Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen ik ben esther en ik ben 28 ik ben in 2008 getrouwd en met de pil gestopt na 2jaar niet zwanger wij maar eens naar ziekenhuis erasmus rotterdam (90 km) kom daar aan mocht ik gelijk weer naar huis met de opdracht: afvallen ja ik was te zwaar maar de manier waarop. Goed ik afvallen het is me gelukt 40 kg in een jaar en nu.gaat het nog steeds super. Wij weer terug naar rotterdam daar bleek ik kerngezond maar was bij me man niet goed moet aan,de hormonen.Wij weer naar huis aan,de hormonen. 3 maanden later weer terug was wat verbeterd maar we zouden op de lijst komen voor ivf.Na een half jaar maar eens gebeld mijn man werd depressief en moest aan de medicijnen.We konden niet verder want de medicijnen tasten zijn sperma weer aan.Paar maanden later ging het bedrijf van hem failliet dus minder inkomen en mijn,contract werd ook niet verlengd hoop ellende ook in ons huwelijk dus besloten om de kinderwens even uit te stellen.ik had gelukkig binnen 14 dagen nieuwe baan. En met me man ging het stukje bij beetje ook weer wat beter.vorig jaar september ging hij weer aan slag helaas maar tot eind,november. En hij zit nu weer thuis.In dec kreeg ik hele erge pijn in me buik ik naar huisarts, doorverwezen naar gynacoloog. Daar ben ik januari 2013 geopereerd bleek heel veel cystes te hebben en lichte endometriose.Dokter heeft alles kunnen herstellen.Nu 2 maanden na de operatie gaat het goed we mogen in april beginnen met onze eerste iui behandeling eindelijk iets positiefs na 5 jaar niet zwanger nu hopen dat het gaat lukken.

Posted
Hallo allemaal, Ik zal me eerst even voorstellen ik ben esther en ik ben 28 ik ben in 2008 getrouwd en met de pil gestopt na 2jaar niet zwanger wij maar eens naar ziekenhuis erasmus rotterdam (90 km) kom daar aan mocht ik gelijk weer naar huis met de opdracht: afvallen ja ik was te zwaar maar de manier waarop. Goed ik afvallen het is me gelukt 40 kg in een jaar en nu.gaat het nog steeds super. Wij weer terug naar rotterdam daar bleek ik kerngezond maar was bij me man niet goed moet aan,de hormonen.Wij weer naar huis aan,de hormonen. 3 maanden later weer terug was wat verbeterd maar we zouden op de lijst komen voor ivf.Na een half jaar maar eens gebeld mijn man werd depressief en moest aan de medicijnen.We konden niet verder want de medicijnen tasten zijn sperma weer aan.Paar maanden later ging het bedrijf van hem failliet dus minder inkomen en mijn,contract werd ook niet verlengd hoop ellende ook in ons huwelijk dus besloten om de kinderwens even uit te stellen.ik had gelukkig binnen 14 dagen nieuwe baan. En met me man ging het stukje bij beetje ook weer wat beter.vorig jaar september ging hij weer aan slag helaas maar tot eind,november. En hij zit nu weer thuis.In dec kreeg ik hele erge pijn in me buik ik naar huisarts, doorverwezen naar gynacoloog. Daar ben ik januari 2013 geopereerd bleek heel veel cystes te hebben en lichte endometriose.Dokter heeft alles kunnen herstellen.Nu 2 maanden na de operatie gaat het goed we mogen in april beginnen met onze eerste iui behandeling eindelijk iets positiefs na 5 jaar niet zwanger nu hopen dat het gaat lukken.

Nogmaals Welkom! ook al heel wat mee gemaakt! schrijf je mee op: Start met iui maart 2013. Zie je daar!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use