Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

Echo’s

Lisa1805: 1 maart

Punctie

Bianca: 21 februari (16 eitjes, waarvan 7 bevrucht)

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 5 bevrucht)

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Aanmelden op/voor…

Echo’s

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Geplaatst

Hey Bianca! Wat gezellig jou hier weer tegen te komen! Dat is al weer even geleden zeg! En inmiddels zit je al in de 2 spannende ww zie ik: lekker broeden op je ukkie en op naar een dikke vette 2e streep op je test straks...

Eef, vervelend dat je zo'n last hebt gehad van de punctie. Ik zie daar ook wel tepgenop.. Vond het al zo dapper dat je naar 2 verjaardagen bent gegaan!

Pinkbutterfly: ook welkom op dit bankje. Gezellig dat t hier drukker wordt.

Claus - nee, voorlopig heb ik de pregnyl nog niet nodig nee. pas over een dag of 10 denk ik? Maar wil graag van te voren alles helder hebben/ weten hoe iets zit :-)... Hoe kwam je aan zo'n houder? Want ik zie het inderdaad gebeuren dat ik op t moment supreme dat ding verkeerd breek ofzo haha, dat zal dan lekker stressen zijn...

Melis, gezellig dat je gewoon hier blijft en jullie toch doorngaan met je cryo! Ik geef je groot gelijk: komt vast wel goed met de financien- tegen die tijd zijn er misschien wel al weer hele andere ontwikkelingen... Hoe is t eigenlijk met je zusje afgelopen? Omdat je tijdje geleden schreef dat ze verwachtte dat ze al je dure babyspullen mocht lenen?

Geplaatst

En, zit 'ie erin Ink?

Wel even gek denk ik, dat de molen nu echt begint...

Dat vond ik wel tenminste, bij onze 1e IUI. Inmiddels lijkt het bijna gewoon, raar hoe dat kan lopen!

Sinds gisteren af en toe buikpijn, net of er nog een eisprong aankomt. Stom gevoel, kan net zo goed de endo zijn..

Geplaatst

Is het gelukt Ink?

Heb weinig contact met mn zusje, ze wil continu aandacht mbt de zwangerschap en alles moet om haar gaan. Erg vermoeiend allemaal.

Geplaatst

Heej ink

Ja twee jaar geleden denk ik ongeveer!

Hopelijk word het voor ons allemaal groen :wave:

Yeah de eerste spuit je bent weer in de race!

Heb je het zh vandaag nog geprobeerd te bellen?

Ja die pregnyl mijn nieuwe partner had het nog nooit gebroken.

En die brak hem compleet doormidden! ! Gelukkig had

Ik nog een reserve van een tijd geleden!

En hoe voelt dat je eerste spuit ik vond het weer erg bijzonder eindelijk!

@claus dank je wel! Klopt vandaag de tp gehad!

Geplaatst

Yep, hij zit r weer in en het circus is officieel weer gestart... even met de naald boven mn buik gehangen, haha, drempelvrees!

Weet nog hoe ik dat bij de 1e poging ook had...

Vervelend Nienna, die buikpijn...kon je maar even een kijkje van binnen nemen he?

Oh jee, dat gefocuss op alles wat ik straks voel of denk te voelen zullen me in de ww denk ik echt weer gek maken!

Geplaatst

oh, wat vervelend dat dat zo loopt met je zusje Melis! Bleh. Ze weet niet dat jullie voor je cryo gaan, toch?

Bianca, april/mei 2011 geloof ik ja! Oei, wat een mazzal dat je toen een reserve had liggen! Ik zal het eens vragen in het zh wat ik moet doen als dat gebeurd haha, dan ben is vast voorbereid :-)...

Het zh heb ik gister geprobeerd te bellen. Op dat nr werd niet opgenomen. Heb toen eerlijk gezegd niet verder gezocht naar n ander nr ofzo hihi, heb zoiets van "stop gewoon die 1e spuit er weer in, omdat het in t boekje stond en bel morgenochtend braaf en hoor dan wel hoe of wat"...

Geplaatst

Hier net ook weer twee spuiten gezet. Ik had alleen een ader geraakt. Het bloed spoot er uit bij het terugtrekken van de naald. Dat heb ik echt nooit gehad. Zag er indrukwekkend uit zei m'n man. Tja, dan heeft ook iets om naar te kijken he ;-). Alleen wel vrijwel meteen een blauwe plek.

Geplaatst

haha, ja gelijk heb je hoor! Gelukkig hebben wij ook altijd wel een lolletje tijdens het traject: maakt het wat dragelijker allemaal he? Alleen zou ik denk ik wel ff schrikken als t bloed er uit spuit bij t prikken!

Geplaatst

Ink, ik kreeg een rubberen houdertje van de verpleegkundige en vond het wel erg handig.

Vandaag 1e spuit Deca erin, jeetje wat een dikke naald zeg vergeleken met de naald van de GonalF. Deed erg mn best om niet te piepen :)

Klopt het dat je van de Deca behoorlijk kunt aankomen?

Vandaag een drukke dag hier, krijg 10 dames van mijn club die komen eten en tutten. Kom er net achter dat de geur voor de sauna op is, dus moet ik helemaal naar Apeldoorn om

nieuwe te halen en daar had ik niet op gerekend. Dat wordt dus rennen en vliegen, om alles ready te hebben....

Fijne week allemaal !

Geplaatst

Hey Claus, succes vandaag en goed dat je weet begonnen bent! Ik herken het van die naald helemaal. Ik vind hem ook minder makkelijk zetten dan de Gonal-F-naalden.

Geplaatst

ClauS, betekent dat dat je een eigen sauna in je huis hebt?! Wauw! Als dat zo is, wat een heerlijkheid! Op wat voor club zit je?

Ik heb gelukkig nooit deca gespoten, dus zou je niet kunnen vertellen of je daar inderdaad van aankomt?

Klinkt in ieder geval niet fijn als die naald dikker is...

Vanmorgen het zh gebeld. Donderdag starten met de cetrotide bij spuiten en zaterdag om 8.20 een echo! Dus om 7.30 uiterlijk in de auto zitten, wat betekent dat de wekker lekker vroeg af zal lopen... Zal s kijken of ik t lijstje aan kan vullen...

Geplaatst

deze kluns weet nog niet hoe ze moet knippen en plakken op haar tablet... Nou ja, kopieren ging wel, maar kan de plakfunctie niet vindn, dus nu eerst maar weer ff spuitje zetten...

Geplaatst
Ink, ik kreeg een rubberen houdertje van de verpleegkundige en vond het wel erg handig.

Vandaag 1e spuit Deca erin, jeetje wat een dikke naald zeg vergeleken met de naald van de GonalF. Deed erg mn best om niet te piepen :)

Klopt het dat je van de Deca behoorlijk kunt aankomen?

Vandaag een drukke dag hier, krijg 10 dames van mijn club die komen eten en tutten. Kom er net achter dat de geur voor de sauna op is, dus moet ik helemaal naar Apeldoorn om

nieuwe te halen en daar had ik niet op gerekend. Dat wordt dus rennen en vliegen, om alles ready te hebben....

Fijne week allemaal !

Meiden ik ben na anderhalf jaar behandelen 15 kilo aangekomen door alle rotzooi... Natuurlijk gaat ieder pondje door het mondje, maar je stofwisseling verandert ook. Ik ben gelukkig weer 6 kwijt, maar toch!

Een tip voor de deca: de naald loopt schuin. Dus als je goed kijkt zie je dat de punt diagonaal loopt. Als je de naald iets schuin op je huid zet met het langste stukje op je buik en dus de opening als het ware naar boven gedraaid, dan gaat de naald er veel makkelijker in. Je voelt het dan veel minder. Tja, het is nog steeds geen pretje, maar toch!

Geplaatst

Hoi meiden

@eef hoe is het gegaan vandaag? Heb jeje emmie aan boord?

@ink dus het was niet erg dat je begonnen was met prikke. Fijn wat gaat dat allemaal dan snel he.

@claus heb je een gezellige gehad? Heb je het allemaal nog gered?

@lisa wow dat heb ik nog nooit gehad met prikken! Hopelijk deed het geen zeer.

Kan me voorstellen dat je er wel om kon lachen heb jij weer!

@ink klopt dat was toen. Was altijd een super gezellig topic! Heb er met veel plezier geschreven.

Hier wachtdag 1door gekomen. Heb er absoluut niet aan gedacht.

Mijn vriend is een verschrikkelijke meut mag niet tillen etc dus ontbijtjes op bed en goede verzorging haha.

Doordat ik zon heftige po unctie had en eigenlijk bed rust had wilt hij geen risico lopen maar voelme best goed.

Vandaag hebben we de sleutel van onze woning gekregen! Een frisse start in een hele andere plaats. Erg leuk al zalik het dorp waar ik nu woon enorm gaan missen.

1april willen we over zijn en het is best een flinke verbouwing dus hopelijk gaat het ons lukken.

Vriendlief is met behang stomen door zn rug gegaan grrr uitgerekend nu!

Hopelijk staat hij morgen weer als een jonge god uit bed ;-)

Geplaatst

Ink, dus weer helemaal back in business! Succes hoor!

Lisa, dat klinkt heftig met dat bloeden. Ik heb wel eens een paar druppels bloed, maar niet dat het eruit spuit hoor haha! Gelukkig niet....

Nou, hier een mooie emmy aan boord hoor. Uiteindelijk was er nog een extra toch gaan doordelen en dus hadden we uiteindelijk 6 emmy's.

Daarvan is de mooiste (ik zag dus echt het verschil niet haha) teruggeplaatst. De overige 5 worden nog even in de gaten gehouden en dan horen we binnenkort of ze nog iets hebben kunnen invriezen.

Maar ja, het wachten kan dus gaan beginnen. Over 14 dagen mag ik testen.

Veel eerder heeft niet zoveel zin aangezien ik ook nog pregnyl spuit (tot volgende week) en daar zou je dus een vals positieve test van kunnen hebben.

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Aanmelden op/voor…

Echo’s

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Geplaatst

Wie oh wie?

Ink

Eef78

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Aanmelden op/voor…

23 feb start cyclus / aanmelden ICSI - Ink

Echo’s

Ink: 2 maart

Punctie

Terugplaatsing

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Zo, ben maar even op de gewone computer gaan zitten, want ik kwam er niet helemaal uit op die tablet. Die hebben we 2 weken geleden aangeschaft en ik merk dat ik sommige functies er nog niet zo goed op kan vinden...

Eef - super hoor! Gefeliciteerd met de komst van het brusje :-)!!! Haha, positief denken, he?! Nog "even" broeden en het over 2 weken officieel vieren met een mooie test!

Bianca - gefeliciteerd met de sleutel van jullie nieuwe huis! Je schrijft dat er een hele verbouwing moet gebeuren: succes dan als je 1 april over wilt! Pff, dus tot zover het rustig aan doen haha... Maar zo heb je wel lekker wat afleiding tijdens de ww!

Gaat inderdaad snel hier ineens met 2 maanden achter elkaar eerder ongesteld. Had echt pas verwacht dat ik half maart ergens de punctie zou hebben, maar wordt nu al volgende week ergens! Merk dat ik het nog best onwerkelijk vind en al een paar keer vandaag naar dat rode stipje van het prikken op mn buik heb zitten kijken :-)... Wel weer erg spannend wat er op dit moment daar binnen gebeurt / of er een mooi brusje to be aan het groeien is...

Geplaatst

Floortje: bedankt voor de handige tip, ga ik vanaf morgen toepassen

Eef, Bianca en Pinkbutterfly: alles ok met de dames?

Ink: jij gaat als een speer zeg haha, is dit het korte traject? Zo te zien lopen wij dan bijna gelijk, en komen we samen in de ww....

Gister alles perfect gelopen en een zeer geslaagde avond achter de rug.

De club heet de Ronde Tafel en is een club van ondernemers actief over de hele wereld. Wij zijn van de Dames Tafel dus een takje van de grote jongens zeg maar :)

Samen met de mannen van onze regio ( er zijn meerdere takken in NL ) hebben wij in januari bijna 40.000€ opgehaald voor KIKA en de voedselbank

Wij komen 1x per maand bij een, om het programma door te nemen en bij te kletsen.

Ik heb de dames gister verwend met een indische saoto soep om eerst op te warmen. Daarna kreeg iedereen een thaise massage van een halfuur ( masseuse woont in de buurt) en verder hadden we voeten, handen, gezicht en lippen maskers. Om 01.00u was het programma afgerond en kon ik eindelijk naar bed.

De sauna is niet zo groot hoor ( 4 pers) maar wel handig vooral met dit weer brrrr

Geplaatst

Klinkt heerlijk, sauna thuis! Straks de 1e 3 maanden alleen niet gebruiken he? Wij gingen voor Levi ook geregeld dagje naar de sauna! maar afgelopen jaar 1x geweest ivm oppas moeten regelen. Rond de tafel ken ik wel ja: mijn man werkt als kok in een restaurant waar de heren van zuid holland regelmatig komen eten en borrelen..

Dit is trouwens inderdaad het korte traject wat ik volg. Echt fijn zo'n kort schema en dat het dan zo snel gaat...

Melis, wanneer verwacht jij je volgende ongi nu ook al weer? 2 weken ofzo?

Poezebeest, jij bent al n tijdje stil? Gaat het wel goed met je?

Hoe gaat het verder met iedereen? Dames in de ww- al gek aan het worden van alles wat je wel of niet voelt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden