Ga naar inhoud

Start met IUI maart 2013!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier gaat het goed, pijnlijke borsten, temperatuur blijft hoog en ik ben nog niet ongesteld.

Ik heb een test gedaan... Een heel vaag (echt heel vaag, zeg gerust minimaal, bijna niet te zien) streepje..Misschien de pregnyl? Zit nu op 11 dagen na pregnyl en 10 dagen na IUI.

Waarom kon ik ook weer niet wachten he, nu is het zo verwarrend. Zo stom van mezelf...

Ik hoop zo dat je gelijk hebt emsie, wat betreft het menstruatie-achtig gevoel. Moet ook zeggen dat dat nu weg is. We blijven maar weer afwachten!!

• Reacties 220
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Aden, het zou de pregnyl nog kunnen zijn, duurt 10-12 dagen voor het je lijf uit is. Ik hoop het niet voor je!

Zwaantje, voor jou hoop ik ook zo erg dat het nu lukt!

Geef ons weer nieuwe hoop meiden!!!!

We gaan sowieso voor IUI 4, maar wil tevoren het gesprek om te bepalen wat we daarna doen. Neig nu nog het meest naar nog even voortzetten IUI, en ondertussen IVF goed bespreken en over nadenken. Voel me daar nu in ieder geval nog niet klaar voor!

Ik ga maandagochtend bellen voor een afspraak. Oef!

Geplaatst

Aden wat spannend! Als je blijft testen en hij wordt donkerder dan weet je genoeg.....of durf je niet meer te testen!

Je had 5000 pregnyl gebruikt toch? Het breekt met de helft per dag af, dus van 5000 naar 2500 etc, zo kan je precies uitrekenen wanneer het uit je systeem zou moeten zijn. Nare bijwerking van de Pregnyl dat er onduidelijkheid op testen door ontstaat! Ik duim voor 2 vette strepen:duimen draaien:

Nienna gaan jullie nu gelijk door voor iui 4? Of nemen jullie even rust en afstand? Heb je het een plekje kunnen geven of zijn jullie boos/ verdrietig?

Zwaantje goed dat je het lijstje weer even omhoog gehaald hebt, is altijd overzichtelijk. Nog een week, pfff wat duurt dat wachten altijd weer lang.

Karinl, misschien hebben we de iui wel op dezelfde dag....zou grappig zijn, ik verwacht hem komend weekend, tussen vrijdag en zondag, maar maandag meer daarover!

Geplaatst

Nou zoonlief is sinds vrijdag ziek; buikgriep. Sinds vannacht doe ik "gezellig" met hem mee. Bah!

Vanmorgen wel weer een test gedaan. Een iets duidelijkere en sneller zichtbare streep. Maar goed dit was ook smorgens en gisteren heb ik hem in de middag gedaan. Overmorgen maar weer testen..

Hoe gaat het met jou zwaantje?

Het wordt voor ons allemaal een spannende week! Ik wens jullie veel goeds toe bij de gesprekken deze week en natuurlijk bij de daarop volgende iui`s!!

Geplaatst

aden wat vervelend dat jullie ziek zijn, beterschap!

emsie dat zou inderdaad grappig zijn, kunnen we naast elkaar op het bankje gaan zitten.

en wat spannend voor degene die mogen testen een dezer dagen, ik zou gek worden van de spanning en al helemaal als ik al vanalles zou voelen!!

succes en sterkte met wachten !!! denk aan jullie

Geplaatst

Aden : succes morgen!!!!:luck::luck:

Emsie :hoe is het vandaag gegaan ?

Karinl : succes morgen!!!!

Nienna : heb je al een nieuwe datum ?

Geplaatst

3 april hebben we gesprek met onze arts, in de tussentijd doe ik geen IUI. Verwacht ca 2 of 3 april weer ongesteld te worden, wil dan meteen met poging 4 starten. Ben er vrij gelaten onder eigenlijk..

Weet nog niet of ik al IVF wil straks, vind dat een grote stap! Hopelijk kunnen we op de lijst daarvoor (als die er is, Radboud?) en ondertussen nog paar keer IUI.

lastig lastig...

Hoe gaat het met jullie dames? Iemand al goed nieuws?

Geplaatst

Hoi hoi,

Vandaag de eerste FM, zag er prima uit, woensdag de tweede FM, en dan waarschijnlijk vrijdag of zaterdag de iui.

Wel was er even twijfel over deze poging omdat mijn partner in December ziek is geweest, dit kan van best grote invloed op het toch al zwakke zaad zijn. Besloten op toch door te zetten, elke kans is een kans en we hebben al even niets meer gedaan, wil nu graag door. Ook zijn we eind deze maand, de tweede wachtweek op vakantie waardoor dat ook minder zwaar zal zijn, dus leek mij een prima maand om een poging te doen.

Op het laatste moment zullen we de kwaliteit pas weten...altijd spannend.

Ook nog met de arts gesproken, ze willen eerst dat we deze iui zonder hormoon stimulatie doen en de volgende 3 met stimulatie, om zo de kansen verder te vergroten. Ze wou nu nog niet over ivf of icsi nadenken. Ze was zo overtuigend dat we dat beleid maar volgen....dus nog 4 pogingen te gaan(kans) voordat ivf of icsi om de hoek komt kijken.

Aden al weer een test gedaan?

Spannend Nienna hoe de insteek van het gesprek zal zijn, maar jullie mening telt als belangrijkste, gewoon je angsten en twijfels benoemen.

Succes morgen Karenl! Laat je even weten hoe het ging en wanneer ze de iui verwachten?

Zwaantje overleef je het wachten nog, je komt in de buurt van de test datum nu, was je van plan om eerder te gaan testen?

Geplaatst

Emsie, fijn dat de FM goed was meid! Dat worden weer spannende weken maar wat lekker dat jullie tijdens die vervelende wachtweken er even tussenuit gaan!

Nienna, 3 april een gesprek met de arts, spannend meid! Het is allemaal zo onzeker he. Ik hoop dat het gesprek je wat meer duidelijkheid brengt.

Zwaantje; Hoe gaat het????!!!!! Gaat het goed?? Het wordt spannend nu!!!

Karin; Heel veel succes morgen, laat je het even weten?

Vanaf deze kant geen leuk nieuws; ik ben ongesteld geworden.. Ik moet woensdag voor een uitgangsecho. Mijn eigen gyn is op vakantie, maar heb wel een heleboel vragen.

Ze willen mij in het streekziekenhuis niet met hormonen behandelen gezien de buikproblemen en mogelijke complicaties. Mijn gyn geeft steeds aan dat ik me door moet laten verwijzen naar het umcg en ik denk dat ik er nu ook aan toe ben om dat te doen. Wat wel betekend dat we overstappen op IVF. En net zoals Nienna vind ik dat een hele grote stap.

Moeilijk allemaal... Eerst maar de teleurstelling van het menstrueren verwerken en dan weer vol positieve energie verder!!

Geplaatst

Maar Aden....je had toch een streepje?

Het wachten is killing.Probeer er het beste van te maken en mijzelf zoveel mogelijk af te leidden.Wat de ene keer beter lukt dan de andere keer.

Het wordt nu echt spannend.Ik heb zaterdag mijn NOD en wil proberen om dan pas te testen.Maar weet niet of dat vol houdt!!!

Geplaatst

Ja het was zeker een streepje. Het kan zijn dat het toch nog de pregnyl was aldus de assistente..Alhoewel het me sterk lijkt dat de test dan de dag erna donkerder is.. Geen idee ga het woensdag bespreken.. :(

Geplaatst
Ja het was zeker een streepje. Het kan zijn dat het toch nog de pregnyl was aldus de assistente..Alhoewel het me sterk lijkt dat de test dan de dag erna donkerder is.. Geen idee ga het woensdag bespreken.. :(

Ik dacht de pregnyl met ong. 10 dagen uit je lichaam was ?Heel vreemd..

Ben benieuwd wat de dokter daar voor verklaring voor heeft...

xx

Geplaatst

Lijst IUI maart/april 2013 :

Wie :

Nienna, Aden,Emsie, zwaantje, Karinl

Gesprek arts:

Nienna 3 april

FM :

Emsie 13 maart , 3e IUI

Karinl 14 maart , 1e IUI

Echo :

aden 14 maart

Testen :

Zwaantje 17 maart, 1e IUI

Geplaatst

vanmorgen om 8.50 uur voor de eerste keer weer naar het ziekenhuis voor een fm ,er zat er eentje van 13 mm bij dus dat is de grote kanshebber zoals ze het noemde, ook te horen gekregen dat ik donderdag weer moet komen voor de volgende meting en dan uitleg krijg over de pregnylinjectie, het word dus nu opeens allemaal wel heel echt, maar we gaan ervoor !!!

hoe gaat het met jullie dames??

Geplaatst

He karin, spannend hoor.....nu gaat het echt beginnen.

Veel succes!

Hier alles goed.Ben 'rustig' aan het wachten.

gr

Geplaatst

hoi dames,

wat is het hier stil, hoe gaat het met jullie ???

zelf ook niet veel te melden, heb vandaag in ieder geval alvast de pregnyl opgehaald van de apotheek,

morgen zal ik weer een fm krijgen en krijg dan ook uitleg over hoe ik mezelf moet spuiten, hoop dat me dat gaat lukken, best eng, ben nl. niet zo'n fan van naalden, maar wat moet dat moet!!

gr karin

Geplaatst

De tweede meting is ook weer een feit. Het vreemde was dat er nauwelijks een ander beeld was dan afgelopen maandag, dus nu vrijdag weer terug komen voor een meting en maandag kan de iui dan plaatsvinden. Hoop maar dat we dan niet te laat zijn.....:myfignerscrossed:

Karinl, als ik het kan dan kan jij het ook. Ben mega slecht met naalden en alles wat met het zkh te maken heeft! Ben benieuwd op welke dag jij de iui krijgt en of we gelijk gaan oplopen.

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]5176[/ATTACH]

hallo dames, ik kon mezelf niet meer bedwingen....

Heb zonet een kv test gedaan.....

Wat vinden jullie???

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5176[/ATTACH]hallo dames, ik kon mezelf niet meer bedwingen....Heb zonet een kv test gedaan.....Wat vinden jullie???
Ik zou toch zeggen misschien ik zie wel wat maar misschoen te vroeg probeer het later nog eens gr esther
Geplaatst

zwaantje ,ik zeg positief!!!!!:icon_flower:

emsie, wat spannend allemaal, ik ben zeer benieuwd of het me gaat lukken met spuiten, wil het wel het liefst zelf doen, vraag me niet waarom, mijn man wil het ook wel doen mits hij het durft, hahaha .

nu ik van jou zo hoor over wanneer de iui waarschijnlijk gaat plaats vinden ben ik best nieuwsgierig naar morgen en of ze me dan ook kunnen vertellen wanneer het bij mij zal plaatsvinden.

Geplaatst

Hallo dames,

Karin; wat goed dat je zelf de pregnyl wil gaan zetten! En fijn dat de FM goed was. Succes morgen!

Zwaantje; Moeilijk he dat wachten.. Maar ik zie een streepje!!! Spannend hoor!! Gewoon doortesten en kijken of hij donkerder wordt.

Emsie; Wat naar dat het vandaag niet veel anders is, maar ik duim voor je dat het vrijdag goed is!

En hier tja, gesprek met de gyn gehad (niet mijn eigen want die heeft vakantie). Uitgangsecho was goed. Aan de hand van mijn testen denkt zij dat er wel een bevruchting is geweest maar geen innesteling. Zucht.. Volgens mij gaat daar structureel iets niet goed.

De 20e weer een FM en de 22e een gesprek met mijn eigen gyn. Omdat ze toch willen proberen om te starten met utrogestan na de IUI. Dit kan geen kwaad voor de endometriose en kan zelfs een goed effect erop hebben. Dus ik hoop zo dat hij ermee akkoord gaat!! Want dat zou betekenen dat we nog niet naar het UMCG toe hoeven, ik zie daar gewoon erg tegenop. We gaan maar weer afwachten dus..

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]5176[/ATTACH]

hallo dames, ik kon mezelf niet meer bedwingen....

Heb zonet een kv test gedaan.....

Wat vinden jullie???

Positief! Duimen nu dat het lekker blijft zitten ;-)

Geplaatst
zwaantje ,ik zeg positief!!!!!:icon_flower:

emsie, wat spannend allemaal, ik ben zeer benieuwd of het me gaat lukken met spuiten, wil het wel het liefst zelf doen, vraag me niet waarom, mijn man wil het ook wel doen mits hij het durft, hahaha .

nu ik van jou zo hoor over wanneer de iui waarschijnlijk gaat plaats vinden ben ik best nieuwsgierig naar morgen en of ze me dan ook kunnen vertellen wanneer het bij mij zal plaatsvinden.

Karinl, dat spuiten is ook mijn grootste punt steeds, en ook de bijwerkingen van de hormonen. De eerste x heeft mijn man de spuit gezet, kreeg van die x een blauwe plek, de tweede x heb ikzelf hem gezet, dat beviel toch beter, deze x ga ik het ook zelf doen! Je kunt het, het is eng maar ook zo gedaan. Wat wel fijn is als je de spuit even uit de koelkast laat 'opwarmen', anders voelt het inspuiten zo koud en naar aan. Gewoon op de keukentafel leggen en daarna spuiten. Half uurtje ofzo! Succes morgen, lees graag terug hoe het was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden