Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik heb een beetje moeite met meiden die zich hier aan komen melden met het verhaal over twee dagen mag ik testen en de volgende dag hier komen roepen "IK BEN ZWANGER"Mijn slechte ik denkt dan dat ze vast al wist dat ze zwanger is...Sorry, dat ik nu even mijn gevoel laat spreken....Misschien is het wel jaloersie. Ik wil aan de andere kant ECHT niemand voor de kop stoten maar ik voel het zo :( sorrysorry... Meiden waar ik de hele behandeling lief en leed mee heb gedeeld "gun" ik he toch iets makkelijker...
Sorry hier schop je inderdaad iemand mee voor de kop, want dit is op mij gericht. Jammer dat er zo gedacht wordt!!! Ik zal hier dan ook niet verder posten want blijkbaar ben ik niet gewenst! Verder niet wetende dat ik nog steeds in slopende zenuwen zit en bang ben om het kwijt te raken!!! Ik hoop voor iedereen dat jullie allemaal een prachtige test in handen krijgen. Heb alweer spijt dat ik me weer aangemeld heb.
  • Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ mama in love.. Ik snap wat je bedoelt. Je bouwt toch meer op als je lief en leed met elkaar deelt! Ik gun iedereen een zwangerschap die er moeite voor doet

Geplaatst

Toch even een korte reactie op voorgaande berichten. Wat ontzettend jammer dat het wachtbankje naast de spanningen van de wachtweken ook andere spanningen oplevert... Ik meen mij te herinneren dat iedereen op het bankje zit om voor groen te gaan. Helaas vertrekt nu de eerste onzekere groene van dit bankje, omdat algemene jaloezie wordt uitgesproken en zij zich hierdoor aangesproken voelt. Dít vind ik erg spijtig. Ik wil Leepat heel veel succes wensen in de komende weken, het 12 weken bankje wacht op jou. Het bankje waar de rest van ons ook graag naartoe verhuizen!

Geplaatst

Dublin je hebt gelijk, iedereen gaat voor groen en ik gun het ook iedereen.

Alleen is de bedoeling van dit wachtbankje dat je samen de periode van tp tot NOD doorkomt en mee leeft met elkaars klachten en onzekerheden.

Het kwam bij mij dan ook vreemd over dat er iemand komt om zich aan te melden en nog geen 24 uur later zich zwanger meld. De functie van het wachtbankje is daarmee komen te vervallen.

Het spijt me dat ik mijn gevoel hier tot uiting heb gebracht. Wellicht had ik het beter 'binnen' kunnen houden.

Nogmaals excuus.

Geplaatst
Toch even een korte reactie op voorgaande berichten. Wat ontzettend jammer dat het wachtbankje naast de spanningen van de wachtweken ook andere spanningen oplevert... Ik meen mij te herinneren dat iedereen op het bankje zit om voor groen te gaan. Helaas vertrekt nu de eerste onzekere groene van dit bankje, omdat algemene jaloezie wordt uitgesproken en zij zich hierdoor aangesproken voelt. Dít vind ik erg spijtig. Ik wil Leepat heel veel succes wensen in de komende weken, het 12 weken bankje wacht op jou. Het bankje waar de rest van ons ook graag naartoe verhuizen!
Bedankt Dublin! Het is nooit mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen met mijn positieve test maar vind jammer dat er afgunst is. Ook ik heb een hele zware tijd gaat in de mmm maar omdat ik niet lang genoeg meeklets en nog niet iedereen genoeg heb aangemoedigd ben ik niet goed genoeg. Nogmaals heel veel succes ook mama in love ik gun iedereen zeker de mensen bij wie zwanger worden een stuk moeilijker gaat de liefde van een kind! Weet nog niet of ik verder klets ook niet onder een ander topic wel lief van je dat je dat zegt. Mijn woede is inmiddels gedaald maar was net best boos. Tis goed zo succes meiden!!!!
Geplaatst

Lieve vrouwen, iedereen zit in een superzwaar traject en we zitten allemaal in een superzwaar traject, dus het is natuurlijk begrijpelijk dat de spanningen soms een beetje oplopen. Maar uiteindelijk zijn we toch vooral lotgenoten en geen concurrenten. De ene keer raakt de ene vrouw zwanger, de andere keer is een ander de gelukkige. En het blijft zwaar en pijnlijk en soms lijkt het oneerlijk. Ik weet dat ook wel na bijna 4 jaar actief te zijn. Ik gun echt niemand het lange traject dat ik tot nu toe achter de rug heb en de liters tranen die ik heb gehuild en de volgende onzekerheid als het dan de goede kant op lijkt te gaan. Ik denk dat we het elkaar uiteindelijk wel gewoon gunnen, ookal is het soms moeilijk. Ik praat ook maar soms mee, omdat ik het ook heel moeilijk vind en ga daarmee om door elders heel gek en manisch te doen. Dat doe ik extpres niet hier om niemand onnodig te confronteren met mijn vroegtestmanie. Dat is op andere wachtbankjes weleens helemaal verkeerd gevallen. Ik wens jullie allemaal het allerbeste! Eigenlijk kan ik maar één tip, als het je te veel is, neem dan even afstand, dat doen best veel vrouwen zo nu en dan. Ik heb dat ook gedaan na mijn miskraam. Er komt wel weer een moment dat je er wel zin in hebt. Floor

Geplaatst
Bedankt Dublin! Het is nooit mijn bedoeling geweest iemand te kwetsen met mijn positieve test maar vind jammer dat er afgunst is. Ook ik heb een hele zware tijd gaat in de mmm maar omdat ik niet lang genoeg meeklets en nog niet iedereen genoeg heb aangemoedigd ben ik niet goed genoeg. Nogmaals heel veel succes ook mama in love ik gun iedereen zeker de mensen bij wie zwanger worden een stuk moeilijker gaat de liefde van een kind! Weet nog niet of ik verder klets ook niet onder een ander topic wel lief van je dat je dat zegt. Mijn woede is inmiddels gedaald maar was net best boos. Tis goed zo succes meiden!!!!

Leepat, iedereen is welkom, ook vrouwen die nog niet zo lang meekletsen, of niet zo veel kletsen (bijvoorbeeld omdat ze daarvoor geen tijd hebben). Alle emoties lopen gewoon op, we hebben gewoon allemaal last van de hormonen! Lekker blijven kletsen als je het leuk vindt! En gefeliciteerd trouwens, want het hele doel van dit traject is zwanger worden, dus natuurlijk moet je het van de daken schreeuwen als het lukt :-)

Geplaatst

Ik denk niet dat het een kwestie van gunnen is, iedereen die zich in dit forum verdiept weet dat bijna iedereen hier moeite moet doen om zwanger te (kunnen) worden. Dan moeten we elkaar toch ook respecteren als iemand zijn gevoelens uit. Ik denk dat jaloezie en een ander iets niet gunnen 2 hele verschillende dingen zijn!!

Geplaatst
Herkenning hier.

Eigenlijk wil ik afstand nemen maar daardoor zit ik er juist meer op als anders ;)

Het is gewoon een vreselijke tijd Mama. Dat wachtbankje is de rotste periode van het hele traject! Logisch dat je je zo rot voelt! Heel veel sterkte hè! Houd vol!

Geplaatst

Floortje, en toch ben ik super relaxed. Ik ben positief ingesteld en mocht het niet op een zwangerschap uitlopen is het ook goed. Wij zijn vroeg weer begonnen met behandelingen zodat we geen haast gevoel hebben. En dat gevoel is er dus ook niet. Dat was ook niet echt de insteek van mijn 1e berichtje.

Tuurlijk zou ik dol blij zijn hoor, zou wel erg gek zijn als dat niet zo was.

Het was alleen de manier waarop wat mij een vreemd gevoel gaf hoe e.e.a. ging.

Leepat ik wens je oprecht een voorspoedige zwangerschap toe en een gezond kindje!

Geplaatst
Floortje, en toch ben ik super relaxed. Ik ben positief ingesteld en mocht het niet op een zwangerschap uitlopen is het ook goed. Wij zijn vroeg weer begonnen met behandelingen zodat we geen haast gevoel hebben. En dat gevoel is er dus ook niet. Dat was ook niet echt de insteek van mijn 1e berichtje.Tuurlijk zou ik dol blij zijn hoor, zou wel erg gek zijn als dat niet zo was.Het was alleen de manier waarop wat mij een vreemd gevoel gaf hoe e.e.a. ging.Leepat ik wens je oprecht een voorspoedige zwangerschap toe en een gezond kindje!
Bedankt dat ik wens jou ook zeker alle geluk op een mooi gezond kindje net als de rest van de dames. Veel succes en nogmaals dat is nooit mijn bedoeling geweest om zo over te komen, om alleen maar even te showen van ik ben zwanger. Nu houden we erover op er is idd al genoeg spanning in deze weken en dat al genoeg om over na te denken. Gr. Leepat
Geplaatst
@ mama in love.. Ik snap wat je bedoelt. Je bouwt toch meer op als je lief en leed met elkaar deelt! Ik gun iedereen een zwangerschap die er moeite voor doet
Het woordje Maar hoort nog voor de zin van "ik gun iedereen een zwangerschap die er moeite voor doet! Allemaal hormonen hiero...
Geplaatst

@ Dublin.. Succes morgen met de 2e fm! Hopelijk gaat het voorspoedig!

@ Lieselot en Ricklover.. Jullie mogen morgen testen.. whahhh (of hebben jullie ondertussen toch stiekum getest?)

Dan duurt het weer een paar dagen voordat de volgende gaat testen! Nou ja.. exclusief mij :happydance:

Geplaatst
Floortje, en toch ben ik super relaxed. Ik ben positief ingesteld en mocht het niet op een zwangerschap uitlopen is het ook goed. Wij zijn vroeg weer begonnen met behandelingen zodat we geen haast gevoel hebben. En dat gevoel is er dus ook niet. Dat was ook niet echt de insteek van mijn 1e berichtje.

Tuurlijk zou ik dol blij zijn hoor, zou wel erg gek zijn als dat niet zo was.

Het was alleen de manier waarop wat mij een vreemd gevoel gaf hoe e.e.a. ging.

Leepat ik wens je oprecht een voorspoedige zwangerschap toe en een gezond kindje!

Nou, wees maar blij dat je snel weer bent begonnen! Bij ons zei iedereen toen Mini 1 werd: 'Ach meid, wacht nog even!'. Nou die mensen hoor ik nu niet meer! Ik duim voor je dat het wel meteen lukt, maar het kan ook langer duren, dus alleen maar slim!!!

Geplaatst

Lieve meiden,

In eerste instantie schrok ik wel heel erg van één van de voorgaande berichten. Ik moest er ook wel over nadenken of ik hierop zou reageren. Vooral omdat ik ook maar weinig op het forum kom (ik probeer me er niet teveel mee bezig te houden, wat me tot dusver niet echt lukt). Inmiddels heb ik wel alle voorgaande berichten gelezen, maar omdat er zoveel dames zijn, kan ik het niet goed overzien en reageer ik ook niet persoonlijk op berichten. Ik zou iedereen door elkaar halen. Maar goed, even terugkomend op...

We zitten allemaal in soortgelijke situaties en hebben allemaal dezelfde grote wens. Iedereen hier weet hoe moeilijk dit kan zijn, daarom kunnen we hier terecht. Als je het even niet ziet zitten, als je vragen hebt en als gewoon iets wilt delen met je mede lotgenoten. Het is allemaal anoniem, wie weet zit je de volgende dag wel tegenover elkaar in de wachtruimte zonder te weten dat je elkaar via dit forum hebt gesteund (of juist niet). We weten niet of we in werkelijkheid met elkaar overweg zouden kunnen of niet. Met andere woorden, we kennen elkaar niet (uitzonderingen daar gelaten).

Het zal voor de één "moeilijker" zijn dan voor de ander, wanneer iemand meldt dat zij zwanger is, maar we gunnen het elkaar toch allemaal? Hoor je dit "live" van een vriendin, collega of kennis, dan zul je de negatieve emoties misschien verbergen totdat je uit het zicht bent, maar je zal ook geraakt zijn. Misschien laten we op dit moment onze hormonen de overhand nemen, maar laten we elkaar respecteren, ongeacht waar we op dit moment zijn met de behandeling. En laten we het forum gebruiken waar het voor bedoeld is en waar iedereen, die het fijn vindt hier -af en toe- te komen, welkom is.

Pffff... Als ik het zo terug lees, lijk ik wel een "ouwe taart". O ja, dat ben ik inmiddels ook (ik ben de nieuwe 19-er).

Voor alle dames hier op dit forum: HEEL VEEL SUCCES!!!

Lieve groetjes, Mel.

Geplaatst
@ Dublin.. Succes morgen met de 2e fm! Hopelijk gaat het voorspoedig!

@ Lieselot en Ricklover.. Jullie mogen morgen testen.. whahhh (of hebben jullie ondertussen toch stiekum getest?)

Dan duurt het weer een paar dagen voordat de volgende gaat testen! Nou ja.. exclusief mij :happydance:

Haha, je schrijft gewoon vreemde zinne, omdat je heel hard hebt gewerkt vandaag en heeeeeeeel zenuwachtig bent voor het (wel of niet) testen! Ga lekker slapen, dan is het alweer zaterdag :-) Zondag ga ik je aanmoedigen. Dikke knuffel! Floor

Geplaatst

Ben ik zo lang met het vorige bericht bezig geweest, heb ik alle positieve berichten even gemist. Fijn dat het weer goed is dames! xxx

Geplaatst

Het is allemaal anoniem, wie weet zit je de volgende dag wel tegenover elkaar in de wachtruimte zonder te weten dat je elkaar via dit forum hebt gesteund (of juist niet).

Hahaha Heeeeel toevallig zat ik daar vanmorgen (toen ik in de wachtruimte zat!!) aan te denken!! Hoeveel zouden er hier nou op dit forum zitten..? :D

Geplaatst

Haha meer dan je denkt... Hier op deze forum heb je zelfs een topic over de kliniek waar ik bij zit!! Ook apart.. Maar ook grappig.. Ik zal vast weleens met 1 van die meiden in de wachtkamer hebben gezeten.. LOL

Geplaatst
Haha meer dan je denkt... Hier op deze forum heb je zelfs een topic over de kliniek waar ik bij zit!! Ook apart.. Maar ook grappig.. Ik zal vast weleens met 1 van die meiden in de wachtkamer hebben gezeten.. LOL

Raar idee toch.. Hier zit je lief en leed met elkaar te delen, en dan zou je elkaar op straat (nu dan wachtruimte;) ) gewoon straal voorbij lopen!!

Geplaatst

Hey meiden veel gebeurt en geschreven hier.

Maar het is nu lekker weekend laten we daar van gebieten.

@mamainlove, zondag om 8.20 worden we in gent verwacht voor de laatste echo en dan op naar De punctie.

@rimmer, hoe is het met jou?

@mare, hou je het nog een beetje vol?

Fijn weekend meiden

Geplaatst

Goedemorgen dames

Ik vond het gister moeilijk om te reageren op de voorgaande berichten. Ik vind zelf dat iedereen hier welkom is. Of ze nu alles meeschrijven of het hele traject op dit forum meevertellen. Ik begrijp dat soms de hormonen en emoties de overhand kunnen nemen in deze moeilijke periode van er traject. Ik wens iedereen een gezonde zwangerschap.

En de wensen en dromen die ze hebben

Gr. Emm

Geplaatst

Mama-in-love, ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik denk dat je opmerking misschien persoonlijk is aangetrokken, maar misschien niet persoonlijk bedoeld was...

Ik voel eigenlijk wel hetzelfde. Je zit in spanning, bent met het hele traject bezig. Het is fijn om de twijfels te kunnen delen. Om te horen of anderen ook die kwaaltjes hebben. En net als in het echte leven doet het pijn als er iemand langsfladdert die vrolijk meldt dat ze zwanger is. En natuurlijk is dat heerlijk en gun je het een ieder. Maar het steekt. Want je wil het zelf ook zo graag!

En op dit forum verwacht je eigenlijk toch een beetje dat veilige plekje van iedereen die hetzelfde meemaakt als jij. Die hetzelfde traject aflegt en dezelfde onzekerheden kent. En wanneer je die met iemand hebt mogen delen, groei je met iemand mee en ben je verdrietig als het niet gelukt is, en blij als het wel gelukt is.

Als je die voorafgaande periode de ander nog niet hebt leren kennen, komt het toch wat 'harder' binnen.

En ergens diep van binnen denk ik dan toch ook: ga lekker jubelen op het 'ik ben zwanger'-topic. Dan krijg je alle positieve feedback die je wil hebben.

Maar gelijk geef ik mezelf dan op mijn kop... want ook al hebben de zwangeren misschien eerder nog niet in dit topic gepost (ben er zelf ook pas net) dat wil niet zeggen dat ze niet net als iedereen twee weken de zenuwen hebben gehad. Dat ook wel weer ...

Tja, die hormonen en emoties... het doet wat met je!

Leepat... ik meen dat jij het was die zwanger is en die zich door de opmerking aangesproken voelde?

Meis, ik vind het heerlijk voor je dat je zwanger bent. Ik gun het je ontzettend. Ga alsjeblieft niet weg en voel je alsjeblieft niet schuldig. Maar waarschijnlijk herken je deze gevoelens wel uit je eigen wachtweken (die gelukkig voorbij zijn)?

Allemachtig... ik zit pas op dag 4! Voelt al minstens als een maand!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden