Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb m net gehad... Deed GIGA pijn!!

Blij dat t achter de rug is.

Nu hopen dat de eitjes heel zijn gebleven en goed bevrucht worden.... Paar dgn afwachten.

heb iig 6 eitjes

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ armanda, super 6 eitjes, nu bijkomen! veel pijn gehad met de dunnere naald? als alles goed is zaterdag een tp?

@ lisselotje, ik heb je verhaal niet gevolgt. maar wat een botte-met-een-uitgesproken-mening-arts zeg! ik werk zelf met artsen en weet er alles van. het is nu toch cker niet zo dat je het niet vergoed gaat krijgen? dat kan echt niet hoor! en heb je dan weer een gesprek hoe nu verder of mag je starten met ivf?

@ eef78! niet meer getest? zolang je geen tekenen hebt dat het niet goed zou zijn dan gaat het goed toch? hoe voel je je?

@ bianca1, jij nog wel getest? mijn collega heeft ook in voorburg gelopen, was ook erg tevreden.

@ claus, morgen echo? gaat het beter met minder medicatie? nog gebeld?

@ Ink, vies he die bolletjes, hou je het wachten nog een beetje vol?

@ Fleur hoe issie met jou? vandaag weer getest?

hier wd 9. echt ontzettend last van mn borsten. phoe ik voel ze constant! maar dat zal wel door die bolletjes komen. als ik aan het testmoment denk krijg ik een examenvrees gevoel. zo bang voor de volgende teleurstelling... Weet echt nog niet wanneer ik het ga durven hoor BRRRR

Geplaatst

potverdorrie..... heel verhaal getoetst is hij weer weg.... das nou balen....

Armanda, wat jammer dat je zoveel pijn weer hebt gehad. hadden ze de dunnere naald gebruikt? Wel goed 6 eitjes...

iedereen bedankt voor de lieve reacties.

Ik heb ondertussen contact gehad met de fertiliteitsarts en die vind het echt vervelend dat het zo gelopen is en dat ik dit heb meegemaakt. Ze heeft mijn status opgevraagd en gaan dit in het team bespreken. Verder heeft zij mij verteld dat de eerste 3 ivf pogingen in de basisverzekering zitten en dus vergoed worden en dat dit ook voor mij geldt. Dus nu afwachten of het verantwoord is nu ze een stuk hebben afgeknipt om ivf te gaan doen en dit krijgen wij 26 maart te horen, dus nog steeds spannend. Ik ben ook druk aan het sporten, wandelen, fietsen om af te vallen en vind het nog leuk ook...hihihihihi Dus hopelijk kunnen wij ook spoedig beginnen. maar we wachten nog even af.

Iedereen in de wachtweken heel veel succes en hopen op heel veel dubbele streepjes bij de testen. Ik lees elke dag even mee of er al wat bekend is, want ik leef wel met jullie mee.

en voor Eef en Bianca wat spannend zo'n eerste echo......

Geplaatst

Lisselotje: wat een verhaal zeg, hoe durft die arts? Ze doen soms alsof die pogingen van hun salaris betaald wordt, waar betalen we anders premie voor pfffff

Armanda: heb zo met je te doen, maar goed tis achter de rug nu gaan we duimen voor mooie emmies :)

Eef: moeilijk om zo lang te wachten en je hebt zo de behoefte om weer te testen grrrrr uhhhhmmmm gewoon testen dan voor je gemoedsrust

Clickstar,Bianca & Ink: gaat het :)

Fleur: hoe is t met jou verder?

Ik heb eerlijk gezegd niet meer gebeld, aangezien ik zelf de dosis heb verlaagd morgen zien we het wel.

Niet erg slim maar als het in je hoofd zit, dan moet je er wat mee dus vandaar.....

Wel bespreek ik het morgen, maar had geen zin om nu al op mn kop te krijgen door een assistente :)

Geplaatst

ja clickstar, liselot en claus, had toch echt heel erg veel pijn. heb sowieso een lage pijngrens, maar men die was misschien wel de meest pijnlijkste keer ever!

ben zo blij dat het klaar is. ik weet echt niet of ik het ooit nog 's ga doen hoor... pff ik deed de behandeling er een beetje 'bij'. nou dat was alleen de eerste week haalbaar.

bolle buik, op tijd thuis voor de prikken, niet echt lekker in je vel, en dan die punctie... hopen op iig 1 tp, en dan nog de wachtweken... echt niet grappig he?

ik wil echt tegen iedereen hier zeggen: we zijn bikkels! stoere chickies! want het is niet niets en we gaan er maar wel weer (keer op keer) doorheen.

hoe lief onze partners ook zijn, het is gewoon zwaar en je moet het zelf doen allemaal.

meiden die nog aan het prikken zijn: zet 'm op meiden! er komt een eind aan ;-) de punctie valt bij de meeste vrouwen redelijk mee dus luister vooral niet naar mij en mijn pijn haha

en meiden in de wachtweken... I am coming to join you very soon, hoop ik, als ik zondag de tp heb

claus, groot gelijk dat je het pas morgen bespreekt. wordt alleen maar ingewikkeld met die assistentes er tussenin.

liselot, echt heel knap dat je zo aan het afvallen bent! wel handig dat je het leuk bent gaan vinden, het bewegen :)

eef, tjonge ja ik snap hem helemaal, zou ook echt weer willen testen! maar als je er voor kiest, zou ik er steeds minimaal 2 dagen tussen laten. dan zou je wel verschil moeten zien denk ik.

Geplaatst

@Armanda, fijn dat het nu achter de rug is. Laat je maar even lekker vertroetelen en doe lekker rustig aan.

@ClickSTAR, weet je al wanneer je gaat testen?

@Bianca, door de gemaakte fouten hebben we nog 1 poging tegoed op hun kosten. Maar ze hebben ons daarmee wel vastgezet. Want ze zeiden dat ondanks dat poging 2 was verknoeid, dat ze poging 4 eventueel zouden vergoeden als ik van icsi 3 niet zwanger werd. Ze wilden namelijk niet de verzekering gaan spekken (waren de woorden van de dir.)

Omdat ik ze er niet mee weg wil laten komen dat ze 2 grove fouten hebben gemaakt in 1 poging, ga ik die vierde icsi daar doen (als het nodig is) Voor Gent is toch een wachtlijst van een maand of 4/5. In de tussentijd blijf ik dan gewoon bezig en kunnen we doorsparen ;-)

@Lisselotje, wat een verhaal zeg! Mijn hemel..... Waar bemoeit die pipo zich mee? Had ie een rotdag ofzo? Probeer je er niets van aan te trekken, de reactie van je fertiliteitsarts zegt genoeg lijkt me. Maar ik kan me voorstellen dat je je ontzettend rot gevoeld moet hebben op dat moment. Je ligt daar al niet in je favoriete houding, en dan ook nog zo'n bak gal over je heen. Nee, die arts zou ik nooit meer hoeven te zien! (UMCU zeker weer?)

Hier weer een witte test vandaag... Dus de moed zakt me behoorlijk in de schoenen. Maar ik vind het wel erg raar dat ik nog steeds geen menstruatiepijn heb (gisteren wel iets maar vandaag nog helemaal niet) Normaal heb ik dat echt een dikke week voordat ik ongesteld word.

Vandaag is dag 13 na de punctie... dan had die test (weer Kv, 2 v 5) toch al wel iets kunnen laten zien??? Of ben ik echt veel te ongeduldig?

En dan is er nog iets wat me bezig houdt. Als je al 6 tp's hebt gehad... hoe groot is dan de kans dat het überhaupt nog gaat lukken (ja, dit klinkt heel erg doemdenkerig, sorry!) En als je al 3 keer een blasto hebt gehad, hoe groot is dan de kans dan een 2 cellige uit de diepvries het wel gaat doen?? Sorry, maar dat zijn zomaar wat negatieve dingen die me momenteel bezig houden... Succesverhalen heeeeel erg welkom!! ;-)

En ja, waar kan het aan liggen als het maar niet lukt? (ik heb geen endo, pcos of wat dan ook en mijn bloed was ook niet heel erg afwijkend)

Zwaai naar alle andere meiden hier!!

Geplaatst

Hoi Fleur,

Ik lees hier regelmatig mee, maar reageer eigenlijk nooit.

Wij zijn ouders geworden van een zoontje d.m.v. IVF. We zijn nu bezig voor een broertje of zusje.

Ik wilde je even laten weten dat ik zwanger ben geworden van de 9e terugplaatsing! Dus het kan ;-)! We hebben 2 verse pogingen ondergaan en 7 cryo terugplaatsingen gehad. Er hebben ook een paar blasto's tussen gezeten, maar het lukte toch pas de 9e keer. Ik had alle hoop al verloren, maar opeens toch zwanger.

Bij ons is trouwens niet bekend waarom zwanger worden op de natuurlijke manier niet lukt.

Dus hou vol, hoop voor je dat het gaat lukken!

Geplaatst

Hai Sass,

Dankjewel! Dit soort verhalen geven weer hoop!!

Zat net lekker te snotteren bij 'help mijn man is klusser'... zij vertelde dat ze bezig zijn met de laatste ivf-poging en begint te huilen, nou... de kraan ging hier ook meteen weer open, hahaha.

@ClauS, succes morgen!

Geplaatst

@armanda: blij dat de punctie goed is gegaan. mooie oogst hoor 7 eitjes. goed paracetamol innemen voor de pijn, en je moet maar zo denken het is voor een goed doel.

@ liselotje: wow wat een .... van een gyn. maar goed dat je gebeld hebt en dat ze t in het team bespreken. ik duim voor je dat alles door gaat meid.

@eef, het kan zijn dat de testen van kv 2v5 een minder donkere streep geven al is je hcg gestegen. ik zou voor een digitale met indicator gaan van cb, is ook erg betrouwbaar en geeft aan hoe ver je bent.

@de rest van de meiden, degene die pos. getest hebben gefeliciteerd. degene die nog in de ww zijn na tp suc6 met wachten hopelijk blijft emmie plakken. degene die punctie hebben binnenkort ook suc6 hopelijk een goede oogst. en degene die binnenkort tp hebben ook suc6 met de slopende ww.

vandaag zelf naar het zkh geweest. bms meting was prima, nu 7.51mm en morgen met de bollen starten. als ons ijsbeertje goed ontdooid dan hebben we dinsdsg de tp. met ah. hopelijk blijft ons ijsbeertje plakken deze keer in het mooienestje wat ik aan het maken ben voor hem of haar.

houdt jullie op de hoogte. knuffel

Geplaatst

Kijk, zelfs bij de 9e tp kan het zomaar nog lukken. Bij mij was het toen bij de 6e tp. Dus ook al niet ontzettend snel. Dit soort verhalen geven altijd hoop!

Nou, heb gisteren dus toch nog KV-testen gehaald en vanmorgen een test gedaan. Tweede streep is inmiddels gelukkig dikker dan zondag en maandag het geval was. Dus dat geeft goede hoop.

HCG lijkt dus te stijgen. Nu ga ik mezelf proberen te bedwingen tot de 1e echo... (Maar ja, er ligt natuurlijk nog een test uit die verpakking te wachten en het is ook zonde om hem helemaal niet te gebruiken haha)

Fleur, hoe gaat het inmiddels bij jou?

Armanda, al een beetje bijgekomen?

Sannemiek, hoeveel cryo's hebben jullie? 2? En worden ze allebei ontdooid of maar eentje?

Geplaatst

@Sannemiek, spannend! Maar het ontdooien gaat tegenwoordig heel erg goed hoor. Wij hebben altijd een tp gehad na ontdooiing, er is er nooit een verloren gegaan (tja, dat zat bij ons dan weer wel mee)

@Eef, dus jij raakte voor jullie dochtertje pas bij tp 6 zwanger? En nu bij tp 1? Wow! Dat geeft ook hoop!

Waar lag bij jullie 'het probleem', of word ik nu te persoonlijk? Dan moet je geen antwoord geven hoor!!!

Geeft vast een heel prettig gevoel dat die tweede streep nu dikker is! Stoer dat je toch getest hebt!

Geplaatst

Oww ja... test was weer negatief vanmorgen.. Dit is dag 14 na punctie. Totaal geen menstruatie-klachten nog... Dat is totaal nieuw voor me. Misschien komt het door alle medicatie van dr. P.?? Normaal ben ik op dag 14 na punctie al ongesteld of heb ik allang bruinverlies....

Geplaatst

Armanda, vervelend dat het toch weer zo'n pijn deed. Is echt ***! Maar mooi aantal en hopelijk ook hele mooie embryo's!

Claus, spannend je echo vandaag! Ben benieuwd wat ze zeggen en wat er gebeurd in je lijf!

Eef, goed dat je gewoon lekker getest heb. Vorige X had ik t wel stuk of 10x gedaan uit ongeloof hihi, maar blijft spannend...

Liselotje, wat een hark zeg! Gelukkig zijn er protocollen en heeft hij helemaal niets te zeggen hierin qua vergoeding ofzo...

Fleur, vervelend die onzekerheid meis... Geen idee welke kant het nu dan op zal gaan, maar anders zou ik idd toch ook gaan informeren bij andere zh: vragen staan vrij, toch?

Clickstar, vervelend dat je niet weet wat door je lijf wordt veroorzaakt en wat door die bolletjes hè?

Heb gister een ovulatietestje gedaan (haha, thanx Eef). Was vooral om te kijken of de pregnyl al weg is, want die had ik 9 dagen er voor gezet. Was licht positief, dus morgen nog s kijken... Haha, zit pas op wd 5, maar nu al érg nieuwsgierig... Straks ff terug naar apotheek want heb te weinig bollen van ze gehad...

Hoe is t met de rest?

Ik zit op mn tel, want computer ligt bij reparateur, dus kan niet terug kijken naar t lijstje...

Geplaatst

Fleur, hier eigenlijk nooit een reden gevonden waarom wij niet spontaan zwanger worden. Alles is in principe goed. Maar ja, toch lukte het niet.

En dan ga je steeds een stapje verder. Eerst clomid en dan denk je. Ha, dit is het vast! Maar een jaar verder en nog steeds niet zwanger. Dan IUI en dan denk je weer. Ha, dit is het! Maar ook dan weer niet zwanger. Dan IVF en denk je weer ha, dit is het. Want hierbij worden vrouwen toch zwanger die iets mankeren? En wij mankeren niks.... Ja, zo dacht ik dus. Maar nee hoor, na 3 IVF-pogingen niet zwanger en voor de verzekering dus eigenlijk uitbehandeld. Toen een 4e poging zelf betaald en weer mislukt. We hadden nog 1 cryo. Deze ontdooide gelukkig goed en werd teruggeplaatst en ja hoor, deze bleef zowaar plakken! Inmiddels waren we al met al al 5 jaar bezig met zwanger worden en had ik de hoop al een beetje opgegeven....

En moet je nu zien. Voor een brusje en hopla, de 1e tp zwanger. Nou, dat had ik dus ook van tevoren niet kunnen bedenken. Er is dus echt helemaal niets over te zeggen volgens mij. Volgens mij komt er ook gewoon een behoorlijke dosis geluk bij kijken (of pech het is maar hoe je het ziet....). Dus wanhoop alsjeblieft nog niet (alhoewel ik me je gevoel natuurlijk heeeel goed kan voorstellen) er zijn echt nog kansen.

Geplaatst

Eef, gefeliciteerd!! Het blijft spannend om te testen!!

Fleur, Je blijft toch een beetje hoop houden als je nog niet ongi bent geworden. Sterkte.

Annemiek, spannend waarschijnlijk dinsdag de terugplaatsing van je ijsbeertje! Mijn 'Knut" is gisteren ontdooit en vanmorgen het verlossende telefoontje gehad dat dit goed gegaan is! Zo blij, het was onze enige cryo. Het was een 5-cellige en na ontdooing nog maar 4-cellig. Vanmogen wel weer 5-cellig..... Net de terugplaatsing gehad en nu maar weer broeden en duimen! 27 maart mag ik weer testen.

Claus: Sterkte vandaag in het ziekenhuis. Hoop voor je dat het goed gaat.

Armanda, gaat het al wat beter met je? Wat balen als het altijd zo'n pijn doet, kun je niet wat meer pijnbestrijding krijgen? Zo kun je helemaal niet meer ontspannen, en dat is nou net het belangrijkste.. Sterkte en hopen op veel bevruchtingen!!

Voor iedereen die ik nog vergeten ben: Veel sterkte!

Groetjes,

Noes (IJsbeer-moeder):happy9:

Geplaatst

Noes, wat fijn dat je knut goed ontdooid is en nu lekker warm bij jou zit.

Haha, moet wel lachen om je koosnaampje ;-)...

Spannend nu het wachten... Ik mag 2 dagen voor jou testen, maar weet nu al dat ik dat niet red...

Geplaatst

Noes, wat fijn! Geef hem maar huisarrest! ;-)

Mijn man zei gister "Tja, die arts zegt altijd dat een embryo er 'zin' in moet hebben... Nou, daar weet ik nu wat op! Ik ga de volgende keer vlak voor de tp zeggen dat ie op zijn/haar 16de een scooter krijgt, op zijn/haar 18de het rijbewijs en sowieso een eigen kamer met tv! Als ie er dán geen zin meer in heeft snap ik er ook niks meer van!"

Haha, het slaat natuurlijk nergens op maar ik lag wel dubbel van het lachen.

Hier nog totaal geen tekenen van een naderende menstruatie, zó raar! Maar ja... de test blijft wit..

Geplaatst

Noes, wat een goed nieuws! En nu maar lekker broeden....

Fleur, goed te horen dat je gelukkig nog steeds kan lachen ondanks dat je test wit blijft. Kan bepaalde medicatie de ongi nog tegenhouden ofzo? Maar ik blijf nog even voor je duimen hoor, zolang je niet ongi bent is er nog steeds hoop natuurlijk.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de lieve reacties! Ik ben ook bang dat ik wel iets eerder ga testen.....!! Dan zijn 12 dagen nog best lang.

Gr

Noes

Geplaatst

Eindelijk thuis na een lange maar erg gezellige dag met mijn vriendinnen :)

Punctie was erg goed, zowel links als rechts 4x follikels tussen 13-15mm en daar rondom nog wat kleintjes ( dus waarschijnlijk 8 die "meedoen")

Maandag terug, en dan hoor ik wanneer de punctie zal plaatsvinden.

Trustennnnn

Geplaatst

Claus, wat goed waarschijnlijk 8. hopelijk hoor je snel hoe en wat...

Ink heb je alweer een ovulatietest durven doen?

Noes, wat lekker dat jij knut bij je hebt. nu duimen dat de wachtdagen snel voorbij zijn...

Armanda hoe gaat het met jou in de wachtweken?

Fleur hoe gaat het met jou?

Clickstar en hou jij de wachtdagen nog vol?

Heel veel succes allemaal....

Geplaatst

Sorry meiden dat ik nog niet gereageerd heb. Ik lees meerdere keren per dag mee, maar steeds vanaf mn phone (nu ook) dus dan kan ik niet uitgebreid op jullie reageren

dus even kort

heb de hele donderdag giga pijn gehad. Ondanks de para. Ik wist echt niet hoe ik in slaap kon komen vd pijn

maar uiteindelijk toch een goede nacht gehad

gister ging t beter, ook wat buiten gelopen

vandaag gaat t beter hoop ik

nog wel steeds para nodig

ik word zo vóor 11 u gebeld of ik morgen een tp heb en zo ja, hoe laat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden