Jump to content

Hoelang na een positieve ovulatietest wordt je ong

Recommended Posts

Posted

HOI DAMES .

voor mij een tijdje geleden dat ik hier op zat, na 2 mislukte ivf pogingen had ik het ff gehad tot dat ik spontaan zwanger

werd in mei 2012 helaas een miskraam en in december 2012 ook een miskraam helaas..

aangezien het dus spontaan wel lukt wilde ik toch weten na hoelang je ongesteld wordt na de positieve ovulatietest?

ben begonnen met de testen omdat het zogehoord de kansen vergroot maar snap er niks van namelijk. x

Posted

Dat hangt van de lengte van je cyclus af, naar in principe test je ca 36 uur voor je ovulatie positief en wordt je ca veertien dagen na de ovulatie ongesteld. Maar dan ga je dus helemaal volgens het boekje en dat gaat bijna geen enkele vrouw ;-) korter of langer kan dus ook.

Ik werd altijd zestien dagen na een positieve ovulatietest ongesteld. Het beste kun je het een tijdje opschrijven, de datum dat je ongesteld wordt en de datum dat je een positieve ovulatietest hebt. Dan ken je na een maand of drie zowel de lengte van je cyclus als het moment waarop je ovuleert.

Posted

Is heel verschillend ik ben vanaf dag 10 na de menstruatie gaan testen en meestal helaas pas een positieve test na 21 dagen..

Maar goed via sensitest ovulatietesten bestellen is lekker goedkoop..

Ik zou beginnen ongeveer 10 dagen na je laatste menstruatiedag met testen, totdat hij positief is.. en dan weet je dat je moet gaan klussen!!

Posted
Is heel verschillend ik ben vanaf dag 10 na de menstruatie gaan testen en meestal helaas pas een positieve test na 21 dagen..

Maar goed via sensitest ovulatietesten bestellen is lekker goedkoop..

Ik zou beginnen ongeveer 10 dagen na je laatste menstruatiedag met testen, totdat hij positief is.. en dan weet je dat je moet gaan klussen!!

goedemorgen lieve meiden,

Ik zit vandaag 15 dagen na me positieve ovulatietest en nog geen menstruatie is dit normaal?

ik had op 10 maart mijn menstruatie en op 21 en 22 maart een positieve ovulatietest we zijn nu 15 dagen later dacht dat je altijd 2 weken na positieve ovutest ongesteld werd, maar blijkbaar niet.

Posted

De ovulatie test is vóór je ovulatie positief (anders zou je er niks aan hebben ;-)), dus bij die veertien dagen moet je er een of twee bij optellen. En niet elke vrouw gaat precies volgens het boekje, dus het kan ook wat langer of korter zijn.

Posted
De ovulatie test is vóór je ovulatie positief (anders zou je er niks aan hebben ;-)), dus bij die veertien dagen moet je er een of twee bij optellen. En niet elke vrouw gaat precies volgens het boekje, dus het kan ook wat langer of korter zijn.

lief dat je reageert,

Zit nu al op dag 15 dus dan moet ik nog tot morgen wachten?? en dan kan ik een zwangerschapstest doen?

Posted

Weet je hoe lang je cyclus normaalgesproken is? Dan kun je ook vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie rekenen. En anders idd nog even eendagje afwachten en evt morgen testen. Spannend hoor.

Posted

hoi hoi,

mijn cyclus is sinds december (de miskraam) in de war in januari had ik cyclus van 31 febr 29 maart 27 en nu april is het afwachten...

voor de miskraam was mijn cyclus altijd en al jaren 28.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use