Ga naar inhoud

Start met IUI maart 2013!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aden, wat hebben jullie al veel meegemaakt zeg, zie nu net pas je handtekening. Heb je die net geplaatst of heb ik hem eerder over het hoofd gezien?

Vreselijk dat we bijna allemaal al miskramen hebben mee gemaakt! De moed zou je toch bijna in de schoenen zakken. Maar dat kunnen we ons niet laten gebeuren.

Samen staan we sterk meiden!

Denk aan je Zwaantje! Ik duim keihard!

• Reacties 220
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames,

Ik zou ook graag meeschrijven (ik ben eigenlijk meer een lezer en reageer af en toe)!!!

Mijn man en ik zijn in september 2011 getrouwd en wilden erna zo snel mogelijk een kindje! In november dus gestopt met de pil, maar er gebeurde helemaal niets!

In september 2012 ben ik naar de HA gegaan en zij heeft ons doorgestuurd naar Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp.

Hier zijn we beiden onderzocht, bij mij ziet alles er goed uit, ik ben elke maand regelmatig ongesteld, ik voel mijn eisprong op het moment dat ik het verwacht en de echo liet ook een mooie baarmoeder zien.

Mijn man heeft echter minder zaadcellen dan normaal. Waardoor natuurlijk zwanger worden dus langer duurt.

In januari 2013 ben ik begonnen met het spuiten van 50 eenheden Puregon, waar ik heel goed op reageer (totaal geen hormonale buien!). Bij de echo werd 1 follikel aangetroffen en tijdens de IUI werden 7 miljoen zaadcellen ingebracht. Helaas werd ik na 2 weken gewoon weer ongesteld.

In februari zijn we lekker een weekje weg geweest, zodat we geen IUI konden doen.

In maart ben ik weer begonnen, nu met 75 eenheden Puregon. Na ca. 10 dagen werd ik niet lekker, erge buikpijn en een grieperig gevoel. Tijdens de echo was dan ook te zien dat mijn eierstokken te hard aan het werk waren, waardoor ze zijn gaan 'zweten' en dat vocht zat in mijn buik. Ik moest gelijk weer terug naar 50 eenheden. 3 dagen later weer een echo, toen was alles redelijk tot rust gekomen. Ik had 3 grote follikels aan mijn rechter eierstok. Daar schrokken we wel even van, want de Kliniek heeft een max. van 4 (de kans op een meerling wordt zo wel heel erg groot). We hebben 2 dagen nagedacht, maar besloten toch ervoor te gaan. Mijn baarmoederslijmvlies was mooi dik en ik heb nu 3x kans om zwanger te worden!

Toen nog een echo en 2 follikels waren bijna 20 mm groot, de 3e was rond de 15 mm. Ik heb toen Pregnyl gekregen, die ik `s avonds heb ingespoten. De volgende dag had ik gelijk een pijnlijke plek waar ik geïnjecteerd had (alsof ik een muggenbult had) en de hele dag jeukende tepels.

De dag erna (afgelopen zondag) de IUI, waarna tot en met maandag menstruatie achtige krampen heb gehad.

Nu voel ik me opzich weer prima, maar sinds gisteren kan ik `s ochtends heel moeilijk wakker worden, ben niet vooruit te branden! Verder heb ik het onwijs koud en heb ik ook van die venijnige steekjes in mijn baarmoeder....

Eind maart weet ik of de IUI gelukt is of niet, dus fijn op het wachtbankje.....

Geplaatst
Hoi dames,

Ik zou ook graag meeschrijven (ik ben eigenlijk meer een lezer en reageer af en toe)!!!

Mijn man en ik zijn in september 2011 getrouwd en wilden erna zo snel mogelijk een kindje! In november dus gestopt met de pil, maar er gebeurde helemaal niets!

In september 2012 ben ik naar de HA gegaan en zij heeft ons doorgestuurd naar Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp.

Hier zijn we beiden onderzocht, bij mij ziet alles er goed uit, ik ben elke maand regelmatig ongesteld, ik voel mijn eisprong op het moment dat ik het verwacht en de echo liet ook een mooie baarmoeder zien.

Mijn man heeft echter minder zaadcellen dan normaal. Waardoor natuurlijk zwanger worden dus langer duurt.

In januari 2013 ben ik begonnen met het spuiten van 50 eenheden Puregon, waar ik heel goed op reageer (totaal geen hormonale buien!). Bij de echo werd 1 follikel aangetroffen en tijdens de IUI werden 7 miljoen zaadcellen ingebracht. Helaas werd ik na 2 weken gewoon weer ongesteld.

In februari zijn we lekker een weekje weg geweest, zodat we geen IUI konden doen.

In maart ben ik weer begonnen, nu met 75 eenheden Puregon. Na ca. 10 dagen werd ik niet lekker, erge buikpijn en een grieperig gevoel. Tijdens de echo was dan ook te zien dat mijn eierstokken te hard aan het werk waren, waardoor ze zijn gaan 'zweten' en dat vocht zat in mijn buik. Ik moest gelijk weer terug naar 50 eenheden. 3 dagen later weer een echo, toen was alles redelijk tot rust gekomen. Ik had 3 grote follikels aan mijn rechter eierstok. Daar schrokken we wel even van, want de Kliniek heeft een max. van 4 (de kans op een meerling wordt zo wel heel erg groot). We hebben 2 dagen nagedacht, maar besloten toch ervoor te gaan. Mijn baarmoederslijmvlies was mooi dik en ik heb nu 3x kans om zwanger te worden!

Toen nog een echo en 2 follikels waren bijna 20 mm groot, de 3e was rond de 15 mm. Ik heb toen Pregnyl gekregen, die ik `s avonds heb ingespoten. De volgende dag had ik gelijk een pijnlijke plek waar ik geïnjecteerd had (alsof ik een muggenbult had) en de hele dag jeukende tepels.

De dag erna (afgelopen zondag) de IUI, waarna tot en met maandag menstruatie achtige krampen heb gehad.

Nu voel ik me opzich weer prima, maar sinds gisteren kan ik `s ochtends heel moeilijk wakker worden, ben niet vooruit te branden! Verder heb ik het onwijs koud en heb ik ook van die venijnige steekjes in mijn baarmoeder....

Eind maart weet ik of de IUI gelukt is of niet, dus fijn op het wachtbankje.....

Welkom Ninkey! Schrijf lekker mee, we zijn een kleinclubje dus goed te overzien.

Wat je over je 'kwaaltje' van nu schrijft, zou heel goed de innesteling kunnen zijn! Spannend zeg.

Ik mag 2 april van de 3de iui testen, dus ook op de wachtbank. Hoeveel zaadcellen hadden jullie deze keer? Want die 7 miljoen, van de eerste x is hartstikke mooi! Hadden wij ook de eerste x, is niet ver beneden het gemiddelde, maar daarna hebben we beide keren nog geen miljoen.

succes met wachten!

Geplaatst

Hoi dames,

Zwaantje; Hoe gaat het met je? Hoe is het vandaag in het ziekenhuis gegaan?

Nynkey: Welkom! Leuk dat je mee gaat lezen/schrijven. Ik ben het helemaal met Emsie eens, het kan best een innesteling zijn! Spannend hoor!

Emsie: Nee ik had het er nog niet onder staan, ik wist niet hoe het moest. Maar het is gelukt. Ja als ik het allemaal zo terug lees dan is het inderdaad best veel.

Ja bijna allemaal al een miskraam he. Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik daar ook het meest bang voor ben. Dat ik weer zwanger wordt en weer een mk of bbz krijg.. Maar net wat jij zegt: Samen staan we sterk; positief blijven!! Dat vind ik ook fijn aan dit forum, herkenning. Lekker van je af "praten".

Vandaag heb ik de pregnyl gezet, ging goed maar brandde wel heel erg deze keer. Morgen zou ik naar mijn gyn, maar ik heb de afspraak afgezegd en nu een telefonisch consult. Het enige wat er besproken moet worden is de utrogestan. Ik moet daarvoor ipv Winschoten naar Delfzijl (de ziekenhuizen werken samen) en dat is toch bijna 40km hen en 40km terug rijden. Om het even uit te leggen; ik was altijd patiënte in Winschoten totdat "mijn" gyn die ik vanaf mijn 16e daar had weg ging. Toen kwam ik bij een andere gyn. en dat klikte heel goed en hij wou mij graag begeleiden in de endometriose en pcos problemen. Het enige nadeel hij zit meer in Delfzijl dan in Winschoten dus dat is voor mij wel veel verder rijden.. Inmiddels is dat al een jaar of wat geleden en heb ik veel vertrouwen in hem als arts. Altijd eerlijk en maakt het niet mooier dan het is. Hij geeft ook aan dat hij denkt dat we er zo niet uitkomen en dat ik naar het UMCG moet. Alleen ben ik daar gewoon nog niet klaar voor. Aan de ene kant ben ik het met hem eens en aan de andere kant heb ik hoop dat het ons zo ook lukt. Waarom weet ik niet maar ik zie zo erg tegen ivf op..En ook daar heeft hij veel begrip voor.

Nou het is een heel verhaal geworden..sorry maar moest het even van me af schrijven ;)

Geplaatst

Schrijf maar lkkr van je af Aden! Ga ik nu ook doen:

Hier zijn het roerige tijden, mijn vader ligt doodziek in het ziekenhuis, elke dag kan de laatste zijn. We hebben de vakantie om die reden geannuleerd! Heel jammer maar die komt nog wel. Wil voor geen goud nu op een strandbed liggen terwijl mijn fam rond het bed van mijn lieve pappie staat. Heftig idee dat ik dertig ben en als mijn vader straks weg valt ik en mijn broers en zussen straks wees zijn. Nooit zullen ze ons hopelijk nog te verwachten kindje zien of in hun armen kunnen nemen.....pfff

Geplaatst

@ Emsie : hoeveel sterkte toegewenst!!!!

@ hier : Gister in de kliniek geweest.

Eerst een gesprekje met de arts.Daarna heeft hij gekeken met een inwendige echo.

Baarmoeder was nog 'in de zwangerstand' maar er was geen vruchtje te zien. Alleen een stolsel.

Eierstokken ook bekeken.......maar daar was gelukkig ook niks vreemds te zien.Dus geen bbz.

Toen nog bloedgeprikt in het ziekenhuis om te kijken hoe het met het HcG gehalte was...

Mijn Hcg was 8.5 en dit bevestigde het vermoeden van ons en van de dokter.......

Wel zwanger geweest maar mijn lichaam had "het al opgeruimd".

Nu wachten tot het vloeien is afgelopen en wachten tot ik weer gewoon ongesteld wordt.

Dan beginnen we weer aan de volgende ronde.

Het voordeel van dit grote nadeel is dat we nu wel weten dat het kan. Alleen dit was niet het juiste moment, schijnbaar.

Op het forum had ik gelezen dat je flinke buikkrampen zou kunnen krijgen van een mk.Maar dat heb ik niet gehad.

Het begon maandagmiddag met wat bruin verlies, wat al vrij vlot overging in donkerrood verlies.En dat is tnt nog niet gestopt maar wel minder geworden.

Het lijkt dus bij mij op een gewone ongesteldheid.

Het nadeel van een IUI is dat je precies weet wanneer je geïnsemineerd bent en wanneer je ongeveer bevrucht kan zijn.En daardoor overal op let en gaat testen.

Maar als het gewoon op de natuurlijke manier was gegaan, dan had je bij je nod gedacht: "ik dacht dat ik ook bijna ongesteld zou moeten worden.......

En had je ws niet eens geweten dat je heel pril zwanger was geweest....

Geplaatst

hoi, hier nog steeds rustig aan het hopen en afwachten.

@emsie, vanaf hier heel veel sterkte !!!

@zwaantje , hoe voel je je nu? vorig jaar rond deze tijd heb ik hetzelfde gehad, met als verschil dat het een spontane zwangerschap was. weet nog dat ik me ontzettend leeg voelde,misschien raar om te zeggen, maar zelfs te leeg om te huilen.

@ aden, heb je morgen iui ? als ik dat zo lees kan het wel eens zijn dat we dezelfde arts hebben, zelf loop ik in delfzijl.

@ ninkey welkom !

alhoewel rustig wachten, merk dat ik nu wel steeds nieuwsgieriger word en ik vanalles voel , maar durf ook niet te hard hopen, probeer er gewoon vanuit te gaan dat het niet gelukt is, alleen lukt me dat niet zo heel goed. maar goed, meer dan wachten kunnen we niet doen.

Geplaatst

Bedankt meiden!

het blijft spannend en het is onduidelijk welke kant dit opgaat, en dan bedoel ik hoeveel tijd we nog samen hebben.

Karinl, wanneer ben je van plan om te gaan testen?

Zwaantje, je klinkt sterk en nuchter, voelt het ook zo?

Hoe is het met de andere meiden?

Het wachten voor mij voelt niet als wachten, ben zo druk met andere emotionele zaken dat het er bij weg valt.

Geplaatst

Hoi meiden,

Zwaantje, Even een dikke "knuffel"!

Emsie, Ach meid, wat erg voor je. Ik begrijp volkomen dat je je vakantie afzegt. Is je vader al langere tijd ziek of plotseling ziek geworden? Ik wens je veel sterkte. Helaas weet ik wat je voelt. Mijn ouders zijn overleden. Mijn moeder heeft mijn zoontje gelukkig nog 6 weekjes kunnen meemaken. Het is zwaar, oneerlijk en verschrikkelijk moeilijk om te weten dat ze nooit een opa en oma voor onze kindjes kunnen zijn. Heel veel sterkte!!

Karin: Dat zou wel heel toevallig zijn! Ik ben bij K.oe.t t.nit.z. (heb het even zo gedaan ;) )

Ik ga even het lijstje te voorschijn toveren. Is weer wat overzichtelijker!

Hier is het goed gegaan, zaterdag de iui gehad. Ik krijg nu gelukkig duphaston. De gyn. vertelde dat sommige vrouwen met herhaalde miskramen door het gebruik van duphaston 20% meer kans kunnen hebben op een goede zwangerschap. Heb weer wat meer hoop gekregen nu!! Dus nu weer wachten!!

Geplaatst

Lijst IUI maart/april 2013 :

Gesprek arts:

Emsie 15 april

FM :

Echo :

Testen :

Karin: 30 maart

Ninkey: 31 maart

Emsie: 2 april

Aden: 6 april

Heb even de berichtjes teruggelezen. Klopt het zo allemaal?

Geplaatst

hoi dames ,

@ aden , dan hebben we heel toevallig inderdaad dezelfde arts ,hahaha, maar het is echt een fijne man, legt alles duidelijk uit en is recht door zee.

ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden , wilde eigenlijk pas zaterdag of zondag gaan testen, maar weet nu al dat ik dat niet ga redden, heb hier nog een testje liggen, die brand bijna het kastje uit, hahaha.

hoe is het nu met jullie ? het is hier best wel stil !

groetjes

Geplaatst
hoi dames ,

@ aden , dan hebben we heel toevallig inderdaad dezelfde arts ,hahaha, maar het is echt een fijne man, legt alles duidelijk uit en is recht door zee.

ik begin nu toch wel heel nieuwsgierig te worden , wilde eigenlijk pas zaterdag of zondag gaan testen, maar weet nu al dat ik dat niet ga redden, heb hier nog een testje liggen, die brand bijna het kastje uit, hahaha.

hoe is het nu met jullie ? het is hier best wel stil !

groetjes

Karinl, ik ga ook eerder testen, ik denk zondag....als ik dat volhou, begin nu namelijk allerlei dingen te merken, zal wel niets zijn maar toch voel ik van alles.....jij?

Geplaatst

@ emsie , heel herkenbaar, voel ook vanalles !!!

maar kan vanalles zijn, heb steeds wat steekjes in mijn onderbuik, heb sinds vandaag gevoelige borsten,( heb ik wel eens vaker last van ), zo ineens ff misselijk en dan opeens is het ook weer weg.

kan natuurlijk zijn dat dit allemaal in mijn hoofd zit, want durf eigenijk niet echt te hopen dat de eerste iui gelijk raak zou zijn.

Geplaatst

Het wordt spannend voor jullie dames!! Ik duim voor jullie!!

Wat toevallig karin! Het is idd een leuke/lieve man! Wie weet wat hij ons brengt ;)

Ik moet zeggen dat ik er veel minder mee bezig ben deze keer. Heb door de duphaston gevoelige borsten en moet vaak naar het toilet. Ik kan dus deze ronde niet letten op de kwaaltjes en op de een of andere manier geeft me dat heel veel rust!

Geplaatst

Ik ben me vanmorgen dood geschrokken!

Ik stond op en ging naar het toilet en bij afvegen had ik opeens bloed! Terwijl mijn menstruatie pas zondag moeten komen!!!

Mijn menstruatie is altijd langer dan korter en nu opeens op dag 27 bloed ipv. 30-33 dagen....

Meisjes van een ander forum waar ik meeschrijf denken dat het innestelingsbloed is, ik heb verder geen buikpijn, rugpijn of hoofdpijn (kwaaltjes die ik normaal wel heb) en ik had gisteren nog pijnlijke tepels (heb ik normaal ook nooit!)...

Ik gebruik tampons, dus heb geen idee hoeveel bloed ik verlies en of het een menstruatie is... Ik werk vandaag tot 13.00 uur en ga gelijk straks de Kliniek bellen voor advies...

Maar ik baaaaaaaal in ieder geval heel erg!!!! Als het menstruatie is dan!!!

Geplaatst
Ik ben me vanmorgen dood geschrokken!

Ik stond op en ging naar het toilet en bij afvegen had ik opeens bloed! Terwijl mijn menstruatie pas zondag moeten komen!!!

Mijn menstruatie is altijd langer dan korter en nu opeens op dag 27 bloed ipv. 30-33 dagen....

Meisjes van een ander forum waar ik meeschrijf denken dat het innestelingsbloed is, ik heb verder geen buikpijn, rugpijn of hoofdpijn (kwaaltjes die ik normaal wel heb) en ik had gisteren nog pijnlijke tepels (heb ik normaal ook nooit!)...

Ik gebruik tampons, dus heb geen idee hoeveel bloed ik verlies en of het een menstruatie is... Ik werk vandaag tot 13.00 uur en ga gelijk straks de Kliniek bellen voor advies...

Maar ik baaaaaaaal in ieder geval heel erg!!!! Als het menstruatie is dan!!!

En wat zeiden ze? Zou je niet even een testje doen, dan weet je meer!! Ik duim voor je!

Geplaatst

Nou heb gisteren de Kliniek gebeld, maar qua bloedverlies is het altijd lastig te zeggen wat het is.

Ik moest afwachten....

Maar `s middags zette het gewoon door en ben dus 4 dagen te vroeg ongesteld geworden :-(....

Verder heb ik alleen gistermiddag onwijze krampen gehad, maar nu heb ik nergens last meer van. Mijn borsten doen nog steeds zeer.... maar ja ik ga er maar gewoon van uit dat ik niet zwanger ben.

Volgende maand kan de IUI niet, omdat we dan net weer een weekend weg gaan... Dus op naar mei!

Geplaatst

Ninkey, o men wat een domper! Op naar Mei idd, wat duurt dat dan weer lang he? Aan de andere kant is een maandje rust misschien ook wel fijn!? Hoe staan jullie daarin?

Karinl, vertel hoe gaat het met je? Ga je al bijna testen? Ik zondag, zit dat op wd 12, dat lijkt me ivm de pregnyl een veilige en betrouwbare test dag.

Hier neemt de onderrug pijn toe, altijd mijn eerste teken van ongesteld worden maar had het ook heel duidelijk en heftig toen ik in verwachting was en van overtuigd was dat ik ongesteld ging worden......dus heb geen flauw idee wat ik hier mee moet. Heb ook steeds beren trek, ook dat kan alle kanten op. Geen grote aderen en tepels of pijnlijke borsten, dus vertel mij maar wat ik met deze info van mijn lijf moet! Ik ga zondag testen, dat zal meer duidelijkheid opleveren.....spannend!!

Geplaatst

@ Nynkey: Wat rot dat je zo vroeg bent gaan vloeien zeg :( Volgende maand lekker genieten van het weekend weg; helemaal opladen!

@ Emsie: Wat verschrikkelijk he dat je overal zo bij nadenkt en overal op let. Zal het? Zal het niet? Tenminste zo zit ik steeds.. Zondag testen, spannend hoor! Ik duim echt voor je dat dit tekenen zijn van een zwangerschap meid!

@ Karin: Het wordt spannend!!! Heb je al getest??

@ Hier.. Tja ik heb het gevoel of dat ik ga menstrueren :S heel raar dat heb ik normaal nooit. Verlies ook meer slijm dan normaal. En constant zo`n zeurderig menstruatie gevoel in mijn buik. Ik had eerst door de duphaston gevoelige borsten etc. maar dat is nu allemaal weg terwijl ik de duphaston nog gewoon gebruik. Kortom ik denk niet dat er deze poging zoveel gebeurd.. Maar ja we gaan morgen pas de 2e week in.

Geplaatst

goedemorgen dames ,

hier is iui 1 niet gelukt, vanmorgen testje gedaan, eigenlijk tegen beter weten in aangezien ik vanmorgen opstond met het gevoel ongesteld te gaan worden en inderdaad negatief, dus voor ons op naar ronde 2

hoe is het met jullie ?

Geplaatst
goedemorgen dames ,

hier is iui 1 niet gelukt, vanmorgen testje gedaan, eigenlijk tegen beter weten in aangezien ik vanmorgen opstond met het gevoel ongesteld te gaan worden en inderdaad negatief, dus voor ons op naar ronde 2

hoe is het met jullie ?

Ach wat jammer Karinl!!!

Geplaatst
goedemorgen dames ,

hoe is het met jullie ?

Bah balen. Hoe gaat het nu? Domper, emotioneel?

Ik ga morgen testen, maar voel me ook ongesteld worden, zal me verbazen als ik meer dan 1 streepje zie!

Gaan jullie gelijk door?

Geplaatst

hey meid, wat balen !!

hoe voel je je?

ik voelde me tot mijn verbazing niet eens vreselijk emotioneel ofzo, eerder zoiets van het is niet anders ,dan maar met goeie moed op naar ronde twee, hier in ieder geval wel, als het aan ons ligt.

en hoe is het met de andere dames ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden