Jump to content

Wie start er in mei 2013 ook met ICSI

miran78

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Zijn er onder jullie nog dames die in mei 2013 gaan beginnen met ICSI?

Het wordt voor ons de 4e poging maar dacht misschien kunnen we hier met elkaar er over kletsen, frustraties uiten, en leuke berichten delen.

Als hier alles volgens schema verloopt dan gaan wij 13 mei starten met de deca.

Groetjes

Miranda

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi miranda, Ik ben nu 3 dagen bezig met de puregon. Voor ons de eerste keer, onze embryo's worden ook nog geselecteerd. Wij zitten in Maastricht, dat is de enige plek waar ze PGD doen. Hoe lang ben jij in totaal al bezig?

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

hoi Dames,

Wij zijn in Deventer en de tp vindt plaats in Zwolle.

Totaal Wij zijn in mei 2011 begonnen met de mmm, na de testen doorgegaan met iui en zie de rest van ons schema.

Daarvoor natuurlijk al flink geoefend en getemperatuurd en ovulatie testen gedaan.

Dit alles uit ons zelf zodat als we bij de gyn kwamen we niet naar huis werden gestuurd met de mededeling ga maar ff oefenen.

Ik wordt 35 en mijn man 40 dus tja erg jong zijn we niet meer.

Goedemorgen,

Ben vanmorgen begonnen met Primolut. Vind t maar spannend allemaal.

We zijn 1,5 jaar bezig en na 1 jaar naar huisarts voor testen. Daar kwam bij mijn man weinig en slecht zaad uit dus meteen door MCA (Alkmaar) Verdere onderzoeken en uiteindelijk kwam ICSI eruit. Supersnel dus allemaal dat we nu al kunnen starten. Erg fijn want als je leest hoe lang sommige stellen al bezig zijn, waardeer ik dat enorm.

Ik vond het erg moeilijk om het idee van een spontane zwangerschap los te laten, maar dat gaat nu goed. Blij dat er mogelijkheden zijn om er wat aan te doen!

Maart, wat is PGD?

Heel veel succes meiden en kom lekker spuien als je t zat bent!

Liefs!

Ik moet nog even wachten op mijn menstruatie mag dan aan de pil dan pas spuiten, pff duurt het nog lang allemaal zeg.

Maar ja alles voor een goed doel.

We zijn nu eerst druk bezig om de medicatie bij elkaar te krijgen hopelijk lukt dat.

Maar ben er even een weekje niet, daarna weer terug om alles bij te lezen.

Fijn weekend allemaal en succes met de hormonen en het spuiten.

Ik ben net weer ongesteld geworden (met provera helaas) dus morgen naar het ziekenhuis voor de uitgangsecho. Dit is poging nummer 3. De eerste 2 pogingen tijdens het spuiten al afgebroken omdat de hormonen nog niet goed genoeg aansloegen. Nou maar hopen dat 3 maal daadwerkelijk scheepsrecht is ;-)

@ Johanneke, die voorgaande pogingen gelden dan toch niet voor je verzekering? anders zou je wel heel snel bij je laatste poging zijn. Ik ga duimen dat het goed gaat komen.

@charlotte, kon het niet laten hier nog even te kijken hihi, maar bedankt voor je wensen.

Ik zou vandaag ongesteld moeten worden, dus we wachten maar even af. Kortom pil, test en de rest gaat mee op vakantie hihi.

Hallo meiden!

Wat een spannende tijd hè. Ik ben nu 6 dagen puregon aan het spuiten en nu heb ik ineens bloedingen. Ik heb geen menstruatie meer gehad toen ik moest stoppen met de pil. Afgelopen maandag had ik de startecho, er werd toen iets gezien wat ze niet meteen herkende. De volgende dag moest ik terug voor een waterecho. Het leek wat oud bloed te zijn. Ze hebben dit toen meteen weg gehaald. Ik kreeg een gesprek met de IVF arts omdat ze twijfelde of mijn baarmoederslijmvlies zich wel op zou bouwen. We moesten kiezen of we nu zouden stoppen, eerst te kijken wat het slijmvlies zou doen. We hebben besloten toch door te gaan. De embryo's worden dan ingevroren ipv terug gezet. Nu maak ik me toch zorgen om dat bloedverlies, heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

@charlotte: PGD is pre genetische diagnostiek. Ik ben drager van het borst- en eierstokkanker. Onze kinderen zouden 50% kans hebben om dit gen te erven. Via PGD (embryoslectie) kunnen we dit uitsluiten. Dat is de reden waarom wij IVF doen. Voor ons is dit de eerste poging.

Heel veel succes allemaal dames! Wij vertrekken morgen weer voor een week naar Maastricht. We hebben er maar een huisje gehuurd aangezien we er zeker 3 keer moeten zijn de komende week.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Hoi hoi! Ik kom net weer terug uit Maastricht, heb weer een echo gehad. We hebben waarschijnlijk net genoeg eitjes voor een punctie. Ze moeten nog wel wat groeien. De vraag is Nog steeds of mijn baarmoederslijmvlies wel dik genoeg zal worden, maandag moeten we weer. We zijn de hele week in een huisje verbleven vlakbij Maastricht. Nu zijn we weer onderweg naar huis.

@charlotte:vervelend hè, die hormonen. Welke heb je nu? Wanneer mag je beginnen met de FSH? Als het goed is wordt het dan minder!

Vanochtend weer een echo gehad en dat vond ik stiekem toch nog best spannend. Want zouden ze nu wel een beetje groeien? Gelukkig was dat wel het geval. Dat mag ook wel want ik begin ze ook al te voelen. In ieder geval ziet het er allemaal beter uit dan de vorige keer! Ik ga nog even door met dezelfde hoeveelheid puregon en dinsdag weer voor controle.

Dit valt allemaal nog onder de eerste poging omdat ik nog geen terugplaatsing, laat staan een punctie, heb gehad.

Dag meiden,

Ik ben vandaag weer naar Maastricht geweest en ik heb woensdag mijn punctie! Ik heb net pregnyl gespoten. Er zitten 10 eitjes die ongeveer even groot zijn. Helaas zit er nog wel vocht in mijn baarmoeder en ook het slijmvlies is Nog niet dik genoeg. Grote kans dus dat ze nog geen embryo terug gaan plaatsen. Woensdag horen we daar meer over. Spannend! ! Hoe gaat het bij jullie?

Goed nieuws meiden! Wat fijn! Spannend ook ja! Ga zo voor jullie hopen dat t goed gaat!

Hier nog erg last van de hormonen. Pff wat een kreng ben ik!

Ik heb mn laatste pil primolut gehad en spuit al week Decapeptil. Nu wachten tot ik ongesteld ben, zodat we de uitgangsecho kunnen plannen.

Ik ga voor jullie duimen!!

Wat moet ik nou denken? Ze werken hier in een poule van meerdere artsen die de echo's doen. De ene dokter zegt dat ze goed groeien en blijft nog wel enigzins positief, de andere dokter zegt dat er te weinig eitjes zijn die echt doorgroeien en ze weet nog niet heel erg goed wat ze moet denken. Ik ga nog wel door met spuiten en we kijken over 2 dagen weer, maar ik word hier toch wel weer heel erg onzeker van.

Hoi Johanneke,

Jeetje dat is erg frustrerend ! Hoe lang ben je nu aan het spuiten? Bij mij twijfelden ze ook steeds, nu zaten er ineens 10 gelijke eitjes. Geef de moed niet op, er kan veel veranderen in 2 dagen. Veel succes!

Thanks. Ik ben vorige week maandag begonnen dus zit nu op 9x spuiten. Het is soms wel lastig om niet de moed op te geven. Zou zo graag een stap verder willen dan de eerste hormoonbehandelingen en dat lijkt gewoon al niet te lukken. Stom lichaam

Hoi! Heb je morgen weer een echo? Ik ga heel hard voor je duimen!

