10 en daar was t ziekenhuis al niet blij mee, moest wachten tot dag 16, alles voor die dag zagen hun niet als zwangerschap omdat t in 50% van de gevallen nog mis ging voor die tijd. . Maar ik snap t wel, je wil zoooo graag! Ik hoop voor je dat je snel positief test en t ook goed blijft gaan, succes!

Lieve Remmir, meisje ik snap echt jouw frustraties. Maar ik denk echt dat je net zoveel kans hebt als ieder ander om zwanger te raken van jullie emmy's. En floortje heeft een goed idee! Tip: tablet van de intertoys, maar 99 euro!

Lieve Beanie, wat goed dat je toch mag starten, al moet je heeeel eventjes wachten nog!! Ik hoop zo voor je dat het de laatste x is! Hoe is het verder met je en met je knie? En grappig hormonenmonster haha!

Lieve Marielle, hoe is het met de spanning meid?

Lieve SOentje, en bij jou? Wanneer heb jij je TP of staat dat nog niet helemaal vast?

Lieve Joanna, hoe is het nu, heb je nog bloedingen? Ik hoop zo voor je dat je toch snel een TP krijgt!

Lieve Annelies, wat een rare uitslag weer!! Ik denk dat er toch eventjes iets gezeten heeft.... ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt lieve meid!!

Lieve Chrisje, je ging er even tussenuit toch? Veel plezier en we horen je wel weer!

Lieve Schorpioentje, hoe is het nu met jou? Hopelijk een stuk beter!!

Alle andere lieve dames ook succes en een knuff!

Hier gaat het wel okay hoor, ik heb nog steeds geen menstruatie, wie weet is het de kluts toch wel een beetje kwijt, maar ik voel me echt alsof het elk moment door kan zetten en weet dat ik 2 weken terug een eisprong op komst had door de echo, dus.. Heb voor de zekerheid getest, en hartstikke negatief, dus zal elk moment wel komen, heb ook totaal geen zwanger verschijnselen, alleen die van een menstruatie. Ik heb verder gisteren mijn consult gehad.. Ik mag na die 6 weken rustig aandoen gewoon proberen zwanger worden, ik heb amper nog weefsel om meer als een cupmaat te groeien en tegen de tijd dat ik stuwing krijg ben ik toch 9 maanden verder, en de dokter heeft gezegd dat het absoluut geen kwaad kon, heb wel een verschillende vulling nodig om mijn borsten hetzelfde te krijgen en toch wel wat vulling om ze helemaal op te vullen (385 en 430 cc), het was een hele uitdaging zei hij om het zo mooi mogelijk te krijgen maar hij gaat er een kunstwerkje van maken heeft hij me beloofd en ze worden anatomisch (druppelvorm).. En ik kan dus maandag al onder het mes, en mag dan een maand later dan geplanned voor de cryo's gaan.. Hij heeft zelfs gezegd dat in mijn geval mijn borsten waarschijnlijk na een zwangerschap er mooier uit gaan zien, en mocht ik ooit iets van wat teveel vel krijgen daarna, kunnen ze heel simpel een randje vel rondom de tepel of tepels verwijderen waardoor het weer strak is.. Maar hij verwacht dat dat niet zal gebeuren. Ik heb gevraagd of het erg was om 3x zo kort achter elkaar onder narcose te gaan, en hij zei dat het bij een gezond persoon als ik geen kwaad kon, en nu is mijn conditie toch nog 0, kan het beter dan maar meteen doen, en dan over 6 weken lekker weer mijn conditie gaan opbouwen en dan voor de cryo's gaan.. Ben blij, gelukkig kan ik toch nog snel voor de cryo's, en mochten ze niet opntdooien kan ik me opladen voor een nieuwe IVF.. Maar jullie zullen me na zondag dan eventjes niet horen, de eerste 2 weken kan ik niet (eigenlijk MAG ik niet) typen, maar denk dat ik dat hooguit een week volhou... Ik probeer natuurlijk wel mee te lezen, en hoop voor jullie allemaal op hele mooie ontwikkelingen!!

Liefs xxx

Geplaatst

Geweldig nieuws Monica! Je bent vast enorm blij! Heel veel succes en doe vooral rustig aan! Mijn buurvrouw heeft ook de anatomisch gevormde implantaten en zij is er heel blij mee! Zo lang je je echt houdt aan de voorschriften valt de pijn als het goed is mee en zo geneest het ook het mooist. Succes!

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Moontje: ik denk dat je een hele goede beslissing hebt genomen... Wel snel al, dat je aan de beurt bent! Mijn ervaring is idd ook dat anatomisch gevormde implantaten het mooiste resultaat geven. Het allerbelangrijkste is dat jij je er goed en beter door gaat voelen, heeft op alles een positieve invloed! Go for it! Wat vervelend trouwens dat je menstruatie maar niet doorbreekt. Hou het maar goed in de gaten!

@Floor: hoe is het met de testdrang? Vandaag wd 3... Wat zou je de tijd vooruit willen kijken! Maar ik hoop zo voor je dat je morula al lekker heeft ingenesteld of dat op dit moment aan het doen is... Het doet me goed om te zien dat meerdere dames hebben ervaren dat er betere/mooiere embryo's waren toen ze omega3 slikten (gelezen op het Alan Beer topic), hoop zo dat dat bij mij ook het geval gaat zijn! Bij jou was het natuurlijk ook zo... Voor nu ben ik blij dat ik morgen mag beginnen met de menopur (en ik ben benieuwd hoe het dan gaat met de bijwerkingen, heb nu behoorlijk last van opvliegers, volgens mij de vorige keer niet maar ja toen was het buiten een graad of 40 kouder in de tijd dat ik deca spoot....). Ik heb gisteren (voor volgende week) een afspraak gemaakt bij een mesoloog, daar kunnen ze als het ware testen of de medicijnen/supplementen die je gebruikt een positieve dan wel negatieve invloed hebben op je systeem. Ben benieuwd, is misschien een beetje laat maar dan weet ik in ieder geval of ik op de goede weg zit met alles wat ik nu slik!

@Mariska: heel belangrijke dag! Ik hoop zo op goed nieuws voor je, en dat je vandaag hoort wanneer de punctie is! Ik duim voor je!

@Remmir: spannend he, dat wachten! Nog 8 dagen tot je mag testen... Ik heb de vorige keer trouwens ook pas getest op de dag dat het mocht van het ziekenhuis. Ga ik denk ik deze keer (ja ik weet het, moet nog zover komen) ook weer doen. Hoewel ik laatst wel droomde dat ik op wd 9 een knalpositieve test in handen had... Typisch. Hoop dat het een voorspellende droom was! (alleen dat van wd 9 kan niet kloppen, maar je weet nooit of ik deze ronde eerder testdrang ga krijgen...). Over het wel of niet positief zijn van het ziekenhuis: ik geloof niet dat onomstotelijk vast staat dat je minder kans hebt bij embryo's van 'mindere' kwaliteit... Wat ze gewoon niet weten is of de een sneller gaat doordelen dan de ander in de baarmoeder, en dat is ook niet te controleren. Ik zou zeggen: probeer positief te blijven, spreek je ukkies bemoedigend toe en laat ze goed hun werk doen! Ik hoop toch zo dat ze gewoon bij je willen blijven!

@s0entje: wat duurt dat wachten weer lang... Op naar een positieve ovulatie test volgende week! Het valt mij op dat we in dit topic wel veel geschreven hebben maar dat er nu pas echt wat gaat gebeuren! Met z'n allen in een positieve flow hopelijk! Het wordt tijd voor wat mooie afsluitingen!

@rest: ook alles goed met spuiten, slikken, vakantie vieren, wachten?

Ga zo maar even douchen, moet over een uurtje weg naar de fysio. Lekker weer vandaag! Manlief heeft vandaag zijn roostervrije dag dus misschien vanmiddag nog even naar buiten... En boodschappen doen. We moeten goed plannen, aangezien hij 14 augustus aan zijn neus wordt geopereerd en we dan beiden even niet in staat zijn om auto te rijden en zo. Gelukkig kunnen we op de operatiedag een beroep doen op zijn ouders om te rijden, en als het goed is kan hij een dag of 2-3 later wel weer auto rijden... Hoop dat hij mee kan naar de eerste FM, is toch weer een spannend moment!

Fijne dag allemaal! Liefs, Beanie

Geplaatst

Hoi meiden...

Mijn laptop doet het niet en ik kan via mijn telefoon niet makkelijk reageren :-(... Ik hoop dat hij van het weekend gemaakt is.

Sorry dus voor het alleen meelezen en niet reageren. Ik denk wel heel veel aan jullie!

Zelf zit ik nu in de wachtruimte bij het emc voor mijn echo. Ben benieuwd! Ik hoop dat we volgende week een tp mogen krijgen :-))

Nogmaals sorry voor het niet reageren...

Xxxx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Van de 12 die ik vorige week had zijn er maar 4 goed gegroeid. Wat een domper van de dag. Ik hoop niet dat straks alles voor niets is geweest. Ik word vanmiddag gebeld.

Ik kan wel een potje huilen. Maar misschien hebben sommige van jullie dit ook gehad en toch een positief resultaat. Ik hoop het maar!

Sorry voor mijn ego verhaal. Maar ik moest even mijn hart luchten.

Geplaatst

Lieve Mariska,

Niet wanhopen! Als je bloedwaarden goed zijn kan je gewoon naar een punctie als je dat wilt... Ik had ook 'maar' 4 rijpe follikels bij de laatste meting en was daar heel blij mee! Twee prachtige embryo's en eentje zit er nu in. De opbrengst kan groter en als je voor een (veel) grotere 'oogst' wilt, dan moet je afbreken en opnieuw beginnen, maar ik sprong een gat in de lucht met 4! Liever 4 dan 30!

Houd je taai en ik ben benieuwd wat het ziekenhuis zegt.

Ik vind het echt geen slecht nieuws hoor!!!

Liefs,

Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden