Ga naar inhoud

Wachtbankje December 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik dacht zal alvast een wachtbankje voor December aanmaken.

Wij gaan voor een Cryo tp begin dec, we hebben er maar 1 in de vriezer en hopen dat deze goed ontdooit.

Zijn er al meiden die weten dat ze op de December bank komen te zitten?

Geplaatst

Ik kom ook alvast op het bankje zitten.

Over ongeveer een week gaan we met onze 2e icsi poging starten. Helaas hadden we uit de 1e poging alleen een verse tp en geen cryo's, dus waren we eigenlijk al snel weer terug bij af.

Afgelopen vrijdag een gesprek met de ferti arts gehad. Ik ga nu stimuleren met gonal-f ipv menopur. Misschien dat er nog betere eitjes en embryo's van komen. Vorige keer 20 eitjes, 14 bevruchtingen. Maar dat zegt dus niet zo veel. Liever wat minder embryo's die lekker blijven zitten of ingevroren kunnen worden.

Misschien dat er nu ook twee worden teruggeplaatst. Kan nog net dit jaar met deze verzekeringsvoorwaarden.

Ben heel benieuwd en heb er ook wel weer een soort van zin in.

Geplaatst

@pinklady, Gezellig we zaten ook al samen op de oktoberbank. Wat een drama bankje het was er erg druk en maar 2 of 3 zwanger. Ik hoop dat dit een heeel groen bankje word en dat we lekker zwanger het jaar uit gaan.

Wij hadden ook 19 eicellen 17 bruikbaar 13 bevrucht en uit eindelijk maar 2 toppertjes, waarvan er nu 1 in de vriezer zit.

Idd net wat je zegt beter kwaliteit dan kwantiteit.

Mocht deze niet blijven plakken of goed ontdooien gaan we er gelijk achter aan voor de volgende behandeling.

Wij hebben het overzicht voor volgend jaar al thuis gehad van de zorgverzekering het enige wat veranderd was is dat ze nu maar tot 42 jaar een behandeling vergoedden i.p.v. 45. Gelukkig verder geen veranderingen.

Geplaatst

@moedeloos ja het oktoberbankje was niet echt een groot succes qua groen percentage. Hopelijk gaan wij dat in december goedmaken. Het worden of hele (voorzichtig) blije of verdrietige feestdagen.

Geplaatst

@moedeloos ik zie er niet echt tegenop, behalve de punctie en de nasleep daarvan. Wel heel benieuwd hoe het zal lopen.

Gaat jullie cryo tp in je volledige eigen cyclus of met wat ondersteuning met hormonen?

Geplaatst

De punctie weet ik weinig van was helemaal stoond haha. Maar idd daarna wel veel buikpijn gehad.

Onze cryo gaat in de natuurlijke cyclus zonder hormonen. Ben ik best blij om, want lukt het ontdooien niet heb ik ook geen hormonen in mun lijf.

Vind het best spannend of hij wel goed ontdooit.

Geplaatst

Vanmorgen de uitgangsecho gehad. Mag nog niet beginnen met stimulatie, want er is nog een cyste van een centimeter of vier. Die vlamt op door de deca. Dus dinsdag terug om te kijken of ie kleiner is geworden. Wel met deca door.

Bij de andere eierstok liggen wel al veel eiblaasjes klaar. Dus dat is mooi

Geplaatst

@pinklady, Jammer dat je nog niet mag stimuleren. Das beste een grote cyste of niet? Nou hopelijk mag je dinsdag wel gaan beginnen.

Super dat er veel eiblaasjes klaar liggen hopelijk komen er ook veel goeide eitjes uit.

Ik heb weinig nieuws wachten tot mijn ms doorbreekt en dan ovaluatie testen in slaan.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten. Helaas is onze TP weer mislukt, en gaan nu diect door voor een Cryo TP. Deze keer in eigen cyclus, dus zonder hormoon prut. Ik ben vandaag cyclusdag 1, morgen bellen voor een afspraak voor echo op dag 10 of 11. We hebben nog 5 cryo's in de vriezer, dus daar moet toch een zwangerachap uitkomen......

Jullie ook nog in de wacht, spannend allemaal weer.

Groet Beuvie

Geplaatst

@Beuvie, welkom. super score 5 in de vriezer. Helaas hebben wij er maar 1 maar wel 1 van hele goeie kwaliteit. Dus duimen maar.

Welk ziekenhuis lopen jullie nu?

Geplaatst

Hey Moedeloos,

Wij lopen in Zwolle, Isala kliniek, en jullie ?

Moet jij, als je ongie door is, met testen bepalen, wanneer TP zal zijn ?

Wij moeten op dag 10 of 11 komen, bepalen BMS en groei eitje.

Afhankelijk daarvan word bepaald, wanneer ik Pregnyl moet spuiten. Dat is de enige hormoon die ik dan ga gebruiken. Dus geen Progynova of Utrogestan bollen.

En het is idd spannend of het ontdooien goed gaat....maar we gaan er weer voor !!

Geplaatst

@beuvie welkom, fijn dat je ook aansluit op dit wachtbankje. Jij hebt al een heel traject achter de rug zeg. Laten we duimen dat het decemberbankje heel groen wordt

Geplaatst

He dames,

Vanmorgen echo gehad en bloed geprikt. De cyste is genoeg geslonken gelukkig. Mag dus nu beginnen met stimuleren. Als het loopt zoals vorige keer dan verwacht ik rond 3 december de punctie. Spannend weer

Geplaatst

Hey Pinklady, fijn !! En dan nu van start, Succes weer met de spuiten. Op naar mooie follikels !

Heb zelf een afspraak voor volgende week dinsdag staan, echo om eitje te volgen. Verder nog weinig nieuws

Groet Beuvie

Geplaatst

Hallo Dames,

Na lang zoeken heb ik dit wachtbankje gevonden. Hij staat namelijk onder CRYO? Is het nog mogelijk om hem te verplaatsen naar het wachtbankjes draadje?

Dan kan iedereen hem vinden :-)

Ondertussen zal ik me even voorstellen.

Suzie, 31, en al weer met de 3e isci poging bezig. mijn man heeft in Januari een TESE operatie gehad en toen dachten wij dat we het ergste gehad hadden en de rest dan ook wel zou lukken. Helaas valt dit vies tegen.

ISCI 1 hadden we 4 eicellen en 1 embryo van 3 cellen,

ISCI 2 exact het zelfde verhaal.

Nu met poging 3 overgestapt van 150e gonalf naar 225 menopur. Afgelopen dinsdag de punctie en 9 eicellen gevonden! Een stuk meer dan de 5 van de vorige 2 pogingen.

Vanochtend mocht ik bellen met het AMC of de terugplaatsing door ging en dat was het geval. Dus vanmiddag naar het AMC op daar vervolgens weer een grote teleurstelling te krijgen. Van de 9 eicellen waren er maar 5 rijp en van die 5 was er weer maar 1 bevrucht... 5 cellig dit keer dus iets beter maar de teleurstelling overheerst.

Nu weer die killing wachtweken, 7 december bloedtest in het ziekenhuis maar die heb ik tot nu toe nooit gehaald, altijd eerder ongi geworden.

Nou meiden, succes allemaal!

Geplaatst

Hey, ja Klopt. Ik dacht dat ik hem moest aan maken, omdat het bij mij om een cryo tp gaat. Maar wil gerust mee verhuizen naar het andere bankje. T is nog vrij rusting hier. Ik denk ook niet dat de maand dec heel druk wordt, want volgens mij gaan er ook veel ziekenhuizen 2 weken dicht. Maar hoop op een heel groen bankje.

Meiden zullen we verhuizen ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden