Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik meld me ook op het november bankje! Begin zondag met deca, doe het lange protocol dus ik denk begin november ergens de punctie. Tweede ICSI maar ook al 6x eigen cyclus achter de rug.

Kan mezelf nog niet zo goed in de positieve stand krijgen na al die teleurstellingen. Maar dat komt vast wel weer ;-))

Oorzaak is bij ons slechte zaadkwaliteit. Een paar miljoen waarvan er maar zo rond de miljoen hard genoeg zwemmen. Tot nu toe is daar met ICSI goed mee te werken. Altijd top Emmy's zonder fragmentatie maar ze blijven helaas niet plakken. Hopenlijk nu wel!!!!!!!!!!!! Het is de laatste poging die we vergoed krijgen (6xeigen cyclus telt als 1 hele poging)

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Start

Tinkerbell1: 14-10

Mieniemie: ?-10

Uitgangsecho

Mieniemie: 24-10

Faye: 08-10

FM

Faye: 15-10 (1e)

Punctie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Geplaatst

Bedankt meiden voor het vertalen van de afkortingen!! Nu leest het allemaal even wat makkelijker!!

slikken jullie ook foliumzuur??? Ik ben net bij de apotheek geweest de microginon 30 gehaald en ook meteen foliumzuur!! Hebben jullie nog tips voor me of er iets is wat ik kan of moet gebruiken!!

hoi sproet gezellig dat je komt mee kletsen! Maar wat vervelend dat je hier nog zit heb een stuk gelezen van je vanuit het wachtbankje oktober!! Meid wens je onwijs veel sterkte toe en dat november maar een prachtige maand mag worden..

Geplaatst

Hoi Sassie,

Ik slik ook foliumzuur. Daarnaast vitamine D, vitamine E en Omega 3.

In bijv Dusseldorf schrijven ze dit standaard voor. In het kader van 'baat het niet dan schaadt het niet' neem ik het maar.

Ik heb ook een tijdje Prenafem geslikt dat is een multivitamine waar alles al in zit voor vrouwen die graag zwanger willen worden.

Joekie wat super dat ik al in het schema sta, dat is nog eens pro-actief. Thanks!

Dames we gaan voor een lente-groene novembermaand ;-))

Geplaatst

@tinkerbell1

Dank je wel!!!! Ik ga morgen even langs de apotheek om ook de omega 3 en vitamine D en E te halen!! Je heb ook van centrum vitaminepillen van À tot Z kan dat ook voldoende zijn denk je????

Geplaatst

In de van A-Zink zit ook bijv vitamine A. Vitamine A is niet goed als je zwanger zou zijn. Die kun je dus niet na de TP slikken.

Ik zou dan liever een speciale multi-vitamine nemen die altijd kan. Ik heb Prenafem geslikt va Orthica maar je hebt ook bij Etos 'zwanger worden' multivitamine. Dan krijg je in principe alle goede vitamines binnen, wel in een lagere dosis dan wanneer je ze los slikt. Maar enfin het is wel veel makkelijker om maar 1 pilletje te slikken. Er zit ook meteen foliumzuur in dus die hoef je dan niet meer apart te nemen, Er zit alleen nooit omega 3 in dus die zou je wel apart moeten halen.

Geplaatst

Ik slik al sinds mn zwangerschap de Davitamon Mama Compleet, met alle vitamines, visolie en Foliumzuur. Ben eigenlijk nooit gestopt.. Maar ze hebben er in het ziekenhuis niet naar gevraagd en ook niets voorgeschreven??

Even een vraagje, hoe reageren jullie op de Decapeptyl? Ik ben echt een emotioneel wrak wat niet van de bank af kan komen! Moe, lusteloos, sjagie, en voel me echt een olifant!?

Als ik me nu al zo voel, hoe gaat dat dan dadelijk als er ook nog de Gonal-F bij gaat komen?

Geplaatst

Mieniemie, ik je ken het gevoel van de deka! Toen ik de gonalf erbij ging spuiten ging ik me weer wat beter voelen! Sterkte!

Ik reageer morgen ff uitgebreider, lig nu ziek in bed,

Geplaatst

Suzie, beterschap!!

Ik heb van het spuiten nooit klachten gehad (gelukkig).

Vitamines: Heb nu puur mama van VSM. Zijn zwangerschapsvitaminen.

Heb ook nog een doosje van Nutrilon staan met zwangerschapsvitamines.

Verder slik ik vanaf de tp 100 mg aspirine, valeriaan tabletjes en ik drink 1 glas (Oh hoe heet dat vieze rode sap ook alweer...) Kan er effe niet op komen. Komt wel ;)

Of het helpt weet ik niet maar de vorige keer was ik wel zwanger dus probeer het nu gewoon weer ;)

Zit nu in de nachtdienst. Lekker rustig dus dat is super :)

Geplaatst

Start

Sproet: 29-10

Mieniemie: ?-10

Uitgangsecho

FM

Punctie

Geplaatst

Wat fijn dat jullie even hebben gereageerd!!!! Ik probee zoveel informatie en ervaring te delen maakt het een stuk makkelijker!!

@mienimie wat prachtig dat jullie een wereldwonder hebben!!!! En wat gek dat alleen icsi jullie nu nog kan helpen! Wij hopen ook stiekem wel op een wonder. Na de tese operatie van mijn man vorige week hebben we stiekem de gedachten van" stel je voor dat het nu wel gewoon allemaal werkt " niet dat we daar vanuit moeten gaan maar toch!!!!

spannend hoor!!!! Ik duim en denk met jullie mee

Geplaatst

Het schijnt de innesteling te bevorderen.

Werkelijk geen idee of het daadwerkelijk zo is maar aangezien ik de vorige keer zwanger was zij ik nu gewoon hetzelfde proberen ;)

Geplaatst

Start

Mieniemie: 5-10

Sproet: 29-10

Uitgangsecho

FM

Punctie

Geplaatst

Kijk zo leer ik nog wat dingen.. goede tip van die granaatappel.. Ga ik onthouden.

Ik loop ook al een tijdje bij de acupunctuur. Zij prikt op een hoop dingen, maar met name tegen stress en om mn basistemp wat hoger te krijgen.

Voor de tp ga ik nog een keertje extra, ze schijnt te kunnen prikken dat mn lichaam beter de emmy kan vasthouden..

Er moet straks wel een lekker warm en comfortabel nestje zijn toch? ;-)

Manlief gaat inmiddels ook naar de acu, schijnt dat ze nog wat invloed kunnen uitoefenen op zijn zaadkwaliteit.

Baat het niet dan schaadt het niet, en alle beetjes helpen, toch?!

Geplaatst

Miniemie, wat vervelend dat je last heb van de deca. Ik heb bij mijn vorige behandeling eigenlijk geen bijwerkingen gehad. Ik had zo nu en dan wel koppijn van de deca maar dat ging over toen de Gonal F erbij kwam. Ik hoor van veel mensen dat door de GonalF de meeste klachten verdwijnen. Bij de deca ligt alles stil en vanaf het moment dat je Gonal gaat spuiten komt de boel weer wat op gang,dat is natuurlijker dan de deca periode.

Dus nog even doorzetten, ik denk dat het eerder beter dan slechter wordt als je ook Gonal gaat gebruiken.

Ik neem geen granaatappelsap. Vind het zo vies.....en er zit in de pakken bij AH bijna geen echte granaatappel in. Die van POM is wel de beste geloof ik. Bij mijn laatste cryo heb ik ook kinderasperine geslikt voor de eerste keer. Ga ik nu vanaf de TP ook maar weer doen.

Ik heb ook acupunctuur gedaan maar voelde me er niet echt happy bij. Het past gewoon niet zo bij me en ik geloof er geen bal van...hahaha sorry :-)) gewoon doen hoor als het goed voelt!!!!

Geplaatst

Minimie ik reageer ook zo heftig op de deca. Zo erge migraine en zo, dat ik nu het korte protocol mag. Ik stond echt te juichen! Wat bij mij wel helpt, is wanneer de gonal erbij komt. Die heft de bijwerkingen wat op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden