Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Mama-in-love, ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik denk dat je opmerking misschien persoonlijk is aangetrokken, maar misschien niet persoonlijk bedoeld was...

Ik voel eigenlijk wel hetzelfde. Je zit in spanning, bent met het hele traject bezig. Het is fijn om de twijfels te kunnen delen. Om te horen of anderen ook die kwaaltjes hebben. En net als in het echte leven doet het pijn als er iemand langsfladdert die vrolijk meldt dat ze zwanger is. En natuurlijk is dat heerlijk en gun je het een ieder. Maar het steekt. Want je wil het zelf ook zo graag!

En op dit forum verwacht je eigenlijk toch een beetje dat veilige plekje van iedereen die hetzelfde meemaakt als jij. Die hetzelfde traject aflegt en dezelfde onzekerheden kent. En wanneer je die met iemand hebt mogen delen, groei je met iemand mee en ben je verdrietig als het niet gelukt is, en blij als het wel gelukt is.

Als je die voorafgaande periode de ander nog niet hebt leren kennen, komt het toch wat 'harder' binnen.

En ergens diep van binnen denk ik dan toch ook: ga lekker jubelen op het 'ik ben zwanger'-topic. Dan krijg je alle positieve feedback die je wil hebben.

Maar gelijk geef ik mezelf dan op mijn kop... want ook al hebben de zwangeren misschien eerder nog niet in dit topic gepost (ben er zelf ook pas net) dat wil niet zeggen dat ze niet net als iedereen twee weken de zenuwen hebben gehad. Dat ook wel weer ...

Tja, die hormonen en emoties... het doet wat met je!

Je slaat precies de spijker op z'n kop!!!

• Reacties 720
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ moederloos.. Hier alles goed.. De spannende dagen gaan er aan komen.. En je bent soms gewoon bang voor het antwoord. Aan de andere kant als het een positieve antwoord is ben je uiteraard niet bang voor het antwoord.. Snappie.. (ik ben altijd goed in uitleggen en nooit omslagtig)

Familiedag!.

Ik heb deze week al een vervelende confrontatie gehad met mijn moeder hierover en twijfel dan soms aan mijzelf! Graag zou ik willen horen wat jullie hiervan vinden en wat jullie mening is ongeacht positief negatief!

Wij vieren elkaar jaar met mijn moeders kant familie dag. Best gezellig hoor. Spreek je neven en nichten weer eens. Maar sinds wij zo in de mmm zitten verandert mijn gevoel daarin. Wij zijn met zo'n 35 volwassen waarvan mijn lief en ik de enige zijn die geen kinderen hebben(en een neefje.. net verkering). De rest minimaal 2 maar veel 3 a 4 kids. Vorig jaar heb ik familie dag afgezegd vanwege mijn MA na 11wk. Logisch. Mijn hoofd stond er niet na. Maar ook dit jaar staat mijn hoofd er niet na. Familiedag draait veel om de kinderen. Logisch.. Je legt geld in en een gedeelte wordt er gebruikt voor de kinderen van andere dus.. omdat het anders wel heel duur wordt voor de mensen met 4 kinderen. De kinderen kunnen vaak prijsjes winnen en iedereen moedigt zijn kinderen aan! Ondertussen klets je gezellig bij met neven en nichten met ook activiteiten voor ons hoor. Maar ik heb er nu niet zo'n behoefte aan om hier aan mee te doen. Mochten wij ook kinderen hebben dan sta je er heel anders in. Maar nu je zo met kinderen bezig bent ben je soms er bewust van dat je als enige geen kindje hebt. En vind ik het een pijnlijke confrontatie worden. Tenminste zo sta ik er nu in.. Zo voel ik het nu en kijk ik er tegen aan! Met al mijn lieve vrienden heb ik daar geen problemen mee maar nu met familie dag wel. Dus ik heb eerlijk gezegd waarom wij niet komen.. En dat het niet voor altijd is maar dat is hoe ik er nu over denk. Dit is niet in goede aarde gevallen.

Mijn moeder vond dit wel heel moeilijk( Ik kan niet zo goed met mijn moeder). En ik moest het zelf maar uitleggen aan de familie???? Blijkbaar doe ik nu dus iets heel ergs en is het een schande..Maar goed Vervolgens 1 van mijn tantes uitgelegd.. Kreeg weer deksel op de neus.. Ze vond dat ik er voor weg liep .. En er is nog 1 neefje Die net een vriendin heeft.Die heeft ook nog geen kinderen(alsof dat het zelfde is.. die zijn er niet mee bezig) . Fijn ook geen begrip.. Je hoopt dat ze zeggen. Meid je moet je er fijn bij voelen. Daar is familie dag voor bedoelt..En niet om een rot gevoel te krijgen. Je komt maar weer als je er weer anders instaat wij hebben helemaal begrip voor jullie situatie! Niet dus.. Ze vinden dit geen argument om niet naar familiedag te komen!

Sorry voor mijn lange verhaal.. Maar het lucht me nu al op dat ik het van mij afgeschreven heb!

Geplaatst

He Remmir,

Begrijp ik goed dat jullie hele familie op de hoogte is van het traject waar jullie mee bezig zijn? Bij ons weten alleen ouders en zussen het, verder niet, dus ik zou het ook niemand verder gaan uitleggen... Ik zou dus in dit geval eigenlijk tegen mijn moeder zeggen dat je het niet gaat uitleggen, en haar op het hart drukken dat zij het vooral ook voor zich houdt. Tis prive van jullie.

Maar behalve dat ik wel denk dat je netjes moet afzeggen, denk ik niet dat je het verder hoeft uit te leggen. Je kunt niet, en waarom niet, is jullie zaak. Ik snap volkomen dat je er nu niet mee bezig wil zijn. Het is al genoeg een gekkenhuis zoals het is. En nee, het zal niet voor altijd zijn. Je kunt niet je hele leven kinderen blijven mijden... of tenminste, zelfs niet in deze extreme hoeveelheden. Je zult het ooit wel 'onder ogen moeten zien' of aan moeten gaan, of hoe je het ook wilt noemen.

Maar meid, het is nog zo vers op dit moment. Ik weet even niet hoever je deze ronde bent, maar als je op het wachtbankje zit, zit je er toch nog wel redelijk midden in. Mag jij ook even!

Ja, toevallig viel het vorig jaar ook zo, dat je even niet kon. Tja, kan gebeuren toch?

Nee, je loopt er niet voor weg. Er is gewoon maar een bepaalde hoeveelheid wat een mens tegelijkertijd trekt. En dit is voor jou gewoon even teveel. Het is je goed recht om daar even een streep te trekken.

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry, ik heb het zo druk momenteel dat ik niet dageliujks aan het schrijven/lezen toe kom. Heb net alles teruggelezen:)

@Leepat en allen die misschien al wat positief getest hebben: GEFELICITEERD ! Wat fijn dat het bankje al zo vroeg groen opend!!! Dat beloofd positiefs hoop ik. Ik zal vast een van de laatste worden die testen mag, dus misschien mag ik dan groen afsluiten!!

Wat betreft de emoties die oplopen: ik snap jullie allemaal. Het is een zo r*tte periode in ons aller leven en we willen alle van harte hetzelfde dat het soms gewoon wat veel is en de spanningen misschien overlopen. En misschien is het idd leuk als dames die eerst in de laatste momenten van hun wachtdagen besluiten aan te sluiten een topic "bijna testen" openen:)))

@Remmir: herkenbaar jou verhaal - tenminste wat je gevoelens aangaat mbt jullie familiefeest. Wij hebben altijd in mei familiedag en inmiddels zijn er volgens mij net zoveel kinderen dan volwassenen, behalve mijn man en ik... Omdat we ook al 'wat ouder ' zijn vraagt ook niemand meer, maar komen vaak tekten zoals: "ach jullie hebben alle vrijheid om te kunnen reizen en te doen wat je maar wilt" - "wees blij met jullie vrijheid" grrrrrr Ik ben afgelopen jaar ook niet gegaan omdat ik dat niet meer aan kon. Bij ons weten behalve mijn schoonfamilie niemand dat we bezig zijn sinds 5 jaar, dus deze soort uitspreken maken me ziek.

Sterkte meid en ga vooral naar je eigen gevoel luisteren!

Geplaatst

Lieve meid, Remmir, wat naar! Ik zou zeggen, je moeder kan de boom in, en je bent aan helemaal niemand verantwoording schuldig! Dus lekker geen verklaring 'opbiechten' aan je familie, maar gewoon niet gaan!

Overigens weet bij ons iedereen het! Tot de buurvrouw en de leidster van de peuterspeelzaal toe! Ik heb het deze keer niet verteld aan mensen die het niet vroegen, maar verder weten mensen dat we bezig zijn, ook dat het voor de tigste keer is.... Ik krijg wel heel veel begrip en aardige reacties en dat maakt het vaak wel makkelijker. Wat ik wil zeggen is dat niet iedereen zo'n ongevoelig ijskonijn is als je moeder en dat je ook hele lieve reacties kunt krijgen als je het met mensen deelt.... Maar goed, ik ken jouw moeders familie niet, als ze allemaal op haar lijken, zou ik het lekker voor me houden! Sorry dat ik zo uitgesproken ben, maar ik vind het heel erg als een moeder zoiets doet. Dus ik reageer een beetje boos, ze heeft vast ook goede kanten :-) Sterkte lieverd!

Geplaatst

@Remmir, sluit mij bij

Floortje aan! Geen dingen doen die voor jou niet goed voelen, jij gaat voor!

De rest nog niet teruggelezen, zijn net thuis van ons dagje westen. Nou ik ben al weer (deels) uit de race... Mijn hormonen zijn ingestort, met als resultaat

dat ik nu tijdens het stimuleren vrolijk ongi ben geworden. Dus mijn BMS (was woensdag nog super) nu nog maar een dun lijntje is, helemaal niet geschikt voor

überhaupt een tp. Deze strandactie kende we nog niet... We zijn er hier gelaten onder, aangezien we helemaal nergens meer op vooruit lopen. Zeker omdat die cyste er weer zat en we hier vaker door gestrand zijn. Nou is het dus niet de cyste maar mijn eigen hormonen. Volgens de gyn is dit pure pech, komt niet vaak voor.... Hahaha wij hebben een klein patent op pure pech in komen tot een punctie met resultaat. Tot zover van mijn kant een gestaakte verse poging, maar nog wel voorzien van deca.... Het kan hier ook nooit normaal gaan.

Ik heb mijn naam verwijderd van het lijstje, aangezien ik midden februari een echo en bloedonderzoek gepland heb staan en ik niet op de zaken wil en kan

vooruitlopen of nogmaals starten in februari nog mogelijk/slim is.

Dus meiden heel veel succes! Maak dit bankje zo groen mogelijk!

Fm/echo`s:

4 februari: Anna18904

5 februari: Mandy26 (1e FM)

6 februari: Doublej

7 februari: Armanda (eisprong meting, cryo tp in eigen cylcus)

8 februari: SuziQ (1e FM)

8 februari: Happinez (echo cryo)

Punctie

TP:

12 februari (+/-): Armanda

♥Testen♥

1 februari: Patricia (leepat)

2 februari: Lieselot

2 februari: Ricklover

7 februari: Emmiline

8 februari: Remmir

8 februari: Mil@

8 februari: Susan76

9 februari: Mama-in-love

12 februari: Mare

12 februari: MenM

13 februari: Aurora

14 februari: Noes73

24 februari (+/-): Armanda

Geplaatst

@ Dublin.. Jee meid.. Wat een bizarre situatie.. En wat een mega domper zeg.. Jullie hebben zeker een patent op pech!

En hoe gaat het nu? Moet je doorspuiten en weer door gaan of moet je het helemaal afblazen en dan weer opnieuw beginnen?

Je stelt je op de ivf in en maakt je er klaar voor en dan dit! Ik hoop dat het potje pure pech nu op is en er een potje pure geluk open gaat!

Sterkte!

Bij ons in de familie weten ze dat wij met behandelingen bezig zijn. Ik ben er ook vrij open mee. Ik vertel wie ik het vertellen wil, maar ben selectief. Mijn moeder weet het dit keer niet, omdat als ze het weet en mensen haar er naar vragen ze niet kan liegen. Dus al mijn ooms en tantes zijn dan op de hoogte ook al geef ik aan dat het niet voor hun allemaal bedoelt is en al zeker niet in detail vertellen. Dit is voor haar moeilijk dus we vertellen het niet meer. En dat geeft wel rust!

@ Floor.. Ik was echt eerst in schok.. mijn moeder had voor me op kunnen komen en begrip tonen..Maar nu was het voor haar allemaal moeilijk. Nu ben ik ook meer boos. Als het zo gaat dan hoef ik geen familie dag meer.. want al ze er zo instaan passen ze ook niet in ons leventje. Wij hebben gelukkig heeeeel veel lieve mensen om ons heen.. Rijk gevoel. Ik heb geleerd dat ik niemand een verklaring schuldig ben door deze ervaring. Overal leer je weer van!

@ Happinez Ja wat heftig dat ze die opmerkingen maken. Als hun het wel hadden geweten zouden ze het miss niet of minder gedaan. Maar veel mensen moeten er toch beter bij na denken dat je daar voorzichtig mee moet zijn, want je weet nooit wat er speelt.

Zo had ik laatst een klant die vertelde dat ze zwanger was.. Foutje.. Maar goed ooit zou er toch een 2e komen dan MOET het maar iets eerder zei ze. Enne ik had jou ook wel een keer met een dikke buik verwacht! Dat is dan eerst tot 10 tellen.. En heb haar daarna wel uitgelegd dat het een gevaarlijke opmerking was van haar en heb haar verteld dat door erge pech en operaties ik geen eileiders meer heb..Dus op de natuurlijke manier het nooit meer kan..En de rest heb ik haar bespaard.. ze is heel erg geschrokken.. En dat is wat ik nou net wou bereiken. Die doet het ook nooit weer. Ik zei tegen haar.. Waarschijnlijk ken jij niemand die in de mmm zit.. Anders had je dit nooit gezegd! Later dacht ik.. oooohhhh dit is wel erg hard wat ik heb gedaan.. Gelukkig is ze nog steeds klant haha,

Geplaatst

Jeetje Dublin! Wat balen zeg, dit verzin je toch niet? Ik heb dit nog nooit gehoord, dit is wel een abonnement op hele vette pech! Misschien. Moeten ze volgende keer je hormoonwaarden (nog) strenger checken of iets dergelijks... Heel veel sterkte!

Geplaatst

Hoe is t Met liselot en Ricklover?

gister getest toch?

remmir, I love hoe je het aangepakt hebt met die klant. Kan er ook altijd zo pissig om worden!

die doet dat idd nooit weer!

dublin, wat bizar! Dat jij dat nou juist moet hebben zeg!

wat nu dan eigenlijk?

sterkte hoor! Echt klote!!

Geplaatst
Hey meiden, ja nare opmerkingen horen erbij schijnbaar..

Vanmorgen getest, negatief..

Dit was onze laatste poging, we gaan nu voor een tweede adoptie..

@ Ricklover.. Wat onzettend rot voor jullie.. Maar als ik het goed begrijp hebben jullie een adoptie kindje? En jullie gaan voor een 2e! Moeten jullie dan weer het hele traject in of gaat een 2e sneller? Ik hoop voor jullie dat het snel verloopt en jullie weer een kindje mogen blij maken met een mooie toekomst!!

Sterkte met dit verwerken en succes met jullie 2e

Geplaatst

Remmir, ja we hebben een jongetje opgehaald, hij maakt ons zo gelukkig! We hopen op nog zo eentje! Het traject gaat iets sneller en we hopen binnen een jaar eentje op te mogen halen!

Dank je, het verdriet wordt er niet minder van maar wel wat dragelijker.

Meiden heel veel succes!!

Geplaatst

Hoi meiden,

ik reageer niet zo veel in dit topic, daarentegen schrijf ik mij suf bij het topic " wie start ong half jan...".;-)

Dat jullie niet denken dat ik zomeer even langs kom vliegen...

Ook een flinke lijst met vrouwen op het wachtbankje. Sorry als ik niet iedereen kan bijhouden.

ik zit nu op wachtdag 9 ( bijna voorbij ;-) en nog niet ongi. Heb alle verschijnselen die kunnen wijzen op zwangerschap, maar ook weer bijwerking van de utrogestan of naderende menstruatie.. Gek word ik er van. Het is zo moeilijk om niet alles wat je in je lijf voelt te gaan interpreteren. Ben zo bang voor de negatieve test.. Tis er op of eronder voor ons. Eerste en laatste icsi waarschijnlijk.

Gelukkig mogen we een dag eerder een bloedtest doen in het ziekenhuis. Dus 7 feb. Ik denk niet dat we eerder gaan testen. Gewoon netjes afwachten. Als het aan mij lag had ik het misschien wel gedaan,maar mn vriend doet graag de " officiele" route.

Nou lieve meiden, heeeeeel veel succes. Sterkte met de laatste loodjes, welke het ook mogen zijn...

Geplaatst

@Dublin: Wat balen zeg. Daar sta je van alle hormonen gespannen en dan wordt het zo naar stop gezet voor je. Sterkte meid!

@Richlover: Wat erg voor jullie. Maar ook weer fijn dat jullie met positieve gedachten op een tweede adoptie vooruit kijken. Ik wens jullie heel veel succes daarmee en hopelijk hoeven jullie niet te lang te wachten.

@Susan: Wat spannend zeg! WD 9 en je voelt van alles:) Ik duim voor je dat het positief wordt!!

@Remmir: Je hebt gelijkt. Als mensen het weten reageren ze waarschijnlijk iets voorzichtiger. Jou reactie met je klant vind ik trouwens dapper! Ik weet niet of ik dat gedurfd had. TOP:)

Geplaatst

Mag ik hier ook meekletsen? Morgen mag ik me aanmelden voor een terugplaatsing van een cryo (of 2? als dat nog mag - ze zijn met z'n 2-en ingevroren nl.).

Wij hebben 2 zoontjes. 1 spontaan, 1 uit een ICSI behandeling. En we hebben de wens voor nog een kindje.

Afgelopen augustus heb ik ook een terugplaatsing gehad en daar was ik zwanger van, maar dat is helaas met de 14 weken misgegaan.

Geplaatst

Wat een mooi verhaal! Ik hoop dat jullie binnen een jaar weer zo'n mooi kindje in jullie armen mogen sluiten!

Remmir, ja we hebben een jongetje opgehaald, hij maakt ons zo gelukkig! We hopen op nog zo eentje! Het traject gaat iets sneller en we hopen binnen een jaar eentje op te mogen halen!

Dank je, het verdriet wordt er niet minder van maar wel wat dragelijker.

Meiden heel veel succes!!

Geplaatst

Welkom Hobbesje

Jullie hebben ook een heftige tijd achter de rug! Waarom zou het niet mogen om er 2 terug te plaatsen? Succes morgen.. Hopelijk snel door voor de cryo(s) tp!

Mag ik hier ook meekletsen? Morgen mag ik me aanmelden voor een terugplaatsing van een cryo (of 2? als dat nog mag - ze zijn met z'n 2-en ingevroren nl.).

Wij hebben 2 zoontjes. 1 spontaan, 1 uit een ICSI behandeling. En we hebben de wens voor nog een kindje.

Afgelopen augustus heb ik ook een terugplaatsing gehad en daar was ik zwanger van, maar dat is helaas met de 14 weken misgegaan.

Geplaatst

Hoi Susan.

Het maakt helemaal niet uit waar je schrijft. Ik lees ook veel mee in de half januari topic! Ach ik lees overal wel mee haha. Blijft interessant alle verhalen. Jouw verhaal is ook wel erg bijzonder. Wat een emotionele achtbaan is het toch he! Het klinkt wel goed allemaal bij jou! En als het lukt dan had je dat voor 2 weken geleden nog niet durven denken! Wat goed dat je het hebt door laten gaan!!!Dat wat jij omschrijft had ik ook bij mijn eerste ivf.. Ik voel nu nog helemaal niets.. ook geen ongi klachten(die heb ik ook nooit voor mijn ongi) Als ik die klachten wel krijg dan kan het wel wezen dat er binnen wel wat aan het groeien is.

Fijn dat je eerder mag testen! Ik houd jouw verhaal wel in de gaten!! Mijn duimen draaien voor jou!!

Hoi meiden,

ik reageer niet zo veel in dit topic, daarentegen schrijf ik mij suf bij het topic " wie start ong half jan...".;-)

Dat jullie niet denken dat ik zomeer even langs kom vliegen...

Ook een flinke lijst met vrouwen op het wachtbankje. Sorry als ik niet iedereen kan bijhouden.

ik zit nu op wachtdag 9 ( bijna voorbij ;-) en nog niet ongi. Heb alle verschijnselen die kunnen wijzen op zwangerschap, maar ook weer bijwerking van de utrogestan of naderende menstruatie.. Gek word ik er van. Het is zo moeilijk om niet alles wat je in je lijf voelt te gaan interpreteren. Ben zo bang voor de negatieve test.. Tis er op of eronder voor ons. Eerste en laatste icsi waarschijnlijk.

Gelukkig mogen we een dag eerder een bloedtest doen in het ziekenhuis. Dus 7 feb. Ik denk niet dat we eerder gaan testen. Gewoon netjes afwachten. Als het aan mij lag had ik het misschien wel gedaan,maar mn vriend doet graag de " officiele" route.

Nou lieve meiden, heeeeeel veel succes. Sterkte met de laatste loodjes, welke het ook mogen zijn...

Geplaatst
Hoi Susan.

Het maakt helemaal niet uit waar je schrijft. Ik lees ook veel mee in de half januari topic! Ach ik lees overal wel mee haha. Blijft interessant alle verhalen. Jouw verhaal is ook wel erg bijzonder. Wat een emotionele achtbaan is het toch he! Het klinkt wel goed allemaal bij jou! En als het lukt dan had je dat voor 2 weken geleden nog niet durven denken! Wat goed dat je het hebt door laten gaan!!!Dat wat jij omschrijft had ik ook bij mijn eerste ivf.. Ik voel nu nog helemaal niets.. ook geen ongi klachten(die heb ik ook nooit voor mijn ongi) Als ik die klachten wel krijg dan kan het wel wezen dat er binnen wel wat aan het groeien is.

Fijn dat je eerder mag testen! Ik houd jouw verhaal wel in de gaten!! Mijn duimen draaien voor jou!!

Wat lief dat je moeite hebt genomen mijn verhaal te volgen.

Het is inderdaad wel pittig ja. Maar als ik jouw verhaal lees dan is dat erg heftig zeg. Een miskraam na 9 wk.... Afschuwelijk. Ik hoop zwanger te raken,maar hoop dit nooit mee te maken. Sterke vrouw moet je zijn om dan de hoop niet op te geven en wat goed dat je er weer voor gaat!

ik ben nog wel benieuwd naar welke symptomen je bij mij herkent. Ik hoop dat je gauw meer gaat voelen,maar het wil natuurlijk niet altijd iets zeggen als dat niet zo is dat er niets gebeurt. Fingers crossed!

Geplaatst

Hobbesje welkom!

Spannende tijden voor een aantal! Hopelijk kleurt de lijst flink groen!

Fm/echo`s:

4 februari: Anna18904

5 februari: Mandy26 (1e FM)

6 februari: Doublej

7 februari: Armanda (eisprong meting, cryo tp in eigen cylcus)

8 februari: SuziQ (1e FM)

8 februari: Happinez (echo cryo)

Punctie

TP:

12 februari (+/-): Armanda

♥Testen♥

1 februari: Patricia (leepat)

2 februari: Lieselot

2 februari: Ricklover

7 februari: Emmiline

8 februari: Remmir

8 februari: Mil@

8 februari: Susan76

9 februari: Mama-in-love

12 februari: Mare

12 februari: MenM

13 februari: Aurora

14 februari: Noes73

24 februari (+/-): Armanda

Geplaatst

Hoi meiden vandaag zit ik op dag acht na de terugplaatsing maar helaas vandaag begin ik te bloeden

lik heb geen buikpijn ben wel misselijk met vlagen me borsten doen ook niet zeer en heb een rommelige buik g denk dat ik de moed laat zakken ben verdrietig ik had gehoopt dat hè dit keer ook zou lukken

succes allemaal en hoop dat julie wel positief mogen testen

Geplaatst

He susan1, wat ontzettend jammer :-( sterkte!!!Hoe zit dat eigenlijk... Als je op dag 8 negatief test (de pregnyl is er san wel zo'n beetje uit) kan het dan nog positief worden?Ik overweeg te testen om er maar vanaf te zijn. Duidelijkheid scheelt al een hoop. Ik ben t even zo zat!

Geplaatst
Ja hoor, als het op WD 8 negatief is kan het nog positief worden, maar er is ook een kans dat de test positief is :-)
En dat ie dan weer negatief wordt? :-POfwel: het heeft niet echt nut om te testen... Helaas! :-)
Geplaatst

Tja, of hij blijft positief, dat kan ook hè... En na de bloedtest kan het ook nog misgaan weet ik uit ervaring... Het is maar net waar je een prettig gevoel bij hebt. Ik wil graag weten of er een innesteling is geweest, ook als het misgaat (omdat ik het wist kwam ik bijvoorbeeld ook in aanmerking voor een onderzoek naar herhaalde miskramen, dus het kan ook medisch gezien nog een voordeel hebben). Ook vind ik het fijn dat ik nu al sinds wachtdag 5 voorzichtig, maar sinds wachtdag 6 zeker weet dat er een innesteling is geweest. ik vind dus dat het wel degelijk nut heeft om te testen, ik ben heel blij dat ik heb getest en al sinds donderdag weet dat ik zwanger ben. Ook als het misgaat. Je bent een vroegtester, of je bent het niet zeg ik altijd maar!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden