Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kleine dappere emmy aan boord! Ik ben al zo dankbaar voor deze terugplaatsing!

Was het goed gegaan Babeth?

LekkerSproet! De buit is weer binnen!

• Reacties 935
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zow! Ik heb even een weekje niet gekeken en er is hier een hoop gebeurd!

Faye, succes met het broeden! Ik duim voor je! Super dat je ene supereitje het zo goed doet!

Meiske, jij ook succes met de tp!

Alle anderen, leuk dat jullie mee komen praten, altijd fijn om alle smart te delen ;-)

Ik ben inmiddels 3 weken Deca aan het prikken.. echt een ramp! Ben afgelopen week gewoon thuis gebleven, zoveel stemmingswisselingen, vreselijk moe en doorlopend hoofdpijn! BAH BAH BAH!

Woensdag de eerste echo, daar zit ik echt naar toe te leven.. Voor mn gevoel gaat er daarna eindelijk wat positiefs gebeuren. Ik ben benieuwd hoe ik ga reageren op de Gonal...

En wanneer de punctie zal zijn?!

Trouwens ff een vraagje, ik heb die Duitse versie van ovitrelle, Brectavid.. Nu lag deze iets te ver in de koelkast, tegen de achterwand aan. De verpakking was nat geworden en de capsules zelf waren bijna bevroren! Stommerdestom dat ik het niet heb gezien. Ze hebben er een dag of wat gelegen, zou dat erg zijn? Er staat met grote letters op dat het niet in het vriesvak mag... maar zo koud is de achterkant van de koelkast toch niet??

Geplaatst

Dank je wel allen, wat fijn zo'n forum 😄 !

Faye super! En nu ben je niet alleen, goed op jezelf passen!

Meiske, veel succes morgen. Spannend allemaal!

Pregnyl is idd moeilijk te krijgen, maar toen ik dit zei aan de gynaecoloog zei ze dat ze bij de apotheek in het ziekenhuis altijd genoeg hebben en dat ik daar de volgende keer heen kon (ik hoop dat dat niet meer nodig zal zijn natuurlijk) ook zei ze dat het de verantwoordelijkheid van de apothekers was om rond te bellen en niet die van mij.

Weet iemand toevallig het verschil tussen Lucrin of decapeptyl? Ik gebruik zelf namelijk lucrin maar hoor hier veel over deca.

Ik ga maar eens prikken, fijne avond allemaal!

Geplaatst

Start

5 oktober: Mieniemie

14 oktober: Tinkerbell1

23 oktober: Mia (deca)

27 oktober: Suzie (deca)

29 oktober: Sproet

2 november: Mama-in-love (2 cryo's)

Uitgangsecho

24 oktober: Mieniemie

6 november: Suzie

9 november: Sproet

FM

8 november: Druppel

16 november: Sproet

Punctie

20 oktober: Meiske74

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

22 oktober: Faye

23 oktober: Meiske74

:goodluck1:Testen!!:goodluck1:

Geplaatst

Waarom krijg ik de laatste dikgedrukte letters nou niet zonder dikke letters :(

Faye: gefeliciteerd met je baby on board! :D Lekker warm houden nu!! Wanneer mag je gaan testen?

Meiske spannend morgen!! Hopen op een lieve plakbeeb!! Wanneer mag jij dan gaan testen?

Geplaatst

Start

29 oktober: Sproet

Uitgangsecho

FM

Punctie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

Geplaatst

Druppel, Lucerin en Deca zijn hetzelfde hormoon.

Het ene ziekenhuis gebruikt deca en het andere lucerin. Het doet precies hetzelfde met je hormoonhuishouding (legt de hele handel plat ;-))

Mienieme, ik zou even met de apotheek bellen. Denk dat het we, wat meevalt. Maar Brevactid hoeft helemaal niet in de koeling begreep ik onlangs dus tsja misschien is dit net iets too much. Ik zou geen risico's nemen. Aan de andere kant denk ik dat je het beter te koud dan te warm kan bewaren. Maar gewoon ff bellen, kan ook gewoon s avonds naar de spoedapotheek.

Ik heb vandaag gelukkig weer eens een goede dag gehad, zonder barstende koppijn. Heerlijk ff. Nu maar hopen dat ik deze week goed door kom. Vrijdag de Gonal erbij dus weer een stapje verder en dichterbij de TP....

Geplaatst

Mienieme, wat moet jij trouwens lang deca spuiten. Je hebt nu al 3 weken deca achter de rug en mag

pas na woensdag aan de Gonal?

Ik heb nu een week deca gehad, als ik 12 dagen deca heb gehad dan komt de Gonal erbij. En dan na 6 dagen echo nr1 voor de follikelmeting. En dat is al het lange protocol...lijkt me verschrikkelijk zo lang....

Geplaatst

Mieniemie, zou zeker even de apotheek bellen...ik haalde vandaag mijn brevactid op en kreeg te horen dat het niet in de koelkast mocht...waarom weet ik niet. Maar ik zou gewoon even voor de zekerheid bellen....Ben je ook lekker gerustgesteld!...

Pregnyl is een groot probleem nog, maar waarschijnlijk komt het eind deze maand weer binnen hoorde ik. Maar de brevactid is dus hetzelfde, geen synthetisch middel zoals ovitrelle, het is natuurlijk hcg wat er in zit ;-) Ik heb een hele verhandeling gehad van de apotheker vandaag ;-)) hehe....

Ik zal ook eventjes je lijstje kopieren mama...en kijken of ik de bold letters er wel uit krijg...;-)

XX

Geplaatst

Ok, gelukt, maar wel toen ik de smileys eruit haalde...ik denk dat ze wel weer terug kunnen ;-))

Start

29 oktober: Sproet (deca)

Uitgangsecho

FM

Punctie

Terugplaatsing

Geplaatst

Hoi meiden

Ik kom ff mee kletsen. Ik heb vanmorgen de punctie gehad het is me echt mee gevallen. Was wel gevoelig maar goed te doen. We hadden maar liefs 22 eitjes dus daar moet toch wel een goeie bij zitten. Nu is het wachten op het telefoontje donderdag...spannend.

Iedereen hier suc6.

Geplaatst

Start

Uitgangsecho

FM

Punctie

23 oktober: Booboo

myfignerscrossed.gifTerugplaatsing myfignerscrossed.gif

goodluck1.gifTesten!!goodluck1.gif

6 november: Faye (klopt dat Faye?)

Geplaatst

Hallo dames,

ik zit op het moment op het oktober wachtbankje maar lees even met jullie mee :)

Spannend wat er allemaal komen gaat.

Ik heb even terug gelezen en even de vraag over de hoeveelheid rietjes:

Bij ICSI gebruiken ze maar 1 rietje. Bij IVF gebruiken ze gelijk 3 rietjes.

Zo ging het in iedergeval bij ons. Ik heb een zoontje via IVF en we hopen dat er nu een brusje onderweg is via ICSI.

Over de vitamine: Ik slik de vitamines van de etos "zwanger worden" als je dan zwanger bent dan kan je doorgaan naar de vitamies "zwanger zijn" Er zit ook foliumzuur in. Ik kreeg trouwens ook via het ziekenhuis (samen met de andere stimulatie medicatie) Foliumzuur voorgeschreven..maar deze gebruik ik niet omdat ik die van de Etos al slik.

Meiske: wat ontzettend fijn om bij je handtekening zo'n mooi fototje te zien van je dochtertje...zo super. Wij kennen elkaar want we waren tegelijk zwanger...jij van je mooie jongetjes en ik van mijn zoontje. Vreselijke tijd voor toen je lieve kereltjes te vroeg kwamen en gingen :( Vind het nu zo fijn om te lezen dat ze inmiddels een zusje hebben gekregen...en nu door naar een brusje. TOI TOI TOI.

Voor iedereen TOI TOI TOI ...dat het hier maar snel en veel groen mag zien want op het oktoberbankje wil het niet echt lukken helaas :(

Lfs Colle

Geplaatst
Hoi meiden,

faye, jij hebt jullie toppertje aan boord, super, ik ben er van overtuigd, di us jullie gouden ei /Emmy

druppel, welkom hier, ook heel veel succes gewenst!

Sproet, fijn dat je de pregnyl nu ook hebt, mbt het gebruik na de tp, je weet wl dat e moet oppassen met overstimulatie hè? En dt kan ook ontstaan met minder als 10 follikels, die keer dat ik preg. Gebruikte na. Tp is een aantal keten mijn bloed nagekeken.dat laatste middel water je noemt ken ik niet.

Deze was me even volledig ontgaan! Sorry, ja, dat was ook iets waarom ik het toch liever niet wil. Ik heb in principe al gekozen hoor..ik denk dat we uiteindelijk toch gewoon voor de bolletjes gaan of de Lutinus, dat ligt eraan of we dat kunnen krijgen hier ;-)

Geplaatst

Hoi hoi, ik geloof dat ik ook op dit wachtbankje zit.

Zit ook al op die van oktober.

We zijn begonnen begin deze maand met onze eerste IVF.

De 19e heb ik de punctie gehad, 8 eicellen gevonden.

Op de 22e kregen we goed nieuws, 7 Emmy's waarvan er een heerlijk warm binnen zit, een morula hebben ze terug geplaatst.

Volgens gyn een topper.

Helaas mocht er maar 1 op winterexpeditie.

Geplaatst

Hey booboo en Maaike welkom!!

Ik mag 2 nov testen mama in love. Ik heb even tijdelijk geen laptop dus kan het niet aanvullen :)

Fijn even geen hoofdpijn tinkerbel !

booboo wat een mega aantal!!!wat fijn zeg. Spannend morgen!

Maaike wat goederen moraal op dag 3! Hoe krijg je dat voor elkaar? :)

Babeth alles goed gegaan?

Geplaatst

Start

5 oktober: Mieniemie (deca)

Uitgangsecho

FM

31 Oktober: Mieniemie

Punctie

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

Geplaatst

Jaaaaah! Echo gehad, alles zag er prima uit. We kunnen beginnen!!

Eerste Gonal spuit is gezet! Nu wordt het spannend...

Hoe is het met de dames op het warme nest? Gaat het broeden nog goed?

Geplaatst

Start

5 oktober: Mieniemie (deca)

Uitgangsecho

FM

31 Oktober: Mieniemie

Punctie

19 oktober: ekiaaM

:myfignerscrossed:Terugplaatsing :myfignerscrossed:

22 oktober: ekiaaM

6 november: ekiaaM

Geplaatst
Hoi hoi, ik geloof dat ik ook op dit wachtbankje zit.

Zit ook al op die van oktober.

We zijn begonnen begin deze maand met onze eerste IVF.

De 19e heb ik de punctie gehad, 8 eicellen gevonden.

Op de 22e kregen we goed nieuws, 7 Emmy's waarvan er een heerlijk warm binnen zit, een morula hebben ze terug geplaatst.

Volgens gyn een topper.

Helaas mocht er maar 1 op winterexpeditie.

Zo zitten we weer samen op het bankje lieve Ekiaam!!! Lekker broeden meis! X

Geplaatst

Ja ik doe mijn best :)

Raar als ik nu wakker word dan heb ik steeds zoiets van jammer ik voel niets, totdat ik op sta heb gister en begint nu ook weer een spierpijnachtig gevoel in mijn onderbuik.

Ga er maar van uit dat dat nog van de punctie is.

Heb vanochtend even testje gedaan om te kijken of ik nog streepjes pis door de ovitrelle maar nee.

Tsja hoe t kan dat ik een morula heb?

Misschien wel een vrij lang verhaal maar goed.

Ik heb ee dochter die overleden is vlak na de geboorte, en we hebben nog een vinder na een bbz.

Ik heb eerder een spiraal gehad en daar heb ik een ontsteking van opgelopen, ik dacht zelf (tot februari) zonder schade.

In februari was ik weer zwanger alleen dat was dus een bbz, geopereerd en eileider verwijderd.

Ook kreeg ik toen medegedeeld dat de andere eileider ook slecht was.

Nu dan IVF omdat het ons zelf niet meer gelukt is.

lang verhaal kort te maken, aan onze vruchtbaarheid heeft het niet gelegen, die was goed was bij beide in ronde 1 zwanger.

Bij mij komt het puur door mijn overgebleven eileider.

Zo dat was een zwaar en lang verhaal...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden