Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink, heb stiekem vandaag wel een ovulatietest gedaan. Ik weet het, slaat nergens op als je ook zwangerschapstesten hebt liggen....

Daar knalde de tweede streep vanaf. Dat had ik ook toen ik van Yente zwanger was. Dus ik heb nog steeds goede hoop.

Maar ja, is dit nu de pregnyl of niet??

Wat moet jij trouwens lang wachten tot je weet of er een bevruchting is! Blijkbaar kijken ze bij jullie gelijk of de celdelingen goed gaan en dan ps krijgen jullie bericht.

Ik loop, net als Bianca, in Voorburg en daar krijg je dus de dag na de punctie te horen hoeveel eitjes er bevrucht zijn.

Op de dag van de terugplaatsing krijg je dan te horen hoeveel er daarvan goed zijn gaan doordelen.

Melis, spannend! Misschien binnenkort wel een nieuwe baan dus! Dat zou wel wat zijn, als je dan direct zwanger bent....

Jammer, dat we niks meer van Pinkbutterfly hebben gehoord. Ben wel nieuwsgierig. Of weet een van jullie iets meer?

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis - idd beter afleiding zoeken en niet te veel 'wachten', dat ontspannt en dan kan je lichaam zijn werk beter doen.

Gefeliciteerd met je sollicitatiegesprek! Dat ging vlot nu! Wat goed van je. Ach weet je, je kan er wel een tijde vooruit bij je nieuwe baan ook ben je zwanger:)) Belangrijk is wat nu is en niet over een aantal maanden. Je zult zien, het komt zeker goed. Belangrijk dat je weer een werk vind waar je plezier in hebt. Succes voor volgende week.

Ink, mooie score! Balen dat het zo'n pijn deed, maar probeer je doel voor ogen te houden; een brusje!!

Hier nog geen ongi te bekennen, denk er teveel aan denk ik. Zal over een paar dagen wel komen hoop ik.

Gisteren een goed sollicitatiegesprek gehad, hoor begin volgende week meer. Zul je net ziendat ik meteen zwanger raak terwijl ik net begonnen ben bij een nieuwe werkgever.

Het is ook nooit goed hé?!

Alle andere dames een dikke knuffel!!

Geplaatst

van dit wachtbankje afgekletterd, en niet zachtzinnig. Al op cyclusdag 24! Ga dit weekend lekker rosbief eten om mezelf maar iets te gunnen dat ik anders niet gemogen had :)

Hoop dat het jullie beter vergaat!!!

Geplaatst

Shit Nienna, dus toch wel echt je ongi! Sterkte meid!

Eef, nou, 2 strepen is mooi, maar nu opneen zwangerschapstest :-)! Hoe zit dat ook al weer met ovulatietesten en zwangerschapshormonen? Weet ff niet meer wat je er ookal weer uit op kan maken... haha, en aangezien ik mezelf nooit kan beheersen met testen en nog een paar ovulatietesten heb liggen....

Melis, fijn dat het gesprek goed ging! Al lekker rap op gesprekken hoor: super! Weet je of er meer kandidaten zijn / wanneer hoor je meer?

Lisa, hoe was jouw fm vandaag?

Geplaatst

Hey ink,

ik moet iig nog vandaag en morgen die pijnlijke rot deca zetten (puregon vind ik minder erg).

Ik hoop eigenlijk zondag op de fm te horen dat ik mag stoppen en vrijsnel een pregnyl mag spuiten en de punctie gepland wordt!

hoe is t met jou? Nog veel napijn?

Geplaatst

Hoi allemaal, even een ego berichtje hoor. Hier geen goed nieuws gehad het ICSI-traject stopt en wordt omgezet naar een IUI-traject. Het laatste was slechts om de kans niet helemaal verloren te laten gaan, maar echt een grote kans is het niet volgens de dokter. Links was namelijk door de ophoging nog harder gaan groeien dan rechts, waardoor er niet genoeg blaasjes groeide aan allebei de kanten. Het was zonde om hier een icsi-poging aan te spenderen. Verder vandaag ook bij mijn vriendin geweest, die gisteren bevallen is. Dus het was even een behoorlijk sh*tdag. Trusten allemaal.

Geplaatst

Ach jeetje Lisa, wat rot zeg! Natuurlijk fijn dat je geen ICSI-poging gaat verspillen als de kans op succes nihil is. Maar je gaat er toch vanuit deze ronde een reële kans te maken en met IUI is die toch een stuk minder... Hoeveel eitjes groeiden er nu goed dan?

Sterkte meis en maar eens goed bespreken wat het plan voor de volgende keer wordt. Want tja, hoeveel moet je dan gaan spuiten he? Toch niet moeten ophogen misschien en dan langer doorspuiten, maar dat wel alles gelijkmatig doorgroeit? Sterkte.

Ink, een ovulatietest slaat meestal ook positief uit als je zwanger bent. Dit komt omdat de moleculen van LH en HCG vrijwel identiek zijn. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar hieronder een stukje van een andere site:

Wanneer je zwanger bent kan een ovulatietest een positief resultaat geven. Dit komt doordat LH en hCG bijna identiek zijn. Bijv. Een LH-molecuul bestaat uit alleen een blauw bolletje en een HCG-molecuul bestaat uit een blauw en grijs bolletje

Een ovulatietest test op de stof die bij beide aanwezig is (blauw). Dus wanneer je zwanger bent kan de ovulatietest een positief resultaat geven. Omgekeerd werkt het niet want een zwangerschapstest test op de stof die hCG uniek maakt (grijs).

Snap je het een beetje zo?

Geplaatst

Daar ben ik dan weer meiden, door drukte niet bij kunnen schrijven.

Brenger van slecht en fantastisch nieuws.

Mijn ivf poging is mislukt, helaas ben ik ongesteld geworden, nu weet ik niet in hoeverre ik mijn situatie had uitgelegd maar de rede dat ik ivf heb gedaan heeft alles te maken met het feit dat ik eicellen heb gedoneerd, aan twee vrouwen. 1 daarvan is een bekende van mij (zit nu vier jaar in de medische molen) en de andere dame ken ik niet. Die staat als eerste op de wachtlijst.

Mijn bekende ontvanger is zwanger! Zij heeft twee van mijn eicellen teruggeplaatst gekregen en is na 4 jaar ellende zwanger. Voor mij dus gelijk een heel grote pleister op de wond! Nu hopen dat die baby(s) lekker blijven plakken en ze over een maand of 4 een hele dikke buik mag hebben!

Ik zal nu gaan starten met iui. Ik weet niet of ik de 20ste (verwachte ovulatie) een eerste poging mag doen, dat hoor ik de 14e van mijn arts. Als mijn lijfje voldoende hersteld is mag het. Ik zat alleen tegen overstimulatie aan dus ik hou er rekening mee dat ik een maand verplichte rust moet houden.

Alle dames die het 12 weken wachtbankje op zijn gegaan: gefeliciteerd! Voor alle anderen: vol goede moed gaan we verder, je leest het; de wonderen zijn de wereld nog steeds niet uit! :-D

Liefs

Geplaatst

Ah, zat het zo. Dank je Eef! Nou, dan klinkt het wel positief bij jou hoor! Ga je dit weekend nog testen of wacht je tot maandag?

Lisa, wat balen zeg! Idd was Eef schrijft fijn dat er geen poging verloren gaat ivm de vergoeding en goed bespreken hoe de volgende x nu verder, maar ondertussen natuurlijk wel flink balen! Alhoewel, zitten jullie in dit traject vanwege jouw pcos of de zwemmers van je man? Want als die laatste goed zijn, maak je misschien toch in ieder geval nog wel een kansje? Wanneer heb je de inseminatie?

Ik heb straks om 13.00 tot morgwn 11.00 een slaapdienst, dus gelukkig wel wat afleiding, want ben ondertussen flink nieuwsgierig en zenuwachtig wat er momenteel in het zh gebeurt / of we een tp hebben...

Geplaatst

Eef, uiteindelijk had ik links twee eitjes van 18mm en eentje van 13mm en rechts was de grootste nog steeds 11mm. Ik moest nu gisteren nog 1x doorspuiten en vvond pregnyl spuiten en dan is de verwachting/hoop dat die grote twee springen. Tja, alles beter dan niets he.

Ink, wij zitten in het ziekenhuis ivm mijn PCOS en de zwemmers van mijn man. Samen zijn we niet zo'n goede combi. 😃 De arts gaf alleen aan dat mijn man een keer eerder een betere uitslag heeft gehad en daar hopen ze nu op voor de IUI.

Pinkbutterfly, wat een mooi verhaal en wat ontzettend bijzonder dat je dit wil doen voor anderen. Het wondertje geeft inderdaad hoop.

Thnx voor jullie reactie. Ik denk dat ik komende periode wel mee blijf lezen, maar even iets minder actief ga zijn. De hele poging om zwanger te worden valt me zwaar. Veel succes allemaal en ik hoop echt voor iedereen op een groen bankje!

Geplaatst

Ink, er zijn gigantisch veel kandidaten op deze vacature afgekomen omdat het een goede werkgever is. Ergens volgende week hoor ik meer.

Hoe is het met je? Hoe voel je je? Hoe is het met L?

Eef, wat grappig van die ovulatietesten, nooit eerder gehoord. Wanneer ga je testen? Krijg je eigenlijk nog een bloedtest in het ziekenhuis? Hoe is het met Y?

Sorry dat ik zo weinig aanwezig ben op het forum, maar mijn hoofd stroomt over van het gedoe op m'n werk. Ik werk komende week nog 3 dagen en dan is het klaar, einde oefening na bijna 6 jaar dienstverband. Ik heb maandag een gesprek over de ontslagvergoeding etc.

Vandaag ongesteld geworden en zojuist aangemeld bij het VU, ik ben benieuwd of ik deze maand wel aan de beurt ben...

Geplaatst

Lisa, getsie wat ontzettend balen he, dus toch niet goed gegaan. Oh wat een domper zeg. Die spanning elke keer is killing, hier ook elke keer bij de iui weer de vraag of het goed ging ja of nee. Heb ook een paar keer gehad dat zelfs gestaakt moest worden.

Maar gelukkig is het zh hier wel eerlijk in en hebben jullie deze iscipoging nog te goed. Heb je morgen de insemeninatie?

Meid dikke knuffel voor jou!!!!!!

Geplaatst

Ink morgen de terugplaatsing als alles goed is gegaan. Spannend zeg, maar gelukkig kun je beetje afleiding zoeken in je slaapdienst! SUcces en TOI TOI. Hoop dat het goed gaat!!!

Eef, dat klinkt hoopvol? Oh zul jij de volgende zijn die op "groen" mag?! Wanneer ga je testen?

Geplaatst

Helaas, ook deze maand moeten we wachten. Voordeel is wel dat we volgende maand zeler aan de beurt zijn!

Tja, het is kennelijk druk in het ziekenhuis met beste ivf-cijfers....

Geplaatst

Lisa och wat klote zeg! Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik was toen overgestapt op menopur 300 per keer en had toch maar 3 eitjes! Hebben er ook een iui van moeten maken :-/

puregon werkt beter bij mij maar ik moet wel 300 IE spuiten en heb vaak dan 6-8 eitjes en uiteindelijk maar 1 of 2 bevruchtingen!

Wat een afvalrace he.

Ik snap dat je er effe doorheen zit. Sterkte Lisa!

pinkbutterfly that is really amazing!!

onwijs gaaf dat je dat hebt gedaan en zeker gaaf dat het nu na al die jaren gelukt is!!

vind je het ook spannend dat het kindje jouw genen heeft?

nou ook succes met jouw eigen proces!

Geplaatst

Pinkbutterfly, dat had ik nog niet helemaal begrepen. Maar begrijp ik nou goed, dat de eicellen die uit je punctie verkregen zijn zowel gebruikt zijn voor een terugplaatsing bij jezelf maar ook bij twee andere dames? Wat voor megascore had je wel niet?

Maar jijzelf dus ongi geworden..... Balen zeg! Maar je vriendin wel zwanger, dat is dan natuurlijk wel weer fantastisch nieuws! Lijkt me toch ook wel heel dubbel heel eerlijk gezegd....

Melis, jeetje nog een maand wachten?? Nou zeg, wat rot..... Gelukkig wel de garantie dat jullie volgende maand echt mee mogen doen. Hopelijk krijg je intussen goed nieuws over een nieuwe job!

Hier nog steeds geen ongi. Ik heb eerlijk gezegd goede hoop, maar heb nog niet getest. Stel je voor dat die negatief is, dan is mijn goede gevoel gelijk weg. Maar denk wel dat ik vandaag nog een testje doe hoor. Ik wil het niet morgen voor mijn werk even snel snel doen.

Geplaatst

Dank jullie lieve meiden voor jullie reacties. Weet je wat zo gek is. Ik weet dat we met die IUI eigenlijk zo goed als geen kans maken en toch blijf ik hopen dat het door een wonder toch lukt.

Eef, veel succes met testen en je verhalen klinken heel positief. Ik hoop echt dat het lukt.

Ink, dank je voor de herkenning. Het vreemde aan mijn verhaal is dat ik de vorige keer 150 IE Gonal-F kreeg en toen overstimulatie had en nu met 112,5IE menopur het links wel lijkt aan te slaan maar rechts niet. Ach ja, we zullen wel zien en overleg hebben met de gynaecoloog.

Geplaatst

Meiden, ik ga dit wachtbankje verlaten aangezien ik in maart geen terugplaatsing heb en ook niet in maart zal testen.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes in het traject en hoop over een tijdje postieve testen voorbij te zien komen!

Ink & Eef, ik zal jullie persoonlijk blijven volgen. Net als poezebeest, maar die zie ik hier niet meer zo vaak...

Geplaatst

@Armanda Ja, het is wel spannend omdat je nu niet weet hoeveel het kindje op je gaat lijken maar ik hou er rekening mee dat het voor een van beide of allebei straks ontzettend moeilijk kan worden. We hebben ook afgesproken als een van ons een grens aangeeft dat de ander deze sowieso dient te respecteren. Voor nu voelt het alleen maar geweldig, ze is na 4 jaar mmm en onzekerheden zwanger :-)

@Eef78 6 eieren voor mij, 6 voor mijn onbekende ontvanger en 3 voor mijn vriendin, vriendin heeft er twee teruggeplaatst gekregen dus het kan mar zo zijn dat ze er 2 krijgt :-D

Dubbel is het niet echt, ook omdat dit voor mij de eerste poging is en het op dit moment niet aan de orde is dat ik niet of moeilijk zwanger word. Ik ben nog jong en heb nog alle tijd van de wereld, de dame die mijn eitjes heeft gekregen is de 40 gepasseerd.

Heb jij al getest? :-)

Geplaatst

Hier net getest en heb twee streepjes! Maar ik ben bang dat het nog de pregnyl is ... Toch morgenochtend nog maar een keer testen.

Geplaatst

Jaaaa!! Hoezo de pregnyl wanneer heb je het laatste gepsoten en hoeveel? Wanneer mocht je officieel testen dan? En welke test heb je gebruikt? Ben niet nieuwsgierig hoor haha

Geplaatst

Bij mij was acht dagen na het prikken van de pregnyl mn hcg 0.

Ik had 5000eh gespoten jij denk ik veel minder. Dus t lijkt me dat de pregnyl echt wel weg moet zijn en je gewoon zwanger bent!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden