Ga naar inhoud

Niki is zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal, heel weinig tijd, dus ik zeg alleen even gedag en hoop dat alles goed is met jullie allemaal! 2 juni tentamen, dus leren leren leren. Verder gaat het heel goed. groetjes, niki

• Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wederom weinig tijd, dus heel even... Het goede nieuws: de combitest gaf aan géén verhoogd risico! Super dus!! Komende woensdag weer bezoek aan de gynaecoloog. Hopen we babe weer te zien, alive and kicking.. En verder hooikoorts.. :achoo: En leren leren leren... En verder heb ik steeds vaker het gevoel dat ik wat voel bewegen... Maar ze zeggen dat dat nog niet kan...

Gast estrhalita
Geplaatst

HOi Niki,

Bij een eerste zwangerschap voel je de kleine vaak pas rond de 20 weken of later een enkele uitzondering wel eens iets eerder. Wat je nu voelt zullen waarschijnlijk je darmen zijn. Als je straks de kleine echt voelt dan merk je echt wel het verschil.

Ik ben nu bijna 13 weken en dit is mijn 2 de zwangerschap en ik voel de kleine heeel af en toe 2 a 3 x per week 's avonds als ik op de bank ligt echt maar heel even. En dat is al vroeg. Maar RObbie voelde ik ook rond de 16-18 weken.

Geplaatst

Hey Niki,

Wat een top uitslag van je combinatietest! Gefeliciteerd.

Voelt toch wel lekker als je eindelijk de uitslag hebt, denk ik?!

Liefs Diana

Geplaatst

Hallo ladies,

Weer helemaal geen tijd, maar toch kom ik even langs om te melden dat de echo vandaag gelukkig weer goed was!! En verder gaat alles ook prima. Het tentamen heb ik gehaald, verder zitten we in de grote verbouwing en vliegt de stof om mijn oren, en probeer ik natuurlijk rustig te blijven. Verder een 40-jarig huwelijksjubileum en een verjaardag en werken.... Tuut tuut tuut tuut tuut... Maar het gaat goed. Groetjes, van niki

Geplaatst

Hallo girlies,

Hier weer even een bliksembezoekje. Het gaat goed, maar ik mis jullie en ben ontzettend benieuwd hoe het allemaal gaat, ook bij de andere rubrieken. Maar het kan gewoon even niet. De verbouwing is zo intensief, iedere dag bijna een cm stof ivm wegbreken van muren, staal plaatsen, toestanden. En we zijn bezig met het cv, ww, kw, en rioolplan. En mijn schoonouders zijn binnenkort 40 jaar getrouwd, dus daarvoor heel veel voorbereidingen, en boekje en liedjes en cadeautje (fotosessie die erbarmelijk verliep!)... En nog werken. En nog zwanger. O ja en een mooie jurk proberen te vinden, terwijl je eigenlijk nog niet aan de zwangerschapskleding wil... Dus wel, moest wel, buikie wil niet meer in een gewone jurk!!! Maar deze is gelukkig wel heel mooi en sierlijk.

Maar ik probeer mijn rust te nemen zodra het kan, en daarom dus bijna geen bezoek aan deze site. Snik.

20 juni gaan we op vakantie, ik hoop komende week ergens tijd te vinden om eindelijk weer bij te lezen, maar ik vermoed dat het er weer niet van zal gaan komen.

En nog steeds denk ik dat ik de babbi al voel. En wordt het wat ik voel steeds krachtiger, dus begin ik er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat ik al die weken dus al wat voel. Maar zeggen de experts het kan niet... Dus... We wachten verder af... Trouwens ik snap niet dat wij mensen ooit zeeziek worden. Als je nagaat wat zo'n kleintje allemaal moet doorstaan qua gehobbel en gedraaid, dan kan een boot toch nooit erger zijn???

Wel happy hoor, maar drukdrukdruk. En ik wil eigenlijk heel graag weten hoe het allemaal gaat met jullie, maar daar ben ik dan maar verstandig in, en ben ik braaf niet online. Snik.

Tot hopelijk weer snel wel! groetjes, niki

Geplaatst

Hohoi Niki,

Maak je niet druk meid, we hebben allemaal weleens een drukkere periode en dan minder tijd om op de site te zijn......zeker als ik hoor waar jij het allemaal druk mee hebt! Als je dan al tijd over hebt heb je die nodig om uit te rusten en te genieten van het prachtige gevoel wat jij al in je buik hebt!!

Waar gaan jullie naartoe op vakantie? Met 2tjes (ik bedoel 3tjes, hahahaha). Heerlijk zeg er even tussenuit, das dan ook toch heel bijzonder, wetende dat dat voorlopig de laatste vakantie is met 2tjes!

Nou meid, rustig aan hoor! liefs Linda.

Geplaatst

Hey Niki, lekker hoor dat jullie ff weg gaan, lekker van genieten.

Er zijn trouwens verschillende vrouwen die afzonderlijk van elkaar tegen mij gezegd hebben, dat ook al is het nog heel vroeg bijvoorbeeld 12 of 13 weken, als je iets voelt waarbij je echt iets heb ven he?? wat voel ik nou, het lijkt wel of ik de baby voelt, dan kan je er van uit gaan dat het zo is, en dat gevoel zal steeds duidelijker worden waardoor je achteraf zeker weet dat dat het was, dus meid, ik denk echt wel dat je de baby voelt...

En een tip die ik heb gekregen, als je s'avonds op bed ligt of na het eten ontspannen op de bank zit en je hand op je buik legt voor een poos, je baby zal richting je hand gaan en dat ga je na een paar dagen voelen en als je dat blijft doen dan blijft de baby naar je hand komen.

Liefs Renaat

Geplaatst

Leuk ga ik zeker proberen! We gaan naar de omgeving van de Bodenzee. Zou ik zelf niet zo snel naartoe gaan, maar we gaan mee met schoonpapa en -mama, en worden dan een hele week lekker verwend en hoeven dan niets te doen, behalve eten, koffie drinken, eten, fietsen, wandelen, kletsen, etc.

Vanochtend weer bij de vk geweest en alles was weer prima! Heel fijn het hartje weer gehoord. Wat een prachtig geluid is het toch, ik vind dat het lijkt op een galopperend paardje. Super! Ja ja het gaat goed. Helemaal geweldig.

Verleden week de hele week pijn aan de achterkant van mijn benen gehad. Maar gelukkig is dat deze week weer minder... Wel weer ergens anders spierpijn, nu bij mijn schouders, maar als dat alles is.

Liefs, niki

Geplaatst

Hey Niki,

20 juni op vakantie, wat lekker.

Hoelang gaan jullie eigenlijk weg? Een weekje of langer?

Goed om te horen dat alles zo lekker gaat.

Het zou nu een heerlijke tijd moeten zijn, geen razende hormonen meer, en nog niet echt een buik die in de weg zit.

Geniet er dus maar lekker van, en alvast een hele fijne vakantie!

Liefs Diana

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou dat was me het weekje wel. We zouden lekker gaan uitrusten en dergelijke. Maar vrijdag gingen we weg en had schoonmama al wat last van haar buik. De zaterdag werd dat tijdens het reizen erger, en toen we eindelijk om 19.00 uur op de camping aankwamen, was ze bijna niet meer aanspreekbaar en had koorts en ben ik heel snel op zoek gegaan naar een dokter.

Met spoed werden we door hem naar het ziekenhuis gestuurd en wat bleek, een acute geperforeerde blindedarmontsteking! Joepie!

Zondagochtend werd ze geopereerd en vrijdag mocht ze pas het ziekenhuis weer uit.

Die vrijdag zijn we dus maar weer aan de terugreis begonnen. En afgelopen zaterdag waren we weer thuis... Hmmm. Niet echt een ontspannen vakantie dus. Iedere dag naar het ziekenhuis en verder eigenlijk niet veel.

Maar ja. Het is niet anders.

We zijn nu eigenlijk nog vermoeider dan toen we weggingen...

Gelukkig gaat alles goed met uk, denk ik. Ik heb soms wel wat last van pijntjes in mijn buik, vaak diep onderin, maar denk dan maar dat het bandenpijn oid is. Verder heb ik last van hooikoorts en sinds kort als ik hard nies, verlies ik soms wat urine, heel irritant!!! En verder blijf ik helaas nog steeds moe, ik dacht dat dat beter zou gaan worden na die 1e 3 maanden, en dat is het denk ik ook wel, maar toch blijf ik wel snel moe hoor. Maar alles is goed, ik draag het met liefde...

O ja en ik heb ruzie met mijn ticker, die staat bv. vandaag weer op 17 weken en 6 dagen, terwijl ik al 18 weken en 2 dagen ben.... ??? Snap ik niet.

Ik ga snel lezen hoe het met jullie allemaal gaat.

Groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Jeetje wat klote voor je schoonmoeder en jullie zeg. En jammer dat jullie niet echt hebben kunnen uitrusten. Nu weer het dagelijkse leven en dan de weekenden maar rusten.

Groetjes

Geplaatst

Jeetje Niki,

Dat was niet echt een vakantie te noemen he?!

Gaat het nu met je schoonmoeder wel beter?

Jammer dat je niet lekker hebt kunnen uitrusten en genieten van je vakantie.

Heb je nog lekker een paar dagen vrij om bij te komen of moet je al snel weer aan het werk?

Liefs Diana

Geplaatst

Met schoonmama gaat het goed gelukkig. Met ons nog niet zo, heel moe, maar ja, het is niet anders. Ik heb deze week nog 'vrij', maar dat betekent troep opruimen en alles voorbereiden voor de interne verhuizing.

Zoals al eens eerder verteld, hebben we thuis een grote verbouwing en nu moeten we de woonkamer verplaatsen van de 1e etage voor naar de 2e etage achter, want over een paar weken zijn zowel de parterre (die al onbewoonbaar was) als de 1e etage onbewoonbaar wegens verbouwing. En we krijgen CV, wat inhoudt dat het hele huis overhoop wordt gehaald. WAaaaah. Geen zin in, maar ja, het moet een keer gebeuren en nu ligt alles toch al open dus, dan maar nu. Maar ik kijk met liefde uit naar de tijd dat het huis wat meer af is.

En ach, als ik mezelf wat zielig voel met zo'n onaf huis en zwanger, dan denk ik maar snel aan een heleboel mensen die wonen in veel erbarmelijker omstandigheden.

groetjes, niki

Geplaatst

Vanavond een planninggesprek gehad. Dat helpt wel een beetje. Komende 6 weken gaan we de kamer op de 2e etage opknappen, kunnen we daarna daar wonen. En daarna kan de verbouwing van de parterre en de 1e verder plaatsvinden. En knappen we zelf de zolder verder op.

En gelukkig hebben we vanavond eindelijk besloten waar er een babykamer kan komen. Op zolder dus. Die al behoorlijk klaar is, maar half augustus gaan we met het afwerken beginnen, dan moeten we wel op tijd klaar zijn. Nou klinkt zolder heel ver weg en erg donker, maar eigenlijk is het meer een topetage, met heel veel ramen - 1 dakkapel en 4 veluxramen - en een balkon. En ik wil graag een schommelstoel, of lijkt dat leuker dan het is? groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Denk er goed overna of je je kindje op de bovenste verdieping wil laten slapen. Wij hebben een huis met 3 verdiepingen en Robbie sliep op de bovenste verdieping. 1 verdieping lager is de badkamer. Ik werd gek van de geschouw en al die trappen op naar boven. Toen hij nog 3 slaapjes per dag deed bleef ik lopen. Nu slaapt hij naast de badkamer en man wat scheelt dat dus Niki denk er goed overna want wij hebben na bijna 2 jaar besloten dat het te zwaar werd.

Geplaatst

Dank Estrhalita, ik ga er zeker nog even over nadenken.

Vandaag was een belangrijke dag. We kregen de 20-weken echo (bij 19 weken weliswaar, maar dat is ook goed). Een belangrijke mijlpaal in de zwangerschap en alles was goed. Uk lag lekker te bewegen, niet teveel en niet te weinig. En alles was ok, handjes, teentjes, voetjes, beentjes, ruggengraat, maag, darmen, hartje met 4 delen, hersenen.. Afijn alles wat een jonge wereldburger nodig heeft om het straks te redden buiten de baarmoeder was aanwezig en op juiste grootte en in juiste hoeveelheden! Super dus.

En aan het einde mochten we weten wat het wordt. En dat weten we dus nu... Het wordt een: baby!

Veel liefs, niki

Geplaatst

Hahahah, Niki.... gelukkig dat het geen lammetje wordt!!!!!

Maar mooi dat alles oke was!!!! Kan je met een geruster hart de laatste helft van je zwangerschap doorlopen!!!!!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Niki, wat fijn dat de 20 weken echo goed was, is weer een hele geruststelling.

Enne inderdaad ook fijn om te weten dat hjet een baby is en geen konijn of dergelijke hihihihihi

Liefs Renaat

Geplaatst

Hallo,

Weer even een berichtje. Ik voel het bewegen met de dag duidelijker. Heel leuk!

Zojuist was babyboom de update op tv, ik moest wel even huilen. Er was een stel dat vanaf 2002 al bezig was geweest met allerlei behandelingen. Ze had een hele tas vol spuiten bewaard, een hele berg. Daar heb ik nou nooit aan gedacht, ik heb er ook geen behoefte aan hoor. Maar toch, het brengt je heel snel weer terug naar de onmacht en het intense verlangen. Toen ik het programma verleden jaar keek, was het nog niet gelukt en nu lag ik daar op de bank, met tranen over mijn wangen en een heerlijk dikke buik.

Wat een geluk toch, dat het gelukt is. En wat een geluk dat het goed lijkt te gaan. Met de dag krijg ik steeds meer vertrouwen dat we echt een kindje gaan krijgen. Blijf nog maar rustig binnen groeien mijn uk, we zien je graag eind november/begin december.

Ik hoop voor alle meelezers die nog aan het proberen zijn, dat het ook gaat lukken en dat je de moed blijft houden!

liefs, een ontroerde niki

Geplaatst

Lieve Niki,

Wat was het een emotionele aflevering he?! Heeft bij mij ook een hoop losgemaakt.

Vorig jaar heb ik het bewust niet gekeken, we zouden met de behandelingen gaat beginnen, en ik wilde nergens door beinvloed raken. En eigenlijk durfde ik ook niet. En hoewel het toen zo angstig en eng was, zit je nu dan met een tevreden dikke buik te kijken en hard te snotteren.

Wat gaat de tijd dan snel, en wat is het soms oneerlijk he?!

Nog een paar daagjes en je zit alweer op de helft van je zwangerschap, een ongelooflijk raar idee, vind je ook niet?

Voel je de kleine ook al vaak bewegen?

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Niki, ik kan inderdaad niet wachten totdat ik de baby kan voelen. Volgens mij geeft dat zoveel rust...:icon_sunny: Volgens mij zijn wij allemaal 10 jaar ouder door de zwangerschap, maar... t is t waard! :bf_new:

Jullie nog gefeliciteerd met de 20 weken echo!!!!!!!!! Wat is t leven mooi he!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Cindy

Geplaatst

Dank Cindy en nog even doorbijten, maar men zegt dat het snel gaat en dat is ook echt zo. Ja het gaat snel hè Diana. Die baby voelen geeft inderdaad meer rust. Alhoewel vandaag was t erg rustig en dus ik ongerust... o o o o wat is er aan de hand... Gaat het allemaal nog goed? Maar gelukkig, vanavond is het weer een gedraai en gekronkel. Zo super en weer gerustgesteld meteen. Het had zeker een uitslaapdag.

Ja ik heb verleden jaar wel gekeken, maar vond het iedere week weer ontzettend ontroerend en emotioneel en toch moest ik kijken. Ook omdat ik er misschien nog wat van kon leren en ook omdat ik toen het idee had, ik ben niet alleen. Toen wist ik nog niets van deze site dus. En ik vond het wel fijn, merkte toch dat er meer begrip in de omgeving ontstond en meer bekend werd dat het allemaal niet zo makkelijk hoeft te zijn dat kindjes krijgen.

En inderdaad wat een geluk dat we nu dan lekker met die dikke buiken zitten ondanks alle ongemakken soms.

We hebben al 5 namen die we mooi vinden, maar nog geen keuze kunnen maken. Gelukkig hebben we nog even. :-)

groetjes, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden