Ga naar inhoud

Niki is zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey niki,

Hoe gaat het nu met je? En natuurlijk ook met de verbouwing?

De tijd gaat snel he?! Morgen ben jij ook alweer 31 weken!!

Succes morgen bij de gyno, laat je gauw weten hoe het gaat?

Liefs Diana

• 3 weken later...
  • Reacties 178
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo girlies,

Eindelijk even tijd genomen om jullie te schrijven. Niet echt een normaal tijdstip voor een zwangere vrouw, maar het moet maar even. Ik ben al een paar dagen qua ritme van slag, dus er kan er nog wel 1 bij.

We zijn gelukkig weer thuis. We wonen nu op de 2e etage, de parterre en 1e zijn nog onbewoonbaar helaas. En de zolder wordt aan gewerkt. Ik denk niet dat we dat nog klaar krijgen voordat uk komt, maar dat geeft niet. Ik heb genoeg plek op mijn slaapkamer gelukkig.

Het gaat goed, maar ik moet echt weer wennen hier in huis. En alles is natuurlijk nog niet aan 'kant'... Wat niet fijn is, zeker niet als je zwanger bent, merk ik.

Ik word al minder mobiel. Denk eerder bij de vaatwasser leegruimen bv. Poef hee, wat een werk. Deze week nog werken en dan zwangerschapsverlof.

Net gelezen dat er 3 tweelingenzwangerschappen zijn. Helemaal super natuurlijk, maar bij mij triggered het toch wat. Ik weet nooit hoe je tegen miskramen aan moet kijken. Zijn het je kindjes geweest en mag je er verdriet om blijven houden? Is het gewoon het werk van de natuur, en moet je er niet te zwaar aan tillen? Ik merk dat ik ze nog steeds mis. Altijd ergens het gevoel gehad, dat ik een meisje alleen en een stel jongens zou krijgen. Nou na de ervaringen met de miskraam in 2006 en de moeite die het daarna allemaal gekost heeft om weer zwanger te worden, weet ik niets meer van gevoel en hoe het zou 'moeten' zijn.

Ik ben natuurlijk enorm en super blij dat ik weer zwanger mocht worden, en dat het nu allemaal heel goed gaat. Maar dat gemis van die tweeling blijft. Zouden ze nog een keer terugkomen, bestaat er een god, en dat soort simpele vragen....

Met uk gaat alles gelukkig heel goed. Ik heb me afgelopen week drukgemaakt dat het in een dwarsligging lag. Vandaag laten checken in het ziekenhuis, en gelukkig ligt het hoofdje toch beneden. Heel fijn, erg gerustgesteld, al weet ik dat alles nog kan veranderen. Maar hopen dat het zo slim is zo keurig te blijven liggen.

Ik merk dat ik moe ben, niet alleen nu, maar van de hele verbouwing, de zwangerschap, het werk, het alles moeten regelen rond verbouwing, zwangerschap, werk en studie. Dus het komt goed uit dat ik na deze week vrij ben qua werk. Dan nog wel 1 tentamen doen... En de aannemer komt nog even terug voor een paar dingen die echt af moeten. Heeeeeeeeeelemaal geen zin in. Maar het moet.

Ach ja. Maar proberen mijn rust te pakken voor zover dat kan en ook me niet zo druk te maken... Heel makkelijk.

Maar weer thuis. En weer mogelijkheden tot internet, dus ik ga de komende tijd heerlijk bij lezen.

Allemaal heel veel succes met waar je mee bezig bent en de hartelijke groetjes, van niki en uk

Geplaatst

Niki,

misschien dat je tweeling er samen voor hebben gezorgd dat je nu zwanger bent van een nieuw wondertje. Met 2 beschermengeltjes moet het toch goed komen dit keer.

liefs, Stéphanie

• 2 weken later...
Geplaatst

Wie weet, Stéphanie....

Hèhè, blijft druk hier vooralsnog. Maar alles gaat nog steeds goed. Dinsdag tentamen gedaan en gehaald. Gelukkig. Maar ja, ik was natuurlijk ook met zijn tweetjes.... hihi.

En daarna eigenlijk de hele tijd bezig met de voorbereiding van de komst van uk. Want er moet nog veel gekocht worden, praktische dingen, maar ook leuke dingen... En dan ga ik maar alle winkels af. Er zijn ergere dingen.

Ik voel me goed, als ik maar genoeg rust neem af en toe. En ik vind het heerlijk om met de voetjes van uk te spelen. Die zitten nu constant bovenaan, en als ik er één voel, dan ga ik er met mijn vingers zo'n beetje op trommelen.... En dat duwt het soms terug, heel gezellig.

De aannemer is helaas nog steeds bezig, ik kan niet eens slapen op mijn eigen kamer. Maar als het goed is eind van de week wel weer, en dan kan ik eindelijk de babyspullen gaan installeren....

Veel zin in. Uk komt voorlopig bij mij op de kamer en ik heb een draagwieg, die ook een goed matras heeft gekocht, die je vanuit de stelling kan halen, zodat het op het bed kan staan. Schijnt handig te zijn bij het geven van borstvoeding.

En zo verstrijkt de tijd en komt de bevallingsdatum steeds dichterbij. Al voorlichting bij het ziekenhuis gehad, heel informatief en verder denk ik, ik zal het wel zien die bevalling. Ik heb het nog nooit meegemaakt, dus weet niet wat het is. Maar ja, je moet er toch doorheen. En het schijnt dat wel veel vrouwen het volbrengen en soms wel meer dan 1x, dus het moet hopelijk te doen zijn. En zo niet, dan wordt er gelukkig wel ingegrepen in het ziekenhuis. Maar vooralsnog hoop ik het zelf te volbrengen en in een soort oerroes te komen en mijn kindje voor het eerst hopelijk gezond te mogen zien. Wat een prachtig vooruitzicht.

Maar voorlopig hoop ik dat uk nog lekker blijft zitten, want ik vind het nog veel te leuk, naast de ongemakken, en ben nog niet klaar met de voorbereiding... Ach ja, als het moet, kan het komen hoor. Maar voor de leuk, liever keurig op tijd komen Uk.

Dat was het weer even voor nu...

Ik ga nog even bijlezen, maar moet eigenlijk keurig naar bed.

groetjes, niki

Geplaatst

Gefeliciteerd met het behalen van je tentamen!!!:occasion15:

Zo te horen is de verbouwing nog in drukke gang, ik hoop dat de kleine nog lekker even de tijd neemt zodat het meeste werk dan in ieder geval is gedaan.

Liefs Diana

Geplaatst

Dank, ja dat hoop ik ook!!!

Vanmorgen weer bij de gynaecoloog geweest, alles was weer goed. Uk ligt keurig met het hoofd naar beneden... Beentjes trappelen in de lucht! Het gaat allemaal supergoed gelukkig. Het is al een beetje ingedaald. De gyn zei, vanaf week 37, mag het geboren worden zonder problemen... Zou hij daar iets mee bedoelen... Oeps... :-)

Verder begint het eindelijk een beetje vorm te krijgen, qua spulletjes. Via vrienden heel veel gekregen wat nog mooi was, zoals badjes, tummy tub, lakentjes, dekentjes, wipstoel, boxkleed, etc. En mocht het wiegje lenen...

Zaterdag echter zelf toch een wiegje gekocht, wat precies goed was, en ook in bed kan staan.. Handig voor de borstvoeding...

Verder gisteren heel veel prachtige kleertjes gekregen van andere vrienden, door hun kindjes gedragen maar nog heel erg mooi, als nieuw, heel erg blij mee! Zelfs een pakje van Christian Dior... Oeps. Moet ik dan maar iets bijpassends bij gaan kopen... hihi

En vandaag natuurlijk weer naar de winkel!

groetjes, niki

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo ladies,

Verleden week weer een leuke ervaring gehad... Not.

Nee niet mijn vliezen waren gebroken, maar wel onze spirit weer voor even. Eindelijk was de achterkamer 2a klaar, we konden gaan soppen en stofzuigen en dan eindelijk het bed er weer in en de babyspullen gaan strijken, wassen, klaarzetten. Schoonzus en vriendje kwamen voor de gezelligheid even kijken naar hoe mooi het allemaal geworden was.... Maar wat was dat ineens? Het plafond en de muren kleurde donkerder.... Hebben jullie wat bijgeverfd? of zoiets....???

Lekkage, zware lekkage... Het water stroomde langs het plafond en de muren.. Alles nat, laminaat nat, plinten al kromgetrokken en waar kwam het vandaan? Van boven.

Onze huidige aannemer gebeld en 3 uur bezig geweest met openbreken op zolder en eindelijk het lek gevonden. Een verkeerde lasnaad van een eerdere aannemer 5 jaar geleden. Buisje van 15 mm aan één van 12 mm gesoldeerd, zonder verloopstuk.... Ja dat kan niet! hè daar weten zelfs mijn andere schoonzus en ik na onze loodgietercursus alles van! En dat dan nog even lekker onder de vloer!

Wordt waarschijnlijk een verzekeringskwestie...

Afijn. Het lek is gevonden en wat ons rest is wederom de zolder weer helemaal op orde brengen en de kamer van 2a laten drogen, bijschuren, bijwerken, bijverven, bijklussen.....

En bijkomen van wederom een debacle in ons o zo energie-slurpende huis, en nogmaals zooooooo blij zijn met onze huidige aannemer , die gelukkig wèl weet wat hij doet. Snik... Ik moest het toch even kwijt.

Verder gaat alles gelukkig heel goed. Kamer is nu bijna bijgewerkt en als het goed is morgen wel eindelijk de spullen klaarzetten. Al wel heel wat babykleertjes gewassen. Maar het blijft nog steeds druk met voorbereidingen, naast zo'n verbouwing, die gelukkig nu gestopt is. Dus het hele huis wordt gesopt en iedere dag vraag ik uk nog even lekker te blijven zitten.

Ik ga snel weer even bijlezen. Groetjes, niki

Geplaatst

Tjonge, wat een vreselijke ramp!!! He, was je net zo blij dat alles klaar was daar!!!! Een meevaller dat het verzekeringswerk is, maar ik kan me voorstellen dat je de kleine elke dag vraagt nog even te blijven zitten!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hey Niki, wat een elende en jeetje wat zit je daar niet op te wachten meid.

Ik hoop dat het bijwerken vlot verloopt en dat je zometeen rustig naar de bevalling kan werken.

Liefs Renaat

Geplaatst

He Niki,

Een goede vriendin van me was ook zwanger toen ze samen met haar man en dochtertje van 2 ging verhuizen naar een opknapper. Heeft maanden geduurd en uiteindelijk was het niet gereed voor de bevalling, dus die nog in het oude huis gedaan. Ze vond het vreselijk allemaal, niks kunnen doen en niks mogen doen omdat je hoogzwanger bent, een man die niks anders doet dan in het huis klussen en er dus niet echt kon zijn voor haar om samen te genieten van de zwangerschap... ze raadt het nu met klem af. Niet gaan verhuizen terwijl je zwanger bent!

En dan lees ik jouw verhaal, wat me zo doet denken aan dat van mijn vriendin. Ook heel druk met baan en studie én met de verhuizing en verbouwing.

Ik hoop en duim voor je dat alles gereed is als je gaat bevallen!! Gelukkig voel je je verder goed, en gaat het goed met de kleine.

Heel veel succes en sterkte de komende weken! Op naar een goede bevalling en een heerlijk huis!

liefs,

Mariek

p.s. kan me voorstellen dat je de tweeling altijd een beetje zult blijven missen. Mooie gedachte van Stéphanie, dat het misschien nu wel de beschermengeltjes zijn van je kleine uk. Zijn ze toch nog een beetje bij je.

Geplaatst

Dank voor jullie reacties, heel lief!

Dit weekend hebben we heel hard gewerkt en ja, het is behoorlijk gelukt. Er staat een bed, er staat een wieg, er staat een commode, er staat een kledingkast! Inmiddels al wat babykleertjes gewassen en morgen lekker verder tutten. Maar inderdaad, van mij mag uk nog lekker blijven zitten ookal ben ik een soort mammoetje, en moet ik veel te vaak naar het toilet. Dan kan ik lekker nog even met hub van de rest van de zwangerschap genieten, beetje bijkomen en al de inmiddels verzamelde spulletjes lekker wassen, en op de juiste plek neerleggen.

Qua kiezen voor verbouwing/verhuizing, door alle drukte is de zwangerschap inderdaad veel te snel gegaan. Maar ik klaag niet, het is goed geweest. Ik las genoeg van jullie over pijn en klachten, dat mijn lot, ook draagbaar was. Wel veel gedoe erom heen, maar de zwangerschap zelf is wondergoed verlopen. Nu maar hopen dat ik ooit nóg een keer zwanger mag worden... En dan met meer rust. Maar ik ben al heel dankbaar dat ik dit heb mogen meemaken.

Maar zoals gezegd, ik ben morgen 38 weken. En het mogen er van mij zeker 40 worden hoor!

groetjes, niki

Geplaatst

Vandaag sinds tijden weereens op mijn eigen weegschaal gestaan.... Nu dus al in totaal 19,5 kg aangekomen! Oeps. Maar ik ga me er niet druk om maken. Ik ben ook een beetje een Michelin-mannetje met dikke enkels enzo, dus ik hoop dat het voornamelijk vocht is. Uk ligt wel bovenin de groeicurve, maar ach... Het vliegt er hopelijk straks af na de zwangerschap, en zo niet, dan ga ik extra veel borstvoeding geven... hihi... Nee natuurlijk veel sporten en bewegen weer. Ach ja, all for the better good.

Vannacht eindelijk weer op mijn kamer geslapen. Met nieuw bed en alles bijgewerkt en af.... En het ging eigenlijk heel goed. Vandaag eindelijk lekker in de weer geweest met babyspullen wassen, vouwen, kastjes en commode inruimen etc. Moet nog heel veel doen, maar het begin is er.

Ja ja, en hoe zal het met Renata gaan? En wanneer mag Diana... Spannend allemaal weer.

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

He Niki,

Fijn dat je weer je eigen bed hebt. Ja voor ons schiet het nu ook op. Ben ook heel benieuwd naar Renate en Diana. Renate zal wel even duren voordat we wat horen, maar Diana????????????? Want als hun bevallen zijn dan zijn wij. Spannend.

Geplaatst

Wat heerlijk Niki dat het zo is opgeschoten allemaal!

En erg lekker dat je in je eigen bedje hebt kunnen slapen. Dat slaapt toch wel het lekkerste, he?!

Hoe het met mij is vergaan bij de gyno is in mijn eigen topic te lezen, en zodra ik iets van Renata heb gehoord meld ik dat voor haar hier op het forum. Maar tot op heden nog niks vernomen, dus afwachten maar.

Liefs DIana

Geplaatst

Ja fijn hè, in mijn eigen kamer slapen. En wat zo leuk is, vanavond mag ik weer. hihi. Kben benieuwd Diana, heel spannend.

En Es, hoe gaat het met jou? Zit je ook te wachten tot het komt, of kun je ook nog wel even door? Ja na Diana en Renata, zijn wij aan de beurt hè.... Poehee... En wat zijn die maanden omgevlogen, althans dat vind ik.

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Heb je weer lekker geslapen?

Ik kijk de dagen wel om hoor en ben er helemaal klaar voor. Het is te zwaar met Robbie, vooral het tillen en mijn lontje is heel kort. Ik word vanaf morgen elke week getoucheerd en mocht het week zijn dan gaan ze me gelijk strippen. Maar ik ga het niet op laten wekken hoor. Wil wel gewoon de natuurlijk zijn werk laten doen. Aan de ene kant mag het nu komen, maar aan de andere kant heb ik nog een paar leuke uitjes staan (volgende week woensdag wordt er een boek uitgebracht met 101 kindjes met Downsyndroom waar Robbie ook in staat en daar wil ik wel naar toe, nog een bruiloft en nog een feest op 7 dec.) dus een beetje tegenstrijdig.

Geplaatst

Mwwaaah niet echt eigenlijk. Ging wel redelijk op tijd naar bed, maar uk dacht toen, hé we gaan eens even lekker aerobicen..... Hallo mama wil slapen... Maar dat begrijpt het nog niet.... En o, het is nu al zo groot en sterk, dat ik best een beetje beurs ben van binnen soms. Overdag gaat dat prima, met genoeg afleiding en de zwaartekracht. Maar zo 's avonds in bed, is het niet zo prettig meer.

Spannend hoor voor jou... Ik hoop dat het snel gaat en aan de andere kant ook weer niet. Als je je maar goed voelt binnen de randvoorwaarden. Volgens mij kom ik als laatste van de vier de bocht om, althans zo klinkt het als ik het lees van jou, Diana en Renata heeft natuurlijk al gewonnen.

Vandaag weer veel inkomen gedaan. Een draagdoek gekocht, superleuk van groen/witte ruitjes. Kost bijna niet, gewoon 70 cm breed en 2,10 m lang. En dan kan je kindje er in. En je kan heel makkelijk borstvoeding geven. Superleuk. En lintjes gekocht om een heel leuk muziekdoosje in de vorm van een hartje op te hangen. Sinds gisteren staat de box, supergaaf, en heel gezellig. En verder wassen, vouwen, wassen, vouwen.

O ja, heb nog mooie pyjama's gekocht voor na de bevalling. En trouwens voor degenen die al eens bevallen zijn, hoe werkt dat eigenlijk als je bevalt. Ik hoorde dat je het beste gewoon zo'n goedkoop lang T-shirt aan kan trekken, dan kunnen ze overal bij, en loop je toch niet de hele tijd in je blote billen. En die kun je dan daarna weggooien... Of hoe is dat bij jullie gegaan? Als je vliezen breken, blijf je daarna dan lekken? En doe je dan maandverband in ofzo? Afijn, ik hoor het graag.

groetjes, niki

Geplaatst

Gelukkig is uk weer wat rustiger 's nachts. Ik ben echter niet helemaal lekker. Beetje keelpijn, loopneus, bah. Niet echt fijn, hoop dat het snel weg is, want ik wil proberen een beetje fit te zijn voor de bevalling. Maar ja, het is ook niet zo gek met dit enorme .... weer.

Verder nog niets aan de hand. Uk zit lekker, al is het wel heel sterk, en neemt het steeds meer ruimte in.

groetjes, niki

Geplaatst

Probeer de laatste paar nachtjes maar lekker van je nachtrust te genieten Niki.

Een beetje energie voor de bevalling straks komt vast en zeker goed van pas!

Geplaatst

Hier gaat alles nog steeds ok. Ben nog steeds verkouden, dat is wel jammer. Ik dacht toch dat je heel veel weerstand had als je zwanger bent, of neemt dat tegen het einde weer af?

De lijst voor de ziekenhuistas is al aardig op orde en ik heb al een aantal zaken ingepakt. Binnenkort gaan we een rondom de bevalling lijst maken, met oefeningen en tips voor onszelf, voor als we het in de stress anders vergeten.

Verder ben ik al aardig gesettled, iedere dag nog wel verder met wassen en vouwen, etc. Maar de belangrijkste dingen staan/liggen klaar, heerlijk! De kinderwagen staat beneden fantastisch te pronken. Prachtig ding. En verder maar proberen zo rustig mogelijk aan te doen. En dat gaat goed eigenlijk. Behalve dat je eigenlijk niet meer uitrust.

Gek dat moeder natuur ons zo uitput met slecht slapen, onrust, bij sommigen voorweeën, pijn, etc. vooral tegen het einde, terwijl je dan nog de bevalling inmoet... en daarna aan de gebroken nachten moet.... Maar ja ik snap wel meer dingen niet.

Heel soms word ik zenuwachtig. WAaah bevallen, waah kindje, zou het allemaal wel goed gaan/zijn, hoe ziet het er uit? is het gezond? hoe gaat het straks met de borstvoeding... etc. Maar dat mag van mezelf meestal maar even... hihi

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou Niki ik ben al een keer bevallen, maar ben ook weer bang af en toe hoor. Hoort er volgens mij toch gewoon bij. Blijft spannend toch. Ben zo benieuwd wanneer jij gaat bevallen. Bij Robbie had ik ook bergens last van en opeens waren de weeen daar en ging ik bevallen dus het is nu wel anders hier.

Geplaatst

Ja ik ben ook heel erg benieuwd! En ook bij jou!

Maar slecht nieuws hier, althans niet heel erg, maar toch vervelend. Hub is ziek thuisgekomen, heeft wat verkeerds gegeten of buikgriep of gewone griep. Anyway, koorts 38.5, en brak en naar naar bed gegaan. Waaah, daar zit ik ècht niet op te wachten. Mijn rots in de branding voor de bevalling! Wat een timing!!

Maar hopen dat het maar heel even duurt, en daarnaast heb ik back-up geregeld. Een lieve vriendin, die volgens mij ook wel zoiets aan kan, maar gevraagd, en ze heeft gelukkig ja gezegd. Dat voelt wel iets rustiger. Want alleen die bevalling in, lijkt me helemaal niets, en ik weet niet hoe het bij jullie is, maar niet iedereen voldoet voor zo'n belangrijke taak of kan niet, agv eigen kinderen, werk, etc.

Maar blij met de back-up dus. En nu maar hopen dat Hubbie weer heel snel beter is. En ik ook. En dat Uk zo lang wil wachten....

En dat terwijl ik vanavond van de yoga naar huis ging, en dacht, nou eigenlijk ben ik het wel zat dat zwanger zijn, van mij mag het gaan beginnen. Niets zo veranderlijk als de mens denk ik dan maar.

groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki hopelijk is je hub snel beter zeg! heel geruststellend lijkt t me dat je iniedergeval back up hebt !

Bij mij nog wat voorbarig maar : mijn zusje is mijn back up. Mijn vriend kan echt geen auto rijden dat is al 1 ding. Bij de punctie' s bv was hij harder aan t huilen dan ik zowat hahaha verder is het wel een echte vent hoor ( ! ) maar als er wat met mij is is het een softie.. vandaar dat de back up er al is voordat mijn mannetje eerder gestrekt gaat dan ik hihihhi

hey voor jou is het echt aftellen geblazen! Ik ga voor je duimen hoor dat alles voorspoedig verloopt. Ik kan me je angsten af en toe best voorstellen, gelukkig zijn miljoenen moeders ons voorgegaan ...dat sterkt een beetje??

Geplaatst

He Niki,

Hoop dat je hubbie zich snel beter voelt! Voor jou maar ook voor hem natuurlijk, hij zal dit bijzondere moment in zijn leven ook niet willen missen. Volproppen met vitamientjes!

En super dat je vriendin back-up wil zijn. Dat lijkt me ook erg fijne gedachte.

Je bent er bijna, Niki, nog even volhouden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden