Jump to content

kansen overstimulatie na 2 normale behandelingen

sennie

Recommended Posts

Hoi allemaal

Mijn vraag is eigenlijk hoeveel kans ik nog op overstimulatie na 2 normale behandelingen.

Mijn 1e behandeling moest afgebroken worden vanwege te weinig eitjes en deze behandeling telt dus ook niet voor de verzekering. Mijn 2e behandeling had ik genoeg eitjes en er heeft dus ook een punctie en terugplaatsing plaats gevonden. Nu ben ik met me 3e behandeling bezig en gebruik dezelfde hoeveelheid menopur als bij de vorige behandeling. Nou vraag ik me af of er nu nog steeds kans is dat ik deze behandeling overstimulatie krijg? Hebben jullie hier ervaring mee?

XxX Sennie

Hai

Ik heb 3 normale (?) behandelingen in Voorburg gehad en nu net eentje in Gent waarbij ik in Gent overstimulatie had/tegenaan zat terwijl ik in Gent op de helft van de hoeveelheid menopur zat. In Voorburg is nooit mijn bloed gecontroleerd tijdens het stimuleren. In Gent bij iedere controle. Ik kan dus niet zeggen of ik in Voorburg ook overstimulatie had omdat er geen bloed getest is maar ik heb me precies hetzelfde gevoeld, had precies hetzelfde aantal follikels en hetzelfde beeld bij de stimulatie. Volgens mij is de kans op overstimulatie niet heel groot (gebaseerd op wat ik zo'n beetje lees, niet wetenschappelijk onderbouwd hoor) maar als je het zeker wilt weten zou ik vragen of ze je bloedwaarden in de gaten houden.

Succes!

Hoi NCMDank je voor je reactie. Bij ons in het amc testte ze standaard bij elke echo je bloed. Maar hoorde ineens veel verhalen over de overstimulatie en werd daar toch wat onrustig van. Maar ik wist niet dat ze het al aan kunnen zien komen in je bloed dus dat is wel fijn om te weten. Ik hoop dat deze keer gewoon helemaal goed gaat en met een mooi kindje als resultaat.En nogmaals dank!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use