Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk dat er zoveel bekenden zitten! Het is voor mij nog even lastig om alles bij te houden, we zijn nl. nog op vakantie en ik hou de internettijd een beetje binnen de perken.

Spannend allemaal.

Anna: knuffel! Blijf voor ogen houden dat de beste plek voor een (bevruchte) eicel in je baarmoeder is! Duim voor jullie.

Hier beginnen de hormonen aan te komen. Samen met de vakantie-stress (ik kan niet heel goed tegen ontregelingen zeg maar) en een ontzettend dwarse kleuter die een grote mond kan geven van een puber.... geeft bij mij geen goed humeur nu. Daarom zit ik nu even lekker rustig te internetten.

Ik hoop ook op veel groen deze maand!

Ik hoop dat bij ons de cryo's goed ontdooien. Er zitten er 2 in een rietje, daar zou er toch hopenlijk wel 1 van goed zijn.... En als ze allebei ontdooien dan gaan wij ook ze allebei terugplaatsen (ondanks mijn uterusruptuur is dat geen reden om dat niet te doen en de gyn vond het wel erg zonde om daarom 1 embryo aan de kant te schuiven en te vernietigen).

• Reacties 457
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie, hoe is het trouwens met jou? Heb je de terugplaatsing gehad? Ik ben benieuwd, laat je wat weten?

Hobbesje, ik herken je gevoel. Mijn kleine is in de fase van '2 is nee'. En dan het ontregelende effect van de vakantie die voor de deur staat. Brrrr.... Ik houd ook niet zo van dingen die anders dan anders gaan, zeker niet met al die hormonen in mijn lijf.

X, Floor

Geplaatst

Hoi meiden. Gehoopt op een TP van 2 emmy's maar helaas is het er maar eentje geworden. Bij de andere 3 eicellen is het niet tot een goede bevruchting gekomen. Was best een teleurstelling moet ik zeggen, een vrij directe confrontatie met mijn ouder wordende lichaam. Maar ik heb de teleurstellingsknop omgezet omdat ik me vol positiviteit wil richten op deze topper.

Nu pas, met mijn embryo aan boord, durf ik mijn testdatum op het lijstje in te vullen.

Ik zal morgen even wat persoonlijker reageren op iedereen. Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Soort behandeling:

Nikkie: 2x IUI, 1x IVF, ICSI 1, 2, 2A, 3, 3A en nu ICSI 4

Floortje: IVF 3 na geboorte zoontje

Hobbesje: 1e cryo terugplaatsing na geboorte zoontje nov 2010

Jolanda : 4e ICSI

Chrissy: 2e cryo TP na geboorte dochter nov 2010

Poezebeest: 1e ICSI na geboorte zoontje

Anna18904: 2e icsi

Bettyboopke: 2e IVF na geboorte dochtertje okt 2010

Voortraject:

Nikkie: sinds begin 2009 in de MMM - oorzaak mijn leeftijd

Floortje: sinds 2008 wegens pcos en verkleefde eileiders

Hobbesje: 1 spontane zwangerschap (zoon), 1 ICSI behandeling (zoon), nu cryo's van de ICSI

Jolanda: sinds 2008 MMM

Chrissy: dochter geboren na 10x ICSI, nu cryo's van de ICSI

Poezebeest: zoon geboren na 1x ICSI

Anna18904: sinds 2009 in de mmm. Man heeft vermindert zaad

Bettyboopke: dochtertje geboren na 1x IVF, voor brusje: cryo's geen succes, ook niet voor IVF 2 en cryo's.

Uitgangsecho:

Nikkie: 10 juli

Floortje: 21 juli

Jolanda: 27 juli

Hobbesje: 6 aug

Bettyboopke: 16 aug

Follikelmeting:

Nikkie: 18 juli FM1 en 23 juli FM2

Floortje: 27 juli FM1 en 30 juli FM2

Jolanda: 27 juli FM6

Bettyboopke: 16 aug telling en 22 aug FM1

Punctie:

Nikkie: 25 juli

Floortje: 30 juli ?

Anna18904: 19 juli

Bettyboopke: 30 aug?

Medicatie:

Nikkie: Decapeptyl, Puregon 300 & Ovitrelle

Floortje: Decapeptyl, Puregon, Ovitrelle

Hobbesje: progynova

Jolanda : Menopur 4amp, clomid, sinds 2507 antibiotica

Chrissy: Pregnyl, Utrogestan, Aspirine

Poezebeest: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Anna18904: Decapeptyl, Gonal-F, Pregnyl & utrogestan

Bettyboopke: Suprefact, Menopur 3 amp, Pregnyl, utrogestan

Terugplaatsing:

Poezebeest: 26 juli

Nikkie: 28 juli

Floortje:

Jolanda:

Chrissy: 30 juli

Anna18904: 22 juli

Bettyboopke:

Testen:

Poezebeest: 10 augustus

Nikkie: 8 augustus

Floortje:

Jolanda:

Chrissy: 13 augustus

Anna18904: 3 augustus

Bettyboopke:

Geplaatst

Goed zo Nikkie! Je hebt er maar eentje nodig!!! Er zit er eentje in en nu koesteren dat buikje! Lekker uitrusten vanavond, het was (zo te horen) een emotionele dag!

liefs,

Floor

Geplaatst

Thx meiden voor alle bemoedigende woorden. Ik blijf hopen dat dit een vechtertje is.. Net als mama.. Ik blijf heel erg hopen...

@chrissy. Ik heb idd de milde vorm (RR) Mijn lichaam herstelt vanzelf nog de klachten. Het begon bijv met scheel zien en na 6 weken was het over. Vreemd gevoel in mijn benen, na 3 maanden was het over... Ik moet nu alleen goed naar mijn lichaam luisteren en kijken hoelang evt klachten aanhouden.. Door de zwangerschapswens mag ik nu ook geen medicijnen slikken. Maar als het zo blijft, wil ik het ook niet...

Als ik zo jou verhaal hoor, kan jij heb ook hebben, omdat je aangeeft dat je klachten hebt die daarna weer verdwijnen. Heb je al een lumbaal punctie gehad? Daar kunnen ze ook info uithalen.

Iedereen veel succes. Morgen reageer ik op meerdere mensen.. Nu nog visite, maar ik was even nieuwsgierig...

Geplaatst

@Floortje. Wat je zegt ik heb er maar eentje nodig! Al mijn positiviteit focus ik op dit 8-cellige toppertje! Ik ben lekker aan het broeden, zorg voor warme voeten en een warme baarmoeder. Verder lekker aan de wandel voor de doorbloeding van de baarmoeder. Fingers crossed!

Jij gaat de goede kant op, 6 stuks meid, netjes hoor. Is wat anders dan die 30+ van de vorige keer, beter zo, toch?

@Jolanda. Succes morgen met je punctie. Hopelijk een vrij pijnloze.

@Happinez. Lukt het je een beetje om rust in je hoofd te krijgen. Probeer afleiding te zoeken zodat je je gedachten kan verzetten.

@Anna. Hou je de killing wachtweken nog een beetje vol? Nog effe lekker doorbroeden, vrijdag weet je meer. Vertrouw op dit eitje wat je bij je draagt.

@Chrissy. Wat een positieve instelling! Je gezondheid niet te veel je leven laten bepalen, that is the spirit! Ik duim voor een TP morgen met 2 top cryo's.

@Jolanda. Kan me heel goed voorstellen dat je eerst het exacte aantal follikels wilt weten. Hopelijk zitten er nog een paar verstopt. Was bij mij ook zo "nee hoor, het zijn er 4 en niets op de reservebank". Wat blijkt het waren er toch 5. Waarschijnlijk ook omdat ze bij mij zo lastig te vinden zijn.

@Poezebeest. Jij zit nu dus ook in de wachtweken, succes met broeden. Ik zag dat jij later mag testen dan ik terwijl je eerder een TP hebt gehad. In mijn ziekenhuis zeggen ze 2 weken na de punctie testen.

@Hobbesje. Succes met deze cryo TP poging. Ik duim voor een mooie ontdooiing van je cryo's.

@Bettyboopke. Jij bent gezond bezig zeg met eten en drinken, goed hoor. Ik hou wel rekening maar niet met alles, ik heb zelf het idee dat de geluksfactor ook voor een groot deel meespeelt.

Ik hoop niet dat ik iemand vergeten ben, zowel sorry!

Fijne zondag allemaal meiden.

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb afgelopen weekend de laptop in de hoek gezet en weer eens wat heel anders gedaan, dus ik moest wel even bijlezen:-) jeetje, dit bankje raakt nu aardig vol en in beweging. Ik hoop dat dit echt een groene maand gaat worden!!!!! Ik heb het gevoel dat het een heel lange maand voor mezelf wordt - wachten op de volgende duivels:-) Als alles goed is zou dat rond 20 aug moeten zijn. Ik hoop dat we deze week het nieuwe schema van het ZH ontvangen, zodat we weten wanneer we waarmee mogen beginnen! Spannend:)

Ik reageer even wat algemeen, omdat ik zo meteen een afspraak heb, later weer persoonlijker:), maar wilde toch wat kwijt over het voedingsthema:

Ik lees hier nu al vaker dingen over voeding die ik zo nergens anders vinden kon - bijv. over het eten van melkproducten of rauwe groenten?? Ik zelf heb tot nu toe het altijd in mijn leven op: "met maat mag bijna alles" gehouden. Maar, wat betreft vis: het is helemaal niet zo goed dageljks vis te eten. Er zitten veel zwaarmetalen in (met name in roofvis zoals makreeel, tonijn etc.) en dat kan schadelijk zijn. Het voedingsadvies voor vis is twee á drie keer per week en dan het beste "vette" vis sorten, zoals haring, paling, makreel, zalm, forel, botervis, sardines, heilbot en sprot. Ik heb toevallig afgelopen week een heel duidelijk test hiervoor aan mezelf kunnen doen. Ik test moementeel voor mijn werk een revolutionaire techniek die de energievelden in je lichaam meet. Zonder het ingewikkeld te willen maken: je kan o.a. met deze techniek bijv. bepaalde stoffen in je lichaamsenergie vastellen, zoals zwaarmetalen (deze hebben een bepaalde energiesinatuur). Ik heb drie dagen achter elkaar vis gegeten gehad en een nieuwe (nog niet van tevoren gewassen) blouse aan. Bij de meting was een duidelijk verhooging van tin, loods en andere zwaarmetalen te zien. Ik heb de test een aantal dagen later (zonder vis en met al gewassen kleiding) herhaald en de waarden waren nihil!

Verder is het ook aan te raden voorzichtig met voedingssupplementen zoals Vitamine D om te gaan - een teveel aan vitamine D is niet echt gezond en kan bij langdurig gebruik tot schaden aan nieren, hart en bloedvaten leiden (komt zelden voor, hoor!). Bij een gezonde voeding en voldoende tijd aan de buitenlucht (min. 15 min per dag met blote handen en hoofd) is eigenlijk geen extra vit D nodig behalve er is een tekort vastgesteld ( vette vis is trouwens een van de leveranciers van vit D !).

Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken? Waar hebben jullie de informatie vandaan? Ik heb me met name op officiele voedingsadviezen geinformeerd en bij collega's uit het vak van de alternatieve geneeskunde.

Allen een heel succesvolle en fijne dag!! Groetjes, Tina

Geplaatst

@Happinez. Wat een uitgebreide info over het voedingsthema, thanks!

Ben het helemaal met je eens dat je voorzichtig moet zijn met vitamine D. Ik kreeg een persoonlijke tip van iemand op het forum dat ik wel eens een tekort aan D zou kunnen hebben, dit zou een mogelijke reden kunnen zijn van het niet innestelen. Dit heb ik laten testen door de huisarts door middel van bloed prikken. Omdat inderdaad een teveel aan D niet goed is voor je hart, etc wilde ik niet zomaar op eigen houtje gaan slikken. Je waarde hoort tussen de 50 en 150 te zitten. De mijne zit op 70, de huisarts vond dat geen reden om extra D voor te schrijven. Ikzelf vind het toch wat aan de lage kant en slik nu 2 stuks kinder vitamine D pilletjes van het Kruidvat. Met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik te weinig zon krijg, want volgens mij is buitenlucht alleen niet voldoende maar moet wel de zon schijnen en dan moet je ook nog eens onbeschermd in de zon zitten dus geen zonnebrand op hebben. Dus daar krijg ik mij D ook niet van dus vandaar dat ik extra bij slik.

Ook ben ik het met je eens om max. 2-3 keer per week vette vis te eten (zoals het voedingscentrum voorschrijft).

Geplaatst

@Nikkie: je hebt helemaal gelijk - alleen buitenlucht is niet voldoende, maar juist het zonlicht.:) Helaas hebben we daar inmiddels alweer niet meer veel van - tenmiste niet hier waar ik zit:(

Geplaatst

Hoi dames.. ik schuif ook in het wachtbankje van aug aan. Ik heb net vandaag de punctie gehad.. Gelukkig nog 4 follikels kunnen aanprikken, waarvan er 1 echt te klein was, maar de rest was goed 3 eitjes op een rij!! Ik ben erg opglucht. Het zag er naar uit dat er eerst nog maar 2 follikels waren die mee deden! Vrijdag de TP.

Ik slik alleen foliumzuur en visolie tabletten(ik lust geen vis).. Verder wandel en fiets ik graag en is het mooi weer zit ik zeker lekker buiten! Hopelijk komt er nog meer mooi weer aan.. Daar word je toch ook vrolijk van en dat alleen al is positief toch?

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hallo Tina,

Ik ben het voor 99% met je eens! Gezond en gevarieerd eten en alles met mate en voldoende beweging in de buitenlucht is de belangrijkste basis. Maar ik heb me de laatste tijd ook wat verder verdiept in innestelingsproblemen (zeker sinds mijn miskraam is mijn interesse verder aangewakkerd), en ik geloof wel in de theorie dat veel innestelingsproblemen te maken hebben met een storing in het immuunsysteem. Morgen ga ik naar een immunoloog in Düsseldorf voor een uitgebreid immunologisch onderzoek. Hierover kan je meer lezen onder het topic 'medicijnen'. Deze arts schrijft vaak een tijdelijk hoge dosering vitamine D3 voor en werkt zelfs (onder omstandigheden) met prednison om afstoting tegen te gaan. Met goede resultaten. Ik begrijp heel goed dat veel vrouwen en artsen huiverig of zelf afwijzend zullen reageren, zeker op de gedachte prednison te gebruiken, maar de resultaten zijn wel goed. Ik dacht ooit dat ik me nooit met dit soort zaken zou gaan bezighouden, maar na drie mislukte terugplaatsingen en een miskraam ben ik toch een beetje verder gaan pluizen.

Ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat je gewoon doet waar je je zelf goed bij voelt. Als je gewoon gezond leeft en niet aan de supplementen wilt, vind ik dat heel begrijpelijk. Ik ben de eerste keer precies met die aanpak zwanger geraakt en bevallen van een gezonde zoon! Nu sta ik er anders in en wil ik verder kijken. Maar dat blijft wel heel persoonlijk en je kunt ook in de loop van de tijd van opvatting veranderen.... Dat is bij mij gebeurd.

X, Floor

Geplaatst

Lieve Remmir,

Jij nu ook hier? Gezellig hoor! Je hebt helemaal gelijk, als we maar een beetje vrolijk en positief blijven!!

liefs!!!!

Floor

Geplaatst

Hoi Remmir, welkom hier. Ik kom hier ook net kijken maar vind het wel lekker om even alle verhalen van me af te schrijven en te delen met "lotgenoten". Het is voor jou dus wel spannend geweest wat de punctie zou gaan opleveren. Gelukkig 3 eicellen en nu hopen dat daar 3 mooie embryootjes uit ontstaan.

Happinez en Nikkie, ik zit met interesse jullie verhalen over voeding te lezen. Ik heb pas van de neuroloog een verbod gekregen op het slikken van extra hormonen. Omdat ze niet weten waar mijn klachten vandaan komen, maar een vitamine B gehalte te hoog is, zei hij toch dat ik moet stoppen met die pillen. Dat was dus niet zo gezond als gedacht. Dus ik slik alleen foliumzuur en probeer te blijven bewegen en gezond te eten. Zo zullen al miljoenen zwanger zijn geworden, dus ik dan deze keer hopelijk ook.

Anna, ik had al een vermoeden dat je RR MS hebt. Gelukkig maar dat de klachten steeds helemaal verdwijnen. Vond je het moeilijk om de keuze te maken voor wel of geen kind? Ik heb dus nog geen definitieve diagnose. Mijn MRI lijkt op MS, maar mijn klachten (2 keer een periode gehad dat ik bijna iedere dag opeens gedurende 2 minuten halfzijdig verlamd ben), de lumbaalpunctie en het VEP onderzoeken zijn allemaal goed. Mijn bloed is ook goed. Dus ja, dan kan je gaan zitten wachten totdat er weer wat gebeurt, maar ik heb besloten om daarvoor te passen. Gewoon doorgaan me onze plannen dus. En dus ook de keuze voor een brusje voor onze dochter.

Nikkie, wat jammer dat er maar 1 emmy is teruggeplaatst. Je hoopt altijd op het ideale scenario, maar helaas loopt het ook wel eens anders. Maar inderdaad kan deze ene natuurlijk ook gewoon lekker 9 maanden blijven zitten. Sterkte met de wachtweken.

Floortje, heb je de punctie gehad? En hoe is het met je en hoeveel eicellen zijn er gevonden?

Hobbesje en Floortje, wat herkenbaar die verhalen van lastige peuters. Onze dochter is echt heel makkelijk maar ik begin nu te merken dat ze meer een eigen wil begint te krijgen. Over 4 maanden is ze ook 4, dus dan is ze echt 2 en zegt ze hopelijk niet te vaak nee. Ja, en dan als moeder vol hormonen moet je daarmee omgaan. Ik ben heel blij dat mijn huidige poging zonder hormonen is. Het is dus goed te doen zo.

Nou, ik ben vandaag de wachtbank weer opgegaan. Vandaag heb ik beide cryo's teruggeplaatst gekregen. Ik vond het super spannend. Je zit in de auto op weg naar DD en bent zo bang dat ze bellen dat je om kunt keren. Maar nee hoor, geen telefoon en 2 mooie embryo's volgens de arts. Ze vriezen in DD een bevruchte eicel meteen in en deze was dus pas 2 cellen groot. Vandaar ook de snelle terugplaatsing, want ik heb vrijdagavond de Pregnyl gespoten en had dus gisteren pas de eisprong. Nu dus 2 weken wachten en hopen dat we 13 augustus positief testen. Ik vind het weer super spannend.

Geplaatst

Lieve Chrissy,

Gefeliciteerd en wat spannend!!! Het worden weer spannende weken voor je! Ik hoop op een prachtig resultaat!

En inderdaad, mijn zoontje wordt volgende week twee en ik kan hem af en toe wel achter het behang plakken! Alles is 'Nee'. Als hij iets niet mag en ik zeg dat hij anders naar zijn kamer moet als hij niet luistert, loopt hij met een uitgestreken gezicht naar zijn kamer, gooit de deur dicht en gaat lekker zitten spelen. Hij heeft echt maling aan ons en onze dreigementen ;-)

ik was vandaar voor een follikelmeting en er waren nog 4 follikels te zien, maar mijn bloedwaarden stagneren. Ik moet dus iets ophogen met de medicatie. Hopelijk heeft dat effect en kan vrijdag de punctie plaatsvinden.... Spannende dagen dus!

liefs,

Floor

Geplaatst

@Floortje. Succes morgen met het immunologisch onderzoek. Ik hoop dat je je ervaringen met ons wilt delen. Zelf heb ik hier geen mening over omdat ik er nog nooit over nagedacht heb en me er dus nog nooit mee bezig gehouden heb. Maar je maakt me wel nieuwsgierig. En het is wat je zegt 'een ieder moet doen waar zij zich goed bij voelt'.

@Chrissy. Jij aan het broeden, succes meid.

@Remmir. Op naar mooie bevruchtingen.

Meiden, let's go voor groen, groener, groenst!!!!!

Geplaatst

Dank je Nikkie, ik zal laten weten hoe het was? Hoe voel jij je inmiddels? Kan je een beetje rustig blijven, of heb je al last van zenuwen?

Geplaatst

Floor, ik hoop dat het ophogen van de medicijnen goed resultaat gaat geven. En dan hopelijk snel de punctie! En ik hoop dat de hormonen niet teveel vat op je krijgen met zo'n bijdehante peuter in huis. Dan kan het nog wel eens zwaar worden voor jullie allebei, ha ha ha.

Geplaatst

@ Chrissy.. Wat goed dat ze er 2 hebben terug geplaatst! Ik zal voor je duimen dat ze blijven plakken! Spannend hoor!

@ floor. Wat interessant dat jullie morgen naar DD gaan.. ben benieuwd wat er voor jullie uitkomt en wat ze zeggen! Hopelijk werkt het ophogen van de medicatie voor betere groei van de follikels! Ik duim voor jou!

@Nikkie.. Voor jullie ook spannende tijden zeg! Ik hoop dat je een positieve test gaat krijgen! Sterkte met de wachtdagen weer..

Liefs

Geplaatst

@Floortje : ik ben het helemaal met je eens, hoor. Vooral moet iedereen doen waar die zich prettig bij voelt - geloof verzet ook bergen! Mijn verhaal was ook meer als aanvulling dan als 'waarschuwing' bedoeld:-) Ik ben heel benieuwd naar de theorien uit DD, dus ik zal me daar ook wat meer in verdiepen - bedankt voor de informatie! uiteindelijk hoop ik voor ons allen dat we allemaal gezond en gelukkig zwanger mogen worden:)

@ all: weltrusten allemaal en op naar een nieuwe positieve dag

Geplaatst

Hallo dames,

Ik sluit me graag bij jullie aan. Ben nu net mijn 3e Lucrin spuit gezet en bijna klaar met mijn 2e pil strip (microginon)

Half augustus de eerste FM.

Ik heb al een zoontje die over 2 weken alweer 2 jaar word.

Hij is geboren na een IVF traject.

Lfs Colle

Geplaatst

@ Chissy, Ik vond het niet moeilijk om de keus te maken om voor een kindje te gaan. Ik voel me eigen goed en ik gebruik geen medicijnen. Je weet toch nooit wanneer je een terug val krijgt. Morgen, over een week, over een jaar, nooit. Niemand weet het.

@ Remmir en Colle welkom.

Het is vandaag wd 9 nog 3 te gaan... Dan weet ik eindelijk meer (en jullie ook). Het is killing die dagen, daarom wil ik ook niet te veel op het forem kijken.. Ik wordt er alleen maar nerveus van..

Geplaatst

Hallo dames!

Na lang twijfelen kom ik me hier ook weer eens aanmelden!

Gister is de kogel door de kerk gegaan en hebben we besloten toch nog de Cryo poging van onze 3e icsi poging te gaan wagen. Uit deze 3e poging en 5 jaar mmm hebben we in november 2009 een mooie zoon gekregen. Lang hebben we getwijfeld of we het zouden doen en of we de molen weer in zouden gaan. We hebben 18 juli een gesprek gehad met de arts in het emc te Rotterdam om info aan te vragen. Ik heb vanmorgen gebeld, ben gister ongesteld geworden en ik mag 8 augustus om 9:30 komen voor mijn echo. Doodeng vinden we het! Uit de 1e poging hadden we toen ook 2 cryo's en deze waren beide toen niet ontdooid. De zenuwen slaan weer goed aan. Ik zal straks even alles goed lezen hier en proberen weer te alles een beetje bij te gaan houden :-))))

Groetjes van Daan

Geplaatst

Nou dames, zit ik een heel verhaal te schrijven, vliegt mijn iPad er uit! Vanmiddag al mijn telefoon, schiet lekker op zo!

Poging 2:

Colle, welkom!

Andere dames, hoe is het met jullie?

Ik ben terug uit DD. Morgen krijg ik de bloeduitslagen, maar op basis van mijn verhaal en het feit dat ik pcos heb vermoedt hij een probleem met het afweersysteem. Hij adviseert een combinatie van middelen/supplementen, die - kort samengevat - enerzijds de tolerantie of ontvankelijkheid van het lichaam vergroten en anderzijds het afweersysteem reguleren, waardoor het vruchtje niet door het lichaam wordt afgestoten. Het is een beetje off topic, maar er wordt op het forum meer over geschreven onder 'medicijnen' in het topic 'Prednisolon - vage streep - Alan Beer'. Voor de geïnteresseerden en anders lekker laten zitten.

Eerst maar eens even de echo van morgen afwachten en hopen dat er nog drie follikels over zijn, zodat de punctie kan worden gepland. Dan gaan we daarna een plan maken.

Dames, fijne avond allemaal!

Floor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden