Ga naar inhoud

Niki is zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De verbouwing is in alle hevigheid losgebarsten, eigenlijk om zoveel mogelijk af te hebben voor de baby komt. We moeten voor 1 augustus over zijn met in ieder geval de meubels naar de 2e etage en dat is nog hard doorwerken. Buikie groeit gestaag en ik voel iedere dag de baby, meestal dan. En dat is leuk en apart. Het vertrouwen wordt steeds groter dat we werkelijk een kindje gaan krijgen.

Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie is en ga snel even bijlezen. groetjes, niki

• Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Afijn, de verbouwing neemt zulke proporties aan, er zijn 3 partijen bezig, dat we tijdelijk moeten verhuizen. Het huis wordt een beetje onbewoonbaar, zonder water, riool en overal stof!!

Gelukkig hebben diverse vrienden verblijfplaatsen aangeboden, dus dat is fijn! Het zal echter wel nog moeilijker worden om geregeld de site te bezoeken, maar ik ga mijn best doen.

Maandag weer naar de gyn, maar ik voel de baby elke dag, dus ik denk dat alles goed moet zijn.

Doedoe, niki

Geplaatst

Nou Niki, Heel veel succes zeg!!! Niet niks, het huis zo op de kop te hebben staan en even ergens anders te moeten zijn!!!

We horen je weer!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Niki,

Heel veel succes met de verbouwing, ik hoop dat alles voorspoedig verloopt!

Hoe is het bij de gyn gegaan maandag? Alles lekker op schema?

Liefs Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Niki,

Jeetje wat een drukte met die verbouwing zeg. Let je wel een beetje op je zelf. En ben je er al uit op welke verdieping de kleine komt?

Groetjes

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal, tussen alle drukte en werkzaamheden door mag ik zowaar een uurtje op de site van mezelf... Ja ja.... :tongueP: Door de weeks wonen we nu tijdelijk in een huis, zonder internetverbinding en in het weekend in een huis met, maar ja, vind dan maar eens de tijd. Niet dus bijna.

Het gaat wel goed met me gelukkig. Uk is heerlijk aan het bewegen, heel gezellig. En ik heb er goed vertrouwen in dat het allemaal goed gaat. Verder ligt ons huis helemaal open en in het stof te happen. Overal waar je maar kunt bedenken zijn ze bezig. Vreselijk dus, en onbewoonbaar. Dus we verhuizen een beetje heen en weer door de week en in het weekend. Wel heel lief dat we die kans hebben.

We hadden dus ook even geen riool meer. Man heerlijk als je zwanger bent en om de haverklap moet plassen... :tongueP: Maar ja, nu hebben we op zolder een toilet waar het riool is aangesloten en op de 1e etage water. Dus hub maakt colaflessen met water, zodat we door kunnen spoelen. :shootme: Ja ja, dan weet je weer in wat voor luxe je normaal leeft.

Als het is goed is over 2 weken maximaal het huis weer helemaal aangesloten qua warm, koud water, gas en riool en hebben we dan CV. Heel luxe allemaal. Alle gaskachels zijn weg en alle geisers. Heerlijk hoor. Maar nu even doorbijten dus. Want het bedrijf dat het doet, althans de uitvoerders schijnen niet te begrijpen dat het niet normaal is om gaten in balken te maken op de meest vreemde plekken of leidingen 10 cm van de muur af te plaatsen (heerlijk stucen... not)... Dus het is iedere dag bijsturen heel vermoeiend.

Gelukkig doet hub dat grotendeels. Ik speel voornamelijk huisvrouw en kook, doe de boodschappen en probeer me niet te druk te maken....

En dat lukt nog aardig. Ach ja, we hebben onszelf nog 11 weken gegeven, als de 6 weken voor de bevalling ingaan, moet de 2e etage leefbaar zijn als woonkamer en slaapkamer. En de zolder als babykamer en slaapkamer. De parterre en 1e moeten dan wachten tot na de baby er is...

Luxe problemen denk ik dan maar. En binnenkort als de CV mannen weg zijn, moeten we toch minstens 1x per week ofzo op zoek naar babyspullen. Kijk daar heb ik wel zin in.

Komt goed allemaal. Ik ga snel even bijlezen voor zover dat lukt.

Veel groetjes van niki

Geplaatst

Even tijd op mijn werk... Heerlijk.

Zowaar afgelopen dinsdag de babykamer gekocht! Joepie! Heel schattig kastje, met twee deuren en een hangroede en twee laden onderin. En een commode en ledikantje en matrasje (met beertjes erop). Super poeperig. Lekker wit en neutraal, kunnen we er met accessoires allemaal sfeer aangeven, maar zo is het ook al heel leuk. En het kan 20 jaar mee ofzo, kan later makkelijk een tienerkamer worden.

Ik vind het superleuk dat ik eindelijk iets heb kunnen kopen. Helaas moet het voorlopig toch nog bij mijn schoonouders staan, maar het idee dat de baby ergens kan liggen, vind ik toch wel super!

En de babykamer komt toch op zolder, maar ik ga daar ook slapen, dus dat scheelt iets. En op de 2e etage komt voorlopig de woonkamer. Dus als het goed is hoeven we niet de hele dag de trap op en af. En anders is het niet anders, want de parterre en de 1e zijn nog echt onbewoonbaar helaas. Ook als uk komt.

Ach ja, dubbele bovenwoning met overdekte zandbak, ook leuk!

Ik ga snel even bijlezen, doedoe.

groetjes, niki

Geplaatst

Hihi, alleen jammer dat de kleine nog geen gebruik kan maken van de overdekte zandbak! Als ie er lol in gaat krijgen... is ie (hopelijk voor jullie) verdwenen!!!

Maar leuk... kinderkamer! Ja, bij ons staat ie ook al in de garage. Via Marktplaats voor een prikkie. We zijn er erg blij mee!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Alles was goed gisteren gelukkig. Baby is goed aan het groeien, en all systems are go! gelukkig. Een wat minder praatje is mijn luieruitslag... Hmmm. Sinds een paar weken verlies ik iedere dag wat vocht, ws gewoon urine of hele dunne afscheiding. De vk en gyn zijn niet verontrust, vruchtwater is ok. Maar daardoor moet ik inleskruisjes dragen (kan ook bijna niet meer gewoon niezen, incontinent! bijna... Snik. Hopen dat dat weer snel over is na de zwangerschap.) Maar anyway, daardoor is het daaronder veel vochtiger als normaal en daar kan niki's tere huidje niet tegen. Dus eerst al uitslag aan de linkerbinnenkant van mijn been gehad. En nu tussen mijn billen. Maar ja, als dat alles is. Insmeren met sudocrème helpt gelukkig. Ben ik net ook zo'n babietje...

Qua status huis, de installaties (cv, ww, kw, gas, riool) zijn bijna geinstalleerd. Nu mogen we het hele huis weer dicht gaan maken, want op veel plekken moesten ze 'erbij'. Hub is eigenlijk verleden week de hele week als opzichter erbij gebleven, want gevoel voor het huis hadden ze niet echt. Wat nou geen gaten maken door balken heen, dat is toch makkelijk. Etc. Dat scheelde wel iets qua stress, althans heel vermoeiend voor hem om hen de hele dag in de gaten te houden. Maar beter dan wederom 's avonds thuiskomen en schrikken van alles wat ze gedaan hadden.

Over een week begint de andere aannemer alweer.... En o, wat moeten we nog veel doen voordat uk komt. We hebben afgesproken 6 weken voor de uitgerekende komst, niets meer te gaan doen, maar naar D-day toe te leven samen. Hopen dat dat lukt. Dat is nu nog maar 10 weken nl. Maar 1 dag tegelijk maar. Niet teveel vooruit kijken.

Verder qua babyspullen. Verleden week een babykamer gekocht op dinsdag, ik helemaal blij, wit teer spul, wel zware kwaliteit. Kunnen we het met accessoires opleuken, en die zijn er genoeg te krijgen.

Afgelopen donderdag zouden schoonpapa,-mama en -zus deze met zorg ophalen bij de zaak. Doen jullie echt voorzichtig? Ja ja ja, tuurlijk! Hmmm. Nou niet dus. Zonder bescherming hup de bus in en de man van die zaak, liet het kastje (zat al in elkaar, laatste exemplaar)(heel zwaar, maar dan niet natuurlijk de laden, deuren, planken, etc. er eerst uithalen of tenminste beschermen met dekens, folie, weet ik veel...) uit zijn handen glippen. Bom, viel het op de rand van de trede. En daarna tegen hub en mij zeggen dat het meevalt, bijna niet te zien, en dat we er geen drama van moesten maken. Nou dat werd het dus wel.

Pontificaal voorop het kastje links, een stuk van de verf af dus. Heeeeeeeeeeel goed te zien. Het voelde zo rot. Het eerste wat we voor ons kindje hadden gekocht, eindelijk tijd voor gemaakt, heel blij mee (ging niet om het geld want het kostte niet zo veel), zomaar door onzorgvuldig, te voorkomen, gedrag kapot gemaakt. Zo onattent, zo lelijk!

Ik kan die mensen even niet meer zien. Komt wel weer goed, moet wel, maar bah. Ik weet het allemaal wel, Hub is niet voor niets zo geworden als hij is/was. Ook met hem is niet altijd zo zorgvuldig omgesprongen. Maar toch schrik je weer van zoiets. Ik was helemaal uit het veld geslagen. Waarschijnlijk ook door de rest erbij al weinig weerstand, maar ook dat

zoiets prils zo lelijk/ rude! wordt behandeld.

Gelukkig de volgende dag met een vriendinnetje naar de baby dump geweest en een heleboel leuke babyspulletjes gekocht voor het tegenwicht zeg maar. Prachtige maxi cosi gekocht, mooie beer, magnetron flesjessterilisator en de overbekende baby björn draagzak, Verder natuurlijk een hele mooi serie stoffen babykamer opsierspul, zoals aankleedhoes, klamboe voor boven het ledikantje, en

hoofdbeschermer en dekbedhoes. Prachtig gebroken wit. Volgens mij heel mooi in combinatie met dat wit. Dat hielp wel. Echt zo van baby krijgt toch mooie spullen, het egaliseren van wat alweer beschadigd was. Maar toch, ik moet dat kastje nog even niet zien. En die mensen... Poef.

Moeilijk.

De tijd vliegt, ik zit nu op mijn werk. Daar is het bijna uitrusten zeg maar. Zo rustig. En daar doe ik nu ook even de mail. Maar wat ik bedoel met tijd vliegt, is dat het alweer half augustus is en of we het gaan halen om eind augustus weer terug in huis te zijn, is nog maar de vraag. O ja, één dag tegelijk. Adem in, adem uit. Uk is aan het rommelen in mijn buik. Gezellig.

Ik ga weer bijlezen, doedoe, niki

Geplaatst

Ow, wat kan ik me dat voorstellen... dat dat zeer doet die eerste krassen!!!! En dan inderdaad door onnozel lomp gedrag zeg maar....

En dan alle andere stress er omheen!!! Doe het rustig aan.... pas goed op jezelf!!!

|

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hey Niki, wat vervelend die "luieruitslag" pfff ik hoop voor je dat het na de zwangerschap over is.

En wat een klunzen om zo met jullie babykamer om te gaan jakkes.

Je gevoel erover kan me goed vorostellen, het is voor een nieuw pril leven en dat dat gelijk al beschadigd wordt......

Lekker dat je de dag erna dat een beetje heb weg kunnen kopen met andere mooie spulletjes.

Liefs Renaat

Geplaatst

Jeetje Niki, wat balen dat mensen zo met je spulletjes omgaan!

pfffff, ik zou daar momenteel echt enorm van uit mijn slof kunnen schieten (hormoontjes he?!)

Wel lekker dat je bij babydump weer zo goed geslaagd bent voor spulletjes, leuke winkel he?! Ben er ook al een paar keer geweest, scheelt enorm in prijs en ze hebben ook zo lekker veel keuze vind ik.

Hoe gaat het nu met de luieruitslag? Vervelend iets hoor om te hebben, weet er alles van.

Vind het soms zo fijn om te horen dat je met de meeste (veelal rare klachten) niet de enige bent!

Liefs Diana

Geplaatst

Het gaat gelukkig heel goed. Maar het is ook minder warm, ik denk dat het daar relatie mee heeft. En verder slapen wij broek-loos tegenwoordig, kan de boel lekker luchten 's nachts... Niet verder vertellen hoor.

Verder gaat alles goed. Veel te druk, maar we houden helahola de moed er maar in, en het helpt enorm met dat gefriemel in mijn buik. Dat relativeert zo enorm. Wat is er nou nog belangrijk, denk ik dan? als dat maar goed blijft gaan en gelukkig is dat nog steeds zo. Blessed me.

Het huis is één puinzooi. Gelukkig is er weer één kamer, redelijk bezitbaar. Kunnen we daar soms wat drinken. Waarschijnlijk wordt het pas eind september dat we weer terug kunnen. Even slikken maar ja... De aannemer is weer begonnen en dat is gelukkig een hele goede,rustige man. Heerlijk om de boel aan over te laten, en hij denkt mee, en doet wat we afspreken. Hub is even ziekjes, beetje te druk voor hem geweest, heel begrijpelijk. Ik heb gezegd blijf maar even thuis, voordat je echt goed ziek wordt. Want dat kunnen we nu even niet gebruiken.

Hubje heeft zich gisteren versproken tegenover vrienden... Die weten nu dus wat het wordt.... Ach geeft niet. De 1e keer dat het gebeurt... Verder begint de studie weer bijna, ik ga het vak biopsychopathology doen. Heerlijk! Lekker weer die hersenen en chemie induiken. Twee dure boeken erbij, en half oktober tentamen. En daarna verlof en hoop ik meer rust.

Gelukkig pak ik mijn rustmomenten wel en lukt het me redelijk om niet gestressed rond te lopen. Maar dat komt ook door uk. Die wiebelt zo lekker in mijn buik, daar word ik rustig van.

Ik ga weer bijlezen. groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Niki, wat klinkt dat leuk: gewiebel in mijn buik..:happy7:....ik ben zo benieuwd naar dat gevoel, haha.

Pfffff, het is nog evenetjes doorbijten totdat jullie er fijntjes bij zitten, maargoed, nu kan het allemaal nog. Je bent de 2e bij wie ik vandaag leest dat 'hubbie' zich versproken heeft, oeps, wel balen. Ik vind dat wel het grote nadeel van: weten wat het wordt. Mijn vriend wil het ook graag weten, maar ik dus niet en probeer hem er daarom ook 'vanaf' te praten, ik zou (ben ik bang) zwaar teleurrgesteld zijn als hij zich dan zou verspreken.

Meid, blijf genieten van het fijne getrappel van je kleine uk, het wonderlijke gevoel. En probeer stress de baas te blijven. Hopelijk knapt je mannetje snel op.

liefs Linda,

Geplaatst

Hubbie is nog steeds ziek en eerlijk gezegd voel ik me ook niet helemaal top... :icon_pale: Geen zin om ziek te worden... Rustig aan dan maar. groetjes, niki

Geplaatst

Baby is trouwens gedraaid... Ligt nu meer onder mijn navel, inderdaad zoals het plaatje.... Is wel wennen, al het gefrummel bevindt zich nu veel meer onder mijn navel... En dat is eerlijk gezegd echt wennen. Maar frummel maar door hoor uk!!! :tongueP: groetjes, niki

Geplaatst

O ja, ik heb nog iets nieuws... Bang dat ik te vroeg ga bevallen... :glasses9: Zal er ook wel bijhoren... hihi

groetjes, niki

Geplaatst

Hier gaat het goed. Het is enorm druk met de verbouwing. Het huis ligt momenteel in het midden helemaal open. Echt een heel naar gezicht, maar het moet gebeuren. Vorige eigenaar dacht dat het handig was steunmuren weg te halen en er niets voor terug te plaatsen. Nou dat is het niet!!!

Maar komt goed.

Met uk gaat het super. :blob6: bouncing away in mijn buikje. En van de maagzuur word ik een beetje shagrijnig, maar verder goed!

Verder ben ik erg blij dat ze/hij gewoon blijft zitten, want ik heb nog geen tijd voor voedingen om de 3 uur!! ;-) En dan gewoon groeien, wat een wonder. Daarom uk blijf maar keurig zitten, daar zit je nu echt het beste!

Ik ga weer even bijlezen.

groetjes, niki

Geplaatst

Waarom is het toch dat ik bijna altijd hoor van verbouwingen en verhuizingen tijdens de zwangerschap...haha. Nesteldrang? ;-)

Ben bang dat wijzelf ook die kant op gaan. Ben ons kleine appartementje in de stad helemaal zat aan het worden en kijk enorm uit naar een huis met grote tuin en een 2e verdieping met slaapkamers enzo. We zijn dus ook actief op zoek naar een huis.

Maar wel een lekker idee dat je straks in een heerlijke woning zit, helemaal klaar voor je gezinnetje!

En nu al bevallen?? Je bent 'nog maar 26 weken', dat duurt nog wel even hoor... Geen zorgen!

Geplaatst

Hey Niki,

Hoe gaat het met de verbouwing??? Wil het al een beetje vorderen?

Wat heerlijk dat je de kleine zo vaak in je buik voelt bewegen, blijft een uniek en lekker gevoel he?! Al zijn sommige trapjes hier zodanig hard, dat ik het even ietsjes minder vind, haha.

Heel veel succes met alles.

Liefs Diana

Geplaatst

Dank dames. Ja de nesteldrang... Hub was al 2,5 week ziek, nou dat werkt niet echt bij een verbouwing waar we zelf toch ook behoorlijk wat moeten doen... En dan begint mijn zwangere bloed wel te kriebelen.. Gelukkig kan Hub nu weer kort wat doen per dag, dus er is weer enige voortgang, en meteen is mijn bui beter.... Waar ik nu tijdelijk woon wil ik namelijk absoluut niet mijn kindje laten komen... Ik wil naar huis!!!!

Maar als het goed is eind september....

Verder gaat het met uk goed. En met mij ook, als ik maar niet op de weegschaal ga staan... 11 kg al aangekomen. Ik heb gisteren studieboeken op de weegschaal gelegd, tot 11 kg. Man dat is veel. Maar je merkt het niet echt zegt men, omdat het egaal verdeeld is. Nou ik merk het wel hoor. Maar vind het niet erg, als het met uk maar goed blijft gaan... En straks maar weer heel veel hardlopen en klussen etc.

Ik ga weer lekker bijlezen. Groetjes, niki

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo allemaal, tussen alle drukte door maar even een kleine update. Ik heb totaal nergens tijd voor, en zeker niet voor de site, maar als het goed is, gaan we over 2 weken weer terug naar huis. En dan heb ik weer internet, en kan ik het hopelijk weer bij gaan houden.

Het gaat goed met mij en met uk. Gelukkig. Uk is volgens mij ook af en toe zijn/haar kamer aan het opruimen, want man, soms is het een gewoelwater daar in mijn buikie. Maar heerlijk! Heel gezellig. Alle meetwaarden, bloed, urine, groei, etc. zijn prima en dat is super, de weegschaal is wat minder vriendelijk, maar ach.

Verder zijn we heel druk bezig nog steeds met verbouwen en daarnaast nog werken en studeren. Hub is nog steeds niet helemaal beter, en dat is heel vervelend, want het houdt ons op. Gelukkig is hij ook niet meer echt ziek... Dus er gebeurt wel voldoende. Ik kan merk ik steeds minder, maar probeer te doen wat ik kan. En daarnaast speel ik dan maar volledig huisvrouw, met wassen, koken, boodschappen doen... Tis even niet anders. O ja, ik zag deze :sewingblue: schoonmama is nu de nieuwe gordijnen aan het omzomen dus dat is tof. Verder is gisteren het busje (van mijn schoonouders) gestolen Heel vervelend!!! Vooral ook omdat het veel emotionele waarde had en we het superhard nodig hebben voor de verbouwing. Stomme dieven!!!

En verder gaat de tijd te hard! Veel te hard. Aan het einde van dit weekend nog maar 10 weken! En o wat moeten we nog veel doen. Maar ja... Uiteindelijk is een wiegje op de kamer en een commode met schone luiers volgens mij het enige wat echt essentieel is. O ja en kleertjes natuurlijk, maar die zijn volop verkrijgbaar volgens mij.

Binnenkort ga ik naar borstvoedingsles... Jaja... Krijg ik les met een pop. Helemaal te kicken. Gelukkig kan niemand me zien, denk ik dan maar. Ze geven daar allemaal tips hoe het moet, en wat handig is en dergelijke. Heel benieuwd. Verder worden de dames gekeurd op borstvoedingsgeschiktheid, zodat eventuele problemen aangepakt kunnen worden... HiHi.. Lijkt me enig. Ach ja, 'all for the better good' denk ik dan maar.

Helaas bijna geen tijd om bij te lezen, al zou ik dat graag doen.... Maar ja... Ik wens iedereen het beste en hoop dat het allemaal goed gaat. En super al die nieuwe zwangeren. Toen ik bij dit topic kwam, waren we geloof ik met 6, waarvan maar 4 actief.... Lang leve het leven!

groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki, wat fijn om te lezen dat ondanks je zo druk bent het wel goed met je/jullie gaat.

ff reagerend op je berichtje bij de topic wanneer de kleine komt.... ja we gaan vanaf het begin met zn 4en op, Es en ik schelen een week en jij en Diana zitten er tussen in.

Heel spannend maar vond/ vind het ook wel heel bijzonder omdat zo meegemaakt te hebben.

En super spannend dat wij 4tjes aan de beurt zijn om te gaan bevallen.

Ik hoop dat verder de verbouwing voorspoedig blijft verlopen en dat je binnenkort weer in je eigen huisje zit met internet!!!

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden