Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo ik ben Laantje en lees al een aantal jaar mee op dit forum.

Na 3 verse ICSI's en een cryo terugplaatsing hebben wij besloten om naar serum in Athene te gaan.

Ik heb al sinds een aantal weken contact met Penny en we hebben besloten om in November voor onze 4de ICSI te gaan.

Ik ben op zoek naar ervaringen van mmm meisjes die ook naar Serum zijn geweest of dit van plan zijn.

Op fertility Friends is er wel veel info maar in Nederland ken ik niemand met ervaring.

Volgende week ga ik de hidden C test nog doen en dan heb ik denk ik alle testen gedaan die ik kan doen.

Ik wens iig iedereen heel veel succes in dit loodzware traject!

Geplaatst

Hoi Laantje,

Wat spannend, ik wens je heel veel succes! Ik heb geen ervaring met Athene, maar ben wel geïnteresseerd, dus ik blijf je graag volgen! Misschien kan Henne je verder helpen. Zij kent heel veel mensen en is er ook mee bezig geweest volgens mij. Alleen is zij naar DD gegaan. Misschien dat zij wel mensen kent die naar Athene zijn gegaan...

Nogmaals heel veel succes, ik hoop dat Penny kan helpen jullie droom te verwezenlijken!

Liefs,

Floor

Geplaatst

Hi, Athene ben ik nooit mee bezig geweest, mijn schoonzusje werkt alleen in een vruchtbaarheidskliniek in Athene (zij is Grieks) dus vandaar dat ik wel eens iets over dingen daar gezegd heb ;-) Ik zou haar wel kunnen vragen of ze S.erum kent.

Geplaatst

Floortje, bedankt voor je lieve berichtje!

Jij ook heel veel succes vandaag met je cryo!

Henne; zou het heel fijn vinden als je het aan je schoonzus vraagt!

Op de een of andere manier heb ik er wel heel veel vertrouwen in. Het wordt onze aller laatste poging, dus we willen nog 1 keer alles op alles zetten in een kliniek die erg vooruitstrevend is en die veel kunnen bieden op immunologisch vlak.

Geplaatst

En henne; wat fantastisch dat je zwanger bent!!!! Zie dat jij ook prednison hebt gebruikt, mag ik vragen hoe veel? Heb je ook intralipid gebruikt?

Geniet van je zwangerschap!

Geplaatst

Ik ben begonnen op 10mg, na de terugplaatsing kreeg ik afstotingsverschijnselen (griepachtig gevoel) en ben ik na twee keer verhogen uitgekomen op 20mg. Met 13 weken begonnen af te bouwen, maar op 2,5mg kwamen de allergie aanvallen heel heftig terug. Dus nu zit ik tot einde zwangerschap op 10mg. (vind ik minder leuk, maar is beter dan risico van in shock raken).

Intralipid heb ik niet gebruikt. Had het wel in huis, maar geen puf voor de logistiek om het aan te laten brengen. Heb uiteindelijk de dosis omega3 flink omhoog geschroefd, heeft eenzelfde effect alleen minder 'massaal'.

Het genieten begint langzaam te komen, veel onzekerheid en angsten gehad. Nu moet die stomme allergie nog wegblijven, dan wordt het misschien nog echt leuk ;-) Maar geweldig is het natuurlijk sowieso, ook met angsten, allergieën etc.

Ik zal mn schoonzusje vragen, denk niet dat ze er veel over weet hoor, ze kent niet alle concurrenten ;-)

Geplaatst

Henne, ben jij ook bij pf.eiffer onder behandeling? Echt balen dat je nu zo lang aan de prednison moet. Heeft het verder geen gevolgen dat je dit blijft slikken?

Mag ik vragen hoe veel omega 3 jij gebruikte ipv de intralipid? Tegen mij werd gezegd dat de lipid niet vervangen kan worden.

Jammer dat je het ook meteen per 10 zakken moet kopen terwijl je er misschien 2 nodig hebt.

Kan me goed voorstellen dat je veel onzekerheid en angsten hebt gehad! Na alles wat je gedaan hebt, alle emoties en onzekerheden is het misschien ook heel onwerkelijk in het begin?

Fijn dat je er nu langzaam aan van kan genieten.

Geplaatst

Ik slik nu 2000 mg Omega3. Het vervang de intralipid ook niet echt, maar toen ik ging googlen en las dat lood voor een groot deel uit omega bestaat heb ik aan Pf gevraagd of het een alternatief kon zijn om dat op te hogen. En dat vond hij wel.

Het kindje kan door de prednisolon een groeiachterstand krijgen, voor zover ik weet is dat het enige bewezen 'risico'. Wel moet ik nu op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen omdat ik zelf geen cortisol meer aanmaak. Tijdens stresssituaties (zoals een bevalling ;-)) maak je dit meer aan en dat doet mijn lijf nu niet. Moet dus tijdens/na de bevalling extra prednison hebben. En mogelijk moet in knulleke een soort van afkicken van de prednisolon die hij heeft binnengekregen, dat vind ik dan eigenlijk nog het ergste. Ik wil eigenlijk graag nog een gesprek hebben met een kinderarts ofzo zodat we voorbereid zijn om de moeilijke gevolgen. Maar erg druk maak ik me er eerlijk gezegd niet om. Vrouwen met bijvoorbeeld reuma of chronische ontstekingen in de darmen slikken ook de hele zwangerschap door en vaak veel hogere doses. En heftige allergie aanvallen met mogelijk een shock zijn dan toch echt veel riskanter zowel voor mij als ons kind.

Geplaatst

Blijf je deze hoeveelheid omega 3 gewoon slikken?

Ik gebruik naast de omega 3 ook nog chiazaad, hier zit heel veel omega 3 in.

Kan me voorstellen dat je er wel van baalt dat je de prednison moet blijven gebruiken.

Maar als het echt schadelijk zou zijn, zouden ze het niet voor schrijven toch?

Heb jij wel eens getwijfeld aan het wel/niet verder gaan met de behandelingen?

Ik ben echt zo verschrikkelijk moe van alles. Soms bekruipt me de gedachte om er mee te stoppen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden