Ga naar inhoud

Wachtbankje maart 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Och Clickstar, wat klote zeg! Jeetje... Weet niet zo goed wat ik moet schrijven, behalve weer veel sterkte! Lijkt me moeilijk om vertrouwen te blijven houden, terwijl het zomaar de volgende ronde inderdaad wel ineens raak kan zijn wat de andere meiden ook al schrijven...

En Fleur, jij kan en gaat gelijk al door lees ik? Op zich wel fijn lijkt me hoor, want wachten doe je in dit traject toch ook al genoeg, maar aan de andere kant denk ik wel goed te kijken naar andere opties als je hier niet veel vertrouwen meer hebt...

Happinez, kom nou zeg, als je straks naar Turkije gaat, dan is dat gewoon met een dik buikje hoor! Positive thinking!!!

Nee hoor meid, makkelijk gezegd en logisch dat je ook wel verder wilt kijken als je er weinig vertrouwen in hebt, maar net als wat Eef schrijft, zou ik ook wel een hoge drempel hebben voor ik naar het buitenland zou gaan. Nou ja, Gent misschien nog, omdat dat dezelfde taal is en goed aan te rijden, maar verder lijkt het me best een beetje eng om een of andere reden...

Noes, ja vreselijk die testen! Alle kwaaltjes die ik dacht te voelen waren vandaag allemaal weer weg. Vandaag ook niet getest. Denk morgen weer een ovulatietestje misschien er tegen aan gooien of als ik me kan bedwingen woensdag pas. Ik moest wel lachen dat Clickstar schrijft "stoer", want zie het eerder als dom en ongeduldig haha, vind het juist veel stoerder om te wachten, maar dat red ik gewoon niet: wil zo graag weten wat er daarbinnen gebeurt! Maar wel lief hoor Clickstar :-)! Oh ja, over de vraag hoeveel het kost: ik dacht iets van 3000,-? Maar misschien kan je dat wel opvragen bij het ziekenhuis?

Claus, mooi dat ze zo gelijkmatig groeien! Waarom moet je woensdag nog voor een echo komen als ze toch al hebben besloten dat de punctie vrijdag gaat zijn?

Eef, hoe voel jij je? Last van hormonen en kwaaltjes?

Vandaag trouwens diverse malen last van het onderbroekturen gehad. Voelde ik wat lopen, gelijk kijken of het die witte prut van de bollen was of toch de gevreesde ongi! Bleh...

• Reacties 850
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hm, ook vanmorgen toch nog maar een keer getest en helaas was de kruidvat test weer witter dan wit...

Kan het niet vergelijken met vorige keer, want toen kon ik me bedwingen tot de 11e dag en toen zag je na een tijdje wachten wel een 2e streepje verschijnen (niet direct), dus nu op wd 9 nog niets kan nog wel alle kanten op, maar toch beetje teleurgesteld...

Geplaatst

Ink - snap je onzekerheid, maar idd op wd 9 kan het nog alle kanten op. Niet de hoop opgeven - ik weet dat is makkelijk gezegd... Ik duim heel hard voor je!

Wat betreft de bedenken om naar het buitenland te gaan:

Ik ben zelf 'buitenlander' :) - Duits - en dus de keuze Belgie en / of DD is voor mij allebei ook qua taal geen issue.

En in Turkije is gewoon een Nederlandse begeleiding erbij en ze spreken Engels - dus ook geen thema.

Wat me aan Turkije het meeste trekt, zijn:

a) de kosten - het is minder duur dan in Gent of DD en bijv. assited hatching en IMSI doen ze "gratis" mee, dus dat hoef je dan niet extra te betalen.

b) het is het korte protocol, dus in 14 dagen ben je klaar! Nu moet ik altijd eerst aan de pil, dan 3 weken deca erin en dan nog 1 - 2 weken stimuleren.... dus al met al veel langer in dit akelige voortraject.

c) je bent er even helemaal samen met je partner en kunt daarnaast van een mooie omgeving en een beetje het 'vakantiegevoel' genieten wat de stress hopelijk vermindert en daarmee voor mij veel rust zou geven. Nu moet ik het altijd "erbij" doen en vaak alleen naar de echo's omdat mijn man niet altijd vrij nemen kan.

Maar goed dat zijn allemaal mijn redenen en ik snap heel erg goed dat iemand het eng zou vinden in Turkije of ergens anders deze behandeling te ondergaan. De ervaringsberichten van mensen liggen er niet om, het blijkt qua aandacht die je krijgt en kwaliteit ver boven de Nederlandse standaard te liggen. Dus ik ben benieuwd. Eerst blijven we natuurlijk hopen dat dat we met een 'dikke buik' naar Turkije gaan en dat alles helemaal niet meer nodig is;-)!

Geplaatst

Owww Ink stay positieve!!! Het kan idd nog alle kanten op!!!

Vandaag bij de tandarts geweest voor een jaarlijkse controle. Er moest een rontgenfoto van mn gebid gemaakt worden.

De tandarts: ik ga ervan uit dat je niet zwanger bent. Nee meneer ik ben niet zwanger.... :-(

Geplaatst

Au Clickstar.... Ik weet dat die tandarts het ook niet kan weten, maar toch.... vrij pijnlijk uiteraard (en dan heb ik het dus niet over je eventuele tandartsbehandeling...)

He ink... nog steeds wit je test? Hoeveel dagen na de punctie zit je nu? Is het dan nu dag 9 na de punctie of na de tp?

Geplaatst

Ink, nee zegt idd nog niets. Spannend hoor...!

Clickstar, echt shitzooi he. Blijft moeilijk voorlopig.

Fleur, ik ga ook altijd gelijk door. Waarom niet. Ik heb het altijd maar liever gehad. En ik hoop voor jou natuurlijk onwijs dat het dan gaat lukken!!

Sannemiek, heb jij trouwens je tp gehad vandaag? Hoop dat dat is doorgegaan!

Happinez, lekker in Turkije... ik heb er ook wel 's aan gedacht. Wordt wel anders dan andere vakanties natuurlijk, maar is wel heel relaxed herstellen van de punctie enzo... Aan het strand of zwembad... zonnetje er bij... lekker uit eten... niet verkeerd ;-) Maar het meest hoop ik natuurlijk dat het jullie wat gaat opleveren dan. Maar eerst maar 's afwachten hoor! :)

Noes, trek je het nog?

Hoe is het met de andere meiden?

Hier gaat het goed. Heb nog steeds wel last van de punctie. Is dat niet bizar lang?

Ben flink kapot gemaakt vanbinnen volgens mij. Ik moet wel zeggen dat ik dat vorige x met dezelfde arts ook had. Giga pijn tijdens de pu en nog lang napijn.

Bukken is ongemakkelijk en draaien met mn heupen ofzo is echt not done. Maar ja... als het maar resultaat heeft he...

Weet je wat trouwens leuk is:

Ik mag 30 of 31 maart testen, maar ik ga 29 maart testen, dat is Goede Vrijdag. Precies 2 jaar geleden testte ik ook op Goede Vrijdag, en toen was ik zwanger van mijn meissie! (na 5 icsi's!)

Hoop dat het nu weer zo'n goede uitslag mag zijn! Heb de CB testen met week indicatie al in huis gehaald!

Ik zit ook netjes aan de granaatappelsap en kinderaspirine, mama compleet, tarwekiemolie en vitamine B. Iemand nog meer tips?

Ik ga 's even naar het lijstje zoeken.

Heb hem! Ik zie dat er geen kleuren meer bij stonden. Heb bij Eef en Bianca even een smiley achter hun naam gezet aangezien zijn positief zijn. En helaas bij Click een sad face. Maar dan kan de kleur iig niet meer weg vallen nu.

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Noes73

Fleur1

Echo’s

Happinez: 19 maart (BMS meting)

Bianca en Eef78: 25 maart (1e echo: kijken of er een hartje klopt)

Terugplaatsing:

PinkButterfly 23 februari

Bianca 24 februari

Eef78 25 februari (1 embryo)

Esly 2 maart (1 embryo)

Ink: 10 maart

Noes73: 15 maart

Armanda: 17 maart

Sannemiek: 19 maart ( als cryo goed ontdooit)

Happinez: +/- 24 maart (cryo)

anda: 17 maart (als de bevruchting goed lukt!)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Bianca 9 maart :D

Nienna 9/10 maart

Eef78 10/11 maart :D

Esly 12 maart

Clickstar 17 maart :(

Fleur1978 18 maart

Ink 25 maart

Noes73 27 maart

Armanda 31 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Armanda - wat vreselijk dat nog steeds last hebt van de punctie. Lijkt me wel erg vreemd. Heb je met de arts hierover gesproken?

Trouwens - stomme vraag waarschijnlijk - waarvoor is de kinderaspirine? Heeft dat te maken met de doorbloeding van je baarmoeder? hoeveel neem je daarvan en wanneer ben je ermee begonnen? Verder heb ik geen tips - zit ook aan de granaatappelsap, zwanger compleet en tarwekiemolie. Ik weet dat sommige dames nog extra vitamine D gebruiken omega3 lees ik ook vaker.

Geplaatst

Ja idd voor de doorbloeding, heb ik ooit gehoord. Ik doe het maar gewoon. Het is zo'n klein groen/wit doosje en er zitten er geloof ik 20 in. Ik neem er elke avond 1 voor het slapen. Hele lichte pilletjes. Ik weet ook niet of het helpt hoor, maar kan iig geen kwaad!

Nee ben niet naar arts mee gegaan. Ik gaf het met de tp al aan maar er werd niet echt aandacht aan besteed.

Ik wacht het nog even af, tot het iig een week geleden is (de pu).

Ik zie nu dat jij morgen je bms meting hebt he? Gaat ook echt van start nu he!

Geplaatst

@Happinez ook wij hebben informatie opgezocht over Turkije en dat ziet er goed uit. Zelfs de kosten vielen mij mee. Wij wachten eerst ons gesprek af op 26 maart en daarna maar eens kijken hoe de verzekering er tegenover staat als je het in turkije laat doen. Weet jij ook hoe jou verzekeringsmaatschappij daar tegenoverstaat?

Ik heb het lijstje weer even van kleur voorzien.

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Noes73

Fleur1

Echo’s

Terugplaatsing:

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Nienna 9/10 maart

Esly 12 maart

Fleur1978 18 maart

Ink 25 maart

Noes73 27 maart

Armanda 31 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Mijn gynaecoloog heeft kinder asperine sterk afgeraden omdat het niet evidence based is. Kort daarvoor had een dame door asperine een ernstige nabloeding gekregen van de punctie. Dus als het wilt gaan slikken, doe dit dan na de punctie. Ik heb het zelf niet gedaan/gedurfd! Maar Armanda misschien helpt het dus wel. ben benieuwd! enne zeer toepasselijk om op goede vrijdag te gaan testen. ik duim voor je!

Ik vind het al heel wat om naar Belgie te gaan. Turkije is voor ons gevoel weer een stapje verder. Ik ben verzekerd bij IZZ. Voor zover ik begreep gaat het erom dat je zorgverzekeraar een 'contract' heeft met de instantie waar je de ivf wilt laten doen. IZZ heeft volgens de dame die ik heb gesproken geen contract met Turkije. Maar misschien andere verzekeraars wel?! Wat ik dacht is dat je alleen vanaf de derde poging naar het buitenland mocht gaan. Maar ik hab bij de eerste poging ook al gemogen. Niet dat ik dat gewild had hoor.

ClauS & Happinez suc6666 met de echo vandaag!

Geplaatst

Hai Meiden,

Hoe is het?

Ik lees net over de kinderaspirine... Er zijn erg veel artsen die het niet voor willen schrijven. Het verhaal over die vrouw die een erge nabloeding kreeg na de punctie: dat kan kloppen. En is op zich ook erg dom. Je mag kinderaspirine (en andere bloedverdunners) namelijk nooit slikken met een medische ingreep. Kinderaspirine moet je 3-4 dagen voor de punctie stoppen en na 2 dagen gewoon weer beginnen. Het zorgt voor een betere doorbloeding en kan zeer zeker helpen bij de innesteling.

Doordat ik zelf trombose heb gehad 3 jaar geleden spuit ik elke dag bloedverdunners (fraxodi) Dit maakt je bloed nog dunner dan kinderaspirine. Ik moet daar altijd 1 dag voor de punctie mee stoppen en de dag van de punctie weer beginnen ('spuiten' is beter te doseren in dit geval dan pillen) Het zou bij mij ook voor een betere doorbloeding zorgen. Ik heb er helaas qua innestelen nog niets van gemerkt...

Gisteren ben ik bij mijn internist geweest en heb ik gevraagd of ik ook kinderaspirine of ascal moet gaan slikken. Maar dat mag niet omdat dat een te heftige combi zou zijn en ik spontane bloedingen kon krijgen.. Ik moet het dus bij mijn dagelijkse spuitjes houden.

Maar wat betreft de kinderaspirine: het kan dus geen kwaad! Maar lees van te voren wel goed de bijsluiter!

@Ink, nog getest?

@ClickSTAR, ik heb ook al veel gelezen over Turkije. Voor ons is het nog een stap te ver.. Wij willen eerst naar Gent. Maar ik begrijp heel erg goed dat veel mensen het wel doen. Juist omdat je het in een week of 2 kan doen en het zo goed geregeld/verzorgt wordt. En tussendoor heb je toch het idee dat je op vakantie bent.

@Happinez, jij gaat vandaag voor de echo? Succes!

@Armanda, mooie datum om te testen meid!! Dus het duurde voor jouw eerste kindje ook lang? Hoeveel tp's heb je toen gehad??

Ja, wij gaan gelijk door. Een rustmaand voelt voor mij niet goed, ik word er juist heel erg onrustig van. Maar als de arts gaat zeggen dat het beter is om een maand te wachten dan doe ik dat natuurlijk wel. Tot nog toe mochten we steeds door. Op een ander forum krijg ik daar geregeld commentaar op....

Ik vind het heel erg fijn dat hier zoveel steun is en dat iedereen elkaar zo goed begrijpt!

Ook dat vroegtesten.. ik kreeg steevast te horen dat ik dat niet moet doen en dat het ziekenhuis niet voor niets een datum opgeeft. Ja, dat zal dan wel, maar dat is meestal een week na mijn NOD. Ja, als ik dan nog niet ongesteld ben hóef ik niet eens te testen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Zit nu te wachten bij het ZH. 😉 Spannend altijd.

Liselotje- mijn ziektekostenverzekering betaald gewoon tot 2x toe het Nederlandse tarief voor een behandeling in het buitenland. Ik zit bij PNOzorg.

Trouwens: de verzekeraars mogen een behandeling in een ander EU land niet weigeren. Er is een uitspraak bij het Europees hof over geweest. Het enige wat zij kunnen beperken is de hoogte van de kosten. Ze moeten alleen behandelingen betalen die ook in NL vergoed zijn tot minimaal de hoogte van het NL tarief. Voor Turkije kan dat iets anders liggen omdat het niet EU is.

Ik dacht ook al dat de aspirine voor de doorbloeding is. Ik denk ik ga het deze keer ook eens proberen. Ik heb geen punctie dus dat is geen gevaar.

Clickstar- nee hoor. Je kan ook al de eerste poging in het buitenland doen. Je moet het alleen bij je ZV aanvragen.

Geplaatst

Hoi allemaal, hier ook weer eens een berichtje van mij. Ik had al eerder gezegd het even rustig aan te doen op het forum. Ik ben het ergste balen en verdriet inmiddels weer een beetje te boven en hoop gewoon maar op een heel klein wondertje. Allen die aan het wachten zijn op een mooi resultaat.

@ armanda, vijf bevruchtingen is een mooie score zeg. Super. Hoe gaat het wachten? Lukt het een beetje om vol te houden. Wel vervelend dat je zo pijn hebt. Sterkte.

@Ink, hoe gaat het met je? Lukt het wachten nog een beetje?

@fleur, ik snap het vroege testen ook wel hoor. Ik ben ook zo’n nieuwsgierig iemand die moeilijk kan wachten. De enige keer dat ik een tp heb gehad was ik al na 8 dagen ongesteld, dus testen had toen weinig zin. Ik heb dit keer een escape-IUI gehad op 11 maart en moet op 26 maart bloed laten testen in het ziekenhuis. Ik ben tot op heden nog niet ongesteld, maar ja het is ook pas 9 dagen geleden. Ik heb helaas geen NOD, omdat ik altijd anders ongesteld wordt vanwege de PCOS. Ik heb nu met mijn man afgesproken dat als ik zaterdag nog niet ongesteld ben ik een test ga doen. Zou dat te vroeg zijn? Dat is 13 dagen na de IUI. Ik heb nog nooit een IUI gedaan. Weet iemand of dat te vroeg is?

Nou ja, ik wacht het maar gewoon af. Ik acht de kans ook heel klein, omdat het tenslotte een escape IUI was met veel minder zaad, maar ja zoals de arts zei: “we zullen zien hoe een koe een haas vangt”. Daar houd ik me dan maar aan vast.

@happinez Ik snap wel dat je naar Turkije wil gaan. Ik hoor er veel goede verhalen over. Eigenlijk hoop ik voor je dat dat helemaal niet nodig is. Ik hoor trouwens ook veel goede verhalen over Dusseldorf en Gent? Iemand ervaring daarmee, mocht het nou niet lukken dan willen wij ons eigenlijk ook eens gaan oriënteren voor een behandeling in het buitenland.

Geplaatst

De gyn in Deventer was heel erg tevreden over de grootte van de follikels ( 10 grote en nog wat kleintjes ) en vrijdag worden ze allemaal aangeprikt !

De TP zal zondag of maandag plaatsvinden,maar dat hangt van het ziekenhuis in Zwolle af.

Vanavond klokslag 21.30u de pregnyl en ik heb er zin in ( not really ) maar dan is dit hopelijk mn laatste spuit brrrrrrrrrr

Geplaatst

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Noes73

Fleur1

Echo’s

Punctie:

ClauS 22 maart

Terugplaatsing:

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Testen

PinkButterfly 7 maart

Nienna 9/10 maart

Esly 12 maart

Fleur1978 18 maart

Ink 25 maart

Noes73 27 maart

Armanda 31 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Over kinderaspirine: ik ben het pas vanaf de tp dag gaan slikken. Het is echt een mini pilletje, heel licht dus totaal geen zware medicatie ofzo, dus dat valt echt wel mee allemaal. Maar als iemand zich er niet lekker bij voelt of er aan twijfelt: dan vooral niet door hoor!

@Fleur Ja het duurde 5 icsi's met steeds maar 1 tp (soms wel 2 embryo's tegelijk). Vond het altijd lastig dat ik elke x maar 1 tp had en dan weer helemaal overnieuw moest beginnen! Maar ja, it's been worth it he, want de 5e x was het raak!

Ik ging ook altijd achter elkaar door. Net als jij wordt ik juist zenuwachting van wachten wachten wachten. En ik wou gewoon weten of het lukte of niet en dan kon ik het maar beter gehad hebben. Dan was het tenminste duidelijk.

Kijk maar 's naar mijn handtekening hoe korte periode het was ;)

Als dat ook bij jou past, gewoon doen. En laat mensen (van het andere forum) maar anders adviseren, dat maakt niet uit: zij zijn jou niet. En jij voelt je hier lekker bij dus gewoon doen.

@Lisa ik heb geen 5 bevruchtingen hoor. Ik heb er 3. Ben ik al heel blij mee want er zitten er nu 2 in de vriezer :) Tot nu toe valt het wachten mee hoor. Voel nog niets, alleen nog napijn van de punctie ja.

Vanaf komende week gaat het zwaarder worden denk ik. Fijn dat jouw scherpste pijn iets afgenomen is. Ik hoop echt onwijs met jou mee dat het de volgende x gewoon goed mag gaan!

@Claus, dat is echt super! Tjonge. Nou moet helemaal goedkomen dus :)

@Happinez, hoe ging je bms meting? alles in orde? so far so good?

Geplaatst

Wie oh wie?

ClauS

Ink

Eef78 (IVF)

Poezebeest

Melis25

Lisa1805

PinkButterfly

Esly

Happinez

Armanda

Sannemiek

Noes73

Fleur1

Echo’s

Punctie:

ClauS 22 maart

Terugplaatsing:

Bianca 24 februari

Esly 2 maart (1 embryo)

Testen

PinkButterfly 7 maart :(

Nienna 9/10 maart :(

Esly 12 maart :(

Fleur1978 18 maart :(

Ink 25 maart

Noes73 27 maart

Armanda 31 maart

Sannemiek 31 maart

Geplaatst

Armanda: waar heb jij de kinder aspirine vandaan, en hoe is het verder met je?

Ja ben echt blij dat t er goed uitzag, nu maar hopen dat het met de punctie goed gaat want ik heb vrijdag een etentje :)

Ik wil nu nog niet afzeggen ( ik ben de kok ) maar denk dat ik het vanavond toch maar ga doen.

Dames, alles goed met iedereen?

Hebben jullie nog tips voor na de punctie?

Geplaatst

Claus: bij Kruitvat. Kleine groen witte doosjes. Zitten er 20 in geloof ik. Maar geeb paracetamol he. Echt de aspirine.

Tja, etentje... Als je partner gaat koken en jij de hele avond mag blijven zitten... Hihi

Geplaatst

Thanx Armanda, ik ga die morgen vast halen :)

Nou ben bang dat diegene die komen eten erg teleurgesteld zullen zijn, als ze mijn man zien koken hahahah.

Het zijn zakenrelaties van mn man, en ze willen graag Surinaams/Indisch eten

en mijn man kan alles behalve dat :)

Mijn man heeft t al verschoven met een smoes, want niemand weet dat we IVF

doen ( op 2 beste vriendinnen na )

Zij ouders zijn al oud en wil ze niet voor niets hoop geven, en ook vermijden dat we steeds gebeld worden met allerlei vragen.

Als het lukt komen ze daar vanzelf wel achter.....

Geplaatst

Dames, dit moet ik met jullie delen :)

Gisteravond zijn mijn man en ik naar een optreden geweest van Ruth Jacott en waren vrij laat thuis ( was de bedoeling dat we zouden "oefenen")

Vanmorgen wilde hij oefenen, maar ik dacht hell no straks ziet de gyn soldaatjes op de monitor tijdens de echo :sneaky:

Na de pregnyl zei ik: liefje je moet het zelf doen want ik heb echt letterlijk hoofdpijn waarna hij zegt :

Clau, ik ben vanmorgen maar in jouw kantoor gegaan en heb t daar "gedaan" zo was je er toch een beetje bij whahahahahah

Nu moet ik dit even uitleggen....

Wij hebben gelezen dat vers zaad ( 2 a 3 dagen oud beter is dan oud zaad) dus meestal oefenen wij 3 dagen voordat hij echt moet produceren.

Maar omdat t niet kon gister en vandaag, heeft hij er blijkbaar wel meegezeten :laughing4:

Ik heb een kantoor in het pand van mijn man ( we werken NIET samen ) en dus is meneer dus boven geweest en zn kansloze soldaatjes geloosd !

Ook kreeg ik na de pregnyl een kopje thee met stemgember, waar dat goed voor is weet ik niet maar wel ontzettend lief :clap2:

Mannen, ze blijven je verrassen

Geplaatst

Ink wat balen zeg!!!!!!!! sterkte......

Happinez hoe is de bms meting gegaan?

Claus: wat goed zeg.... dus nu op naar de punctie....

Armanda en Sannemiek hoe is het met jullie?

en met de rest die ik vergeten ben hoe gaat het bij jullie?

Lisa hoe gaat het nu bij jou al kwaaltjes of iets?

Geplaatst

Ink: neeeeee......

Ik kan het niet geloven ( jij ook niet waarschijnlijk ) want ik had er alle vertrouwen in :(

Kop op en verder gaan aan he?

Maar voor nu, sterkte meid......

Geplaatst

Ach Ink verdorie! Meid wat ontzettend balen. Toch eerst de hoop dat de test nog positief zou gaan worden en dan nu al ongesteld. Het blijft moeilijk. Ga/kan je gelijk door? Heb nog iets id vriezer? En dan nu nog ah werk ook....bah! Kop op he, sterkte!

Claus succes bij de punctie mrgn. Ging het goed met de pregnyl? Ik vind hem altijd zo venijnig pijn doen. Krijg altijd rode uitslag op de plek waar ik hem heb gespoten. Komt vaker voor zeggen ze. Hoe laat moet je vrijdag? Etentje dus afgezegd? In onze omgeving weten heel veel mensen dat we met ivf bezig zijn. Heeft zo zn voor maar ook nadelen.... Enne goed bezig die man van jou, hahahaha!

Armanda, hoe gaat het met jou? Jij gaat het maart bankje groen afsluiten hoor! Goh 5 ICSI's, phoe hey. Dat geeft ons hoop! Heb jij toen alles in NL gedaan?

Fleur wanneer willen jullie de overstap naar Gent maken??? Heb je je er al in verdiept??? En gewoon doorgaan hoor zolang jij je er goed bij voelt is het prima toch? Zat nu ook te denken aan een mnd 'rust' maar waarom?! word er toch niet rustiger door...

Happinez nu ook aan de kinderasperine??? Misschien ga ik het bij de vlgde tp ook wel proberen.

Lisa, 13 dgn na de IUI zou je cker kunnen testen denk ik. spannend zeg en nog niet ongesteld??? Voel je iets?

Lisselotje, lukt het met afvallen? Knap van je hoor! Hoe doe je het? veel sporten, gezond eten?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden