Jump to content

Wie start er in Oktober met de eerste ICSI poging?

Mieniemie

Recommended Posts

Hallo,

Na lang wikken en wegen hebben we besloten te gaan beginnen met ICSI voor een brusje. We hebben al een prachtige dochter van 2,5jr die 'spontaan' geboren is.

Het is even wachten op de start van mn volgende cyclus en dan gaat het circus beginnen!

Spannend!

Over 2 weken hebben we het intake-gesprek, ik heb de pil al in huis. Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, maar heb goede moed!

De arts gaf nog aan dat vrouwen die al een keer zwanger zijn geweest meer kans hebben, dus dat geeft vertrouwen!

Omdat mijn vriendinnen allemaal spontaan zwanger lijken te raken van nummer 2, zou ik graag met jullie mn verhalen willen delen. Wie praat er mee?

X M.

Hoi,

Het is alweer een poosje geleden dat ik iets heb gepost... 21 sept. zetten we (mijn vriend gaat mij prikken) onze eerste spuit.... eind oktober/begin novemer "eitjes zoeken"... het is onze eerste poging en heel spannend. ik weet niet hoe het bij jullie is, maar wij hebben er wel zin in... we wachten al zolang! Ik wil er graag doorheen. Hopen dat het resultaat goed is!

Je moet dus nog naar het ziekenhuis? hoever zijn jullie in het proces?

Hoi Annengel,

Spannend de komende tijd!

Maandag hebben we intake bij de IVF-verpleegkundige. Die gaat alles uitleggen qua medicatie en timing enzo. Eind volgende week start mn cyclus, dus gaan gaan we beginnen met de pil.

Ik ben dus benieuwd wat ze maandag gaan vertellen wat wanneer gaat gebeuren. Als ik zelf een beetje ga rekenen zullen wij dus ook wel begin November gaan "oogsten".

Zie je er erg tegenop om te prikken?

• 3 weeks later...

Hoi,

We zijn intussen begonnen... omdat je er zo mee bezig bent wordt de mug een olifant! Dat prikken viel daarom zo erg mee, het is al helemaal dagelijkse routine!) mijn vriend prikt mij... en dat gaat heel goed... ik krijg eerder blauwe plekken als ik mijzelf prik... wie had dat gedacht met zijn hand-oog coordinatie|... ha ha

Ben alleen super actief, de wereld bekijk ik door een roze bril, waardoor ik wat slechter slaap... volgens de verpleegkundige had dit niet met de lucrin te maken, maar dit is niet ik. Ach... als dat het is...

Mag je nu in november ook gaan oogsten, ik gelijk 1 november... spannend...

Hoi,

Zo'n roze bril als bijwerking is niet slecht toch? Behalve wat minder slapen dan..

Wij gaan morgen beginnen met prikken, ik ga het toch zelf doen denk ik. Vond het bij de verpleegkundige wel erg eng om zelf te doen, maar weet nu dat het niet echt pijn doet.

Ik ben benieuwd hoe mn lichaam gaat reageren op al die hormonen.

We hebben de 24e de echo staan, dus waarschijnlijk zullen wij ergens half november aan de beurt zijn...

Ik vind het wel erg spannend worden nu!

Prikken valt idd heel erg mee. Ik kan het je echt aanraden om het met z'n tweeen te doen...al is het maar dat

hij betrokken is bij het hele proces. Je kan je heel erg druk maken, maar je weet nooit hoe je reageert. Ik vind het wel prettig om niet allemaal dingen op mijn schouders te nemen dan noodzakelijk.

Over 10 minuten komt manlief beneden om mij weer te prikken. Hij doet het lekker snel, als ik mijzelf moet

prikken doe ik het te langzaam en krijg ik blauwe plekken. Je hebt 2 dagen eerder een echo dan ik... weet je zeker van half november???

Nou de eerste prikken zijn achter de rug.. het valt me wel mee.. we doen het samen, althans manlief is erbij, maar ik zet em zelf.

Het stomme is dat ik weet dat het geen pijn doet, maar ik zit er wel de hele avond tegenaan te hikken.

Moet ook zeggen dat ik mn inmiddels ook niet helemaal heppie de peppie voel.. ben erg moei, kom mn bed nauwelijks uit en voel mezelf erg zielig!

Maar als jij al de 21e begonnen bent met prikken, en je hebt pas de 26e een echo, dan duurt dat ook lang? En je zegt iets van Lucrin? Is dat in plaats van Decapeptyl?

Volgens mij is de werkwijze bij jou net anders als bij mij? Zover ik weet duurt het nog een week of 2 na mijn echo voordat de punctie zal zijn, afhankelijk hoe goed de blaasjes gaan groeien op de Gonal-F.

Hoe gaat het met jouw roze bril?

hoi,

Ja wij hebben idd hele andere medicijnen, zoals ik begrepen is het wel dezelfde hormomen, de naam is alleen anders. Ik begin 20 oktober met menopur, en dan 6 dagen later de echo om te "eitjeskijken" en als ik het volgens het boekje doe dan 1 oktober de punctie... dus vanaf het prikken met het eitjes-maak-hormoon tot punctie ook ongeveer 2 weken...

ach maakt niet uit... als het resultaat maar goed is...

Het gaat nu goed, ik slaap weer prima. Ik merk dat ik het moeilijk vind met mijn werk. Ik weet dat ik over 3 weken een week weg ben en dan komt het werk op de schouders van mijn collega's in een drukke periode... dus doe ik nu veel... dat heeft weer zijn weerslag... volgende week gaan vriendlief en ik nog even lekker 3 dagen weg. Even voor de drukke periode weg... heb er enorm zin in! Ik ben bang dat ik last ga krijgen van die menopur... reactie van mijn vriend: "nou dan kan je lekker boos worden op een duin". Ach zo gaan mannen er dus mee om...ha ha

Wat vervelend dat je er elke avond zo tegenop ziet... wel goed dat je vent erbij is!

Vervelend dat je je er niet zo happy bij voelt... geef je er maar aan toe, mag toch? lekker janken (bij van die foute films) en onredelijk boos zijn op de wereld, soms lucht dat lekker op... ik weet niet of jij dat hebt, maar ik vreet me helemaal vol! Net weer een bak met brownie pudding naar binnen gepropt...

houd je me op de hoogte? ben heel benieuwd hoe het je vergaat!

Hallo,

Ik heb net mijn eerste ICSI punctie gehad afgelopen zondag.

Morgen (woensdag) ochtend bellen ze hoeveel er bevrucht zijn en dan moeten we smiddags komen voor de terugplaatsing.

SPANNEND!!!!

Wij hebben al een zoontje (aug 2010) via IVF.

Heel veel succes.

Gr. Colle

Hi!

Pfff wat een week! Ik ben er gewoon thuis van gebleven. Zo moe! En stemmingswisselingen, niet normaal meer... En ontzettende hoofdpijn!

Ik had gehoopt dat al dat gedoe op mn eetlust zou slaan... maar helaas, ik jaag er zo een hele zak choco pepernoten door heen ;-)

Vorig jaar ben ik 16 kilo afgevallen, dus probeer nu goed op te letten dat al dat harde werken niet voor niets is geweest. Maar momenteel lukt het me echt niet! Chips, cake, chocolade, lekkere broodjes, alles smaakt me veel te goed nu.

Nou overmorgen de echo, eindelijk weer iets positiefs om naar uit te kijken. Daarna gaat het echt beginnen! Spannend!!!

Lekker dat je nog even met zn tweetjes weggaat voordat de stress helemaal losbarst! Ik snap je gevoel van schuld tov je collega's wel... Maar nu moet je echt even aan jezelf denken hoor!

Fijn dat je vriend zo lekker nuchter kan reageren, hopelijk lukt dat ook nog als je er middenin zit! hahaha

Ik laat je weten hoe het gaat, jij mij ook?

Hoi, ben heel benieuwd naar je echo, hoe het is gegaan!

Ik ben terug.... die duin heeft het gemakkelijk gehad met mij... ha ha... heb alleen enorme zere benen! Mijn bekken en benen doen enorm pijn... meer water drinken zegt de arts... dat doe ik dan maar, met liters tegelijk!...Wel lekker samen weg! Vanochtend zat in de ontbijtzaal een baby... ben lekker aan de andere kant gaan zitten, daar kon ik even niet naar kijken, maar voor de rest gaat het goed. Wat vervelend dat het allemaal niet zo goed met je gaat... ik krijg het steeds meer... sommige dingen kunnen ineens te veel worden (laatst had mijn vriend alleen vla voor zichzelf ingeschonken, heb de hele boel bij elkaar gejankt). Qua eten zou ik me niet schuldig voelen, je kunt niet tegen alles vechten aan je emoties heb je voorlopig genoeg!!! Stomme hormomen.... Laat je maar lekker vertroetelen! en die zak chocoladepepernoten is je gegunt... vrijdag is mijn echo. Gelukkig heb ik een heel druk weekend dus daar vooral mee bezig... organiseer me suf!

@ colle: wat spannend...

Echo was goed! We gaan beginnen! Eerste Gonal spuit is gezet.

Volgende week woensdag de eerste follikelmeting...

Spannend!

Wel vervelend dat je zo'n last van je bekken hebt.. ik snap niet dat meer vocht daar bij kan helpen? Maar goed, de arts heeft ervoor geleerd ;-)

Die jankbuien.. ze luchten wel op toch?

Laat je even weten hoe jouw echo is vrijdag?

Succes!

hallo,

Gek he? maar het helpt wel, veel water drinken, helaas moet je er wel veel vaker van naar het toilet... maar goed dat zijn bijzaken...gelukkig zijn mijn bekken en kuiten weer veel beter.

Is de Gonal het stimulatiemiddel voor de eitjes? spannend hoor!

Ik ga het je laten weten! Heb een druk weekend, gelukkig maar, want wordt nu wel wat zenuwachtig... de tijd vliegt ineens voorbij...

Hi Ann,

En hoe was het gegaan vrijdag? Weet je al wat meer??

Ik heb vandaag mn eerste meting gehad, een hoop kleine blaasjes.. beetje teleurstelling. Ze durven nog niet de dosis te verhogen ivm met overstimulatie.

2 November heb ik een tweede meting, hopelijk ziet het er dan beter uit...

Hallo allemaal,

wat leuk om in contact te komen met andere bijna-moeders (daar gaan we even vanuit toch :)).

Ik heb 2 weken geleden een terugplaatsing gehad (1e) en nu een positieve test, dus super!

Mieniemie, ik had eerst ook kleine blaasjes en ze wilden bij mij ook even afwachten...daarna gingen ze groeien als kool en uiteindelijk 16 geoogst! Dus nog geen zorgen maken zou ik zeggen :)

Groetjes Nic

Hoi,

Nou vandaag 2e meting.. het zijn er (maar) 3 en ook nog niet echt heel groot.. Dus zondag maar weer kijken. Ze hebben nog overlegd om de dosis te verhogen, maar volgens de arts heeft dat geen zin??

Ik ben best teleurgesteld moet ik zeggen.. Het gevoel dat ik iets niet goed doe, dat mn lichaam me in de steek laat...

Maar goed, we hebben er uiteindelijk maar 1 nodig, toch?

Hoi,

Ik heb ook geen verhoging gehad van de medicijnen en opeens waren er daar 10!!!!! van dinsdag 3 naar vrijdag 10 dat is best snel... Maandag heb ik mijn punctie... heel spannend!

Waar ze vandaan komen geen idee... maar het waren er toch tien.

Dus nog niet down worden! Jij doet niets fout. Elk lijf reageert anders op hormonen. De ene vrouw heeft bij een hele zware menstruatie en de ander voelt er niks van, dat vinden we niet raar... pas nu er heel van afhangt is het heel vervelend... kop op meid, je bent nog niet zover voor je punctie, ze hebben nog tijd om te groeien!

Hi!

Vandaag je punctie, hoe is het gegaan?! Viel het mee of tegen? 10 is een erg mooi resultaat, hopelijk zijn het allemaal goeie?!

Heb je nu lekker wat daagjes rust tot na de terugplaatsing?

Ik heb dinsdag nog de laatste meting en dan donderdag de (eventuele) terugplaatsing. We hebben 3 rijpe eitjes, en nog 1 of 2 die halverwege zijn, dus hopelijk groeien die nog genoeg bij.

Maar ik weet zeker dat het gouden ei hier bij zit!

Laat je me weten hoe het met je gaat?

Nou eigenlijk niet zo goed... ik heb een uiterst gevoelige wand, dus punctie was een hel, dokter vond het zichtbaar moeilijk dat hij mij zo pijn heeft gedaan. Het flauwvallen daarna was eerder een opluchting dan dat het vervelend was. Ze hadden 7 blaasjes weggehaald, maar later bleek dat het maar 2 eitjes waren. Een terleurstelling. Toch laat ik het niet helemaal toe, woensdag de uitslag, we zullen het wel zien... Niet bang worden van mijn verhalen hoor! Ik ben een "extreem"geval...

Jeetje! Dat klinkt heftig... Hoe gaat het nu? Heb je al een uitslag? Komt er een terugplaatsing?

Mijn punctie is morgen, erg spannend, 3 eitjes waren gisteren al rijp, een 4e zat er dicht in de buurt...

Dus gisteren mn laatste prikken gezet.. Ging mn Gonal pen kapot! Stresss! Natuurlijk was er niemand meer bereikbaar op de afdeling...

Maar uiteindelijk nog een pen te pakken gekregen en de laatste prik goed kunnen zetten...

Dus nu afwachten tot morgen...

ooooh ik kan me zo de stress voorstellen....gelukkig is het goed gekomen.

Ik ga enorm duimen voor je!

Het gaat gelukkig alweer een stuk beter met mij... gisteren kregen we nieuws waar we niet

op durften te hopen. 1 embryootje is geschikt voor terugplaatsing!!!!!!!! Dus straks gaat deze

dame naar Amsterdam voor een terugplaatsing. Een geschenk, zo voelt het echt!

Mijn moeder vertelde dat ze precies dezelfde leeftijd had als ik nu en in dezelfde maand zwanger werd van mij...

als dat geen voorteken is...

Neem straks goed de tijd voor jezelf en laat je lekker vertroetelen. Chocolade is in dit geval een vereiste (roken en drinken mag niet meer). Sterkte meid!!!!

Hey!

Das inderdaad wel meant to be! Dit gaat hem worden voor je!

Hoe was het gegaan? Lijkt me heel speciaal... En ben je de komende dagen lekker thuis of ga je direct weer werken maandag?

Mn punctie is goed gegaan.. Die medicijnen van te voren waren een hele belevenis! Manlief heeft me nog net niet het ziekenhuis in hoeven dragen hihi.. Ik leek wel straalbezopen, liep te zwalken en kon mn ogen niet meer openhouden.

Prikken viel me vies tegen, maar was gelukkig vrij snel voorbij met maar drie blaasjes...

Maar die drie blaasjes waren allemaal goed gevuld!! Ik was zo trots!! En de zaadjes waren ook voldoende :-)

Heb donderdag en vrijdag in bed doorgebracht, ik was echt helemaal van de wap. En redelijk wat kramp gehad. Maar nu gaat het weer goed..

Zondagochtend worden we gebeld of de tp 's middags doorgaat, erg spannend dus!

x