Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink: heel veel succes vandaag. Hopelijk een pijnloze punctie met super goede score :)

Esly: hoe voel je je nu? Toen ik zwanger was, was ik niet continue misselijk hoor, het kwam met vlagen. Kwam later pas achter dat ik zwanger was..

Nienna: gaat het al een beetje?

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi eef wat een spanning he.

Waardeloos dat me maandag nog pregnyl moest spuiten. Gebruik jij geen bolletjes?

Krampen zeggen niks he! Ik heb dat ook voortdurend.

Ga voor je duimen.

Benieuwd hoe het met

pinkbutterfly is!

Succes ink! You can do it!

Hier gaat het goed. Ben iedere dag nog aan het testen Ik kan het gewoon niet geloven! En ben zo bang dat het weer fout ga. Maar probeer er ondanks toch een beetje van te genieten dat ik 4 weekjes zwanger ben Hoe pril ook.

Esly voor jou ook weer spannend he! Ow wat gun ik het jou! Je hebt al zoveel ellende meegemaakt! Duim voor je!

Andere meiden succes! !

Geplaatst

Lisselotje: hoe is t?

Hoe pak jij het afvallen aan? Valt het mee?

Wij hebben een vakantiehuis vlak bij Drachten in t park It Wiid, dus ben vaak in Drachten en Leeuwarden aan het rondstruinen :)

Geplaatst

Hoi Claus,

ja gaat wel goed. Ik heb een gastric bypass, maar helaas werkt hij bij mij niet zo goed als je wel bij anderen ziet. Dus ik zit nu aan de herbalife shakes extra om in ieder geval de kilo's er nog af te krijgen die ik voor IVF nodig ben.

en nu is het nog even afwachten wat er na de scopie uitkomt, want daar baal ik nog steeds van, maar wij houden goede hoop, want ik heb op internet al een paar gezien die ondanks de essure methode toch zwanger zijn geworden met IVF, dus het kan wel. maar nog even afwachten dus.

Hoe is het met jou dan Claus.

Ik woon in drachten met veel plezier. Ik kom oorspronkelijk uit Noord Holland en woon sinds 2001 in friesland.

Geplaatst

Dank je wel voor het warme welkom hier op het wb van maart.

Bianca van harte gefeliciteerd. Dat kleine uk maar lekker mag groeien.

Even lijsteje aanvullen.

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

Echo’s

Lisa1805: 4 maart

ClauS: 6 maart

Sannemiek: 14 maart (BMS meting)

Punctie

Bianca: 21 februari (16 eitjes, waarvan 7 bevrucht)

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 6 bevrucht)

Esly: 25 februari (6 eitjes, waarvan 4 bevrucht)

Ink: 7 maart

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari (1 embryo)

Esly 2 maart (1 embryo)

Ink: 10 maart (als er tenminste mooie embryootjes uit komen :-)...)

Sannemiek: 19 maart ( als cryo goed ontdooit)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

ik Vroeg mij nog even wat af.

als je het lange protocol doet. Dan moet je eerst aan de pil, maar mag je de eerste pil pas slikken op de eerste dag menstruatie of maakt dat dan niet uit omdat hun toch de cyclus gaan overnemen?

Ik weet dat als wij door mogen na de scopie met IVF dat wij dan het lange protocol moeten doen, vandaar dat ik daar inene aan zat te denken.

Ink hoe is de puntie gegaan viel het mee qua pijn enz.?

Groetjes Lisenka

Geplaatst

Lisselotje: hier alles ok hoor, vanaf morgen 2 spuiten ( Deca en GonalF) allebei s'morgens liefst na elkaar dus het wordt een feest !

Met het lange protocol begin je met de pil op de 3e dag van je menstruatie ( in mijn geval dan ) en dan 3 weken lang slikken.

Na 3 weken ga je Deca spuiten en stop je na een paar dagen met de pil (inmiddels slik je de pil nog 3 dagen door )

Dan komt dus weer je menstruatie en na een week mag je GonalF gaan spuiten. Dus al met al ben je zo'n 6 weken bezig met die poppenkast :)

Heel veel succes met t afvallen. Als ik xtra kg wil kwijtraken, ga ik lekker hardlopen maar helaas kan niet iedereen dat.

Ik hou niet zo van de sportschool, dus hardlopen is voor mij het leukst.....

Geplaatst

e82, dank je. Ik ga er ook vanuit dat het goed komt deze keer. Inmiddels gisteren voor het eerst weer 150IE menopur gespoten en de last van m'n eierstokken valt gelukkig mee.

Eef, echt zo spannend voor je. Waarom moest jij eigenlijk nog een keer pregnyl spuiten dan? Hier moet je alleen 36u voor de punctie pregnyl spuiten. Ik duim voor je.

Bianca, ik kan me helemaal voorstellen dat je het bijna niet kan geloven en maar een test blijft doen. Dat zou ik ook blijven doen, denk ik. Geniet ervan, het is je echt zo gegund.

Lisselotje, wij volgen ook het lange protocol. Ik moest inderdaad ook starten met de pil op op de eerste dag van mijn menstruatie. De verpleegkundige gaf bij ons aan, dat ze dat doen omdat het ziekenhuis je hele cyclus als het ware wilt overnemen en daarom starten ze op dag1 van je menstruatie en niet ergens halverwege in je cyclus. Ik weet zelf niet wat er gebeurd als je op een anders dag begint met de pil, maar voor de zekerheid ben ik maar gewoon begonnen op de dag dat ik ongesteld werd.

Ink, hoe was de punctie? Hopelijk gaat het allemaal een beetje.

Geplaatst

Hier is het laatste lijstje - even nog geupdate met mijn eigen data en ik heb jou er ook bijgezet @Sannemiek:)

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Aanmelden op/voor…

+/- 8 maart voor een cryo behandeling – Melis25

8 maart starten progynova voor 2e cryo tp - Happinez

Echo’s

Lisa1805: 4 maart

ClauS: 6 maart

Armanda: 10 maart (2e fm)

Sannemiek: 14 maart (BMS meting)

Punctie

Bianca: 21 februari (16 eitjes, waarvan 7 bevrucht)

Eef78: 23 februari (13 eitjes, waarvan 6 bevrucht)

Esly: 25 februari (6 eitjes, waarvan 4 bevrucht)

Ink: 7 maart

Terugplaatsing

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari (1 embryo)

Esly 2 maart (1 embryo)

Ink: 10 maart (als er tenminste mooie embryootjes uit komen :-)...)

Sannemiek: 19 maart ( als cryo goed ontdooit)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart

Esly 12 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Even een ego...

Ongi heeft zich vanmiddag gemeld:) Dat ging sneller als ik zelf verwacht had. Dus morgen weer beginnen met de Progynova! R*t spul, maar alles voor het goede doel:)

Ego einde

Ink - hoe was de punctie?? Is alles goed verlopen? Waarschijnlijk lig je te rusten - goed zo:)

Allen: hoe is het ?

Geplaatst

Hey meiden,

Deed me goed jullie berichtjes vanmorgen in het zh nog te lezen: bedankt.

Net als de vorige x was de punctie helaas weer vreselijk ondanks het infuusje. Ze gaf aan dat het bij mij moeilijk was er met de naald doorheen te prikken/ ze voelde weerstand en moest de naald er flink door drukken en dat was echt pijnlijk...

Ze hebben 9 eitjes dus nu is het afwachten tot het telefoontje zondag tussen 10 en 11u...

Later reageer ik weer persoonlijk...

Geplaatst

happinez, tegelijk ;-)... Fijn dat je ook weer kan starten, ondanks de troep die we moeten gebruiken...

Heb idd heerlijk in bed gelegen toen we terug kwamen. Nu rustig aan op de bank beneden...

Geplaatst

Ink, wat vervelend dat het weer zo pijnlijk was! Maar 9 is toch een mooie score. Nu maar hopen dat er veel worden bevrucht!!

Happinez, back in business dus! Succes!

Lisa, ik moest na de punctie nog 4x een kleine hoeveelheid pregnyl spuiten (dag 1,4,7 en 10). Dit is een zwangerschapshormoon dat de innesteling zou moeten bevorderen (zelfde werking als die bolletjes volgens mij). Maar omdat het dus een zwnagerschapshormoon is, kan het het dus ook een vals positieve test veroorzaken.

Geplaatst

Eventjes kort, ben net door de reacties heen gescrold...

Mijn menstruatie doet er altijd een dag of 3/4 om echt door te breken (fijn als je een uitgangsecho moet afspreken!) en ik zit nu op doorbreekdag 2... Bloedverlies wordt langzaam meer, af en toe krampen, grr!

Mocht het nu wonderbaarlijk een 'gewone' bloeding blijken te zijn, en ik dus niet ongesteld wordt, dan zijn jullie na mijn man de eersten die het weten ;)

Maar voorlopig bungel ik nog maar met mijn vingers aan het wachtbankje en verwacht ik er zaterdag, uiterlijk zondag, echt af te kletteren.

Ink, wat zal wachten tot je meer weet zondag lang duren! Ga je nog iets leuks doen om de tijd een beetje door te komen? Nu nog veel last van je buik na de punctie?

Geplaatst

Ooohhhhh Ink, wat een mooie oogst zeg :)

Jammer van de pijnlijke punctie, is er niets wat zij eraan kunnen doen om de pijn echt te verzachten?

En dan nu weer wachten, poeh poeh. Dit alles vergt wel heel van je als mens zeg.....

Nu gaan we met zn allen voor je duimen dat ook de bevruchting goed en succesvol verloopt !

Hup pootjes op de bank, en lekker ff NIETS doen. Fijne avond......

Geplaatst

Hoi ink

wat een mooie score,

waardeloos dat de punctie zo pijnlijk was. Hebben ze daar een verklaring voor?

het infuus maakt je wat high maar helaas helpt het niet tegen de pijn. Althans bij mij niet.

wat mag jij pas laat bellen dan? In voorburg is het de dag erna. Als je zondag moet bellen hoeveel er bevrucht zijn heb je dan maandag de tp??

hoe voel jij je nu?

Geplaatst

Ink - mooie opbrengst!! Dapper meid ben je - al die rottige pijn... Nu lekker laten verwennen en rusten. Fingers crossed voor een goede uitslag op zondag - spanend!!!

Geplaatst

Ink ik heb ook altijd zo'n pijn. Nu hebben ze bij mij de laatste x een dunnere naald gebruikt. Dat scheelde echt onwijs!

ze gebruiken die niet standaard omdat die duurder zijn.

Hoop dat je het nooit meer hoeft te ondergaan !

ik heb wel last vh prikken.

Geen bijwerkingen ofzo, maar t valt me steeds zwaarder.

Die stomme deca, pfff moet echt doordrukken en doet echt pijn. Heb er weer blauwe plekken van!

Geplaatst

Dank jullie wel lieve meiden.

De pijn zakte gelukkig al snel weg: was echt op het moment vd punctie alleen hels! Ga ik onthouden Armanda, die dunne naald! Hopelijk niet npdig, maar zowel, dan ga ik er zeker om vragen, want die zetpillen en rapifen maken echt geen bal uit!

Ik had het verschil ook gelijk gevraagd tussen de pregnyl en de bolletjes: de pregnyl stimuleert de eierstokken tot afgifte van een hormoon vd innestelling te bevorderen, terwijl die bolletjes het hormoon rechtstreeks is, dus rustiger voor je eierstokken...

Ik heb dus die vieze bolletjes en weet nog vd vorige x dat ik daar meer last van had van bijwerkingen dan vd spuiten, dus ben benieuwd dit keer...

Armanda, vervelend dat je zo' n last heb vd deca zetten. Hoe lang moet je die ongeveer gebruiken?

Geplaatst

Eef spannend zo die laatste ww hoor! Ook niet de neiging om te testen zodat je kan zien of de pregnyl al uit je lijf is?

Melis, jouw ongi zich nog niet aangediend?

Nienna, balen zich. Hopelijk late innestellingsbloeding, fingers crossed... We blijven nog ff duimen voor je...

Bianca, zal estnog onwerkelijk zijn voor je ja. Wat fijn dat jullie de dag er na al konden bellen! Dit wachten is idd erg spannend, dat je niet eens weet of er een tp gaat zijn! Wekrijgen dus zo.ochtend een tel, en alsmhet goed is diezelfde middag de tp... En de dag er na horen we of er cryo's zijn. Vorige keerb0, dus ik hoop heel erg nu wel, maar ja, kunnen niets doen behalve wachten...

Voor de rest vd meiden ook dikke knuffel, ik moet hier even verdr...

Geplaatst

Ink, mooie score! Balen dat het zo'n pijn deed, maar probeer je doel voor ogen te houden; een brusje!!

Hier nog geen ongi te bekennen, denk er teveel aan denk ik. Zal over een paar dagen wel komen hoop ik.

Gisteren een goed sollicitatiegesprek gehad, hoor begin volgende week meer. Zul je net ziendat ik meteen zwanger raak terwijl ik net begonnen ben bij een nieuwe werkgever.

Het is ook nooit goed hé?!

Alle andere dames een dikke knuffel!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden