Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca, van harte gefeliciteerd met dit super nieuws... een mooi vooruit zicht naar de echo toe.

Happinez en Sannemiek welkom en hopelijk is het voor jullie deze maand ook groen!!!!

Gister was inderdaad een domper, maar hebben op internet verschillende verhalen gelezen van vrouwen die ook essure hebben gehad en ook gewoon via IVF zwanger zijn geworden, dus wij blijven nog even positief tot ze ons in het ziekenhuis persoonlijk zeggen dat alles ophoudt. maar we wachten eerst volgende week woensdag af met de scopie.

Succes allemaal nog even....

Geplaatst

Op verzoek van Bianca:

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

Echo’s

Lisa1805: 4 maart

ClauS: 6 maart

Punctie

Bianca: 21 februari (16 eitjes, waarvan 7 bevrucht)

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 6 bevrucht)

Esly: 25 februari (6 eitjes, waarvan 4 bevrucht)

Ink: 7 maart

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari (1 embryo)

Esly 2 maart (1 embryo)

Ink: 10 maart (als er tenminste mooie embryootjes uit komen :-)...)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Geplaatst

&^^%%$$^^&$##@!!!!!!! Heb ik net een heel verhaal zitten tikken naar iedereen, ben ik blijkbaar te lang inactief geweest en is alles gewoon wég!! :-( Dan maar weer opnieuw!

Hier gaat het op zich redelijk. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken maar het is best pittig! Het ene moment voel ik vanalles, het volgende moment voel ik juist weer helemaal niets! Gelukkig is het morgen "al" woensdag! Aan de andere kant is het dan ook bijna vrijdag!:-( Maandag heb ik met het zkh gebeld en helaas geen cryo's! Deze ieniemienie in m'n buik móet het dus gaan doen! Pfff...fingers crossed!

@Bianca; Wauw, wát een mooi nieuws zeg! Van harte gefeliciteerd meid! Supernieuws! Hopelijk wordt het bankje heel snel heel groen! Wel heel dapper van je dat je op dag 8 al durfde te testen! Weet je al wanneer je echo hebt?

@Lisenka; Wat knap zeg dat je 30 kg bent afgevallen! Echt respect zeg! Nu de laatste loodjes, maar als ik jou zo hoor dan gaat je dat helemaal lukken! De motivatie spat bijna van het scherm;) Dat van de essure is wel een domper, maar gelukkig heb je volgende week al scopie! Ik hoop dat ze je kunnen helpen en dat je gauw kan starten!

@Lisa; Hoe was jou fm? En weet je al wanneer je punctie hebt? Of heb ik daar overheen gelezen?

@Ink; jij hebt al bijna punctie! Zet em op meid, op naar een mooi nestje met eitjes! Veel succes!

@Lisa & Ink; een buikcerclage wordt geplaatst via een buikoperatie en zit hoger dan een gewone cerclage. Tijdens mijn laatste zwangerschap heb ik een cerclage om mijn baarmoederhals gehad maar ook dat bleek niet voldoende te zijn! Mocht ik volgende week positief testen dan krijg ik de cerclage met 13 weken en daarna ga ik plat! Niet echt een fijn vooruitzicht, ik heb in mijn vorige zwangerschap al 2 maanden platgelegen, maar doe het zo weer! Ik las ooit bij iemand in het onderschrift (ik weet alleen niet meer bij wie): "De wens is zoveel groter dan de ellende" en daar sluit ik me helemaal bij aan!

@Claus; Begrijp ik het goed dat jij het traject in deventer doet en de ivf in Zwolle? Ik heb alles in Zwolle gedaan en heb altijd het korte protocol gehad. Als ik jou was zou ik nog eens informeren hoe het zit met die leeftijdsgrens, ik heb nl. in Zwolle op m'n 42e nog een poging gedaan. Nu wij in DD lopen gaat mijn vriend wel mee naar de fm. We rijden er al ruim 2 uur over om er te komen en door alles wat we hebben meegemaakt vind ik het fijn dat hij met me meegaat. In Zwolle ging ik alleen naar de fm. Als je nog vragen hebt mag je me ook een pb sturen hoor, is altijd goed! Voor morgen veel succes gewenst, hopelijk mag je ook kort traject!

@e82; Alvast veel succes gewenst!

@Happinez en Sannemiek; welkom hier en wat verdrietig dat jullie allebei van het wb zijn afgevallen! Dapper dat jullie gelijk doorgaan en heel veel succes gewenst!

@Melis; voor jou veel succes met je sollicitatie! Hopelijk heb je een goed gesprek en kan je snel weer aan de slag! Zijn er ondertussen al rode signalen???

@Pinkbutterfly; nog 1 dagje en dan mag je testen! Ga je het volhouden? En hoe gaat het met je?

@ Nienna en Eef; ook voor jullie komt de testdatum dichtbij...hoe gaat het?

Hopelijk ben ik nieamand vergeten, anders sorry!

Liefs Esly!

Geplaatst

Even kort:

zere borsten gehad, nu buikpijn, pukkeltjes, voorzichtig begin van bloedverlies... Ik ga dit weekend ongesteld worden, alles wijst erop.

GRRR%#$%#O

sorry meiden, hele maand positief ingesteld geweest, nu even flink de pest in...

Ik hoop dat het jullie beter af gaat! Sterkte met alles.

Bianca: gefeliciteerd! De duimen draaien hier voor je dat het goed blijft gaan!

Geplaatst

Bianca, super gefeliciteerd! Echt heel fijn. Dan was het niet fit voelen/grieperige gevoel toch duidelijk ergens goed voor. Ik ben zo blij voor je. Het is je echt gegund.

Melis, wat super dat je al een sollicitatiegesprek hebt. Wel fijn dat je nu kan afronden. Ik kan me goed voorstellen dat je er wel klaar mee bent.

Sannemiek & happinez welkom hier.

E82, ik vind het wel fijn om te horen dat jij ook altijd langer moest spuiten ivm de pco. Ik begon al te twijfelen dat het misschien geen goed teken zou zijn. De fertiliteitsarts die we maandag hadden was er behoorlijk onduidelijk over. Zij is sowieso een beetje een stille vrouw. We hebben haar wel vaker gehad bij een fm. Sommige artsen vertellen heel duidelijk wat ze doen en wat ze zien en zij zegt meestal niet zoveel. Ook niet als je haar hele directe vragen stelt. Morgen weer een fm dus ik hoop dat er nu nog een aantal wat groter gegroeid zijn. We duimen maar.

Geplaatst

Even snel: Bianca, super zeg!!! Van harte gefeliciteerd!!! Kan je het bevatten? Lijkt me nog erg onwerkelijk voor je of niet?

Nieuwe meiden, welkom! Hopelijk brengt dit bankje julliemeer geluk!

Zo, ik ga even voor het eerst met de pregnyl stoeien...

Geplaatst

Nienna, wat balen zeg.... De eerste tekenen van een ongi dus. Logisch dat je er de pest in hebt. Sterkte!

Geplaatst

Oh Nienna, daar heb ik gister over heen gelezen! Jeetje meid, heeft de ongi nu definitief doorgezet? Sterkte!!!

Claus, succes met je afspraak vandaag.

Lisa. Heb je weer eind vd middag je echo? Hoop voor je dat t er nu beter uit ziet en je misschien een andere vrouw hebt die meer zegt?

Geplaatst

@Nienna: wat erg voor je, neem de tijd om t te verwerken. Wat een domper :(

Vanmorgen naar Deventer geweest en het zag er allemaal prima uit daarbinnen.

Vanaf vrijdag 225ie GonalF bijspuiten en dan volgende week vrijdag terug.

Heb een heerlijke ochtend gehad met mijn man, omdat hij nu alleen kan toekijken vond ie dat ik verwend mocht worden.

Hij heeft de hele ochtend vrij genomen en zijn lekker gaan shoppen en lunchen :)

Nu lekker muziek aan en poetsen, want de werkster is op vakantie........

Geplaatst

@Esly: heel erg bedankt lieverd. Ik stuur je zeker een pb :)

In Deventer beginnen ze met het lange protocol om alles plat te leggen, dus vandaag precies een maand geleden ben ik begonnen met het slikken van de pil.

En ja het einde is nog niet in zicht, want vanaf vrijdag ook nog GonalF erbij spuiten. Mijn geduld wordt aardig op de proef gesteld...

@Lisa: succes straks....

Geplaatst

Nienna, wat een domper zeg! Sterkte en op naar nieuwe kansen!

Ink, las allemaal stoeiverhalen van jou en de P.regnyl, is het uiteindelijk gelukt? Hoe laat heb je de punctie? Hoe voel je je verder?

Eef, hoe is het bij/met jou?

Hier nog geen rode signalen, wat baal ik daarvan zeg :( Maar, het is mooi weer en ben lekker vrij dus ik ga volop genieten! Wordt vanzelf een keer ongesteld :)

Fijne dag dames :):)

Geplaatst

O bah Nienna! Dit is nou net wat je níet wilt!! $%%#!! Sterkte meid!!

Hier sinds gisteravond wat gespannen borsten en dan denk ik? Zou het??!! Maar ja...kan net zo goed van de utrogestan komen...Maar...ik ben de hele ochtend ook al een beetje misselijk! Ik heb (nog) geen goed gesprek met de toiletpot gevoerd en hoop dat dat zo blijft maar krijg er een heel ietsiepietsie klein beetje meer hoop door! Ik ben nl. nog nooit misselijk geweest vd utro...iemand hier wel?

Geplaatst

Nienna, ik hoop voor je op een klein wondertje. Sterkte meis!

Hier inmiddels de 3e fm weer gehad. De groei gaat gelukkig nog steeds door. Dit keer rechts ongeveer drie grotere blaasjes van 11mm te zien en nog meer kleintjes. Links 1 groot blaasje van 17mm en een paar van tussen de 15 en 12mm en een heleboel kleintjes. Dus de arts was dit keer weer positiever. Alleen is het nu wel lastig dat links harder gaat dan rechts. Ik moet komende dagen mijn dosis van de menopur ophogen naar 150IE en dan vrijdag weer terug voor een echo. In de hoop maar dat links nog meer mee gaat doen. Tja, ik wacht maar gewoon af. Aan de andere kant vind ik de dosis verhogen naar 150IE wel ontzettend spannend. Daar ging het de vorige keer namelijk veel te hard op. Nou we duimen maar weer verder en doe ik het maar wat rustiger aan komende dagen.

Esly, ik hoop zo voor je dat het dit keer goed gaat. Ik heb geen ervaring met de utrogestan en misselijkheid, maar heb er volgens mij wel eens eerder meiden over gehoord. Sterke met het wachten!

Ink, veel succes morgen bij de punctie. Komt vast helemaal goed.

Geplaatst

goedenavond allemaal,

Nienna, wat een domper meid. Het is niet eerlijk. Ik wens je heel veel sterkte!

Esly; klingt hopevol:) Dus, broeden! Duimen, duimen, duimen!

Melis. Hier ook wachten op de duivels, maar nog niets te zien, voelen... grrrr vreselijk dit wachten. Maar ja, idd het weer leidt wel wat af:) Sterkte meid en hopelijk gaat het snel doorbreken.

Claus. wat fijn dat alles god gegaan is bij jullie gesprek! En wat een lief man heb je:)! Lekker genieten van deze momenten.

Ink. succes met de punctie. Hoe laat moet je morgen? Sterkte en op naar veel mooie eitjes.

Meiden die ik vergeten ben - sorry - hoe gaat het? Sterkte met wachten of/en prikken.

Geplaatst

Heb me ook maar optimistisch op het lijstje gezet:) Datum is nog onzeker, maar ...

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Aanmelden op/voor…

+/- 9 maart starten progynova voor 2e cryo tp - Happinez

Echo’s

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Geplaatst

Hallo meiden, ook ik schuif graag aan bij dit bankje.

Ben ondertussen begonnen aan onze 7e icsi. Erg spannend!

Heb hierdoor een prachtige dochter (van onze 5e icsi) en we hopen nu op een brusje (dus nu met de 2e icsi bezig sinds onze nieuwe poging).

Helaas heb ik van alle icsi's maar 1 x een cryo gehad en die is niet goed ontdooid.

Ben zo benieuwd hoe het deze keer gaat!

Ben vandaag naar mck geweest voor de 1e fm. Heb 6-8 eitjes maar zijn nog klein. Ik moet zondag terug komen voor de 2e fm.

Ik zet me gelijk maar even op het lijstje.

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Aanmelden op/voor…

+/- 9 maart starten progynova voor 2e cryo tp - Happinez

Echo’s

Armanda: 10 maart (2e fm)

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Geplaatst

Hey Armanda, wij hebben al een keer eerder op een wachtbankje gezeten, toch. Februari werd het uiteindelijk niet voor mij. Hoe is het met je? Klinkt als een goede score op de fm. Succes.

Geplaatst

Lisa, spannend ophogen, maar klinkt positief. Op naar vrijdag!

Esly, misselijk klinkt erg goed! Fingers crossed!!!

Melis, je zit hopelijk snel ook weer in de race! Succes met je gesprek morgen! Had gister idd ff stress met het breken van die stomme pregnyl ampullen. Maar is geloof ik gelukt. Zal morgen blijken ;-)...

Manlief moet om 10.30 zijn potje vullen en ik heb om 11.00 de punctie. Ben erg benieuwd...

Armanda, welkom hier ook...

Iemand iets v pinkbutterfly gelezen? Morgen is haar testdag zie ik...

Geplaatst

hey lisa, kijk ze groeien dus gestaag door, maar ik snap het wel hoor dat je het spannend vind om de boel op te hogen. Maar wie weet gaat het dit keer helemaal goed. Ik ga in iedergeval super hard duimen voor je!

Geplaatst

Ink, sterkte met de punctie vandaag! Hopelijk kun je vanmiddag komen melden dat er een mooie score aan eitjes is geoogst!

Pinkbutterfly, al nieuws??

Hier nog geen nieuws. Aan de ene kant denk ik steeds dat ik zwanger ben, maar dan heb ik opeens weer een buikkramp waardoor ik denk dat dit het begin is van een naderende ongi. Kortom, ik zal gewoon geduld moeten hebben. Testen heeft ook nog geen zin, omdat ik maadagavond voor het laatst nog pregnyl heb gespoten. Volgens het ziekenhuis mag ik pas maandag testen, maar of ik dat ga volhouden weet ik niet. Het zal wel zondag worden, want om nou te testen op maandagochtend voordat ik naar mijn werk moet.... Voor alsnog maar hopen dat ik de komende dagen niet ongi word en er uberhaupt iets te testen is dus. Ik merk wel dat ik het nu weer steeds spannender begin te vinden...

Temperatuur was vanmorgen nog netjes hoog, maar dat zou misschien ook nog door de pregnyl kunnen komen? Geen idee, maar het geeft me tenminste wel nog hoop.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden