Ga naar inhoud

Wie start er in mei 2013 ook met ICSI

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb vandaag de terugplaatsing gehad. Er was Nog maar 1 embryo over na de selectie. Nu maar hopen dat ie blijft zittrn

Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk

• Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

O Johanneke wat omzettend %?&*/*&%*!# voor je zeg!

Wat gaat er nu gebeuren? Ik baal echt voor je!

Maart wat spannend zeg! Ik ga heel hard duimen voor je!

Zelf ben ik vanmorgen voor de uitgangsecho geweest. Het was bijna gezellig in de wachtkamer! Met 4 vrouwen zaten we te kletsen over de bijwerkingen, wat gaat er gebeuren, spanning etc. Vond het erg fijn om ook eens face to face gevoelens en ervaringen etc te kunnen delen. Uitgangsecho was goed, mag vanavond met puregon beginnen. Ben benieuwd hoe mijn lichaam erop gaat reageren.

Geniet van het weer meiden!

Geplaatst

Het lijkt me wel fijn om in de wachtkamer lekker met lotgenoten te kletsen. Bij mij in Utrecht is iedereen altijd heel stil en gaan we zo ver mogelijk bij elkaar vandaan zitten. Alsof we besmettelijk zijn ;-)

En maart, hoe is het nu?

CharlotteV, hoe bevalt de Puregon? Ik heb er zelf niet heel erg veel last van gehad..

Geplaatst

De voorgaande keren zaten we ook heel stil bij elkaar, daarom was dit weleens prettig, zo van 'zo kan het ook!'

Van de puregon heb ik gelukkig weinig last! Ja hoofdpijn maar dat is een bekende bijwerking en met paracetamol is dat goed te doen gelukkig. Maandag weer naar het ziekenhuis. Ben benieuwd want heb het gevoel dat er wel degelijk wat gebeurt in mijn buik :)

Weet je al wat je nu gaat doen Johanneke? Ga je weer opnieuw beginnen met hormonen enzo als jet weer kan?

Hoe gaat het Maart? Denk best regelmatig aan je hoor! Hoop zo dat t goed gaat!

Miran, hoe is het met jou?

Geplaatst

Hoi meisjes!

Hier alles goed, de spanning loopt wel erg op. Ik durf niks te voelen of te denken. Nog 9 dagen! !! Dan mogen we de test doen. Intussen mezelf bezig houden. ...

Veel succes allemaal!

Geplaatst

wij hebben de 10de een terugplaatsing gehad van de enige bevruchte eicel (2 eicellen hadden we maar) dus het is heel spannend nog allemaal.

@maart wat .... voor je veel sterkte gewenst

Geplaatst

Ik ben vandaag weer bij de arts geweest. In juni krijg ik een LEO operatie. Dan gaan ze een aantal follikels wegbranden. Dan gaan we daarna weer verder met hormoonbehandeling en zijn er hopelijk niet meer zo veel follikels die groeien.

Geplaatst

Hoi meiden! ! Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik heb veel verdriet gehad vorig weekend, we baalden als een stekker. Ik heb gelijk een vakantie naar Turkije geboekt zodat we even bij kunnen komen. Gelukkig kreeg ik al snel goed nieuws:5 juni begin ik al met de decapeptyl!

@johanneke; dat klinkt best heftig! Aan de andere kant wel fijn dat ze er iets aan kunnen doen. Wel ontzettend vervelend dat je dit nu eerst weer moet ondergaan. Heel veel sterkte! Hou je ons op de hoogte?

@roos:Ik ga heel hard voor duimen! Hoe voel je je?

Hoe gaat het met de andere dames?

Geplaatst

Hoi meiden,

vandaag is het wd 9 heb toch vanmorgen een test gedaan kon niet wachten helaas negatief dus nu nog spannender tot vrijdag dan is eigenlijk de testdag. Heb nu wel een beetje het gevoel van oke dan zal het ook wel niet positief zijn. Maar stiekum hoop je er wel op.

Voor de rest voel ik me eigenlijk best goed soms wat last van misselijkheid meer niet.

@Maart fijn dat jullie weer zo snel kunnen beginnen en geniet van jullie vakantie. Las trouwens dat jullie ook in Maastricht onder behandeling zijn, wij ook. hihi

@Johanneke klinkt idd heftig maar wel goed dat ze dit kunnen doen zal voor jullie duimen.

Geplaatst

Hi girls!

Spannend! Heb donderdag de punctie. Vind t best spannend, omdat er zoveel verschillende verhalen de ronde doen...Proberen rustig te blijven en moet het zelf ervaren....

Succes allemaal he!!

Geplaatst
Hallo!

Ik ga volgende maand starten met de pil en week 28 zal de stimulatie beginnen...

Miran, we hebben veel gemeen: Koelkast vol proberen te krijgen omdat het de vierde ICSI poging is!

Mijn man is net 40, ik 31...

Ik heb er erg veel zin in!

We hebben al een dochter (na de 2e IVF, 4e tp (cryo) en dus maakt dat natuurlijk wel verschil met de dames hier die nog geen kindjes hebben, maar natuurlijk is een broertje/zusje voor ons net zo gewenst als onze dochter. Wij hebben besloten dat dit onze laatste ICSI zal zijn... Dan gaan we ons leven met z'n 3tjes heel erg mooi maken!

Miran, wat gebruik je eigenlijk voor hormonen? Deca en Puregon?

Oh ik las iets over hoofdpijn als bijwerking... Paracetamol is een goede oplossing maar Acetylsalicylzuur is een ontstekingsremmende pijnstiller en werkt goed en de Acetylsalicylzuur zorgt voor een goede doorbloeding van oa de baarmoeder wat de innsteling bevordert! Het is verkrijgbaar bij de Kruidvat (ACT heet het geloof ik), het is een soort kinder asperine, kan dus geen kwaad.

Tess

Graag wil ik even inhaken op het gebruik van aspirine (acetylsalicylzuur) als alternatief voor paracetamol. Gebruik dit NOOIT voor de punctie, aangezien dit een bloedverdunnende werking heeft! Als een arts weet dat je dit hebt gebruikt voor de punctie kan de punctie zelfs afgeblazen worden, ivm het risico op bloedingen tijdens de punctie. Dus: gewoon lekker paracetamol nemen, voor je eigen veiligheid!

*breek weer uit*

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Hoi allemaal!

Vanmorgen de punctie (ga nog liever naar de tandarts!) gehad en....13 eitjes! Erg fijn!

Nu moe van alle spanning en lekker op bed. Zaterdag kunnen we bellen of en zo ja hoeveel er zijn bevrucht.

Wilde dit goede nieuws even met jullie delen!

Geplaatst

Hallo Dames !

Ik heb me vandaag hier aangemeld. Omdat ik zelf ook in het ICSI traject zit.

Erg leuk forum leuk om te lezen hoe iedereen het ervaart !(helaas ook minder leuke dingen die je leest)

Ik heb afgelopen maandag een punctie gehad en helaas zijn er geen eitjes meegekomen:(

Ik hoop dat ik veel aan dit forum ga hebben !

Veel suc6 iedereen !

Geplaatst

Hoi dames! Ik ben terug van vakantie en ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat. Ik lees dat er een aantal terugplaatsingen zijn geweest, weten jullie al wat meer? Ik begin woensdag weer met de decapeptyl. 17 juni heb ik de startecho

Geplaatst

Spannend maart! Alvast heel veel succes!

Hier gaat t zwaar. Vind dat wachten echt killing!

En zware migraine gehad door de spanning dus ben blij als ik duidelijkheid heb.

Vrijdag mag ik bloed laten prikken en donderdag doen mn man en ik samen een test. Spannend!

We hebben nog 8 cryos in de vriezer, dus mocht het niet goed zijn, hebben we een voorraadje. En ik prijs me rijk daarmee, lees hier dat het ook anders kan, dus ik realiseer me heel erg wat een geluk we ermee hebben...

Nogmaals succes meid! Hoop voor het beste!

Geplaatst

Hoop dat ik me hier nog mag aansluiten aangezien het inmiddels al juni is.

Zal me eerst even kort voorstellen.

Ben 34 jaar en heb inmiddels 1 zoon van 8 maanden. Ben toen zwanger geworden middels 1 behandeling ICSI.

Hierbij waren 5 eicellen gevonden waarvan er 1 goed genoeg was om terug te plaatsen andere waren van onvoldoende kwaliteit om in te vriezen dus geen cryo's.

We realiseren ons dat we heel veel geluk hebben gehad dat het vorige keer meteen gelukt is, maar toch hopen we dat het ons nogmaals gegund is.

Ik ben op 24 mei begonnen met de Decapaptyl en vanaf 26 mei met stimuleren middels Menopur.

Eerste echo gehad waarbij er ongeveer 12 follikels te zien waren. Morgen de volgende voortgangsecho.

Geplaatst

Hoi Puck78, welkom :-)

Spannend weer, zo'n tweede stimulatie. Ik hoop dat het net zo goed gaat als de vorige keer.

Dinsdag de 11e word ik geopereerd. Dan gaan ze een aantal follikels wegbranden. Niet alleen zou dat moeten helpen tegen pcos, op die manier zijn er ook minder follikels die gestimuleerd worden en komen we hopelijk eens een stap verder.

Geplaatst

Hoi hoi!

@charlotte: is er al iets bekend? Erg spannend allemaal.

@puck: welkom bij de club! Ik ben met de tweede poging bezig intussen. Wat fijn om te horen dat je een kindje hebt van 8 maanden!

@johanneke: heel veel sterkte morgen! Ik ga aan je denken.

Ik ben nu 6 dagen decapeptyl aan het spuiten en voel me erg beroerd. Hopelijk gaat dat snel over. De vorige keer had ik er veel minder last van.

Veel succes met alles dames!

bezig met PGD vanwege erfelijk brca-gen.

Geplaatst

Operatie is goed gegaan. Het viel me qua pijn enzo reuze mee maar ik voel me nog steeds een ballon. En dan helpt het thuis zitten en niet echt actief kunnen doen natuurlijk niet echt mee :-p

Over 6 weken heb ik weer een afspraak met de arts. Inmiddels zijn we al weer 3/4 jaar verder sinds het woord ICSI voor het eerst viel en nog steeds geen punctie gehad. Ik hoop dat we nou eindelijk eens een stap verder komen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden