Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

In november hebben wij onze eerste icsi poging in Nederland. Omdat ik veel goede verhalen hoor over Gent, overwegen we om een eventuele volgende poging daar te gaan doen (ik hoop natuurlijk van niet!). Gezien de wachttijd ben ik mij alvast aan het oriënteren en ben daarom benieuwd naar tips en ervaringen!

- Hoe lang duurt een traject vanaf de intake en zijn er specifieke artsen aan te raden?

- Waar moet ik op letten bij de aanvraag icsi buitenland bij mijn verzekering en indiening van rekeningen? (ik lees bv dat als er assisted hatching wordt gedaan je kans hebt dat je verzekering niets vergoed).

- Welke onderzoeken kan je tijdens de behandeling in Nederland laten doen en wat moet je hiervoor regelen met je verzekering?

- Weten jullie of er bij icsi altijd een genetisch onderzoek wordt gedaan? Hebben jullie verder nog tips?

Een heel rijtje vragen maar alle informatie is welkom! :icon_smile:

Alvast bedankt!!

Marcia

Geplaatst

Hi Danielle

Wij zijn onze 4e ICSI poging aan het voorbereiden en deze gaan we in Gent doen. Aangezien het onze 4e poging is, weet ik niets over hoe je vergoedingen met Nederland moet regelen.

Maar wat ik wel weet :)

- Opvallend gedetailleerd onderzoek. De onderzoeken uit Nederland worden niet overgedaan maar er zijn wel flink wat onderzoeken bijgekomen. Bij onze eerste intake in Gent zijn er bij mij 9 buisjes bloed afgenomen voor aanvullend onderzoek. Er is ook genetisch onderzoek bij mij gedaan. Dit hadden ze eerst gevraagd en wij hadden zoiets van nu we toch bezig zijn, doe die dan ook maar. Nadeel is dat je 3 maanden op de uitslag daarvan moet wachten (voor ons was het een mooie rustperiode). Ook behoorde een onderzoek van de binnenkant van de baarmoeder tot de basisonderzoeken.

- Plan gebaseerd op resultaten uit het verleden: Ons dossier is nauwkeurig bekeken en met ons besproken. Wat beviel goed, wat niet, wat is er allemaal gebeurd. Alles nemen ze mee om een echt persoonlijk traject op te stellen.

- Mijn schildklierwaarde valt prima binnen de gestelde waarden maar gezien dat het bij mij 2x vroeg mis gegaan is met een beginnende zwangerschap willen ze ook echt eerst die waarde omlaag hebben. In Nederland heb ik er nooit wat over gehoord.

- Over wachttijden: wij konden invliegen omdat een afspraak uitviel dus hebben 4 weken gewacht. De overige afspraken worden vlot gemaakt. Als je vragen hebt, kan je mailen. Ik heb meestal binnen 48 uur reactie.

- Artsen; Op het forum hoor je veel over dokter de Sutter, wij hebben een andere dokter welke helemaal goed bevalt. De Sutter is afdelingshoofd en alle dossiers worden in het team besproken. Persoonlijk denk ik dat alle artsen prima zijn (anders werk je er niet, denk ik dan) maar misschien vergis ik me daarin en zijn er dames met andere ervaringen.

Volgende week moet ik mijn schildklierwaarde nogmaals checken en als die goed is mogen we naar de volgende stap (aan de pil en een flinke decapeptyl) en dan gaat het over 4 weken weer beginnen. Maar stapje voor stapje: eerst volgende week mijn waarde checken.

Hopelijk heb je wat aan deze info

Groeten en veel succes!!!

Geplaatst

Hey Daniëlle,

Wij zijn ook bij uz gent en kan alleen maar lovende woorden over ze spreken. Zulke lieve mee denkende mensen.

Ik heb gewoon een aanvraag gedaan bij de verzekering en die vergoeden 1800 euro.

En veel onderzoeken zitten in je basis verzekering.

Kwa wachttijden zie mijn onder Schrift. Wij konden alleen wat later met icsi beginnen omdat wij pgd moesten doen.

Wij zelf hebben prof Gerrits echt een lieve man, maar sutter heeft bij mij de tp gedaan. Echt een vrouw die goed is in haar vak

Succes met je behandeling

Geplaatst

Bedankt voor jullie uitgebreide berichtjes!!

Ik heb inmiddels ook wat forums gelezen en lees af en toe dat Gent 'een streng cryobeleid' en 'cryoproblemen' wat betreft de ontdooing zou hebben. Ook heb ik gehoord dat ze in Gent pas vanaf de derde of vierde poging aanvullend onderzoek doen tov Nederland. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Wederom bedankt!

Geplaatst

Hier ook een supertevreden Gent ganger en nu zwanger van een cryo.

Het cryo beleid is de laatste jaren enorm verbeterd in Gent. Zij boeken momenteel veel succes met dag 5 cryo's, waarbij het succes op ontdooien zo'n minimaal 80% is.

Ik kan je niets vertellen over onderzoeken tijdens de eerste pogingen. Ik kwam daar voor het eerst toen wij al 4 pogingen achter de rug hadden.

Onze vijfde poging is dus in gent geweest (en met succes). Na diverse onderzoeken kwamen wij tot een mogelijke oorzaak waardoor tijdens de eerdere pogingen de innesteling maar niet wilde lukken.

Ik kan mij alleen maar aanlsuiten bij de rest: Ze zijn erg kundig en zorgvuldig. Daarnaast voelde ik mij echt een mens ipv de zoveelste patient. Ze zijn erg bettrokken. Ik liep zelf bij de S.utter. Naast een kundige arts, ook nog eens een echt aardig persoon.

'Succes!

Geplaatst

Hoi Danielle,

Wij zijn ook in Gent (in samenwerking met Maasstad, alleen tp in Gent) onder behandeling, wij hebben inmiddels een prachtige zoon en gaan nu voor een brusje. Twee weken geleden zouden we een cryo tp hebben helaas is onze enige cryo niet goed ontdooid, we waren al op weg naar Gent toen we in de auto gebeld werden door het UZ. Balen dus! De vergoedingen waren het NL tarief dat zal nu nog wel zo zijn denk ik. Succes!!

Groetjes Jetje

Geplaatst

Jetje, Ja, dat is idd een nadeel: de reisafstand. Als je idd bezig bent met een cryo procedure dan ben je al onderweg voordat er gebeld is. Hierdoor is er wel een kans dat je dus voor niets aan het rijden bent.

Succes met de volgende poging.

Ik heb trouwens ook altijd de follikelmetingen in een lokaal ziekenhuis gedaan ipv de rit naar Gent.

Onze verzekeraar heeft trouwens een contract met Gent waardoor het gehele bedrag vergoed wordt. Dat ging alleen voor ons helaas niet op om dat wij al door de drie vergoedde pogingen heen waren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden