Ga naar inhoud

Afscheid van ziekenhuis

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Na vele jaren is het zover. Binnenkort gaan wij afscheid nemen van de poli fertiliteit.

Ik zou ze zo graag willen bedanken voor de jarenlange steun, hulp, begeleiding en het mede realiseren van onze droom.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Hebben jullie een origineel idee?

Liefs Zomer

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie zoon!

Misschien is het leuk om een mooie foto van jullie met jullie mannetje op te sturen? Simpel, maar dat doet het volgens mij altijd goed. (In Nijmegen vroegen ze ons of we onze jongste niet mee hadden genomen. Ze vinden het leuk om te zien waar ze voor werken.)

Geplaatst

Hoi Zomer,

Wij verlieten de poli bij 12w zwangerschap. Na de reguliere 20w hebben wij een taart naar de poli gestuurd. Ook krijgen ze natuurlijk het geboortekaartje!

Geplaatst

Hey Zomer, Aller eerst gefeliciteerd nog met jullie zoon Koen.

Wij hadden nog een eind gesprek in het LUMC, en ik heb een grote doos bonbon's meegenomen voor iedereen op de afdeling. Ondanks dat onze wens niet is uitgekomen.

Geplaatst

Ik snap je helemaal!

Ik zou iets bruikbaars doen.. een foto is even leuk maar gaat daarna ook de prullenbak in.. een taart altijd lekker..

maar een blijvende herinnering; een pen met opdruk..

Wij hebben dit voor ons trouwen gedaan als bedankje.. en dat is 08-08-08 geweest en ik zie mensen nog met de

pen schrijven!! Dus dit wil ik ook doen als we helemaal zijn uitgezwangerd..

Succes!

Geplaatst

Nou zeg....mijn briljante reactie weg....nieuwe poging.

Echt origineel zijn is denk ik moeilijk. Wij hebben zelf idd met twaalf weken een grote doos bonbons gegeven, wat zeker gewaardeerd werd maar denk dat onze tranen bij het afscheid iedereen meer deden (ze stonden zelf ook te slikken).

Verder vraagt ons ziekenhuis iedereen een geboortekaartje met foto te sturen. Deze worden zeker niet weggegooid hoor! De hele uitslaapkamer hangt vol met foto's van IVF babies :-)

Maar goed, ik dacht even door en kwam op 'zaadjes en eitjes'. Een zakje zaad en een doos eieren is natuurlijk een beetje flauw, maar je kunt vast wel een recept vinden voor cake of koekjes oid met eieren en bijvoorbeeld sesamzaadjes of anijszaadjes (muisjes!). Als je dat dan bakt en je maakt er een stapel mooie kaartjes met het recept bij, met een grappige opmerking over creaties van zaadjes en eitjes, op de achterkant fotootje van jullie mannetje... Goh als ik hier zelf eerder aan gedacht had :-) vind het eigenlijk best een goeie al zeg ik het zelf.

Geplaatst
Nou zeg....mijn briljante reactie weg....nieuwe poging.

Echt origineel zijn is denk ik moeilijk. Wij hebben zelf idd met twaalf weken een grote doos bonbons gegeven, wat zeker gewaardeerd werd maar denk dat onze tranen bij het afscheid iedereen meer deden (ze stonden zelf ook te slikken).

Verder vraagt ons ziekenhuis iedereen een geboortekaartje met foto te sturen. Deze worden zeker niet weggegooid hoor! De hele uitslaapkamer hangt vol met foto's van IVF babies :-)

Maar goed, ik dacht even door en kwam op 'zaadjes en eitjes'. Een zakje zaad en een doos eieren is natuurlijk een beetje flauw, maar je kunt vast wel een recept vinden voor cake of koekjes oid met eieren en bijvoorbeeld sesamzaadjes of anijszaadjes (muisjes!). Als je dat dan bakt en je maakt er een stapel mooie kaartjes met het recept bij, met een grappige opmerking over creaties van zaadjes en eitjes, op de achterkant fotootje van jullie mannetje... Goh als ik hier zelf eerder aan gedacht had :-) vind het eigenlijk best een goeie al zeg ik het zelf.

Hilarisch Henne.. helemaal geweldig!

Geplaatst

Wauw meiden, geweldige ideeen!

Ik weet dat ze heel blij zijn met kaartjes en dergelijke. Toen wij onze 2 kindjes verloren in juni 2011, heeft de Gyn het kaartje bewaard op haar prikbord thuis. Toen we zwanger waren van onze K.oen, hebben wij haar een kaartje gestuurd met een lachend ei erop (Henne, we denken dus beetje hetzelfde :).

Ze vroeg ook nu om een kaartje, want dan had ze alledrie kaartjes bij elkaar en die wilde ze graag bewaren.

Ook hebben we na de bevalling een paar hele mooie foto's op de mail gezet naar de afdeling fertiliteit, waar ze heel blij mee waren.

Weet je wat het gewoon is? Ik weet niet hoe ik ze moet zeggen hoe dankbaar we zijn. Dankzij de inspanningen van hen, hebben wij onze zoon. Vormen zij een gezin.

En ik was gewoon heel benieuwd hoe anderen afscheid hebben genomen van eht ziekenhuis!

Gr Zomer

Geplaatst

Met tranen Zomer en bijna een dikke knuffel maar dat durfde ik toch niet :-) En ik mis eerlijk gezegd de IVF afdeling nog steeds. Het zijn schatten hoor, waar ik nu kom, maar we hebben in al die jaren en met alles wat er gebeurd is toch een band opgebouwd met dat IVF team. En dat geldt bij jullie natuurlijk helemaal.

Geplaatst

Nou Henne, die tranen..... Die gaan ook bij mij echt wel komen! En die knuffel? De artsen gaven op de ok al een knuffel of 3 zoenen en ook toen we uit het ziekenhuis weg gingen. Heel bijzonder vond ik dat!

Geeft echt iets aan over de band die je op kunt bouwen met elkaar!

Liefs Zomer

Geplaatst

Ik vond het ook moeilijk om afscheid te nemen van onze arts / fertilliteitsafdeling van UZ Gent. Ondanks de blijdschap van een zwangerschap. Het voelde een beetje "raar" om daar weg te gaan. Je bouwt daar inderdaad toch een soort band op en maakt daar vaak emotionele dagen van je leven mee.

Wij werden aan de Nederlandse zorg overgedragen na 2 goede echo's (de laatste echo bij 9 weken). Wij hebben toen zelf een bedankkaart gemaakt via internet, met daarop de foto van ons teruggeplaatste cryo en daarnaast een foto van een positieve test. Daarbij hadden wij doosjes chocolade van celebrations en merci erbij gedaan. Het liefst had ik , net als Henne, onze prof wel willen omhelzen en knuffelen, maar durfde dat ook niet.

Wij hebben moeten beloven om minimaal een kaartje en een foto te sturen na de geboorte, dus dat is het minste wat ik dan ook nog wil doen.Ik denk dat de meeste medewerkers het inderdaad erg leuk vinden om te zien waarvoor zij het allemaal doen.

Ik vind de pen ook wel een leuk idee. Iets blijvends.Ga ik dus nog even over nadenken.

Geplaatst

Ohh, zomer, wat bijzonder dat de artsen jouw een knuffel gaven. Dat vind ik echt mooi!!! Zeker gezien jullie verleden. Wat een mooi gebaar van meeleven. Een mens zijn in plaats van een (patient)nummer!

Geplaatst

Hey Zomer,

Allereerst hartelijk gefeliciteerd met jullie zoon K.oen! Jullie hebben ook een hoop meegemaakt lees ik..heftig...

Ik heb niet echt een spectaculair origineel verhaal te vertellen over hoe wij afscheid hebben genomen van t ivfteam...wij hebben gewacht tot de 12de week..na een goede echo ben ik op een dag heen gereden en heb er 2 grote dozen met gevarieerde smaken vlaaien van multivlaai gebracht voor bij de koffie met een mooie bedank kaart ( allemaal gele smilys met 1 rode er tussen...stond voor symbool voor alle cryo's..die ene rode was onze dochter).

Niet echt bijzonder afscheid maar wat ik wel bijzonder vond is dat toen ik weer naar huis reed over de brug van de snelweg (een traantje weg pinkend...omdat ik de hele film van de voorgaande jaren weer aan me voorbij zag gaan) ...dat er een ooievaar over heen vloog. (wat doet zón beest nu te vliegen over een snelweg?...dit vond ik zo bijzonder en symbolisch dat ik nog harder moest brullen ... ;-)

Veel geluk met jullie kleine manneke...geniet er van!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden