Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal.

Ben nog een groentje op het forum, maar aangezien we gaan starten met ICSI zal ik nog veel gebruik gaan maken van dit forum. Fijn om allerlei verhalen te kunnen lezen.

Wij hebben ons aangemeld voor de informatieavond in het Erasmus MC. Weet iemand hoe het dan verder gaat? Ik heb begrepen dat je dan al het traject in gaat, maar hoe snel gaat dit? Kun je echt gelijk starten (afhankelijk van menstruatie)? Kan ik me al een beetje voorbereiden op dingen?

Aangezien al van te voren duidelijk was dat het ICSI zou worden en we (gelukkig) geen ervaring hebben met andere behandelingen is het dus allemaal erg nieuw!

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groetjes

Posted

Het is voor mij lang geleden en volgens mij is er wel eea veranderd in het emc inmiddels, maar wat ik me ervan herinner kregen wij na de avond een uitnodiging per brief voor een intake met een arts. Daar kregen we een schema ed en daarna kregen prikinstructies van een verpleegkundige. We hebben toen ook al gelijk een behandeling ingepland, hoefden niet lang te wachten. Maar wat ik zeg, dat is wel jaren geleden.

succes!

Posted

Bedankt voor de reactie! De informatieavond is op de 8ste. Meestal begint de menstruatie aan het eind van de maand. Zou het mogelijk zijn om dan gelijk te beginnen, denk je? Of is dat te vroeg?

Posted

Ik heb echt geen idee. Dat hangt er vanaf wanneer je de intake hebt en ook of je een lang of kort schema krijgt. Het lijkt me kort dag, maar misschien heb je mazzel met de planning

Posted

Beste leatitia hopenlijk ben je veel wijzer geworden op de informatie avond, ik vond het overweldigend maar heel fijn om al die informatie zo duidelijk te krijgen.

wij hadden in november de informatie avond en half december begonnen we met de behandeling (dit was in 2010).

wij vonden het EMC heel prettig, maar het is wat onpersoonlijker doordat je verschillende artsen hebt, vonden wij niet erg. Wat wij wel hinderlijk vonden was het lange wachten voor gemaakte afspraken, (punctie niet hoor) we zijn nog nooit op de tijd geholpen dat we een afspraak hadden. Maar..... Dat is natuurlijk al even terug.

heel veel succes met de behandeling en hopenlijk mogen jullie gauw een mooi wonder vasthouden.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use