Jump to content

Discriminatie door KID centrum AMC

simpel
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

wil hier even een klacht kwijt over het KID centrum in Amsterdam,stond al ruim een jaar op de wachtlijst,ik ben 30 jaar,alleenstaand en op zoek naar een betrouwbare zaaddonor,iets wat ik niet in de kroeg wilde doen en ook niet via internet,nu willen ze mij in het AMC KID centrum niet helpen,vind het zo erg en blijkbaar is met geld in het buitenland alles wel mogelijk,helaas. voel me zo gediscrimineerd,waarom moet ik perse een oude moeder worden? Omdat er tekorten zijn?ik ben bij voorbaat al afgewezen!! Kan iemand mij helpen in deze strijd? ken je iemand die betrouwbaar is, zonder bijbedoelingen? mail me dan even! 1 advies voor alleenstaande vrouwen!ga niet naar Amsterdam,ze doen niets voor je!

Wat een vervelende situatie. Heb je al gekeken naar andere klinieken? Ik weet dat ze in de Isalaklinieken wel alleenstaande vrouwen helpen. Ik ken iemand die dat heeft gedaan. Volgens mij is ook hier een wachtlijst. Sterkte.

• 2 weeks later...

OOh wat ontzettend vervelend voor je! Ongelofelijk, dat ze al bij voorbaat je afwijzen.:mad: Het kost al de nodige moed om deze stap te zetten...Grr..het is niet eerlijk! Sterkte en succes met het verwerken van dit slechte bericht.

Vreselijk oneerlijk, maar wat ik weet is dat ze vaak aan ruil doen bij officiële instanties; jij geeft eicellen in ruil voor zaadcellen.

Een vage kennis van mij heeft via internet een spermadonor gevonden, niet via een instantie ofzo, maar privé.

Succes met je zoektocht!

• 3 months later...

Beste Simpel.

In Zwolle (Isala) en Utrecht (UMC) helpen ze wel alleenstaande vrouwen. Isala heeft een hele lange wachtlijst ivm te kort (tegen de 3 a 5 jaar), maar daar kun je misschien eerder aan de slag als je bereid bent om donorzaad uit de Scandinavische landen te willen accepteren. Moet je wel zelf een kleine bijdragen betalen. Utrecht was omstreeks vorig jaar april de wachtlijst voor alleenstaande ongeveer 6mnd. Succes!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Ladies, na 5 jaar begin ik de laatste week van september met een nieuwe IVF poging. Inmiddels een zoon van 4 uit de laatste poging van 5 jaar geleden. Toch wel weer allemaal spannend.  Zijn er meer die binnenkort (weer) starten?
    • @Paulma Wat ben je toch een lieverd en wat had ik het jou ook zo gegund! Het is inderdaad een zwaar traject waar we allemaal in hebben gezeten. Neem de tijd om te rouwen, want ook dit is rouwen en rouwen is zwaar, heel zwaar!  Dikke knuffel voor jou! 😘  
    • Hi dames, Ik heb zojuist mijn 4de ICSI poging negatief afgesloten en mijn man en ik hebben besloten te stoppen. 5 jaar proberen, 3,5 jaar medische molen en 4 keer zwanger maar toch met lege handen.. en een lege portemonnee. Want die laatste keer hebben we alles zelf betaald. Nu heb ik een en ander over en vind ik het zonde als iemand anders dit ook zelf moet betalen. Als ik het naar de apotheek breng vernietigen ze het. Het gaat om 30 poezenpillen U. (houdbaar tot 12/2024), 1 volle spuit stimulatie G. 900 i.e nog in dichte verpakking (in koelkast bewaard, houdbaar tot 06/2023) en nog zo'n zelfde spuit aangebroken, mag je ook hebben hoeft niet. Daarnaast ook 6 kant en klare spuiten D. 0,1mg over (houdbaar tot 10/2023 in koelkast bewaard) Mocht je interesse hebben stuur mij een direct berichtje. Groetjes Paulma    
    • Oh nee, wat ontzettend rot @Paulma ik werd er zelf gewoon verdrietig van om jouw bericht te lezen en ik weet niet zo goed wat te zeggen. Hoopte zo dat het nu eindelijk zou lukken bij je en dat je wat of iig een cryo zou hebben nog. Ik weet zo goed hoe zo'n laatste poging voelt en hoe zwaar het is, het is zo een mentaal zwaar traject, dat is gewoon niet te beschrijven. Hopelijk dat jullie steun kunnen vinden bij elkaar de komende tijd, om dit proces wat eigenlijk gewoon een rouwproces is te kunnen doorstaan. Goh, Paulma, ik heb echt geen woorden.... Wat ongelooflijk k! Ik wens jullie heel veel sterkte en geluk toe. En wat lief dat je wat jij overhebt aan medicatie wil doneren aan iemand die het zelf moet betalen. Ik heb zelf ook moeten betalen, het kost veel geld, dus dan is het fijn als je ergens wat op kunt snorren. Als je het terug geeft aan de apotheek dan wordt het vernietigd, dus dat is heel erg zonde, zou ik zeker niet doen. Alles aan medicatie wat de apotheek verlaat mogen ze niet meer terug nemen, ook niet als het in dichte dozen zit, dus dat gaat zo de vuilbak in. Hier op dit forum kun je ze aanbieden, maar je mag dan niet de gehele benaming noemen geloof ik, want het openlijk verhandelen van medicatie is niet toegestaan, maar dat moet je zelf maar ff kijken, ik zal een linkje erbij doen van welk Topic het is, maar mocht die het niet doen, dan moet je hier op dit forum kijken bij 'hormonen' En anders kun je ook altijd een nieuw topic openen binnen het 40+ forum want daar zullen de meeste mensen zitten die zelf moeten betalen denk ik. https://ivfmoeders.nl/forum/42-hormonen/ Lieve Paulma, wat hoopte ik op een ander bericht en een andere uitkomst voor jou, ik wens je het allerbeste met heel mijn hart. Je bent zo een lieverd, ik had het je zo gegund..... Knuffel, xxx
    • Bedankt voor je lieve bericht @Kitje! Je hebt helemaal gelijk dat de stijging veel belangrijker is dan de absolute waarde. Ik weet van een jaar geleden dat ik inderdaad niet heel snel HCG aanmaak, maar toen was die in 3 dagen wel verviervoudigd. Dus dat was toen prima, ondanks dat ze het wat laag vonden als absolute waarden. Het is toen toch mis gegaan met 5.6 maar dat is niet te voorspellen ondanks een mooie stijging in HCG. Daarnaast was ik bij mijn MA ook niet super misselijk toen alles nog wel goed ging dus ik denk dat ik van nature idd laag in HCG zit. Ik had natuurlijk wat berekeningen zitten maken, en dat gaf nog wel wat hoop. Als mijn HCG van 16 zou verdubbelen de eerste 48 uur en dan nogmaals in de volgende 72 uur, zou ik namelijk op dezelfde waarde komen als ik ongeveer een jaar geleden op 18 DPO zat. In tussen had ik wel wat symptomen, maar ja ik nam ook progesteron, dus kan daar net zo goed van komen. En heel veel symptomen had ik ook weer niet. Dus twijfel, twijfel, twijfel... En inderdaad helaas.... woensdag bloed laten namen en de waarde was maar 26. Dus helemaal geen mooie stijging. Nu ben ik gestopt met de medicatie en wacht ik tot het los komt (is natuurlijk zo pril, dat het hopelijk mee zal vallen). Helaas ook geen enkele cryo goed genoeg op dag 5 om in te vriezen. Daar was ik al bang voor.... Dus we zijn klaar... zonder resultaat. 4 keer zwanger in 5 jaar proberen, meer dan 3,5 jaar medisch, en dit is het einde met lege handen.... Ik vond deze laatste keer mentaal zo ongelofelijk zwaar. Ook al voor de HCG van 16, de wachtweken leken wel de zwaarste ooit van de afgelopen jaren, alsof je al die teleurstellingen van de afgelopen jaren met je mee draagt en daarnaast ook weet dat het je finale poging is. Dus extra beladen. En dan hielp die verlenging van spanning ook niet.... Ik kan het niet meer opbrengen, dus dat is wel heel  duidelijk geworden. Dit was de laatste poging, wij stoppen. Ondanks het verdriet en dat die wens altijd zal blijven bestaan.... Maar ik kan en wil mijn leven niet meer on hold zetten en ben bang dat ik er mentaal aan onder door ga als ik dit nog eens zou proberen.  Ik ben heel blij dat sommige van jullie een hele andere uitkomst hebben! Ik wens jullie het allerbeste en heel veel liefde, maar voor mij stopt het hier! Wel ga ik nog kijken welke medicatie ik nog over heb (in elk geval een niet aangebroken spuit van Gonal F die 450E waard is geloof ik). Heeft iemand van jullie een idee hoe ik die aan iemand kan geven die een traject zelf moet betalen? Wij hebben dit nu ook allemaal zelf betaald en dat valt niet mee.... Dus ik wil de overgebleven spullen eventueel graag doneren in plaats van teruggeven aan de apotheek.   Liefs
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use