Ik heb vandaag de punctie gehad. Het voelde niet prettig, maar de pijn viel me alles mee en ze hebben toch een aantal keer moeten prikken omdat mijn linker eierstok zich weer verstopt had. Er zijn 9 eicellen uit gekomen! En. .Ook het slijmvlies was goed! Dus alles goed gaat heb ik zondag toch een terugplaatsing. Morgen bellen ze hoeveel eitjes er bevrucht zijn. Ik heb weer een beetje hoop gekregen!

@Johanneke: ik begrijp dat je baalt! Het is ook zo spannend en we verwachten allemaal heel veel van ons lijf nu! Ik hoop echt dat het deze keer goed gaat! Dat je iig een stap verder komt dan voorgaande keer.

@ Maart: dat er om de reden die je opgeeft ook ICSI wordt gedaan, wist ik niet. Ik vind het echt goed dat je dit doet voor je toekomstige kinderen! Fijn dat het kan! Dat je drager bent houd niet in dat je het ook zeker krijgt toch?

Ik ben blij te horen dat de punctie mee viel. Zie ik nu al tegenop :s Veel eitjes had je gelukkig, nu hopen op goede bevruchting!!

Hier gaat ie stukken beter! Kan blijkbaar niet zo goed tegen Prumolut, want daar ben ik nu mee gestopt (wachten op menstruatie en dan uitgangsecho) en voel me stukken beter! Yes!

Vind het wel pittig allemaal, toch heftiger dan ik had verwacht! Maar we gaan ervoor!!

Spannend Maart. Ik duim voor je!

CharlotteV, ga je na de uitgangsecho nog hormonen spuiten? En welke?

Ik ben vanochtend weer geweest. Heb er nu 2 die veel te groot zijn en heel veel die net te klein zijn (14mm). Ik moet nu stoppen met Puregon en dan kan het 2 kanten uitgaan. Of de eitjes groeien nog een beetje door met wat er aan hormonen in mijn systeem zit, of alles zakt weer in elkaar. Ben nogal bang voor het laatste en dan zijn we weer terug bij af. Samen met de hormonen en de pijnlijke buik van de overvolle eierstokken voel ik me nou niet goed genoeg om een beetje positief te blijven.. pfft

Hoi meiden,

Ik zie dat de spanning bij jullie ook aardig oploopt. Het valt ook echt niet mee. Soms kom je ineens voor dingen te staan waar je helemaal geen rekening mee gehouden hebt van te voren. Dat kan dan erg tegenvallen. Het kan 2 kanten opgaan. Bij iedere stap is het weer afwachten. Hebben jullie veel steun bij vrienden en familie? Weet iedereen in jullie omgeving dat jullie hiermee bezig zijn? Bij mij wel, ik kon het zo moeilijk voor me houden. Gelukkig leven er erg veel mensen met ons mee.

Ik ben gisteren gebeld, er waren 5 eitjes bevrucht! Morgen gaan ze een biopt afnemen van de embryo's en zondag horen we of er een embryo over blijft. Die wordt dan zondag ook terug gezet. Iedere embryo heeft 50% kans om het gen te dragen. Wanneer je drager bent heb je 80% kans om borstkanker te krijgen en 20% kans op eierstokkanker.

Ik hoop dat ze morgen op tijd bellen.

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie ook steeds een stap verder gaan komen. Hou vertrouwen! En leg jezelf eens lekker in de watjes deze periode, dat hebben jullie verdiend!

En weer terug bij af. Dit keer zijn er te veel follikels gegroeid en dat maakte het risico op overstimulatie bij punctie toch te groot. Nu kruip ik het liefste maar weer onder een steen.

Over 2 weken hebben we weer een afspraak bij de arts (hij is nu op vakantie)..

Jeetje Johanneke, wat ontzettend naar! Betekent dat dat je nu met als moet stoppen en weer van voor af aan moet beginnen? Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik vind het echt verschrikkelijk rot voor je.