Jump to content

Wie start er in februari 2013 met icsi behandeling

miriam87

Recommended Posts

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest mymyselfand1

Hoi miriam. Ook ik begin in februari met icsi. Ik doe icsi in eigen cyclus en dit is mijn 3e poging. Ik vind het over het algemeen best te doen. Alleen de wachtweken vind ik echt killing! vooral de vorige x, ik hoefte nog maar 1 dag te wachten, voordat ik mocht testen, dat ik ongesteld werd. Het

voelde zo goed en het mocht niet zo zijn :(. Maar nieuwe ronden,nieuwe kansen! We gaan er weer voor!

Is dit jullie eerste behandeling?

Liefs my

• 2 weeks later...

Hoi Hoi

Ik ben nu aan de pilletjes om een bloeding op te wekken en begin in febr met poging 3.

1e behandeling giga uit de hand gelopen. 2e poging afgebroken voor de punctie (telt niet mee voor vergoeding).

En dan nu op naar poging 3. Ik heb het korte schema en begin op dag 2/3 van de bloeding met spuiten.

Dan ga ik meteen stimuleren met menopur en later komt er een eisprong remmer bij tot de punctie.

Hoop dat febr onze maand mag worden. Waar staan jullie onder behandeling? Ik Hengelo/Zwolle

Liefs

Hai

Ik ben dit weekend met de pil gestart, moet 9 februari mijn MEGA decapeptylprik laten zetten en ga 18 feb naar Gent voor controle en medicatie. Ik zal eind februari starten met de hormonen maar vind het superleuk om met een stel andere meiden op te trekken. Het wordt onze 4e ronde alweer. Maar we hebben alle vertrouwen in Gent

Liefs!

Hai

Ik krijg dezelfde prik denk ik (decapeptyl 3,75). We zijn naar Gent gegaan omdat wij het gevoel hebben dat er heel veel goed gaat met onze pogingen maar dat het onduidelijk is waarom er veel embryo'tjes stoppen met delen. We hebben in Voorburg verschillende hoeveelheden hormonen geprobeerd maar wij hebben het gevoel dat er teveel focus was op veel eitjes ipv goede eitjes. Gent kwam ook met een heel ander behandelplan dan bijvoorbeeld het Erasmus of MCK, veel meer onderzoek, en veel meer zaken die ze gaan monitoren. Mochten we niet zwanger worden bij poging 4 dan denken we wel weer meer info te hebben over wat er gebeurd met onze embryo"tjes.

Ik slik nu schildkliertabletjes om mijn schildklierwaarde wat te verlagen. Nu aan de pil, 9 feb de decapeptyl en dan 18 feb naar Gent. Spannend!

Die mega decapaptyl is voor mij ook nieuw --> Procedure vanuit Gent omdat ik zoveel eicellen aanmaak en die aantallen willen ze omlaag hebben (minder maar betere eicellen). Ik zie er ook flink tegenop maarja: wat moet, dat moet

Guest mymyselfand1

Hey dames,

Hier gelukkig geen mega spuiten of pillen. Ik doe icsi in mijn eigen cyclus en hoef pas een paar dagen voor de punctie een paar x te spuiten. Mijn eerste echo staat gepland op 15 februari ik zit dan op de 12e dag van mijn cyclus. de punctie zal zo rond cyclusdag 18 zijn en de tp 2 dagen later. Dus iets van 25 februari. Ben eigenlijk wel blij dat we weer in de race zijn.

@miriam hoe is het met jou? Ben je al aan het stimuleren?

@Danoontje, zon en NCM hoe is het met jullie? Zijn jullie al begonnen of is het nog wachten op de ongi?

liefs My

hai

Deca zit er inderdaad in! Een vurig stipje op mn bips is het resultaat :) Kriebelt een beetje onder in mn buik maar verder (nog?) geen last. Bij mij is het "probleem" dat ik veel eitjes aanmaak en dat willen ze terugdringen tot max 10 goede op deze wijze. Helemaal goed begrijpen doe ik het niet, moet ik weer even navragen, Het is alweer 4 maanden geleden ofzo dat we daar waren maar dit is dus de tactiek die Gent wil proberen

Guest mymyselfand1
haiDeca zit er inderdaad in! Een vurig stipje op mn bips is het resultaat :) Kriebelt een beetje onder in mn buik maar verder (nog?) geen last. Bij mij is het "probleem" dat ik veel eitjes aanmaak en dat willen ze terugdringen tot max 10 goede op deze wijze. Helemaal goed begrijpen doe ik het niet, moet ik weer even navragen, Het is alweer 4 maanden geleden ofzo dat we daar waren maar dit is dus de tactiek die Gent wil proberen
Nu maar hopen op weinig maar wel kwalitatieve eitjes! Weet je al wanneer je de punctie hebt?

Hoi dames!

Ik ben nieuw hier. Kreeg 2,5 jaar geleden van onze arts te horen dat ik vooral niet te veel forums af moest stromen omdat daar volgens hem vooral de extreme verhalen te vinden zijn. Het zou mij alleen maar verontrusten... Muts die ik ben, heb daar keurig naar geluisterd. Maar nu ben ik toch " stiekem " mee aan t lezen, hihi!

Wij hebben afgelopen maandag de punctie gehad en morgen ochtend hebben we hopelijk een terugplaatsing. Ons zh heeft t beleid dat geen nieuws goed nieuws is en wij horen dus helemaal niet van te voren hoeveel embryo's er zijn. Spannend morgen!! Van te voren ook nog eerst bloedprikken om te checken of ik geen overstimulatie heb, had nl 16 eicellen bij de punctie.

Nou wat leuk dat ik nu na zo' n lange tijd eindelijk eens berichtjes kan wisselen met lotgenootjes. Misschien maakt dat het wachten wat draaglijker..

Groetjes wtje

Hai Wtje

Ik vind het altijd erg prettig om de verhalen van andere dames te lezen. Soms relativeert het en je kan er veel van leren. Wat een (in mijn oren) vreemde houding om niets te vertellen over embryootjes... Ik wil altijd graag alles weten, ook slecht nieuws maar dit heb ik nog niet eerder gehoord. Welk ziekenhuis si dit? De terugplaatsing is ook relatief laat. Of is dit voor jullie normaal? Mag ik vragen naar jullie eerdere ervaringen in dit traject?

Intussen moet je weten hoeveel het er waren. Ik ben heel benieuwd en hoop dat jullie goed nieuws hebben gehad!

@ NCM

Wij worden behandeld in het elisabeth in Tilburg. Ik heb geen ervaring met andere zh, en ben eigenlijk heel tevreden over t traject tot nu toe. Dit is onze eerste terugplaatsing. In november hebben we ook n poging gedaan maar deze is afgebroken ivm overstimulatie. Ik had op mijn punctie dag 60 follikels!!

Vooraf aan die icsi hebben we een iui poging gedaan. Het bleek toen dat de zaadkwaliteit bij lange na niet goed genoeg was en dat icsi nog de enige optie was.

We hebben goed nieuws te horen gekregen. 6 mooie embryo's, waarvan eentje nu in mijn baarmoeder zit. De rest mag nog even verder ontwikkelen en hopelijk worden er dan nog een of meer ingevroren. We horen dat schriftelijk, maar wanneer ?!?

Jij al bijwerkingen van de deca? Wanneer gaat t stimuleren beginnen?

Groetjes

Hallo Dames,

Ik ben vorige week begonnen met decapeptyl, ga vrijdag aan de puregon (komende dinsdag een echo) en dan hopelijk 11 of 12 maart de punctie. Moet zeggen dat het prikken me zelf heel erg mee valt (eerste poging), maar dat de bijwerking me behoorlijk zwaar vallen. Ik heb een enorm opgeblazen buik, en omdat ik daarnaast last heb van depressieve gevoelens, begin ik een ongelofelijke hekel aan mijn lijf te krijgen. Daarnaast opvliegers en vermoeidheid. Ik weet dat ik als ik ga stimuleren ik wat meer in balans zou moeten komen, en dat het hele gebeuren maar een week of wat duurt, maar ik zit er persoonlijk nogal door heen. Is dat herkenbaar?

groetjes

Debora

Hoi debje en NCM!

Balen dat jullie zoveel last hebben van de deca. Ik herken de vermoeidheid wel. Lag bijna twee weken lang om 20.30 op bed!! Ik heb geen echte opvliegers gehad, maar wel rode koontjes bij het minste of geringste.

Hoop dat t stimuleren zonder al teveel nare bijwerkingen tot mooie follikels gaat leiden!

Ik zit nu op wd 5 en pff dit is toch ook geen makkelijke fase. Ik had gisteren en eergisteren af en toe menstruatie krampen en lage rugpijn en dacht al dat deze poging mislukt was. Nu is t gelukkig wat rustiger in mijn buik. Afwachten maar.... Veel meer zit er niet op!

Succes met t spuiten allemaal !

Hallo,

Ik zit nu in dag 14 van mijn cyclus en ben lekker aan het spuiten. De vorige ronde vroegtijdig gestopt omdat de follikels toch weer krompen. Door de pcos zijn ze namelijk sneller bang voor overstimulatie. Nu spuit ik Menopur, Puregon en Orgalutran. Vanochtend voor een echo geweest en ze groeien, maar ik moet nog even door blijven spuiten.

Weet niet of jullie daar ook last van hebben maar in mijn omgeving is ongeveer iedereen bezig met kinderen krijgen en foto's van baby's en echo's vliegen me om de oren. Het gevoel zal door de hormonen wel extra versterkt worden maar ik voel me onwijs machteloos en gefrustreerd! Gelukkig heb ik een lief vriendje.

Groetjes!